Kontiolahden jäähdyttämätön latu avataan.

Anonyymi-ap

"Joensuun Seudun Jäähdytetty Latu Oy" (mikä nimihirviö!) mainostaa paikallisissa medioissa aina näin lokakuussa Kontiolahden jäähdytettyä latua kuten yrityksen kuuluukin.

Nykyinen toimitusjohtaja Kimmo Turunen kertoi Karjalaisessa että niin viime kuin tänä vuonna jäähdytystä ei käytetä sähkön hinnan takia. Se ei kertomansa mukaan kuitenkaan haittaa koska lumen sulaminen on edullisempaa kuin jäähdytyskoneiston käynnistäminen.

Siinä on vielä toinenkin hyvä puoli, kun jäähdytyskoneistoa ei käytetä, sulanut vesi valuu pois eikä lumipatjan alle muodostu jäätä.

Toisin sanoen nyt latuyhtiökin uskaltaa sanoa että Maakunnan Kehittäjä Esa Haapalan kuningasajatus ladun jäähdyttämisestä ensi lumen latua varten on tarpeeton. Sitä ei tarvita.
Pääosin yhteiskunnan miljoonainvestointi siihen oli hukkaan heitettyä rahaa.

Nimenomaan tuon jäähdytysinvestoinnin tarpeellisuutta on koko sen olemassaolon aikana arvosteltu tarpeettomana mutta latuyhtiön edustajat ovat joskus hyvinkin brutaalisti tyrmänneet arvostelijat alkoholisoituneina sossun pummeina.

Sinänsä ensi lumen latu on ihan hyvä idea jos joku haluaa päästä hiihtämään ennen aikojaan syksyllä ja maksaa siitä, niin siitä vaan. Kunta pitää kuitenkin yllä talvisin erittäin kattavaa latuverkkoa kaikille hiihtämään haluaville.

12

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maata jäähdytetään että saadaan kesällä hiihtää ja ilmaa lämmitetään nuotioilla että taretaan talvella hiihtää. Nerokasta, eikö totta?

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­N­y­m­­­f­o­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18060451C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Aivan sairasta kun annetaan tuoda rakit sinne kuseksimaan ja paskomaan kalliille ladulle. Koiravuorot, anna mun kaikki kestää...

      • Anonyymi

        Lopultakin ladulla hyötykäyttöä!


    • Anonyymi

      Kyllä se jäähdytys on ihan hyvä kun ei mene jäädytyksen puolelle, mutta ei näillä sähkön hinnoilla. Ideahan on, että maata jäähdytetään vain sen verran, että lämmin maa ei sulata lunta altapäin.

      • Anonyymi

        Ai, onko siinä ihan jokin idea?


      • Anonyymi

        Jotkut koettavat keksiä vaikka näennäisiä hyviä puolia. Toimitusjohtaja sanoi lehdessä että on vain hyvä ettei lumi jäädy maata vasten.
        Nytkin lumia levitettäessä maa on kuurassa eikä kyllä sulata ladun alta yhtään mitään eikä tarvitut jäähdytystä sähköllä, eli kallis jäähdytyssysteemi on ja on ollut tarpeeton
        Jos sitä on käytetty se on tehty vain susi-investoinnin peittelemiseksi.
        Samalla on huudettu kurkku suorana että jäähdytetty latu, jäähdytetty latu, jää....


    • Anonyymi

      Nyt onkin koko ladun historian paras sää. Todellakaan ei tarvita jäähdytystä. Kaikki syksyt eivät ole näin hyviä. Ei sitä pidä jäähdyttää niin paljon, että jäähän menee vain hiukan.

      • Anonyymi

        Joo, voisi jäähdytysputket siirtää välillä höytiäiseen ja jäädyttää meille kesäiset pilkkijäät.
        Ihan yhtä järkevää se olisi kuin kesähiihtokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, voisi jäähdytysputket siirtää välillä höytiäiseen ja jäädyttää meille kesäiset pilkkijäät.
        Ihan yhtä järkevää se olisi kuin kesähiihtokin.

        No sinähän se vasta nero olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän se vasta nero olet.

        Olen olen, se on tarttunut hiihtoniiloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen olen, se on tarttunut hiihtoniiloista.

        Olet siis pataroinut niiden kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe