Maidoton ruokavalio

Te jotka olette vatsavaivoihin kokeilleet maidotonta ruokavaliota kuinka tarkasti noudatatte sitä, esim juustot, margariini, mitä kahviin maidon tilalle?
Miten ruokien pakkausmerkinnöistä voi olla varma ettei ole vain laktoositon?
Kuinka nopeasti vaikutuksia voisi odottaa? Aion kokeilla tähystystä odotellessa
Kiinnostaa myös oireiden erilaisuudet laktoosivaivassa ja maitoallergiassa

3

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee tuota

      mokaa jossa lähdetään karsimaan eri ruoka-aineita pois yksitellen, koska se johtaa pahimmillaan tähän!! Imogen Elliot'in tapaus ja lääkärit eivät pysty auttamaan häntä, mutta:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/blogi-10-kesakuu-2012-imogen-elliott-laaketieteen-tietamattomyyden-uhri-jonka-l-a-l-b-ja-bif-probiootit-pelastaisivat/


      Lisää tietoa:
      ..........................jatkuu.
      * Vaihe 2. Mutta jos et pysty käyttämään rasvaista lehmän-maitoa:
      ””Lainaus alkaa: (Usein kysytty Probiootti-bakteereista)
      6. Kysymys:
      - Mistä minä noita mhb.ta sitten saan jos en voi käyttää rasvaista maitoa esimerkiksi laktoosi-intoleranssi n ja/tai maitoallergia n takia?
      Vastaus:
      - *)On eräs poikkeus jolla toimenpiteellä saatat kestää maitotuotetta: Tee kotiviiliä suoraan maitotilalta haettuun raakamaitoon, jolloin 24-tunnin hapattamisen jälkeen viilissä oleva Probiootti-bakteeri määrä on 256-kertainen aloitustilanteeseen nähden:
      Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-koti-viili-natural-yoghurt-teko-ohjeprobiootti-bakteerien-monistus-kotona/
      *) Varoitus: Tätä toimenpidettä et saa tehdä jos sinulla on anafylaksian (=vakava allerginen reaktio) vaara!
      -Lainaus loppuu.”"
      Sivu avautuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/39-2/
      - Jos et pysty käyttämään rasvaisia maito- ja/tai hapanmaito-tuotteita ollenkaan(katso edellinen kohta), niin ongelman voit ratkaista siten että syöt Probiootti-jauhekapseleita niin kauan (kuukausi….kuukausia!) että kestät maitotuotteita.
      - Saat mhb.t syömällä Probiootti-bakteereita kapselissa, jossa on kolme tärkeintä bakteeria 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit joiden saantisuositus on 3×2-miljardia bakteeria, tai enemmän/vrk muut Probiootti bakteerit joita Probiootti(mhb)-tuote saa sisältää.
      Paluu tämän sivun alkuun

      * Vaihe 3. Mutta jos et pysty käyttämään eläinperäisiä hyötybakteereita ollenkaan(=maitojäämät), esimerkiksi herkän anafylaksian (=vakava allerginen reaktio)-, migreenin-, tai laktoosi-intoleranssin-vaaran takia.
      Sekä Älä Luovuta Liian Aikaisin!
      a.Silloin sinun on käytettävä alkuun 2vrk….14vrk herkk..................................
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

    • Keliaakikko

      Aika helposti saa maidottoman toteutettua.

      Kahviin voi käyttää kasvipohjaisia maitokorvikkeita, soijamaitoa, riisimaitoa tai mantelimaitoa (suosittelen mantelimaitoa).

      Kerman tilalle sopii hyvin kookosmaito, löytyy myös erillistä kookoskermaa.

      Margariinistakin löytyy maidoton soijaversio.

      Jotkut keliaakikot ovat (ainakin alussa) myös maitovammaisia, jonka vuoksi moni gluteeniton elintarvike on myös maidoton (lue silti tuoteseloste, poikkeuksiakin löytyy).

      Muutoin taas laktoosi on nykyään niin yleinen ruokavamma, että merkitään aina pakkauksiin, mikäli siinä on käytetty laktoosillista maitoa/maitoa ylipäätään. Mainitaan myös, mikäli ehkä saattaa sisältää rippeitä maidosta.

      Muutoin ei ole oikein kokemusta muuta kuin omasta latentista maitovammasta, joka tuli keliakian seurauksena. Kyllä siinä hetkisen saa olla maidottomana, ennenkuin helpottaa.

    • Helpoimmin parannet-

      tavia sairauksia ovat laktoosi-intoleranssi ja migreeni!
      Älkää tehkö tuota karsitaan ruoka-aineita yksitellen, joka pitkässä juoksussa johtaa siihen että ei olekaan mitään ruoka-aineita joita voi syödä. Lääke kauppiaat toki tuosta hyötyy, mutta entäs potilas!?

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11659861

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe