Pysykää kaukana vääristä profeetoista!

Anonyymi-ap

Pysykää kaukana vääristä profeetoista!

VT:n aikana oli monia Jumalan asettamia ja kutsumia profeettoja. Muuan muassa Jeremian ja Hesekielin aikana oli myös eksyttävien valheprofeettojen kopla. Nämä toimivat ”oman sydämensä voimasta”, sepittivät satuja minkä kerkesivät. Niinkuin meidänkin aikanamme. . .
Jumala puhui: Jeremia 23:21-22

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat".

” Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa. ”

Mitä Jumala lupasi näille huikentelijoille, jotka röyhkeydessään ottivat valheprofetioidensa tueksi Jumalan Nimen ja koettivat tällä tavalla eksyttää kansaa? Hän lupasi:
minä käyn niiden profeettain kimppuun! Kolme ( 3) kertaa samat sanat:

”Katso, sentähden MINÄ KÄYN NIIDEN PROFEETTAIN kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa. ( Jer 23:30)

” Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'. ( Jer 23: 31)

” Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.” ( Jer 23:32)

Nämä synneissään elävät ja pohjasakkansa päällä makaavat valheprofeetat vihastuttivat Jumalan. He häpäisivät Jumalan Pyhän Nimen kunniaa esiintymällä (muka) Jumalan oikeina profeettoina.
Itse itsensä korokkeelle nostaneina. Ylpistelijöinä. Toisille tuomioita jakaville, itse synneissä rypeville. Matteus 7:1-3

Jumala on PYHÄ! Edelleenkin. Hän ei rupea ”vannomaan” mitään, eikä syntisille valeprofeetoille varsinkaan. Sellainen on äärimmäistä röyhkeyttä ja Jumalan Nimen ja kunnian häpäisyä. Sellaiseeen Jumala puuttuu. Hän käy ”kimppuun”, samalla tavalla kuin kävi profeetta Jeremian päivinä. Tänäänkin. Ei pidä vihastuttaa Pyhän Jumalan Majesteettia, eikä saattaa häpeään Hän Pyhää Nimeään. Jumala ei sellaista suvaitse, ja kaataa maahan jokaisen ylpistelijän. Amen.

Jos joku luuli, että Jumala olisi muuttunut, pehmentynyt? Ettei Jumala piittaisi, kun Hänen Nimessään kirjoitetaan valheprofetioita, eksytyksiä, iljettäviä ennustuksia ja likaisia "tuomioita"! Sellainen luulo kaatukoon maahan tässä ja nyt!

Jumala on PYHÄ. Älköön kukaan leikkikö Hänen Nimessään!

Te kaikki, jotka Herraa kunnioitatte - pysykää kaukana erossa valheprofeetoista! Ottakaa etäisyyttä niihin valhehenkiin, joiden avulla nämä törkeyksiään tuottavat. Niin Jumala ottaa suojiinsa.
( 2 Kor 6:14-18)

90

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailailaisissa ei ole yhtään oikeata profeettaa. Valhetta kaikki tyynni.

• Anonyymi

mitenkäs lutterin osastolla, onko minkänimisiä profeetoja ?

paljupappiko elossa olevista... rippipappi jo etesmenneistä suurista profetoistako vai ?

• Anonyymi

Jumala puhui profeetta Heskielin kautta: Hes 13. luku

"Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?" (Hes 13:7)

"Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän KIMPPUUNNE, sanoo Herra, Herra." ( Hes 13:8)

" Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. " ( Hes 13:9)

Oletko valmis siihen, että Herra käy sinun kimppuusi?

• Anonyymi

Tämä eksyttäjä; valheprofeetta kirjoitti näinkin:

Lokakuussamme 2023,seuraavat sanat:
      -"Kolmisen vuotta sitten Israelin Elävä Jumalamme Vannoi minulle,Pyhän Henkensä Kautta,että Hän On Hyljännyt…"

Ettäkö muka Pyhä Jumal alkaisi "vannoa" jollekin synneissään olevalle ihmispoloiselle? Ja mitä se vannominen?

Voi hyvät ihmiset, joilla vielä järkikulta toimii, ja on pihauskin hengellistä tasoa!
      Herätkää nyt ajoissa näistä hullutuksista!

• Anonyymi

Jeesuksen lähettämät uuden liiton ajan profeetat ovat miehiä ja lainopettajia. Siitä heidät tunnistaa.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA . Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

En tunne yhtään tuollaista "helluntailaisten" joukossa.

• Anonyymi

Tunnetko muutenkaan uskovia?

• Anonyymi

Varoituksen sana: Jumalan mitta on ilmeisen täysi siihen, että Hänen nimissään tehdään joka lajin syntiä. Tällä palstallakin tapahtuva syyttely, panettelut, väärien todistusten lausuminen, tuomitseminen. Se kaikki on kasvanut sellaiseen mittaan, josta sanotaan: "syntimitta" täyttyy.

Lupaus: Lue Matteus 24:48--51

Siinä on Jeesuksen itsensä ilmoittama palkinto ja palkka niille, jotka pahuuden sanoilla "lyövät" toisiaan, toimivat pahojen henkien ja hengellisesti langenneiden "juopuneiden" ( == siis hengellisesti pahuudesta juopuneiden..) kanssa.

JUmala ei säästä, kun Pyhät Tuomiot astuvat areenalle.

Hän Yksin on Korkea ja käyttää suvereenia valtaansa. Hän ei ole lahjottavissa.
      Eikä yksikään valeprofeettaa pääse piiloon eikä pakoon Häntä!

Joka säästyä tahtoo, tehköön kiireesti totista parannusta, ja peäseroa mm. kielen synneistään - tällä palstalla!

• Anonyymi

Eikös se Asusinkatukin ollut Los Angelesin St. Pauli ja Reberbahn.

• Anonyymi

Nyt aloita itsestäsi. Jumala ei vaadi sinua tilille (toisten) vanhoista asioista. Tunnusta oma syntisi ja tee kiireesti pesäero pahuudesta, niin saatat säästyä. Lue Room 14:12

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt aloita itsestäsi. Jumala ei vaadi sinua tilille (toisten) vanhoista asioista. Tunnusta oma syntisi ja tee kiireesti pesäero pahuudesta, niin saatat säästyä. Lue Room 14:12

Sieltä se Parhami tavattiin pahoista teoista ja vietiin vankilaan rauhoittumaan himoistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä se Parhami tavattiin pahoista teoista ja vietiin vankilaan rauhoittumaan himoistaan.

Etkö ole koskaan Raamatusta lukenut, KUKA on se, joka on asetettu "elävien ja kuolleitten tuomariksi"?

Nyt kiireesti lukemaan se, ja suu suppuun! Älä edes unissasi "leiki tuomaria", JUmala näkee kaiken!

Parhami on kuollut, ja vastaa ITSE teoistaan Jumalalle!
        Pitääkö kertoa MISTÄ synneistä Sinun pitää tehdä parannus!

• Anonyymi

Job13:20
      Jumalansanaa ei pidä paikata🔥

• Anonyymi

Helluntailaisten kannattaisi tunnustaa lahkokuntansa perustajien ja hengellisten Gurujen toiminta vääräksi ja syntiseksi. Juuret on pahat, josta puu ottaa ravinteensa.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

• Anonyymi

Helluntailaiset kieltää käärmeen tavoin koko perisynnin. Se on huono homma ja johtaa petollisiin harhaoppeihin eli heresioihin, joita hellarit jotuu puolustamaan aina vaan uusilla valheilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset kieltää käärmeen tavoin koko perisynnin. Se on huono homma ja johtaa petollisiin harhaoppeihin eli heresioihin, joita hellarit jotuu puolustamaan aina vaan uusilla valheilla.

Helluntailaiset joutuu kieltämään, että Jumala pesee kasteessa synnit pois koskien myös perisynnin kadotustuomiota.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet syntinen. Tee parannus, kiireesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tiedä "Anonyymi 2023-10-18 11:27:33" että sinä olet vastuussa omista puheistasi.
        Matt.22:
        33."Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan.
        34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

• Anonyymi

Hes. 18:
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

• Anonyymi

Puutteellisesti käännetty.
        Mutta parempi käännös kirkkoraamattu 1642:
        Jeremian Walituswirret. 5. Lucu.
        7. Meidän Isäm owat syndiä tehnet/ ja ei sillen ole käsis/ ja meidän pitä heidän pahoja tecojans nautidzeman.

biblia1776 Jeremian Valitusvirret. 5. Luku.
        7. Meidän isämme ovat syntiä tehneet, ja ei enään ole käsissä; ja meidän pitää heidän pahoja tekojansa nautitseman.

Tässä ei puhuta mitään perisynnistä, vaan ihan muusta, kuten esim . perinnöistä , omaisuudesta jne. Myös kasvatuksesta voi seurata esim. ammatin valinta, puoluepolitiikka tms.

Pahoista teoista nautiskeleminen esim. joupon maine, taloudelliset velat, vihamielisyyteen kasvatus jne.

Valitusvirret 1. luku selventää mitä kyseisessä Val.5:7 tarkoitetaan. Kyse ei ole mistään perisynnistä.

• Anonyymi

Perisynnin kirousta me kaikki ihmiset kannamme heti kun sikiämme Adamin sukuun, riippumatta siitä tunnustamme sen todeksi tai kiellämmekö asian hellareiden tapaan.

Aadam ja Kristus
      12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
      Yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seuraukseana kaikki ihmiset tuli syntisiksi
      ja kadotustuomion alaisiksi.

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

• Anonyymi

Hurmoslahkoissa ihmisiä nurin viskovat henget eivät ole se Totuuden Henki, vaan villitsevä viekas henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoslahkoissa ihmisiä nurin viskovat henget eivät ole se Totuuden Henki, vaan villitsevä viekas henki.

Pitääkö kertoa mikä "henki" sinua riepoo?

• Anonyymi

Unohda väärät ja oikeat profeetat. Elämme tässä ja nyt. Siinä on myös ovi. Eikä ovessa lue mitään, ei ole ohjeita, ei käskyjä.

• Anonyymi

Vanhan liiton aikana oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli 1:400.

Yhtä oikeata kohden oli 400 väärää proffeettaa.

Nyt ne vähät oikeat uuden liiton profeetat on tapettu tai ajettu tiehensä.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi

Onpas outo ovi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpas outo ovi?

Sitä se on kyllä. Raamatun siteeraajat eivät sitä näe.

• Anonyymi

Pysykää siis erossa saastaisista luterilaisista vääristä "profeetoista", jotka omaan korvasyyhyynsä valehtelevat ja huijaavat lähimmäisiään samaan juoppojen kuralätäkköön, jossa itse rypevät.

• Anonyymi

Pysykää erossa, kaikesta

• Anonyymi

Ei alkuseurakunnassa eikä sen jälkeisessä ajassa ollut mitään puhetta profeetoista. Jumala lahjoitti Jeesuksen Kristuksen kautta Pyhän Hengen jokaiselle uskovalle, eikä siinä mitään oppi-isiä enää sitten tarvittu. Kaikki uskovat ovat hengessä samanarvoisia eikä uuteen liittoon pidä sotkea vanhan liiton hapatusta.

• Anonyymi

Nyt ole pihalla UT:n kirjoituksista.
        Kyllä Uuden liiton seurakunnassa on Hengen vaikutuksesta toimintaa.

Ole ystävällinen ja lue mm. 1 Korintt 12-14 luvut., Room 12. luku, jne.
        Armolahjat, myös profetoiminen, profeetat ( Apostolien teot kertoo)

Mutta?

Uuden liiton aikana ei profeetat ole SAMASSA asemassa ja tehtävissä kuin VT:n aikana.

Olet oikeassa, että Jeesus Kristus täytti lain ja HÄnessä profeettain ennustukset toteutuvat.

UT:N uskovien keskellä Pyhä Henki vaikuttaa, ja silloin ei ole mitään ErillisiäProfeettoja, vaan Pyhä Henki toimii monin tavoin.
        VT:n profeetta-asiat ja UT:n profetoiminen ( profeetat) ovat aivan erilaisella tasolla!

Tietysti Jumalan Profeetallinen Henki toimii? Mutta enää ei lähetetä joitakin "Kansan Profeettoja" --- koska se aika kuului VT:n asioihin!

• Anonyymi

Amerikasta 100 v. sitten tuoduissa uskonlahkoissa ihmisiä kaatavissa hurmoshengissä ei ole mitään pyhyyttä lähimaillakaan.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Kyllä uudessa liitossa on oikeita profeettoja. Jumala ei tee mitään ilmoittamatta asioista profeetoilleen.

Kyllä tässä puhutaan uuden liiton oikeista profeetoista, joita hellarit ajaa takaa..koska oikeat profeetat ovat vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Esim. Martti Luther oli aikanssa parhaita lainopettajia.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi

Raamatun mukaan uusi liitto alkaa yhdessä synnit pois pesevässä kristillisestä kasteesta, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan.

1. Piet. 3:21

"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

• Anonyymi

Ei uudessa liitossa ole mitään erillisiä profeettoja, vaan kuka tahansa seurakuntalaisista voi profetoida tai puhua kielillä. Paavali piti vielä mieluisampana profetointia, mutta ei erikseen mainitse että olisi jotain erityisiä profettoja. On vain tavallisia ihmisiä, jotka profeetoivat. Siis jos kyseessä on Jumalan seurakunta.

Mitään lainopettajia uusi liitto ei tarvitse. Miten tarvitsee kun ei ole mitään lihallista lakia, on vain vapauden laki, joka on meidät tuomitseva. Se tuomitsee ihmisen, jos hän ei ole elä Pyhässä Hengessä eikä Jumala siitä tunnista häntä omakseen. Laista ei kysellä mitään eikä lakikirjoja tutkita. Tai jos tutkittaisiin, ei kellään olisi pelastusta.

• Anonyymi

Helluntailaiset tekeytyy pastoreiksi, profeetoiksi, paimeniksi, sielunhoitajiksi, parantajiksi, jalanvenyttäjiksi ja vaikka miksi vanhurskauden palvelijoiksi.

2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukaine

• Anonyymi

Roistot opettaa, että lait on kumottu.

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Jeesus ei puhu mitään eriarvoisista armolahjoista.

Kellä on kasteen lahjaksi saatu oikea Pyhä Henki, hänellä on kaikki Pyhän Hengen ominaisuudet: usko, toivo, rakakus, rauha ja ilo ja mitä elämiseen ja yltäkylläisyyteen tarvitaan. Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

Paavali keksi ihmisiä eriarvoistavat armolahjaopit hierarkian tekemiseksi seurakuntaan johtamisen apuvälineiksi.

Alkuseurakunta oli antikristuksien vallassa oleva kommunistinen kokeilu,
      mikä hajosi omaan mahdottomuuteensa jo 70 jKr.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Paavali oli yksi antikristuksista, hän heitti Jumalan käskyt roskikseen.

Jeesus ei kumonnut yhtään lainkohtaa eikä pienintä piirtoa. Eikä siihen ole kellään ihmisellä mitään valtaa niin tehdä.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

Tämän aloituksen varoitus koskee sitä, joka viime aikoina on kymmenissä sekavissa teksteissä mainostanut itseään "suomen profeetaksi" - ja tuonut valheellisia oman päänsä ennustuksia jostakin herätyksestä, jossa jopa 70 000 sielua olisi tulossa helluntaiseurakuntiin.

Valhetta.
      Valhetta.
      Paholaisen eksyttämän mielen valheprofetiaa.

Aloituksen varoitus toistetaan.

Pysykää aiheessa.

Jumala puhui: Jeremia 23:21-22

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat".

” Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa. ”

Mitä Jumala lupasi näille huikentelijoille, jotka röyhkeydessään ottivat valheprofetioidensa tueksi Jumalan Nimen ja koettivat tällä tavalla eksyttää kansaa? Hän lupasi:
      minä käyn niiden profeettain kimppuun! Kolme ( 3) kertaa samat sanat:

”Katso, sentähden MINÄ KÄYN NIIDEN PROFEETTAIN kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa. ( Jer 23:30)

----------------

Pitäkää kukin itsenne erossa pahuudesta. Kielen synneistä, panettelusta.

Tämä ketju ei ole sellaisia varten.

• Anonyymi

On todettava, että Jumalan mitta on täysi. Kuka kestää Hänen pyhyytensä edessä?

• Anonyymi

Profetoiminen ja kielillä puhuminen
      1.Kor.14:
      1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
      3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
      .......

• Anonyymi

Jeesus ei puhu mitään ihmisissä olevista eriarvoisista armolahjoista. Paavali keksi ihmisiä eriarvoistavat armolahjaopit hierarkian luomiseksi johtamisen helpottamiseksi seurakunnassa.

Paavalissa oli Korintossa demonihenki sisällä antamassa uusia oppeja ja näköaloja.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Paavali keksi Korintossa kaikenlaista omia oppia, josta Jeesus ei puhu yhtään mitään.

Paavali kirkasti totuutta. Paavalin kirkastama totuus kihahtaa nopeasti päähän.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

min lögnaktighet = minun valheellisuuteni (Paavali)

• Anonyymi

Jos me ryhdymme Raamatun tekstejä vastaan väittämään, niin olemme aika vaarallisilla vesillä. Olemme silloin aika omaperäisen opin äärellä eikä sitä voi kukaan kovin todesta ottaa.

• Anonyymi

Johannes: Tutkikaa kaikki. Pitäkää vain se mikä on hyvä ja oikein.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Jeesus antaa sellaisenkin ohjeen, jos jokin ihme ei ole saman tasoinen kuin hänen tekemänsä, niihin ei pidä uskoa. Esim. Lasarus oli mätänemistilassa jne.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

• Anonyymi

Nimenomaa Paavalin puheet ja kirjeet pitää tutkia suurennuslasin avulla. Sillä Paavalin kirkastama totuus kihahtaa päähän liian helposti.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Helluntailaiset laittoivat liikkeelle sellaisenkin väitteen, että uudessa liitossa ei ole profeettoja ollenkaan.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Kyllä siinä uuden liiton ajan profeetoista puhutaan.

• Anonyymi

Nimenomaan lähtee vain vääriä profeettoja. Oikeita ei edes ole, koska ei kukaan erikseen ole profeetta, eikä sellaisia mihinkään tarvita, vaan Pyhä Henki on jokaiselle henkilökohtainen kasvattaja Kristuksessa. Itsensä korottajat tavoittelevat vain omaa etuaan ja pyrkivät orjuuttamaan ihmisiä. Uusi liitto ei ole orjuuden ja lakihenkisyyden liitto, vaan henkilökohtainen vapaus Kristuksessa, johon Pyhä Henki kasvattaa pyhyydessä. Siinä ei eletä synnissä eikä uskonnollisessa kinastelussa miten asiat pitää tulkita, vaan ilon, rauhan ja rakkauden lähteellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan lähtee vain vääriä profeettoja. Oikeita ei edes ole, koska ei kukaan erikseen ole profeetta, eikä sellaisia mihinkään tarvita, vaan Pyhä Henki on jokaiselle henkilökohtainen kasvattaja Kristuksessa. Itsensä korottajat tavoittelevat vain omaa etuaan ja pyrkivät orjuuttamaan ihmisiä. Uusi liitto ei ole orjuuden ja lakihenkisyyden liitto, vaan henkilökohtainen vapaus Kristuksessa, johon Pyhä Henki kasvattaa pyhyydessä. Siinä ei eletä synnissä eikä uskonnollisessa kinastelussa miten asiat pitää tulkita, vaan ilon, rauhan ja rakkauden lähteellä.

Mitä on ollut ennen sitä on nytkin.

Kyllä on oikeita profeettoja, Herra ei tee mitää ilmottamatta sitä palvelijoilleen profeetoille.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

Luuk. 11:49

Tämän vuoksi onkin Jumalan Viisaus sanonut: 'Minä lähetän heidän luokseen profeettoja ja apostoleja, ja he tappavat ja vainoavat näitä.' [Matt. 11:19; Luuk. 7:35 | Jer. 7:25; Ap. t. 7:52]

Ap. t. 11:27

Tuohon aikaan tuli Jerusalemista profeettoja Antiokiaan.

Ap. t. 13:1

Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. [Ap. t. 11:20,27; Room. 16:21]

Ap. t. 15:32

Juudas ja Silas, jotka hekin olivat profeettoja, puhuivat veljille monin sanoin rohkaisten ja vahvistaen heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisissa on valheen henki, hurmoshenki, henkimaailman riettaat henget heitä kaataa selälleen maahan ja suusta tulemaan sekavaa molotusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on kanssasi eri mieltä Jumalan käskyjen noudattamisesta. Ja pelkkiin hurmoshenkiin luottaminen on petosta.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Nykyajan profeetat ovat sitten kinastelijoita, muiden haukkujia ja sanakiistojen kipeitä. Se on heille oikea henki ja Kristuksen tuoksu. Ja Raamattu käsikassara, jolla mätkitään muita päähän. Sellaiset on lähetetty maailmaan maailman valoksi.

• Anonyymi

En ole tavannut yhtään helluntailaista, jossa olisi ollut Totuuden Henki.

• Anonyymi

Taivas Tv7 ei taaskaan petä.
      Hilja Aaltonen levitteli käsiään kuin Aamulehteä lukiessaan. Melkein pääsi transsiin, pyyhki suutaan ja naamaansa nenäliinallaan vaahdotessaan. Puhe oli kun helppoheikillä ennen muinoin markkinoilla. Nyt ei myyty rukkasia, nyt tarjoiltiin taivaspaikkoja.
      Kanava on viihdyttävää katsottavaa. On oikeata tositveetä. Jumala ei vain ole taaskaan pystynyt taikomaan rahaa. Sitä anotaan katsojilta.

• Anonyymi

On uskovia jotka eivä ole KOSKAAN syöneet niitä menuja joita tv7 taikka radiodei tarjoilee.
        Karttakaa niitä sekalaisia pika-annoksia!

• Anonyymi

Nämä synneissään elävät ja pohjasakkansa päällä makaavat valheprofeetat vihastuttivat Jumalan. He häpäisivät Jumalan Pyhän Nimen kunniaa esiintymällä (muka) Jumalan oikeina profeettoina.
      Itse itsensä korokkeelle nostaneina. Ylpistelijöinä. Toisille tuomioita jakaville, itse synneissä rypeville. Matteus 7:1-3

Jumala on PYHÄ! Edelleenkin. Hän ei rupea ”vannomaan” mitään, eikä syntisille valeprofeetoille varsinkaan. Sellainen on äärimmäistä röyhkeyttä ja Jumalan Nimen ja kunnian häpäisyä. Sellaiseeen Jumala puuttuu. Hän käy ”kimppuun”, samalla tavalla kuin kävi profeetta Jeremian päivinä. Tänäänkin. Ei pidä vihastuttaa Pyhän Jumalan Majesteettia, eikä saattaa häpeään Hän Pyhää Nimeään. Jumala ei sellaista suvaitse, ja kaataa maahan jokaisen ylpistelijän. Amen.

Jos joku luuli, että Jumala olisi muuttunut, pehmentynyt? Ettei Jumala piittaisi, kun Hänen Nimessään kirjoitetaan valheprofetioita, eksytyksiä, iljettäviä ennustuksia ja likaisia "tuomioita"! Sellainen luulo kaatukoon maahan tässä ja nyt!

Jumala on PYHÄ. Älköön kukaan leikkikö Hänen Nimessään!

Te kaikki, jotka Herraa kunnioitatte - pysykää kaukana erossa valheprofeetoista! Ottakaa etäisyyttä niihin valhehenkiin, joiden avulla nämä törkeyksiään tuottavat. Niin Jumala ottaa suojiinsa.
      ( 2 Kor 6:14-18)

• Anonyymi
    • Anonyymi

Helluntailaisten villitsevät hurmoshenget eivät ole mitään parveilevia "jeesuksia", joita vaan siepataan ilmasta sisälle pelastajaksi.

Jeesus varoittaa hänen nimissään esiintyvistä hengistä ja profeetoista ja muista kummajaisista..

• Anonyymi

Jer. 29:8

"Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat.

Matt. 24:23

"Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.

Matt. 24:26

"Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. [Joh. 7:27]

Mark. 13:21

"Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. [Luuk. 17:23]

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

• Anonyymi

Joka lajin "henkiä" tulee varoa. SInussakin on eräs "henki" - vaikka et taida tietää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jer. 29:8

"Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat.

Matt. 24:23

"Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.

Matt. 24:26

"Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. [Joh. 7:27]

Mark. 13:21

"Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. [Luuk. 17:23]

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Oikein tarpeellisia Raamatun sanoja! Kiitos!!

• Anonyymi

Lahkolaiset haluaisi ottaa oikeiltä kristityiltä sen hengen pois.

• Anonyymi

Mikä sua vaivaa? Etkä usko JUmalaan?

• Anonyymi

Jeesus itse varoitti: Älkää juosko heidän perässään!

Matteus 24:24-26 Luukas 17:23

• Anonyymi

On tosiaan selkeä varoitus. Täytyy heti ottaa todesta ja toimia noin.

Joskin Raamatusta löytyy paljon selkeämpiä varoituksia lakihenkisyydestä, riitaisuudesta ja sanakiitojen kipeydestä.

Niitä ei vain pidä ottaa todesta jos vahingossa sattuvat omalle kohdalle.

• Anonyymi
    • Anonyymi

On toisia jotka oikein hinkuvat väärien profettojen perään. Ne samat henget innostuvat toisistaan.

• Anonyymi

On sanottu, että ihmiset uskovat valheita paljon innokkaammin kuin tosiasioita.
      Totuus on monesti suolaistakin, se häikäisee ja pelottaa. Pimeässä ja harmaudessa viihtyvät yllättän monet uskiksetkin!

• Anonyymi

Vielä enemmän uskiksia kiehtoo toisten herjaaminen ja parjaaminen. Se on melkein kuin olisi taivaan iloissa.

• Anonyymi

Joo. Ainakin tää "suomen profeetaksi" itseään korottava on oikein innostunut parjaamiseen!

Hän leimaa niin nokialaisia, adventisteja ( porttopyhököiksi) ja luterilaisia samoin "pyhäkköportoiksi". Tuomioita tää puumala latelee kuin järkensä menettänyt!

Tuota tasoa maksimaalisempaan tuomiokampanjaan ylettyi pari vuotta sitten vain eräs teuvo Suni, joka listasi KAIKKI suomalaiset kristikunnan tahot! Listassa oli yli 300 kirkko, ja uskonsuuntaa. NImellä. Löytyvät edelleen netissä.

Vain HÄN YKSIN kuulemma oli AINOA pyhä (?) lähettiläs....

Mutta - hänet korjattiin pois enempää pilkaamista tekemästä....

Siis? Kun tämä H.P. harjoittaa likaista tuomitsemisen ja herjaamisen agendaa, näin hän osoittaa, että hänessä näkyy "väärän profeetan huono hedelmä"!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18064300/tukholman-(prof--)----nousee-profeetta-nousee-(-22-10-2023)#comment-123810886

• Anonyymi

Toisten herjaaminen on melko varma merkki harhaopista. Sitä voi kaikenlaisella perustella, synnin sanominen synniksi yms. mutta evankeliumin sanoma ei koskaan ole sellainen. Se keskittyy Kristukseen. Kuten Paavalikin sanoi että tunsin vain Kristuksen ristiinnaulittuna. Muu on huuhaata.

• Anonyymi

Tää puumala koettaa nostattaa itseään niin, että solvaa kaikkia... Itse on monissa synnin siteissä, mutta osoittelee sormella koivistoa ja vaikka ketä muita. Taikatemppu. Mitähän se sanoisi jos tuotaisiin julki ne synnit, joka häntä sitovat. No, ne tulee valoon ja julki kyllä!

• Anonyymi

Jeesu itse ennusti että vääriä profeettoja "nousee"....

Se näkyy. Nämä korottavat itseään ja solvaavat toisia.

• Anonyymi

SE on kuin taikurien hommaa! Silmänkääntötemppu! Osoitellaan sormella koivistoa, kälviän hell. srk:aa, adventisteja, pilkataan pyhäkköportoiksi toisia....
      Että sellasta rohvetijaa (!) tää suomen profeetaksi itsensä nostanut tuo!

Mutta heti suuttuu, jos sanotaan jotakin muuta kuin aamenta hänen sekoiluunsa!

• Anonyymi

Tää H.P. on aivan erikoistunut julkisiin valheisiin! Valheprofetian henki niitä syöttää päiväst toiseen. Nyt on sepittänyt jonkun oman päänsä oppikappaleen, jota kehuu "lukkorukoukseksi".

Ihan kahjoa on. Mutta KUN se menee tällaiselel tasolle, jossa sepitetään muka uskonnon ja Jumalan ja Jeesuksen nimissä täyttä huuhaata! Silloin alkavat tyhmien neitseiden ja pimeässä olevien torkkuvien uskovienkin päässä kellot soida!

Jo olisi aika?

Tämä H.P. ei ole Jumalan asettama, eikä saa piirunkaan vertaa aikaan herätystä, vaikka niin kehuu!

• Anonyymi

PYSYKÄÄ LOITOLLA KAIKISTA USKOISTA

• Anonyymi

Jeesus yksin riittää ja karkottaa saatanan luotaan.
      Jeesus on tie totuus ja elämä. Uskokaa pois, niin et kulje turhuuden ja typeryyden markkinoilla, missä ei ole kuin krääsää ja eksytystä.

Armo on ainoa autuaaksi tekevä, se on Jeesuksen ristin evankeliumi Jumalan voima.

• Anonyymi

Jos me haukumme jotakuta, että hän haukkuu muita, niin miten me olemme jotenkin parempia silloin?

Ei Raamattu anna ylenpalttisesti ohjeita muiden haukkumiseen vaikka nämä tekisivät väärinkin. Eikö siellä sanota että mikä minä olen tuomitsemaan toisen palvelijaa, hän itse kaatuu tai nousee isäntänsä edessä. Ja että jos joku hanke ei ole Jumalasta, niin se raukeaa itsestään tyhjiin.

• Anonyymi

Tuomitseminen?
        Varoittaminen?
        Koettelu ( 1 T1ss 5:21, 1 Joh 4:1)

Kehotukset, nuhteet?

Nuo ovat kaikki eri asioita.

Ei pidä niputtaa kaikkea sanalla "haukkuminen".

Vääristä profeetoista on varoitettava

Herra on ainoa tuomari.

Mutta perkeletta on vastustettava, sanoo Sana.

- varsinkin kun se koettaa lusmuilla sutena lammasten vaatteissa!

• Anonyymi

Kyllä Raamatulla halutessaan voi puolustella mitä tahansa asiaa. Vaikka sapattina ihmisten tappamista kuten tänäänkin on tapahtunut.

Kyllä pahuus löytää Raamatusta sanat millä puolustella pahuuttaan.

Se sanat väheksyä sitä sanaa että suurin niistä on rakkaus.

Eihän muutoin olisi pahuutta maailmassa.

• Anonyymi

aloitus on väärällä palstalla.

• Anonyymi

Aloitus on suoralla palstalla. Vihreä valo!

• Anonyymi

Kyllä juuri väärien profeettojen jahtaajien pahuus jos mikä kuuluu uskonnollisille palstalle.

Oikeasti tosin väärät profeetat paljastuvat itsestään siinä jos on oikeita esimerkkinä miten sitä ollaan.

• Anonyymi

Miten selität sen profetian,monen uskovaisen miespoliisinkin suusta,tämä Puumala ON PROFEETTA.
      Pitäisikö heidätkin tylysti haukkua?

• Anonyymi

Jumala ei tarvitse kenenkään mielipiteitä, ei edes poliisien.

• Anonyymi

Onko kukaan koskaan ilmoittanut olevansa profeetta? Kaikkihan me ennustamme, interpoloimme ja extrapoloimme tulevaisuutta tietojemme perusteella, mutta terveempää on kai elää tätä hetkeä. Moni maalaa kyllä uhkakuvia, mutta se ei kai ole profetoimista vaan tulevaisuuden pelkoa.

• Anonyymi

On mielestäni turhaa konfrontaatiota,syyttää ihan kaikesta Jumalan Profeettaa,kun otetaan huomioon tänne kirjoittelevat.

• Anonyymi

Jumalan profeettaa ei tällä palstalla ole näkynyt

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      332
      7017
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      283
      6515
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5766
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      164
      5157
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4003
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      282
      3977
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3569
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      34
      3296
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3280
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    Aihe