Kalevan kyvyttömyys nähdä vikaa lastensuojelussa

Tässä oletetaan, että lastensuojelutyöntekijät tekevät aina oikein ja vika on lastensuojeluilmoituksen tekijässä. Mitään virhettä auktoriteetissa kirjoittaja ei suostu edes pohtimaan. On ilmoittajan vika, mitä lastensuojelu tekee seuraavaksi.
Luottamusta yhteiskunnan instituutioihin ei rapauta ilmoittaja vaan yhteiskunnan instituutioiden valehtelu huostaanoton tahallaan saamiseksi!

https://www.kaleva.fi/aiheeton-lastensuojeluilmoitus-lisaa-perheiden-pah/5954026?fbclid=IwAR2kmQIF8o4i6mo266e5fTTIToxmJSDHeXjb8L27KseR10DQHrL0OKy9xu4_aem_Ad_TTEoxxdGCa8h1awdcWJ2OtHgz06ACc0vzpEb2QY_irDSimUXGkIGdAF-qQJdlJrA

37

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      HAHAHA!

      • Anonyymi

        5954026?fbclid=IwAR2kmQIF8o4i6mo266e5fTTIToxmJSDHeXjb8L27KseR10DQHrL0OKy9xu4_aem_Ad_TTEoxxdGCa8h1awdcWJ2OtHgz06ACc0vzpEb2QY_irDSimUXGkIGdAF-qQJdlJrA

        tuo linkkis siis onko firus?=


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Juu sitähän täälläkin oli. Ne on aina oikeassa ;)

      Järjestettiin toimet/pakot, mitkä tiedettiin haittaavan eniten koulukäyntiä. Sitten kiireellinen sijoitus parin kuukauden perään, koska koulu.

      Kiireellisessä sijoituksessa sitten tunkattiin lapsen isää syylliseksi vanhaan malliin. Lähinnä avoimesti kidutetaan lasta, että tunnustaisi feminismiä ja olisi äitillänsä.

      Lähinnä niinku naisten sota isää ja lasta vastaan, että lapsi olisi äitillänsä. Täällä tavataan hyvin usein vieraannuttaaa isät ja lapset toisistaan. Se on niiden työ..

      Nuo lastensuojeluilmoitukset ovat yksi väline tässä sodassa.

      • Anonyymi

        Näköjään oli kirjoitus poistettu. Ilmaisen toisella tavalla.

        Arvatkaapa kuka on ainoa, joka menee vapaaehtoisena tuonne "lastensuojelun" palveluja saamaan ;) No tietysti se ketä palvellaan ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään oli kirjoitus poistettu. Ilmaisen toisella tavalla.

        Arvatkaapa kuka on ainoa, joka menee vapaaehtoisena tuonne "lastensuojelun" palveluja saamaan ;) No tietysti se ketä palvellaan ;)

        Atte Kaleva hoitaa homman.


    • Anonyymi

      Päivä päivältä tekstisi ovat yhä pahemmin todellisuudesta irrallaan olevia.

      • Anonyymi

        ja silti saat hyvää palkkaa suojatyöpaikallasi lastensuojelussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja silti saat hyvää palkkaa suojatyöpaikallasi lastensuojelussa

        Lol


    • Anonyymi

      Onneksi Toivo on nyt paremmassa perheessä.

      • Anonyymi

        Toivo H. Toivoko?


      • Anonyymi

        Meemun kohdalla ei ollut aiheeton ilmoitus. Ennemmin tai myöhemmin joku sen seinälle pulttaamista lipastoista olisi tippunut Toivon päälle. Tai puhumattakaan Meemun suunnittelemasta giljotiini-sänkyhässäkästä. Miksi se Toivon sänky oli pitänyt sijoittaa kaikkein alimmaksi sen kaiken rojun alle. Meemu ei myöskään muistanut ruokkia lastaan, joten hän oli pahasti nälkiintynyt.


    • Anonyymi

      Persoonallisuushäiriöisen kyvyttömyys nähdä vikaa itsessään.

      • Anonyymi

        Sitä se on lastensuojelun kanssa. Kuvittele mielessäsi häiriintynyt feministi, joka maalittaa viranomaisena lasta/isää eikä oikein kukaan halua puuttua tilanteeseen.


    • Onko sinulta otettu lapsia huostaan?

      • Anonyymi

        Ei ole. Kiusattu lähes hengiltä maalittamalla.


      • Anonyymi

        Viittasin tuossa lapseen, en itseeni. Arvaat varmaan tahon..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittasin tuossa lapseen, en itseeni. Arvaat varmaan tahon..

        Kerro taustoja, niin sitten voimme miettiä, mikä meni pieleen.

        Ongelma on katsos se, että opettajana en ole törmännyt yhteenkään turhaan lastensuojeluilmoitukseen. Nykyisin toimenpiteet tulevat pikemminkin liian pitkällä viiveellä. Tragedia on se, että moni perhe voi huonosti.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Kerro taustoja, niin sitten voimme miettiä, mikä meni pieleen.

        Ongelma on katsos se, että opettajana en ole törmännyt yhteenkään turhaan lastensuojeluilmoitukseen. Nykyisin toimenpiteet tulevat pikemminkin liian pitkällä viiveellä. Tragedia on se, että moni perhe voi huonosti.

        En oikeastaan halua spekuloida yksityiskohtaisesti julkisesti. Eri paikkakunnilla on eri toimintakulttuuri ja erilaiset ongelmat. Tämä on "feministi paikkakunta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikeastaan halua spekuloida yksityiskohtaisesti julkisesti. Eri paikkakunnilla on eri toimintakulttuuri ja erilaiset ongelmat. Tämä on "feministi paikkakunta".

        Niinhän se yleensä menee.

        Kun äänessä on vain yksi osapuoli, se lopullinen totuus jää kertomatta. Se on näiden tarinoiden ongelma.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Niinhän se yleensä menee.

        Kun äänessä on vain yksi osapuoli, se lopullinen totuus jää kertomatta. Se on näiden tarinoiden ongelma.

        Juu, feministit vastaan yksi mies. Arvaatko voittajat ja häviäjät? (huomaa monikkomuoto kummassakin)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, feministit vastaan yksi mies. Arvaatko voittajat ja häviäjät? (huomaa monikkomuoto kummassakin)

        Olen katsos työssäni kohdannut ihmisiä, joista selkeästi ei lapsiaan kasvattamaan ole. Enpä silti ole huomannut, että kukaan heistä myöntäisi mitään, vaikka mitä niille omille lapsille aiheuttaisi. Syyllinen löytyy aina muista: järjestelmä, puoliso, sossut... ikinä syytä ei itsessä ole.

        Sinun juttuasi en enää enemmän kommentoi. Suosittelen vain miettimään omia toimintatapoja ja varsinkin niiden seurauksia.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Olen katsos työssäni kohdannut ihmisiä, joista selkeästi ei lapsiaan kasvattamaan ole. Enpä silti ole huomannut, että kukaan heistä myöntäisi mitään, vaikka mitä niille omille lapsille aiheuttaisi. Syyllinen löytyy aina muista: järjestelmä, puoliso, sossut... ikinä syytä ei itsessä ole.

        Sinun juttuasi en enää enemmän kommentoi. Suosittelen vain miettimään omia toimintatapoja ja varsinkin niiden seurauksia.

        Miten on Kaikkonen-Taiveahon perheen laita. Aikamoista menoa ollut perheellä. Kaikkonen puhuu vain kahdesta lapsestaan vaikka on lisäksi sijaisisä kahdelle lapselle. Onko hylännyt sijaislapset. Onko ko perhe TruthStillHurts sopiva kasvattamaan vieraita lapsia, tai omiaankaan. Oletko TruthStillHurts itse omasta mielestäsi sopiva opettajan hommaan kasvattamaan vieraiden ihmisten lapsia. Vastaapas nyt kun pyytelet muitakin vastailemaan teksteihisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten on Kaikkonen-Taiveahon perheen laita. Aikamoista menoa ollut perheellä. Kaikkonen puhuu vain kahdesta lapsestaan vaikka on lisäksi sijaisisä kahdelle lapselle. Onko hylännyt sijaislapset. Onko ko perhe TruthStillHurts sopiva kasvattamaan vieraita lapsia, tai omiaankaan. Oletko TruthStillHurts itse omasta mielestäsi sopiva opettajan hommaan kasvattamaan vieraiden ihmisten lapsia. Vastaapas nyt kun pyytelet muitakin vastailemaan teksteihisi.

        Minusta tuo kaksikko on jo ajat sitten eronnut. En ymmärrä, miksi heistä puhut. Jos ongelmia on, kuka tahansa huolestunut voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Minä en tiedä kyseisten tapausten sijoituslapsista mitään. Tiedätkö sinä?

        Kyllä minä pidän itseäni sopivana opetustyöhön. Sitä on tullut tehtyä jo kohta 30 vuotta. Se palaute, mitä olen saanut työkavereiltani, oppilailtani ja oppilaiden vanhemmilta viittaa siihen, että saan hoidettua työni.

        Onko sinulla muuta kysyttävää?


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Minusta tuo kaksikko on jo ajat sitten eronnut. En ymmärrä, miksi heistä puhut. Jos ongelmia on, kuka tahansa huolestunut voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Minä en tiedä kyseisten tapausten sijoituslapsista mitään. Tiedätkö sinä?

        Kyllä minä pidän itseäni sopivana opetustyöhön. Sitä on tullut tehtyä jo kohta 30 vuotta. Se palaute, mitä olen saanut työkavereiltani, oppilailtani ja oppilaiden vanhemmilta viittaa siihen, että saan hoidettua työni.

        Onko sinulla muuta kysyttävää?

        On erittäin naiivia kuvitella että jokainen ilmoitus on "aiheellinen", puhumattakaan siitä miten lastensuojelu reagoi näihin. Vain tyhmä ja sinisilmäinen ihminen kieltäytyy uskomasta, että järjestelmässä voisi olla mitään vikaa. Tätä omaa sinisilmäisyyttä peitellään kuvittelemalla, että "rehti ihminen näkee aina virheet peilissään eikä järjestelmässä". Hienosti on Suomessa saatu ajettua läpi tämä ajatusmalli että valtion virheetkin on lopulta yksilön virheitä. Ei ihme että täällä ryypätään ja tehdään itsemurhia kun atmosfääri on näin painostava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin naiivia kuvitella että jokainen ilmoitus on "aiheellinen", puhumattakaan siitä miten lastensuojelu reagoi näihin. Vain tyhmä ja sinisilmäinen ihminen kieltäytyy uskomasta, että järjestelmässä voisi olla mitään vikaa. Tätä omaa sinisilmäisyyttä peitellään kuvittelemalla, että "rehti ihminen näkee aina virheet peilissään eikä järjestelmässä". Hienosti on Suomessa saatu ajettua läpi tämä ajatusmalli että valtion virheetkin on lopulta yksilön virheitä. Ei ihme että täällä ryypätään ja tehdään itsemurhia kun atmosfääri on näin painostava.

        Tilanne nyt kaikesta huolimatta on se, että Suomessa on paljon ihmisiä, joiden kyky toimia vanhempina on pahasti puutteellinen. Siis pahasti. Tragediahan piilee siinä, että lastensuojelua tarvitaan. Ihanteellisessa maailmassa vanhemmat olisivat kykeneviä kasvattamaan lapsiaan. Päihdeongelmia ei olisi. Psyykkisiä ongelmia ei olisi. Erot osattaisiin hoitaa asiallisesti, lasten edut huomioiden.

        Mutta kun tilanne ei se ole. Jos olisit tekemisissä lasten ja lapsiperheiden kanssa esimerkiksi työsi kautta, näkisit todellisuuden. Kun asioita tarkastelee vain tunnepohjalta, ne näyttävät erilaisilta. Kun realiteetit näkee ja niiden kanssa on jotenkin kyettävä toimimaan, ajatusmaailma tuppaa muuttumaan.

        Pääsääntöisesti kukaan ei tee lastensuojeluilmoituksia työssä ollessaan huvin vuoksi. Kyllä niille on syynsä. Se on selvää, että jos ihmisellä on todellisia ongelmia elämänhallinnan kanssa, hän ei myönnä ongelmiaan. Syy on aina ulkopuolisessa.

        "Ei ihme että täällä ryypätään ja tehdään itsemurhia kun atmosfääri on näin painostava."

        Niinpä niin.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Tilanne nyt kaikesta huolimatta on se, että Suomessa on paljon ihmisiä, joiden kyky toimia vanhempina on pahasti puutteellinen. Siis pahasti. Tragediahan piilee siinä, että lastensuojelua tarvitaan. Ihanteellisessa maailmassa vanhemmat olisivat kykeneviä kasvattamaan lapsiaan. Päihdeongelmia ei olisi. Psyykkisiä ongelmia ei olisi. Erot osattaisiin hoitaa asiallisesti, lasten edut huomioiden.

        Mutta kun tilanne ei se ole. Jos olisit tekemisissä lasten ja lapsiperheiden kanssa esimerkiksi työsi kautta, näkisit todellisuuden. Kun asioita tarkastelee vain tunnepohjalta, ne näyttävät erilaisilta. Kun realiteetit näkee ja niiden kanssa on jotenkin kyettävä toimimaan, ajatusmaailma tuppaa muuttumaan.

        Pääsääntöisesti kukaan ei tee lastensuojeluilmoituksia työssä ollessaan huvin vuoksi. Kyllä niille on syynsä. Se on selvää, että jos ihmisellä on todellisia ongelmia elämänhallinnan kanssa, hän ei myönnä ongelmiaan. Syy on aina ulkopuolisessa.

        "Ei ihme että täällä ryypätään ja tehdään itsemurhia kun atmosfääri on näin painostava."

        Niinpä niin.

        Joskus pitäisi huostaanottaa, mutta ei huostaanoteta. Joskus huostaanotetaan kun ei pitäisi.

        Minä olen itse huostaanoton uhri. Siitä tosin on kauan aikaa, mutta näin siinä totuuden järjestelmästä. Minua ei huostaanotettu pikkulapsena, vaan 16-vuotiaana, kun koulussa teetettiin kaikille oppilaille mielenterveyskysely ja menin huomiopäissäni laittamaan siihen että joskus haaveilen kuolemasta. Todellisuudessa en halunnut sen enempää kuolla kuin lähteä pakkohoitoonkaan. Olin liian naiivi tajuamaan, että testini tuloksiin tultaisiin reagoimaan välittömällä pakkohoidolla, jota en tietenkään halunnut, vaan halusin jatkaa normaalia elämääni koulussa ja kotona. Koko perhe oli yhtä mieltä, että lapsi pysyy kotona. Valtio ei pitänyt perheen vastustuksesta, koska valtio oli sitä mieltä että muksu lähtee laitokselle tarkkailtuun asumiseen. Valtio ratkaisi tämän tekemällä huostaanoton, jotta pystyisi toteuttamaan haluamansa pakkohoidon. Tämä oli syy huostaanotolle, eikä mikään ongelma perheen tai vanhempien dynamiikassa. Koko perhe oli alkoholiton, savuton ja onnellinen. On todettava, että minun veljestäni kasvoi täysin samoista lähtökohdista fyysikko. Minun elämäni meni pilalle, koska järkytyin pahasti vapaudenriistosta ja kodin riistosta. Nykyään ryyppään.
        Niin ja haluan muistuttaa, että valtion kontrolli ei loppunut mihinkään täytettyäni 18 vuotta. Jos lapsi maalitetaan sossukeissiksi alaikäisenä, syyni jatkuu pahimmillaan vielä aikuisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus pitäisi huostaanottaa, mutta ei huostaanoteta. Joskus huostaanotetaan kun ei pitäisi.

        Minä olen itse huostaanoton uhri. Siitä tosin on kauan aikaa, mutta näin siinä totuuden järjestelmästä. Minua ei huostaanotettu pikkulapsena, vaan 16-vuotiaana, kun koulussa teetettiin kaikille oppilaille mielenterveyskysely ja menin huomiopäissäni laittamaan siihen että joskus haaveilen kuolemasta. Todellisuudessa en halunnut sen enempää kuolla kuin lähteä pakkohoitoonkaan. Olin liian naiivi tajuamaan, että testini tuloksiin tultaisiin reagoimaan välittömällä pakkohoidolla, jota en tietenkään halunnut, vaan halusin jatkaa normaalia elämääni koulussa ja kotona. Koko perhe oli yhtä mieltä, että lapsi pysyy kotona. Valtio ei pitänyt perheen vastustuksesta, koska valtio oli sitä mieltä että muksu lähtee laitokselle tarkkailtuun asumiseen. Valtio ratkaisi tämän tekemällä huostaanoton, jotta pystyisi toteuttamaan haluamansa pakkohoidon. Tämä oli syy huostaanotolle, eikä mikään ongelma perheen tai vanhempien dynamiikassa. Koko perhe oli alkoholiton, savuton ja onnellinen. On todettava, että minun veljestäni kasvoi täysin samoista lähtökohdista fyysikko. Minun elämäni meni pilalle, koska järkytyin pahasti vapaudenriistosta ja kodin riistosta. Nykyään ryyppään.
        Niin ja haluan muistuttaa, että valtion kontrolli ei loppunut mihinkään täytettyäni 18 vuotta. Jos lapsi maalitetaan sossukeissiksi alaikäisenä, syyni jatkuu pahimmillaan vielä aikuisena.

        Tapauksesi ei kuulosta oikein uskottavalta. En usko sitä. Joko jätät jotakin olennaista kertomatta tai sitten koko juttu on täysin päästö vedetty.

        Jo pelkästään tuo kysely ei kuulosta ihan oikealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin naiivia kuvitella että jokainen ilmoitus on "aiheellinen", puhumattakaan siitä miten lastensuojelu reagoi näihin. Vain tyhmä ja sinisilmäinen ihminen kieltäytyy uskomasta, että järjestelmässä voisi olla mitään vikaa. Tätä omaa sinisilmäisyyttä peitellään kuvittelemalla, että "rehti ihminen näkee aina virheet peilissään eikä järjestelmässä". Hienosti on Suomessa saatu ajettua läpi tämä ajatusmalli että valtion virheetkin on lopulta yksilön virheitä. Ei ihme että täällä ryypätään ja tehdään itsemurhia kun atmosfääri on näin painostava.

        Kambodzassa on
        Parempi humaani
        Hallintokulttuuri.
        Oikeesti Suomea
        Hallitsee hullut.


      • Anonyymi

        Oletko koskaan pierryt korvaan?


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Kerro taustoja, niin sitten voimme miettiä, mikä meni pieleen.

        Ongelma on katsos se, että opettajana en ole törmännyt yhteenkään turhaan lastensuojeluilmoitukseen. Nykyisin toimenpiteet tulevat pikemminkin liian pitkällä viiveellä. Tragedia on se, että moni perhe voi huonosti.

        Älä sinä sekaannu aikuisten asioihin. Jatka vain lasten pomona olemista.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Kerro taustoja, niin sitten voimme miettiä, mikä meni pieleen.

        Ongelma on katsos se, että opettajana en ole törmännyt yhteenkään turhaan lastensuojeluilmoitukseen. Nykyisin toimenpiteet tulevat pikemminkin liian pitkällä viiveellä. Tragedia on se, että moni perhe voi huonosti.

        Kerro kerro kerro. Ainainen kyselijä.


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Tapauksesi ei kuulosta oikein uskottavalta. En usko sitä. Joko jätät jotakin olennaista kertomatta tai sitten koko juttu on täysin päästö vedetty.

        Jo pelkästään tuo kysely ei kuulosta ihan oikealta.

        Lusely ei kuulosta oikealta? 🤣Kirjoittaa mies, jolla ei ole muuta kuin kysymynsiä.
        Kysele kokeissa mitä haluat kysyä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä sekaannu aikuisten asioihin. Jatka vain lasten pomona olemista.

        Ajattele: sinä ihan oikeasti kirjoitit tuonkin tekstin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lusely ei kuulosta oikealta? 🤣Kirjoittaa mies, jolla ei ole muuta kuin kysymynsiä.
        Kysele kokeissa mitä haluat kysyä!

        Jep. Ei lusely kuulosta oikealta, ei.


    • Anonyymi

      Sinä se jaksat. Sinulla oli mahdollisuutesi, mutta tyrit ne.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe