Kysymys palstan "realisteille"

Täällä on keskustelijoita, jotka ovat omasta mielestään realisteja, puhuvat "järjen äänellä", hankkivat tietonsa "puolueettomista medioista" ulkomailta jne.

Se, mikä minua kummastuttaa asiassa, on tämä: nämä ilmeisen älykkäät ihmiset eivät ikinä suostu keskustelemaan väitteistään.

Niinpä kysymykseni onkin tämä: MIKSI te realistit ja oikean tiedon haltijat ette näytä aikaan saavan muuta kuin lyhyitä heittoja ja pakenette keskusteluista aina, kun teiltä pyytää perusteluja?

71

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä sama väki omaa ymmärtääkseni siitä oikeaa tietoa laaja-alaisesti. Olipa kysymyksessä Ukraina, Korona tai kotimaanpolitiikka, sitä faktaa hallussa on aina. Se vain pidetään piilossa.

      • Anonyymi

        Oletko nyt aivan varma, että vika on siellä vastapuolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma, että vika on siellä vastapuolella?

        Lisään vielä sen verran, että kuinka olet onnistunut jumittumaan johonkin koronaan ja Venäjään, jotka ei ole ylipäätään Suomen kannalta enää merkittäviä kysymyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma, että vika on siellä vastapuolella?

        Olen. Ethän sinäkään kykene sanomaan mitään asiallista. MOT.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä sen verran, että kuinka olet onnistunut jumittumaan johonkin koronaan ja Venäjään, jotka ei ole ylipäätään Suomen kannalta enää merkittäviä kysymyksiä.

        Oletko huomauttanut asiasta kaikille, jotka avauksia tekevät?

        Sanoitko asiasta mitään esimerkiksi avaajalle, joka haikaili Kekkosta?

        Kun seuraat suomalaista politiikkaa ja uutisointia, näyttääkö Ukraina kadonneen? Tai suhde Venäjään?


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Olen. Ethän sinäkään kykene sanomaan mitään asiallista. MOT.

        Tuo on sitä keskusteluasi?


    • Hyvä ja tunnettu esimerkki on tietenkin Ilkka Luoma, mutta ei nyt puhuta sen enempää hänestä.

      Kovasti toivonkin nyt, että te palstan todelliset moniosaajat saatte kommentoitua jotenkin. Vai, onko se kommentointi taas sitä tuttua roskaa?

    • Äläpä jauha sontaa. Kommenttien pituus vaihtelee muutamasta sanasta useisiin kappaleisiin ja aiheet ja yksityiskohdat jostain toisenmaailman sodasta tähän päivään. Miksi sinä et osallistu pääasiassa kuin sellaisiin keskusteluihin, joissa voit metsästää "venäjämielisiä" ja toteuttaa itseäsi?

      • Muistathan, että en keskustele kanssasi?

        Tilanne muuttuu, jos osoitat kykeneväsi keskustelemaan ilman loputonta toisten väheksymistä ja valehtelua. Kun saat korjattua toimintaasi, palaamme asiaan.

        Moi moi.


      • Anonyymi

        Mites se oli hei se Rooman diktaattori jolla oli vain se virka? Se hyvä?

        Buuaaahhaahh!


      • Anonyymi

        Menikö vetelä housuun??


        Buuaaahhaahh!


      • TruthStillHurts kirjoitti:

        Muistathan, että en keskustele kanssasi?

        Tilanne muuttuu, jos osoitat kykeneväsi keskustelemaan ilman loputonta toisten väheksymistä ja valehtelua. Kun saat korjattua toimintaasi, palaamme asiaan.

        Moi moi.

        Sulla on sitten oikeus väheksyä muita kuten tässäkin aloituksessa? Kun huomasit kommentin aiemmassa langassasi, jossa puhuttiin realisteista, niin toimit juuri, kuten itse vastasin erääseen kommenttiin, jonka hengen mukainen tämäkin aloitus on. Teidän, jotka toimitte sillä tavalla, ei muuta voi päätellä kuin että ette näe omassa maailmassanne realismina, objektiivisuutena ja neutraaliutena sitä, että sellaisten persoonien retoriikka on muuta kuin aggressioita, karkeaa arvostelua, jatkuvaa haukkumista ja nimittelyä, riidankylvämistä jne. Eräskin keskustelija sai lähes raivokohtauksen, kun keskusteltiin venäläisistä hyödykkeistä ja sai vastaukseksi jotain muuta kuin odotti.

        Olet joko tahallasi ärsyttävän kaksinaismoralistinen trolli tai sitten sairaalloisen narsistinen, tai ehkä aIkoholisoitunut, etkä siksi kykene näkemään oman keskustelutapasi ongelmia. Eikö niin, että "mutku ne muut aloitti!"

        Jos haluat keskustelukulttuuriin muutoksia, aloita se itsestäsi ;)


      • AnttiK.Ristus kirjoitti:

        Sulla on sitten oikeus väheksyä muita kuten tässäkin aloituksessa? Kun huomasit kommentin aiemmassa langassasi, jossa puhuttiin realisteista, niin toimit juuri, kuten itse vastasin erääseen kommenttiin, jonka hengen mukainen tämäkin aloitus on. Teidän, jotka toimitte sillä tavalla, ei muuta voi päätellä kuin että ette näe omassa maailmassanne realismina, objektiivisuutena ja neutraaliutena sitä, että sellaisten persoonien retoriikka on muuta kuin aggressioita, karkeaa arvostelua, jatkuvaa haukkumista ja nimittelyä, riidankylvämistä jne. Eräskin keskustelija sai lähes raivokohtauksen, kun keskusteltiin venäläisistä hyödykkeistä ja sai vastaukseksi jotain muuta kuin odotti.

        Olet joko tahallasi ärsyttävän kaksinaismoralistinen trolli tai sitten sairaalloisen narsistinen, tai ehkä aIkoholisoitunut, etkä siksi kykene näkemään oman keskustelutapasi ongelmia. Eikö niin, että "mutku ne muut aloitti!"

        Jos haluat keskustelukulttuuriin muutoksia, aloita se itsestäsi ;)

        Kts. se ed. tekstini.


      • Anonyymi

        Eti nyt se sulle tehty avaus!

        Buuuaaahhhaahh!


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Kts. se ed. tekstini.

        Tuo on sitä keskusteluasi?


    • Nyt vain sitten odotetaan taas.

    • Järkyttävä uhriutumisavaus 😂

    • Anonyymi

      Näiden älykkäiden realistien aloitus on usein sanasta sanaan jostakin lähteestä lainattu teksti, jota he eivät itsekään oikeastaan ymmärrä mutta arvelevat kuitenkin sen sisällön olevan jotain hyvin viisasta.

      Kun älykkäiden realistien pitäisi ottaa tarkemmin kantaa lainaamaansa tekstiin, tuleekin täydellinen hiljaisuus.

      • Osin kyllä. Nämä realistit ovat jotenkin ujoja.


      • Tiesitkö, että mielivaltainen yleistäminen kertoo heikosta älystä? Nyt tiedät. Mutta tuskin ymmärrät? :)


    • Anonyymi

      Nuo "realistit" jotka etsivät kaiken "tietonsa" netin kämyisimmiltä kujilta ja uskovat aina täysin sokeasti ja täysin kritiikitä kaiken mitä ovat löytäneet netin surkeimmilta roskapalstoilta, ovat tietenkin täysin kyvyttömiä tekemään loogisia päätelmiä. Samasta syystä he ovat myös kyvyttömiä keskustelemaan ja perustelemaan.

      Oma lukunsa ovat sitten vielä venäläisten puolesta trollaajat, joilla ei ole edes aikomustakaan keskustella, vaan ainoastaan heitellä tarkoituksellisen raflaavia valheita ja levittää disinformaatiota. Sekä tietenkin lahkolaishihhulit, jotka hourailevat vain omissa harhoissaan kaukana oikean todellisuuden tuolla puolen, eivätkä siksi tietenkään kykene minkäänlaiseen järkevään keskusteluun.

      • Puhut asiaa.


      • Anonyymi

        Jos ei kykene analysoimaan mitään, eikä ymmärrä mitään lähdekritiikistä eikä disinformaatiosta, niin miten kykenisi järkevään keskusteluunkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kykene analysoimaan mitään, eikä ymmärrä mitään lähdekritiikistä eikä disinformaatiosta, niin miten kykenisi järkevään keskusteluunkaan.

        Ja minäkö siis olen ainoa ihminen, joka kanssasi täällä koettaa keskustella? Kenenkään muunkaan takia ei kannata kirjoittaa tasokasta ja perusteltua tekstiä?

        🤣🤣🤣


      • TruthStillHurts kirjoitti:

        Ja minäkö siis olen ainoa ihminen, joka kanssasi täällä koettaa keskustella? Kenenkään muunkaan takia ei kannata kirjoittaa tasokasta ja perusteltua tekstiä?

        🤣🤣🤣

        Et sinä keskustele. Sinä yrität sanella omia totuuksiasi ja odotat niihin hyväksyntää. Niitä alat sitten arvostelemaan ja jallittelemaan, jotka ei jaa sun näkemyksiäsi.


    • Vastaukset osoittavatkin taas kaiken olennaisen.

      • Nimen omaan sun kommenttis osoittaa sen, että olet jäykkä yhteen totuteesi uskova hemmo.


      • Anonyymi

        Tuo on sitä keskusteluasi?


    • Anonyymi

      Haans tapaa puhua vain asiaa. Olenkin tehnyt useita asia-avauksia, jotta nykyajan teinejä ei ihan totaalisesti kusettettaisi menettamaan rahansa ja maansa mutta ei näytä auttavan. Oikeisto-YLEn mafialla on selvä ylivoima.
      Mutta maksakaapa sitten, kova hinta. Kaikilla tasoilla, pelkään niin, samalla kun kusiaiset juhlivat....
      T. haans.sea

      • Juttusi ovat täyttä pötyä. Lähteinä ovat usein omat toiset höpinäsi.

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Juttusi ovat täyttä pötyä. Lähteinä ovat usein omat toiset höpinäsi.

        🤣🤣🤣

        Vajosit heti samalle tasolle kritisoimasi keskustelu-porukan kanssa. Et siis kykene siihen itsekään, vaan yrität vain syöttää omaa "totuuttasi", tietämättä edes, mistä puhut, nuorikun olet. Vaikutat muutenkin hermostuneelta, pelkäätkö jotain ? Kenties impperialistin masinoimaa sotaa omilla rajoillamme. Se todellakin on mahdollinen, nyt kun kusipäitä on suomessa vallankahvassa! Aseveliakselia myöten.
        t. haans


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajosit heti samalle tasolle kritisoimasi keskustelu-porukan kanssa. Et siis kykene siihen itsekään, vaan yrität vain syöttää omaa "totuuttasi", tietämättä edes, mistä puhut, nuorikun olet. Vaikutat muutenkin hermostuneelta, pelkäätkö jotain ? Kenties impperialistin masinoimaa sotaa omilla rajoillamme. Se todellakin on mahdollinen, nyt kun kusipäitä on suomessa vallankahvassa! Aseveliakselia myöten.
        t. haans

        Voi haans...

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Juttusi ovat täyttä pötyä. Lähteinä ovat usein omat toiset höpinäsi.

        🤣🤣🤣

        Onko tuo sitä keskusteluasi?


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Voi haans...

        🤣🤣🤣

        ok, ei tästä enempää, ota rennosti kuitenkin, emme ole sodassa vielä t. svt


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo sitä keskusteluasi?

        Kun joku kirjoittelee puhtaita älyttömyyksiä ja määrittelee milloin kenetkin kahden p-kirjaimen impperialistiksi, siinä ei helposti kyllä synny keskustelua.
        🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo sitä keskusteluasi?

        Kyllä, sen verran kun mitä tuossa tilanteessa ja tuon henkilön kanssa oli mahdollista käydä.


    • Anonyymi

      Ajatuksia herättävä avaus. Ihan innostuin.

      - Ilkka Luoma

    • Anonyymi

      Itse kyllä kirjoitan järjen äänellä ja niin paljon totuuteen perustuvia perusteluja väitteilleni ja niin pitkästi, että luulen, että usein pinnallinen viheraatteellinen ei jaksa niihin syventyä. Tunnetusti viheraatteellinen ei jaksa syvällisemmin asioihin paneutua ja on siksi tietämätön kaikista asioista, siksi onkin viheraatteellinen.

      • Ja varmaankin nyt annat sitten jonkin esimerkin hyvistä teksteistäsi, jotta tuo tekstisi ei mene tahattoman parodian puolelle?


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Ja varmaankin nyt annat sitten jonkin esimerkin hyvistä teksteistäsi, jotta tuo tekstisi ei mene tahattoman parodian puolelle?

        Niitä tulee koko ajan, siitä vain lukemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tulee koko ajan, siitä vain lukemaan.

        Varmasti.
        🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Roturealisti pitää olla, silloin ei perusteluja tarvita.

    • Olen ehdottomasti realisti. On minullakin silti arvoni, joita puolustaan. Vastustan ideologista ja uskonnollista kiihkoilua ja kaikenlaisia epärealistisia pilvilinnoja ja utopioita, joiden toteuttamisyritykset johtavat dystopioihin.

      En ymmärrä, mitä "TruthStillHurts" oikein ajaa takaa. Olen nähnyt nimimerkin kommentteja, mutta mieleen ei ole jäänyt, että mihin aatteelliseen heimokuntaan hän oikein kuuluu. Varmaan jotenkin on sitoutunut kun realismia vastustaa.

      Minulle realismi on yksinkertaisesti tosiasioiden tunnustamista. En kannata sitä, että jos tosiasiat ovat omaa rakasta aatetta vastaan niin sen pahempi tosiasioille. Korjaan ajatuksiani jos tosiasioiden tunnustaminen sitä vaatii. Käytän järkeäni sen arvioimiseen, että mikä on totta ja mikä on propagandaa. Ei minulla ole mitään suosikkimediaa. Itse asiassa käytän pääsääntöisesti Suomen liberaalia valtamediaa, mutta en luota siihen sokeasti. Uutisten luotettavuuteen pääsääntöisesti luotan, mutta olen kriittinen sen suhteen, millaisia tulkintoja ja johtopäätöksiä toimittajat, kolumnistit ja asiantuntijat tapahtumista tekevät. Propaganda on yleensä helppo erottaa tosiasioista, usein se on niin räikeää, että hyppii silmille ja raapii nenää.

      • Anonyymi

        "Minulle realismi on yksinkertaisesti tosiasioiden tunnustamista. En kannata sitä, että jos tosiasiat ovat omaa rakasta aatetta vastaan niin sen pahempi tosiasioille. Korjaan ajatuksiani jos tosiasioiden tunnustaminen sitä vaatii. Käytän järkeäni sen arvioimiseen, että mikä on totta".

        Kaunista.

        Tosiasioiden tunnustamine = kaiken viisauden alku.


    • Anonyymi

      Nää tunnistaa heti . Monia tuntomerkkejä. Nuivuus, mut ei kaikki nuivia. Osa mukavia, mut koko aatteen porukassa on niin paljon erilaisia näkemyksiä puolueen sisällä että äänestäjät joutuu osa heistä pettymään. Ohan se toki vähä sama muissaki puolueis. Mutta tässä persupuolueessa enemmän kuitenki. Osa öyhöttää kovemmin tyyliin "mä haluan vain nolla maahanmuuttajaa suomeen" , joku öyhöttää vielä kovemmin taas sanoen "mä en halua että ukrainalaisia tulee tänne suomeen" ja sitten joku öyhöttää "vie meidän työpaikat nää ulkomaalaiset ja naisetki ne vie" joku sannoo sitten että "no persut on realistinen puolue ja mä äänestän niitä vaikka satuttaa minua kun heikentää työntekijöiden asemaa, mut kun pitää leikata kun pakko leikata niin tyydyn siihe" joo ihan hyvä argumentti jossaki määrin, mutta että leikkauskohde on tässä tapauksessa väärä. Sen voi perustella montaltakin kantilta. Ei ole hyvä asia ottaa pois pienituloisilta. Se mm lisää eriarvoistumista lisää. Joku väittää näin "ei pysty leikkaan rikkailta koska niillä ei oo tukia" eli siis what mitäh? Ei kovin älykäs näkemys tämä. Yksi piirre on suhtautuminen vihreyteen ennakkoluuloisesti "tuhoaa koko suomen, turhaa luoda vihreitä työpaikkoja, eivät ajattele omaa kansaa" tässä osittain oikeassa jos mikäli kävisi niin tulevaisuudessa jos vihreä politiikka aiheuttaisi ongelmia, mut yleensä ihmiskunta on ratkonut, ainakin me suomalaiset ongelmavyyhdin hyvin pois. Vihreyttä siis tarvitaan, mut kohtuus siinäki.

      Persujen venäjämielisyydestä en osaa sanoa mitään. En tiedä enkä usko että ovat. Mikä ettei joku niije kannattaja voi ollaki mut varmaan hyvin pieni murto-osa vain. Ovatko persut natseja? en usko että ovat, mut ehkä pieni murto-osa voi olla natseja jotka kannattaa persuja.

      • Anonyymi

        lisäksi vihreät työpaikat lisää työtä suomeen. Tuskin kukaan laittaa siinä hanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisäksi vihreät työpaikat lisää työtä suomeen. Tuskin kukaan laittaa siinä hanttiin.

        Aika outoja nuo ns. vihreät työpaikat, jotka heittävät jätteensä luontoon. Ovat konkurssikypsiä ja hämäriä ennenkuin tulevat Suomeen. Tuollaisia "vihreitä" työpaikkoja on tullut mm. Keski- Suomeen Marinin hallituksen aikana, kunnanjohtaja epätoivoisesti nyki olkapäitään, että kyllä uusien tehtaiden luonnon pilaamisjuttuja ja konkurssikypsyyttä pitää sietää, kun ne kuitenkin tuovat kuntaan työpaikkoja.


    • Eräs ystäväni täällä näyttää olevan nyt siinä tilassa, että minun on parempi lähteä käyttämään koiraa ulkona.

      • Anonyymi

        Et sitten kestänyt arvostelua kun poistit mun viestin.


      • Anonyymi

        Miksi puhut itsestäsi ystävänäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhut itsestäsi ystävänäsi?

        Koeta hetki miettiä, niin saatat kyllä käsittää viittaukseni kohteen.

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Isäpuoli tapasi sanoa, et koira on ihmisen paras ystävä. Koska se on lojaali kun sille takaa ravintoa, muut peruselinedellytykset, virikkeitä - sekä etenkin rakkautta.

        Katseltiin sitä hatchi-elokuvaa just sinä vuonna kun kun lähdin Suomest maailmalle (-10). Olimme onnellisia, siinä, kaksiteen. Aitoa rakkautta. Nyttemmin kun Juha on ollutta ja mennyttä, en tiedä kumpi meistä rakasti kumpaa enemmän, minä häntä - vaiko sittenkin hän minua. 50/60nä kaissi.

        Tässä vielä Jussin muistolle:

        Hachiko – tarina uskollisuudesta


    • Anonyymi

      Yhden totuuden ihminen tekee aloituksen jossa haukkuu kaikki muut jotka ajattelevat asioista erilailla. Suvakit suvaitsevat vain samanlailla ajattelevia. Muita kohtaan toimivat rasistisesti.

    • Anonyymi

      ALLAAAAAH on nopea liikkeissään….

    • Anonyymi

      Mitä taas intät ja juttelet itsellesi?
      Sinä poistut aina keskustelusta, kun huomaat ettet pysty argumentoimaan itse aihetta. Kaava on tämä: ensin yrität pilkata ja ivata muita kirjoittajia; jos se ei tehoa, yrität lohkaista jotakin ja höystät sitä hymiöillä; lopuksi vain toteat teatraalisen "en keskuste Blas blaa, moi moi" tms.

      • Se on yleensä "Moi moi" tai "Hei hei".

        🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Suomi24 ei ole sopiva alusta keskusteluun. Viestejä ei voi merkata luetuiksi - eikä löydy työkalua, mistä näkisi itse kirjoittamiin viesteihin saaneet vastaukset.

      Lisäksi palsta on täynnä niin paljon trolleja, ettei keskustelusta tule mitään.

      • Jos kirjoittaa rekisteröityneenä, vastaukset näkee.


    • Anonyymi

      Ehkä ne realistit eivät voi/halua avata ihan kaikkia tietojaan, ettei kukaan joudu ongelmiin.
      He ilmeisesti heittävät jonkun faktan pureskeltavaksi. Eikö sekin jo riitä?
      Asiantuntijoita on pilvin pimein, antavat lausuntoja asiasta kuin asiasta.
      Oikean tietäjän tunnistaa siitä, ettei aja levittämään asiaa liian laajalle.

      • Anonyymi

        Kirjoitusvirhe, piti olla: ettei ala levittämään j.n.e.


      • Enpä usko.

        Täällä yleisesti ottaen on lähinnä erilaisia huutelijoita, jotka väittävät milloin mitäkin älytöntä. Ei täällä mitään salaisuuksia esillä ole.

        Ne väitteiden esittäjät eivät sitten vaivaudu mitenkään sen kummemmin väitteitään perustelemaan.

        Sana "asiantuntija" on täällä kyllä vahvasti lainausmerkeissä.


    • Anonyymi

      Miks tälle palstalle pitäisi nähdä vaivaa. Tämähän on kaatopaikka, jonne en ole koskaan kirjoittanut selvin päin

      • Se on kyllä totta, vaikkakin olen tällä hetkellä selvinpäin.

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Jatkan vielä. Aina kun olen kirjoittanut ajatuksella ja asialinjalla minut on bannattu bottina. Miks nähdä vaivaa harkittuun kirjoitukseen, kun sitä ei julkaista.

        Täällä ei voi kirjoittaa asialinjalla, koska palstanvartija-algororitmi päättelee sen tekoälyksi, ja koska palstalla oletetaan kirjoittavan vain heikkolahjaisia, jotka eivät kykene asialliseen tietopohjaiseen kirjoitteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. Aina kun olen kirjoittanut ajatuksella ja asialinjalla minut on bannattu bottina. Miks nähdä vaivaa harkittuun kirjoitukseen, kun sitä ei julkaista.

        Täällä ei voi kirjoittaa asialinjalla, koska palstanvartija-algororitmi päättelee sen tekoälyksi, ja koska palstalla oletetaan kirjoittavan vain heikkolahjaisia, jotka eivät kykene asialliseen tietopohjaiseen kirjoitteluun.

        Enpä oikein usko tuohon juttuusi.


      • Tota komppaan. Kaadan palstalle ajatuksiani jottei ne jää päätä pakottamaan. Perustelen ajatuksiani omilla ajatuksillani kun en viitsi nähdä vaivaa kaivaa niille sopivia todisteluja joistain v***n nettilähteistä. Kirjoitan yleensä selvin päin kun palstalle kirjoittaminen on vaihtoehto ryyppäämiselle, ihan hyvä ja terveellinen vaihtoehto muuten. 😝


      • Anonyymi
        TruthStillHurts kirjoitti:

        Enpä oikein usko tuohon juttuusi.

        Mikset usko ?? Taannoin, kun kirjoitin ajatuksella ja asialinjalla harkittuja keskipitkiä kommentteja, minulle tuli usein viesti, että olen ehkä botti. Otin toki yhteyttä ylläpitoon, ja sain taas kirjoitusluvan, ja taas tuli sama botti- epäily. Eipä kiinnostanut jatkaa tätä leikkiä.

        Minä kun en osaa tunneilmaisua, eikä minua ketuta, eikä ole tarve räyhätä. Minkäs teet, kun on puunaama luonnoltaan. Täällä pitää vetää tunteella, niin saa pöljät villiintymään ja mainostajat tykkää.


      • Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

        Tota komppaan. Kaadan palstalle ajatuksiani jottei ne jää päätä pakottamaan. Perustelen ajatuksiani omilla ajatuksillani kun en viitsi nähdä vaivaa kaivaa niille sopivia todisteluja joistain v***n nettilähteistä. Kirjoitan yleensä selvin päin kun palstalle kirjoittaminen on vaihtoehto ryyppäämiselle, ihan hyvä ja terveellinen vaihtoehto muuten. 😝

        Oikee asenne ja oikein toimittu, Oiko.

        terv.
        -surullisin


    • Anonyymi

      Todellakin olen joskus yöllä huomannut, että täällä on järkevää keskustelua. Monet osaavat hyvin perustella kantansa ja siinä on sekä psykologista että filosofista kulmaa. Lyhyitä heittojakin voi olla niissäkin on pointtinsa. Tiedätte kai tämän vanhan sananlaskun: "Viisas oppii kaikesta ja kaikilta, keskinkertainen, omista - ja toisten kokemuksista, mutta tyhmällä on vastaus aina valmiina".

      • Anonyymi

        "Viisas oppii kaikesta ja kaikilta, keskinkertainen, omista - ja toisten kokemuksista, mutta tyhmällä on vastaus aina valmiina".

        Kirjoitin juuri paperille tuon siteeratun. Minulle tuo versio mainitsemastas on jtk, miste ookka ollu ollu aiemmi tietone.

        100%sti totta, kun tosiaan tuo on... Vivahteineen, kokonaisuuksinee, kaikkinee.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe