Jeesus on Jumala harhaoppi kadottaa

Anonyymi-ap

Sellainen ei voi pelastua, joka palvoo ihmistä Jumalanaan. "Jeesus on Jumala" on kadottava harhaoppi. Sanoudu siitä irti ja tunnusta Jeesus ihmiseksi! Muuten olet antikristus ja villitsijä!

227

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus puhui itsestään ja kaikista muista ihmisistä.

Joh. 3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Joh. 7

KARMEAA!!!!!!!!!!!!! taas lisätty sana "ihmiseksi" jta EI OLE kirjoitettu.. KARMEAA

• Anonyymi

Rikas mies näki vain hyvän opettajan. Jeesus halusi hänen näkevän jumalallisuuden hyvän opettajan asemasta. Vastaushan olisi voinut olla:" Sanon Snua sentähden hyväksi, että Sinä olet Jumalan Poika!"

Rikas mies ei vihjauksesta huolimatta nähnyt muuta kuin hyvän opettajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KARMEAA!!!!!!!!!!!!! taas lisätty sana "ihmiseksi" jta EI OLE kirjoitettu.. KARMEAA

Olet oikeassa. Alkutekstissa ei ole sanaa "Ihmiseksi". Meidän tulee tunnustaa Jeesus Messiaaksi, lihaan tulleeksi!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Joh. 7

Muslimit ovat oikeassa ainakin yhdessä asiassa. Jeesus on profeetta eikä Jumala tai yksi jumalista! Muutoin Koraani vaikuttaa osittain kopioidulta tekstiltä. JUMALA ON YKSI! Eli ei voi olla kolmea Jumalaa!

Lue ajatuksella, äläkä vain toistele! Tässä kohdassa tarkoitetaan että Jeesus on nimenomaan IHMINEN ei Jumala: "... joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi ..."

• Anonyymi

WIKIPEDIA VANTAAN HELLUNTAILAISET VAPAAMUURARIT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus puhui itsestään ja kaikista muista ihmisistä.

Joh. 3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

Avioero oli syntiä vai niin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Alkutekstissa ei ole sanaa "Ihmiseksi". Meidän tulee tunnustaa Jeesus Messiaaksi, lihaan tulleeksi!

"Meidän tulee tunnustaa Jeesus Messiaaksi, lihaan tulleeksi!"

Oliko Jeesus Messias/Kristus = Jumalan voideltu/Jumalan voitelema ihminen jo ennen syntymäänsä?
        Ei voinut olla!
        Mietihän tarkemmin tuota asiaa!

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 ­­­N­y­­m­­f­­o­­m­a­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Jeesus on Herra Sebaot, Jumala Kaikkivaltias, Hänellä on kaikki valta maan päällä ja taivaassa.

• Anonyymi

Jumala on edelleen hengissä ja vallan kahvassa.

Jeesus on ihminen ja nousi taivaaseen ihmishahmossa, jossa tulee takaisin maan päälle häihin ja sitten alkaa tuhatvuotinen valtakunta maan päällä. Niihin asioihin Jeesuksen valta on tarkoitettu..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on ihminen ja nousi taivaaseen ihmishahmossa, jossa tulee takaisin maan päälle häihin ja sitten alkaa tuhatvuotinen valtakunta maan päällä. Niihin asioihin Jeesuksen valta on tarkoitettu..

Tämä maahan on tuhoon tuomittu viimeisine vitsauksineen. Kuinka täällä voi 1000 vuotista kautta kukaan viettää ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menikö Jeesus taivaaseen noustessaan hakemaan naulakosta jumalallisuutensa pukien takaisin ylleen ja meni istumaan Isän oikealle puolelle. Saiko Jeesus Isäntään vallan alentamisen kun sinä aasi sanot että vain 1000 vuotisen valtakunnan ajaksi ja sitten taas jumalan luonto naulakkoon. Onko Paavola niin sanonut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä maahan on tuhoon tuomittu viimeisine vitsauksineen. Kuinka täällä voi 1000 vuotista kautta kukaan viettää ?

1234567---

ALATTE palauttaa varastettua pyytää anteeksi katua väkivaltaa ja muutatte Palestiinaan asumaan

• Anonyymi

Jumala on kolmiyhtein Jumala Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on Jlan 2.persona.
      Jeesus itse sanoi Minä olen( käyttäen vanhassa Testamentissa ilmoitettua Jlan nimeä)
      Tie, Totuus ja Elämä eikä kukaan tule Isän luo muutakuin .minun kauttani.
      Jeesus salli itseänsä lihansa pääivinä ihmisten palvovan itseänsä mitä Jlan enkelit eivät sallineet.
      ÄLÄ usko aloittajaa hän on harhassa

• Anonyymi

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

• Anonyymi

Jeesus Isän olemuksen kuva, siis Isän persoona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Kelataanko Jaakobin paini kohta vanhasta liitosta vanhasta testamentista katsotaan hiukan miten Jakob paini Jumalan kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Isän olemuksen kuva, siis Isän persoona.

"Jeesus Isän olemuksen kuva, siis Isän persoona."

Roomalaiskirje:
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

"umalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi."

• Anonyymi

On sairasta palvoa jumalaa, olipa se millainen keksintö tahansa. Ajattelepa kokeeksi ihan ite.

• Anonyymi

Totta puhut. Jumalaan uskominen on turhaa ja typerää, jopa vaarallista.

• Anonyymi

Jeesus on yhtä aikaa tosi Jumala ja tosi ihminen. (PISTE) Jumala tuli ihmiseksi.
      Jeesus sanoi selkeästi Filippukselle, kun tämä pyysi nähdä Isän: ”joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän”.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan poika, mutta ei itse Jumala.

• Anonyymi

Jeesus ilmoitti vain Jumalan tahdon ihmisille, mutta ei ole itse Jumala.

1. Joh. 4:12

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan poika, mutta ei itse Jumala.

Minun poikani on myös ihmisen poika, mutta se ei estä häntä olemasta ihminen,

Jumalan Poika voi myös olla Jumala, samaa "materiaalia" kuin Isä.

• Anonyymi

Aloitus tuntuu aivan samalta miten fariseukset suhtautuivat Jeesukseen aikanaan.

• Anonyymi

Mark. 1:11

"Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."

Jeesus pyysi rukoilemaan, ei itseään,, vaan "Isä meidän, joka olet taivaissa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."

Jotain on jäänyt lukematta: Herran Jeesuken Sanat: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Isän nimi on Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain on jäänyt lukematta: Herran Jeesuken Sanat: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Isän nimi on Jeesus.

höpö höpö

Jeesus ei ole edes enää Jeesus- niminen taivaassa. Saatana teki identiteettivarkauden.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan kuva ja säteily

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpö höpö

Jeesus ei ole edes enää Jeesus- niminen taivaassa. Saatana teki identiteettivarkauden.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Hiekkaharjussa Vantaalla martiksen kadulla juutalaisia jotka räpiköi eksyksissä eivät ymmärrä muuttaa arabiaan Pietarista lennot 200€ meno suoraan.

• Anonyymi

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

16 Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen!

• Anonyymi

Jeesus:

38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."

5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."

5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa käydä niin, että yksi puhuu aidasta, ja toinen aidan seipäistä. Siitähän se kokonaisuus rakentuu-

• Anonyymi

Otatko lennot tuonne Siionin vuorella siellä se valaistuminen käy paremmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti Jumalan poika korottaa isäänsä kuin isä korottaa poikaansa

• Anonyymi

Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää, ja mies vaimon pää.

1234567---

• Anonyymi

Kyllä vaimolla on oma pää.

Paavali oli sovinisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli sovinisti.

Kyse asiaa islamisteilta, niin asia on vielä tylymmin.

• Anonyymi

No, 12345666777 Raamatun käsky, että voi sapattiasi viettää, on, että rakastat vaimoasi niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa.

Olitko se adventisti- joka löi vaimoaan turpaan säännöllisesti, että miehen arvovalta oli mielestään kohdallaan, ja vaimo polvillaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, 12345666777 Raamatun käsky, että voi sapattiasi viettää, on, että rakastat vaimoasi niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa.

Olitko se adventisti- joka löi vaimoaan turpaan säännöllisesti, että miehen arvovalta oli mielestään kohdallaan, ja vaimo polvillaan?

Jäi mainitsematta, että siinä on malli tästä- käsky, käskynpälle, ja läksy, läksynpäälle, sekä muutamankerran Raamatulla päähän, niin usko voi hyvin ja miehisyys on turvattu.

Sapatti tuntuu sinun suustasi 1234567- samanlaiselta käskytykseltä ja läksytykseltä.

Kerran haastelin pienen hetken kaupungilla erään suomalaisen perheen äidin kanssa, joka oli juutalaisen kanssa aviossa. Eli on edelleen siellä I.sraelis.ssa.
        Sinun olisi pitänyt kuunnella hänen kantansa, missä läksytät ja käskytät, ehkä viisaus olisi tullut asian tiimoilta esiin.

Eli taitaa olla Ellenin hameen varjo- ylläsi. - valitettavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riihen seinästäkö sinä näitä repäiset ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riihen seinästäkö sinä näitä repäiset ?

1234567---

Repäisin sen adventistien riihenseinästä. Siellä kirkon opin mies- papitti nyrkillä vaimoaan.
        Eiköhän siellä tullut ero- väkivallan takia. Eiköhän siitä tämä adventisti valitti - valittamisen jälkeen, että hän on kärsinyt- kun ei ymmärretty nyrkki- hella evankeliumia, että akka hiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli sovinisti.

Vaimoja saa tehdä päällään mitä huvittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäi mainitsematta, että siinä on malli tästä- käsky, käskynpälle, ja läksy, läksynpäälle, sekä muutamankerran Raamatulla päähän, niin usko voi hyvin ja miehisyys on turvattu.

Sapatti tuntuu sinun suustasi 1234567- samanlaiselta käskytykseltä ja läksytykseltä.

Kerran haastelin pienen hetken kaupungilla erään suomalaisen perheen äidin kanssa, joka oli juutalaisen kanssa aviossa. Eli on edelleen siellä I.sraelis.ssa.
        Sinun olisi pitänyt kuunnella hänen kantansa, missä läksytät ja käskytät, ehkä viisaus olisi tullut asian tiimoilta esiin.

Eli taitaa olla Ellenin hameen varjo- ylläsi. - valitettavasti.

Juutalainen rabbi kivittää vaimonsa pettämisestä mutta häntä ei saa kivittää vaimon pettämisestä !

• Anonyymi

Jollei nainen pidä huntua, niin tukka pois ja kotiarestiin häpeämään, sanos Paavali.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa voimakas naisten alistaminen.

Vanhassa Testamentissa ei sellaista naisten alistamista ollut.

Esteriäkin trimmattiin ja kaunistettiin pitkän aikaa ja meikattiin edustuskuntoon.

Jobin tyttäret oli kauniita. Yhden nimikin tarkoitti meikkipurkkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa voimakas naisten alistaminen.

Esteriäkin trimmattiin ja kaunistettiin pitkän aikaa ja meikattiin edustuskuntoon.

Saulus Tarsolainen. Tarsos on Turkissa. Eli Paavali oli Turkin juutalainen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jobin_kirja

Jobin tyttäret olivat Keesia (Kassiapuu), Jemina (Tunturikyyhky) ja Keren-Happuch (Ihomaaliputki).

• Anonyymi

Sen ajan rukoushuoneilla oli siinä ilmastossa tapana peittää päänsä huivilla rukoushuivilla ja miehillä oli oma rukoushuivi tai liina mutta siis se tarkoitti sitä hetkeä kun oltiin rukoilemassa eikä arkea tai normi päivää työelämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin Jobin perhe kuoli ja jobia kohdeltiin kuin faaraoita paiseita tuli myös menetti kaiken VAIKKA ukko oli juutalainen myös siinailla juutalaiset kuoli jne oli käärmeet siellä. Ette edelleen älyä mitään .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saulus Tarsolainen. Tarsos on Turkissa. Eli Paavali oli Turkin juutalainen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jobin_kirja

Jobin tyttäret olivat Keesia (Kassiapuu), Jemina (Tunturikyyhky) ja Keren-Happuch (Ihomaaliputki).

Ikävä kertoa mutta mitään turkkia ei ollut olemassa siihen aikaan vaan oli italiaa kreikkaa arabiaa Aasiaa ja Egyptin alueet myös Sodoman suolapatsaat oli jo ollut niinive tuhottu ja Paulus oli Italian kansalainen kuten kaikki siihen aikaan olivat myös Jeesuksen aikana kun verolle pano tuli olivat Italian kansalaisia. Toki Turkissa sittemmin oli alkuseurakunnat ja sitä ennen sodat KLEOPATROJEN joukot heillä on rannat nimellä Kleopatra. Mutta ei Paulus aikana ollut turkin valtiota. Juutalainen Paulus irtautui juutaisuudesta kun juutalaiset ruoskitti hänet jne

• Anonyymi

Ei Paavali kuitenkaan tarkoittanut mitään perunasäkkiä naisille, vaan sanoi että rukoillessa pitää naisen peittää päänsä. Ja se oli kuin alistumisen merkki.

Mutta Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, vaan kaikki ovat tasa-arvoisia Jumalan edessä eikä kellään ole käskyvaltaa toinen toiseensa. Ei seurakunnassa eikä kotona. Se on kristinuskon ja länsimaisen demokratian perusta. Joka siitä poikkeaa, on harhaoppinen.

• Anonyymi

Paavali oli piru mieheksi. Hänessä asusti paholaisen demoni "hän", jota ei saanut pois vaikka kuinka rukoili.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Paavali alisti naisia ja määräsi heidät hiljaiseksi, kielsi puhumisenkin. Juluma talibaani oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali alisti naisia ja määräsi heidät hiljaiseksi, kielsi puhumisenkin. Juluma talibaani oli.

Paavali riehui juuri Korintossa kun puhui hurmoskielillä glossolaliaa ja alisti naisia.

1. Kor. 14:35

Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]

Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

• Anonyymi

Ei ollut mikään alistuminen mikään huivi vaan kunnioitus Jumalaa kohtaan että ihminen on Jumalan edessä ja pyytää apua. Siihen aikaan vaatteet oli erilaisia ilmasto kuin täällä nykyään on. Nyt ajellaan autoilla silloin hevosilla. Pyhäkön paikalla on moskeijat siellä. Paavali ajettiin ulos synagogilta ja ruoskittiin hänestä tuli kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali riehui juuri Korintossa kun puhui hurmoskielillä glossolaliaa ja alisti naisia.

1. Kor. 14:35

Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]

Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

LUETAAN KOHTA ELETTÄVÄ HILJAISESTI eli turpa kiinni kun ollaan evankeliumin kuulolla ettei häiritse muita juoruilla !

• Anonyymi

Aloittaja, Suuri Opettaja, voisi perehtyä edes teologian alkeisiin.

Mikähän kuppikunta mahtaa opettaa noin yksinkertaistetusti, että "Jeesus on Jumala"?

Mikäli aloittaja viittaa kristinoppiin, niin
      a) Kristinusko ei ole harhaoppi, vaan uskonto.
      b) Kristinusko ei opeta noin yksinkertaistettua oppia, että Jeesus (yksinään) olisi Jumala. Kristinusko opettaa Jumalan olevan Yksi, Pyhä ja Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on tuo Jumalan Poika-persoona.

Jeesus siis On Yksi Jumala, kuten On myös Isä sekä Pyhä Henki.

Nää aloittajan kaltaiset eksyttäjät eivät ole tarkkoja puheissaan. Näin Suomenkin helluntailaisuudessa on jo 100 vuotta toimittu: kepeitä, epätarkkoja väitteitä (= valheita), jotka muistuttavat väitettyä asiaa, mutteivät tarkasti tätä ole. Ja näin luodaan tarkoituksellisia valhemielikuvia.

• Anonyymi

hellarit ottaa hurmoshenkiä sisälleen "jeesuksina"

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Aloittaja on sanonut ytimekkäästi sen, mikä on helluntailaisuudessa ja kristinuskossa suurin harhaoppi: oppi Jeesuksen Kristuksen Jumaluudesta. Ei ollut avauksessa tarpeen paneutua tarkemmin kolmiyhteisen Jumalan oppiin. Ihmisen palvonta Jumalana on siis tuossa opissa se pahin eksytys ja kadotukseen johtava synti.

Helluntailaiset ovat lisäksi syösseet Isän Jumalan valtaistuimeltaan palvonnan kohteena ja muutenkin, kun puhuvat vain Jeesuksesta ja tätä korottavat, ikään kuin Jumalan ei olisi tarvinnut herättää Jeesusta kuolleista tai tehdä yhtään mitään ja ikään kuin Isää ei tulisi lainkaan edes rukoilla kun "suuri Jeesus" on ottanut hänen paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on sanonut ytimekkäästi sen, mikä on helluntailaisuudessa ja kristinuskossa suurin harhaoppi: oppi Jeesuksen Kristuksen Jumaluudesta. Ei ollut avauksessa tarpeen paneutua tarkemmin kolmiyhteisen Jumalan oppiin. Ihmisen palvonta Jumalana on siis tuossa opissa se pahin eksytys ja kadotukseen johtava synti.

Helluntailaiset ovat lisäksi syösseet Isän Jumalan valtaistuimeltaan palvonnan kohteena ja muutenkin, kun puhuvat vain Jeesuksesta ja tätä korottavat, ikään kuin Jumalan ei olisi tarvinnut herättää Jeesusta kuolleista tai tehdä yhtään mitään ja ikään kuin Isää ei tulisi lainkaan edes rukoilla kun "suuri Jeesus" on ottanut hänen paikkansa.

"NICKY CRUTZin pelastuskokemuksesta.

Nicky Cruz oli nuorena New Yorkissa pahamaineisen jengin johtaja. Hän tuli uskoon kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki otti hänet kiinni ja kohtasi häntä valtavalla armollaan.

Nickyn todistuksessa on yksi asia, jonka tässä tahdon nostaa esille. Nimittäin Nicky Cruz ei ollut koskaan aikaisemmin kuullut sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen rististään, Jeesuksen ristillä kärsimisestä. David Wilkerson toi muutamassa minuutissa hänelle ristin evankeliumin, yksinkertaisen sanoman Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tämä sanoma muutti Nickyn elämän yhdessä illassa ja yhdessä hetkessä.

Miten joku muutaman minuutin puhe voi muuttaa sellaisen jengiläisen elämän kuin Nicky Cruzin elämän? Se on ihmiselle mahdottomuus. Kyseessä on siis enemmän kuin erään miehen puhuma lyhyt saarna. Nickya ei kukaan ihminen saanut muuttumaan. Apostoli Paavali todistaa evankeliumin sanoman jumalallisesta alkuperästä:

1 Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

Huomaatko? Sana rististä on Jumalan Voima! Se on taivaasta tullut Jumalan elävä Pyhän Hengen Voima (Room 1:16).

1 Kor 2:1-5 "Niinpä, kun tulin luoksenne, veljet, en tullut julistamaan teille Jumalan salaisuutta SUURENMOISIN PUHEIN TAI VIISAUDEN KEINOIN. Olin näet päättänyt olla teidän luonanne tuntematta mitään muuta kuin JEESUKSEN KRISTUKSEN, ja hänet ristiinnaulittuna. Olin luonanne heikkouden vallassa, hyvin pelokkaana ja vapisevana. Puheeni ja julistukseni ei ollut INHIMILLISEN VIISAUDEN SUOSTUTTELEVIA SANOJA VAAN HENGEN ja VOIMAN OSOITTAMISTA, jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisviisauteen vaan JUMALAN VOIMAAN."

Jeesuksen ristillä kärsimis Sanassa, Jumalan Sanassa, Herra Jeesus Kristus tuli Pyhässä Hengessä ja valtasi tuon evankeliumin julistustilanteen läsnäolollaan. Hän on Jumalan Voima, Jumala, pelastukseksi jokaiselle uskovalle.

Jes 12:2 "Katso, Jumala on pelastajani. Minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi."

1 Kor 1:24 "Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus."

Jumala itse tuli tuohon tilanteeseen Sanassa ja Pyhässä Hengessä. Hän pelasti, vapautti ja antoi Nickylle anteeksi ja loi, evankeliumin Sanalla, Nickystä uuden ihmisen. Nicky sai uuden elämän Jumalan yhteydessä, Jumalan, joka tuli hänen luokseen Sanassa ja Pyhässä Hengessä.

Näin Jeesuksen ristin evankeliumi on JUMALAN ELÄVÄ PYHÄN HENGEN VOIMA pelastukseksi jokaiselle sen uskovalle ihmiselle (Joh 3:16-18). Siinä Sanassa Jumala itse tulee kuulijan eteen hänen vastaan otettavakseen tai hylättäväkseen. Tämä asia tulee tässä todistuksessa hyvin voimakkaasti ja selvästi esille. Ilman Jumalasta tullutta Sanaa ja Pyhän Hengen voimaa Nicky ei olisi tullut uskoon ja muuttunut ja vapautunut.

Nickyn uskoon tulo ei siis johtunut David Wilkersonin hyvästä hyvin valmistetusta ja hyvin jäsennellystä lyhyestä vakuuttavasta puheesta. Nickyn todistuksesta saa enneminkin sellaisen kuvan, että Wilkersonin puhe oli puhuttu heikkoudessa ja hyvinkin heikko puhe. Mutta siinä puheessa oli Jumalan evankeliumi. Ja se oli se ratkaiseva asia. Nickyn pelastus ja uskoon tulo oli siis Jumalan Sanassa ja Sanan Hengen voimassa.

1 Tess 1:4-5 "Me tiedämme, te Jumalalle rakkaat veljet, kuinka hän on teidät valinnut, sillä meidän evankeliumimme ei tullut luoksenne ainoastaan sanoina vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella."

Katso tämä todellisessa elämässä koettu asia loppuhuipentumassa kohdasta 49:15 eteenpäin." https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=236s

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Helluntailaiset ovat lisäksi syösseet Isän Jumalan
        valtaistuimeltaan palvonnan kohteena ja muutenkin,
        kun puhuvat vain Jeesuksesta ja tätä korottavat,<<<

Totuus on päinvastainen. Jeesuksen hylkäävä ja
        valtaistuimelta syöksevä ihminen hylkää Jumalan
        ja syöksee Jumalan Hänen valtaistuimeltaan.

Tämä koska Jumala, Isä, asuu Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa
        ja Poika, Jeesus Kristus, on Isässä Jumalassa. Paavali todistaa
        Jeesuksesta Kristuksesta, että Hänessä asuu jumaluuden
        koko täydellisyys ruumiillisesti ja että meillä ihmisillä on
        KOKO Jumala ja jumaluus Jeesuksessa Kristuksessa.

Jeesuksesta Kristuksesta löydämme Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Budhaaa astantajogaa hallelujaa gurut kaataaaaaa !

• Anonyymi

• Anonyymi

Luterilainen kirkko on uskosta luopunut portto: Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko on uskosta luopunut portto: Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Lutterit ei luovu uskosta poikaan ja ristiin mutta lestoissa on saatanalle laittajaisia ja hellareissa myös kastamattomien ja erotettuna kun taas Jeesus ei aja ketään pois paitsi ne jotka ei usko ajaa itse itsensä. Väärät profeetat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Eiköhän se hellareita nurin viskova lahkohenki ole peräisin sieltä henkimaailmasta, mikä lie epäpyhä hurmoshenki.

Oikeana helluntaina ei kukaan lentänyt selälleen eikä puhunut sekavia hurmoskieliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se hellareita nurin viskova lahkohenki ole peräisin sieltä henkimaailmasta, mikä lie epäpyhä hurmoshenki.

Oikeana helluntaina ei kukaan lentänyt selälleen eikä puhunut sekavia hurmoskieliä.

>>>Oikeana helluntaina ei kukaan lentänyt selälleen
        eikä puhunut sekavia hurmoskieliä.<<<

Siksi helluntailaiset eivät lennä selälleen eivätkä
        puhu sekavia kieliä. Minä en ole koskaan kaatunut,
        en selälleen enkä vatsalleni enkä myöskään kyljelleni
        missään helluntailaisten kokouksissa vaikka olen
        siellä käynyt melko paljon. Mutta olen kohdannut
        ylösnousseen elävän Jeesuksen Kristuksen nimenomaan
        helluntailaisten kokouksissa.

https://www.youtube.com/watch?v=upNKE24LQ3U

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Ei siellä mitään Jeesuksia ole. Helluntailaisten uskon kyytipoikana on muita villitseviä hurmoshenkiä, joita ne kutsuu Jeesukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä mitään Jeesuksia ole. Helluntailaisten uskon kyytipoikana on muita villitseviä hurmoshenkiä, joita ne kutsuu Jeesukseksi.

Helluntailaisuus on antikristillinen uskonlahko, jonka perusti Charles Fox Parham niminen vapaamuurari, ja vietii vankilaan sodomiasta v. 1907.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten kokouksissa, ja nimenomaan suomalaisten helluntailaisten,
        kokouksissa, on joskus hyvin voimakas Pyhä Henki. Ja kun Pyhä Henki on
        kokouksessa ja Hän pääsee esille ja puhuu sekä siunaa seurakuntaa
        läsnäolollaan, mutta myöskin armolahjojen kautta, se on kokemisen arvoista ja nautinnollista.

Maailmassa ei ole mitään suurempaa kuin kohdata Jeesus Kristus Sanassa
        ja Pyhässä Hengessä. Jeesuksen pelastama ihminen nauttii Jeesuksen
        läsnäolossa ja läsnäolosta ja tietää, että se on nimenomaan Jeesuksen
        Kristuksen läsnäolo.

Olen istunut monissa helluntailaisten kokouksissa ja pelännyt sitä,
        että saarnaaja lopettaa puheensa kun on puhunut jo 45-50 minuuttia.
        Olen pelännyt puheen loppumista koska saarnaajan/ evankelistan tai
        vanhemmistoveljen puheessaa oli niin voimakas Pyhä Henki, että sitä
        puhetta olisi kuunnellut vaikka kolme tuntia yhteen pötköön.

Olen myös istunut helluntailaisten kokouksissa, joissa en ole kokenut
        Pyhän Hengen läsnäoloa samalla tavalla yhtä voimakkaasti. Uskon.
        että tunne Pyhän Hengen läsnäolon puheissa ja kokoustiloissa koska
        olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja Hän on siunannut minua läsnäolollaan
        ihan valtavasti. Kerron joitakin näitä kokemuksia todistuksissani
        sivustollani.

Tiedätkö, että Pyhän Hengen läsnäolosta ei tahdo päästä pois?
        Tai paremminkin, ei tahdo JOUTUA POIS. Uskovat tavoittelevatkin
        Herran Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa ja rukoilevat sitä.

Olen tietenkin ollut myös maallisissa "ei uskovien" ihmisten
        kokoontumisissa. Sellaisissa tilanteissa ei ole Pyhä Henki koska
        koolla olevat ihmiset eivät usko Häneen eivätkä välitä Hänestä.

Ruotsalainen 1917 käännös kääntää Joh 1:10 jakeen:

"I världen var han och världen hade blivit till genom honom men
        världen ville icke veta av honon."

Tahdotko sinä tietää Hänestä, jonka kautta maailma on syntynyt?

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Minä olen kohdannut Jeesuksen konkreettisesti sanassa ja sakramenteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet kohdannut Raamatun Herran Jeesuksen Kristuksen,
        sinä tunnet Hänet. Silloin sinä et herjaa helluntailaisia etkä
        heidän uskoaan ja helluntailaisten kokousksissa vaikuttavaa
        Pyhää Henkeä. Sinulla on terve Jumalan kunnioitus ja pelko
        mikä saa sinut varovaksi kun on näistä asioista kyse.

Ja koska sinä tunnet Jeesuksen Kristuksen, sinä tunnet
        myös helluntailaisten tilaisuuksissa vaikuttavan Hengen
        Jumalan Hengeksi. Jos et tunne Jeesusta Kristusta, et
        tunne Hänen Henkeään. Näin se on.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet kohdannut Raamatun Herran Jeesuksen Kristuksen,
        sinä tunnet Hänet. Silloin sinä et herjaa helluntailaisia etkä
        heidän uskoaan ja helluntailaisten kokousksissa vaikuttavaa
        Pyhää Henkeä. Sinulla on terve Jumalan kunnioitus ja pelko
        mikä saa sinut varovaksi kun on näistä asioista kyse.

Ja koska sinä tunnet Jeesuksen Kristuksen, sinä tunnet
        myös helluntailaisten tilaisuuksissa vaikuttavan Hengen
        Jumalan Hengeksi. Jos et tunne Jeesusta Kristusta, et
        tunne Hänen Henkeään. Näin se on.

Mvh J - K

Ei niihin hurmostemppuihin ja ihmisten kaatamiseen lahkossa tarvita vielä mitään Jumalan voimia.

Ylivainiokin käytti Hindujen vanhaa tekniikkaa kaataa ihminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.
        Sitä kutsutaan "shaktipat" -tekniikaksi.

Ylivainio laittoi liikkeelle 1304 väitettä tapahtuneista ihmeparanemisista, joita oikea lääkäri ei löytänyt yhtään tekemässään lääk.tri:n väitöskirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niihin hurmostemppuihin ja ihmisten kaatamiseen lahkossa tarvita vielä mitään Jumalan voimia.

Ylivainiokin käytti Hindujen vanhaa tekniikkaa kaataa ihminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.
        Sitä kutsutaan "shaktipat" -tekniikaksi.

Ylivainio laittoi liikkeelle 1304 väitettä tapahtuneista ihmeparanemisista, joita oikea lääkäri ei löytänyt yhtään tekemässään lääk.tri:n väitöskirjassa.

Sinulle ovat hindujen voimat ja tekniikat tutut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sakramentti siinä jeesuksessasi on, kun helvettihätäkaste pitää tehdä, ettei vauva joudu kuollessaan helvettiin. Taitaa vain olla perinneoppi jeesustelemassa sinut sokeuden pimeysopissa. Perustele, miksi hätäkaste on olemassa, kun lestadiolisuudessakin on suru, kun Lutherin kirkon vauvalapsenpäästäjä ei ollut paikalla, ja Martti- jumala heittää vauvan kadotukseen. On siinä sakramenttijumala jeesustelija.

Koskahan lakaiset sellaiset hapatteet pois, Raamatun mukaan, ettei tarvitse mussuttaa jumalasi niin raakalaiseksi? Hokaatko sinä, kun pidät nutussasi helvetin tulta?
        Ortodoksitkin sanovat sinun pilkkaavan Jumalaa- eli onko otsaa -pitää pedon valheen otsamerkkiä - ja julistaa vauvakidutushätäkastemerkkiä?

Tänään sairaalassa luterilais- hoitajat kertovat suunsa tunnustuksella tekevänsä hätäkasteita, eli tämä on tätäpäivää- Marttikirkkoisän vanhasta sakramentista.

Kysyn, miksi siitä pitää jeesustella- Miksi tulet Herran kansan keskelle kehumaan jumalaasi jatkuvasti- ---- onko se tietämättömyyttä, välinpitämättömyyttä, vai tahallista panettelua Luojaan kohtaan.

• Anonyymi

Anteeksi helluntailaiset, otin tuolle panettelijalle kadunmiehen kielen, että ymmärtävät- mistä puhutaan. En ole itse helluntalainen, mutta ottaa päästä tuo valheenpuhuja ja sonnanjauhaja palstalla,. Hän ei osaa kuin puhua läpiä päähänsä ja siten olla häpeäksi itselleen, eikä ota sanomisesta oppia. Eli on tyhmä, tyhmyys hänessä puhuu, kun muut näkevät mistä puhutaan ja mitä on kirjoitettu. Mutta tyhmä ei ota sitä huomioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kaataja on Intian guru halleluja budhahindu se kabbalaa henki meedio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on antikristillinen uskonlahko, jonka perusti Charles Fox Parham niminen vapaamuurari, ja vietii vankilaan sodomiasta v. 1907.

Mm. Wikipedia VANTAAN VAPAAMUURARIT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedia Vantaan helluntailaiset vapaamuurarit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle ovat hindujen voimat ja tekniikat tutut.

Wikipedia hindujen jumalat

• Anonyymi

Monesko yritys tämä jo on tästä aiheesta ?

• Anonyymi

"Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

• Anonyymi

Isä Jumala ja Pyhä Henki puhui ihminen Jeesuksen kautta. Ei Jeesus itsestään puhunut mitään.

Joh. 8:26

Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä Jumala ja Pyhä Henki puhui ihminen Jeesuksen kautta. Ei Jeesus itsestään puhunut mitään.

Joh. 8:26

Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."

Joh. 8:40

Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta.

• Anonyymi

Jeesus antoi maanpäällä syntejä anteeksi jota vain Jumala voi tehdä.
      "Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi" Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään:Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

• Anonyymi

Juutalaisten herja tuo kohta,
        koska fariseukset eivät tienneet, että Jeesus oli kasteessa voideltu ylimmäisen papin virkaan antamaan syntejä anteeksi ja sitä varten hänelle oli annettu kasteessa Pyhä Henki, Jumalan kolmas Persoona.

• Anonyymi

Jeesus oli ja on edelleen ihminen, jonka roolin hän sai.

Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välissä, mutta ei ole Jumala.

• Anonyymi

1. Tim. 2:5

Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi

Koska Jeesus oli ihminen, lihaa ja verta. eikä liha veri peri Jumala valtakuntaan, niin siksi Jeesus piti kastaa, sillä kasteessa Jumala loi Jeesuksen sellaiseksi, että hän voi nousta taivaaseen takaisin. Jeesus syntyi kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä. Kuten kasteessa tapahtuu.

Jeesuksella ei tietenkään ollut mitään tekosyntejä, jotka kasteessa tavalliselta ihmiseltä pestään kasteessa pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska Jeesus oli ihminen, lihaa ja verta. eikä liha veri peri Jumala valtakuntaan, niin siksi Jeesus piti kastaa, sillä kasteessa Jumala loi Jeesuksen sellaiseksi, että hän voi nousta taivaaseen takaisin. Jeesus syntyi kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä. Kuten kasteessa tapahtuu.

Jeesuksella ei tietenkään ollut mitään tekosyntejä, jotka kasteessa tavalliselta ihmiseltä pestään kasteessa pois.

Voi herraisä noita päättömiä sepustuksia kasteen pesuista hohoijaa.. on tämä varsinainen sekotarha.

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, USKOVAT ITSEKIN MUUTTUVANSA JEESUKSEN KALTAISEKSI JUMALAKSI!

2.Korinttolaiskirje:
      3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Roomalaiskirje:
      8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;

1.Johanneksen kirje:
      3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

• Anonyymi

Niin, ihminen on Raamatun mukaan Jumalan kaltainen ja siten Jeesus on ihmisenä Jumalan kaltainen, mutta ei Jumala itse.

Ja Jumalan kaltaisia ovat myös Jeesuksen seuraajat (uudestisyntyneet kristityt) viimeistään ylösnousemuksessa, jos eivät ehkä vielä (kasvavat sitä kaltaisuutta kohti tässä ajassa).

Jumala loi ihmisen alussa Jumalan kaltaiseksi eli Jumalan kuvaksi ja sellaiseksi valitut ja pyhät muuttuvat Jumalan vaikutuksesta, ja sellainen Jeesus Kristus on, sillä hän on näkymättömän Jumalan kuva, mutta ei Jumala itse!

2.Korinttolaiskirje:
        4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Jeesus on Jumalan kuvana ihminen niin kuin muutkin ihmiset Jumalan kuvia ovat (tosin tämä kuva on synnin vuoksi turmeltunut ja siksi syntisten ihmisten pitää uudistua mielen hengeltä tullakseen Jumalan kuvaksi)

• Anonyymi

"kuva" on symboliikkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kuva" on symboliikkaa

Paavali oli kova kirkastamaan sitä Jumalan totuuta.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kova kirkastamaan sitä Jumalan totuuta.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta eikä kuullut hänen ääntään. Oli helppo eksytettävä.

Jeesus varoitti hänen nimissään esiintyvistä valejeesuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ihminen on Raamatun mukaan Jumalan kaltainen ja siten Jeesus on ihmisenä Jumalan kaltainen, mutta ei Jumala itse.

Ja Jumalan kaltaisia ovat myös Jeesuksen seuraajat (uudestisyntyneet kristityt) viimeistään ylösnousemuksessa, jos eivät ehkä vielä (kasvavat sitä kaltaisuutta kohti tässä ajassa).

Jumala loi ihmisen alussa Jumalan kaltaiseksi eli Jumalan kuvaksi ja sellaiseksi valitut ja pyhät muuttuvat Jumalan vaikutuksesta, ja sellainen Jeesus Kristus on, sillä hän on näkymättömän Jumalan kuva, mutta ei Jumala itse!

2.Korinttolaiskirje:
        4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Jeesus on Jumalan kuvana ihminen niin kuin muutkin ihmiset Jumalan kuvia ovat (tosin tämä kuva on synnin vuoksi turmeltunut ja siksi syntisten ihmisten pitää uudistua mielen hengeltä tullakseen Jumalan kuvaksi)

Perisynnissä Jumalan kuva ihminen meni täysin pilalle, ihminen kuoli hengellisesti, eikä ole ikuisesti elävä olento ollenkaan. Enkeli laitettiin vartioimaan ikuisen elämän antavaa puuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynnissä Jumalan kuva ihminen meni täysin pilalle, ihminen kuoli hengellisesti, eikä ole ikuisesti elävä olento ollenkaan. Enkeli laitettiin vartioimaan ikuisen elämän antavaa puuta.

Ei voida puhua enää Jumala kuvasta perisynnin jälkeen

Aadam ja Kristus
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voida puhua enää Jumala kuvasta perisynnin jälkeen

Aadam ja Kristus
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

Jeesuskin olisi kuollut luonnollisen kuoleman äitinsä puolen perisynnin vuoksi, vaikka ei omia syntejä ollut tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin olisi kuollut luonnollisen kuoleman äitinsä puolen perisynnin vuoksi, vaikka ei omia syntejä ollut tehnyt.

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tänne ihmiseksi tulla ollenkaan. Syntiuhri olisi löytynyt täältä maan päältä.

• Anonyymi

JUMALA ANTOI JEESUKSELLE DAAVIDIN VALTAISTUIMEN, EI OMAANSA!
      (Ai niin, eipäs antanutkaan, kun Jeesus ei kuulemma olekaan Daavidin pojan Joosefin poika, eikä Jeesus siis olekaan Daavidin sukua!)

Luukkaan evankeliumi:
      1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, TUNKEUTUVAT DAAVIDIN VALTAISTUIMELLE JEESUKSEN VIEREEN, JEESUKSEN KALTAISIKSI ITSENSÄ KOROTTANEINA!

Matteuksen evankeliumi:
      19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Luukkaan evankeliumi:
      22:29 ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
      22:30 niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

• Anonyymi

Ilm. 19:4

Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta ja neljä olentoa lankesivat maahan ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, joka valtaistuimella istuu, ja sanoivat: "Amen, halleluja!"

• Anonyymi

Helluntailaiset on kapinassa Jumalaa vastaan. Ne yrittää syjäyttää Jumalan pois valtaistuimelta. Se on sitä Saatanan kapinahenkeä.

• Anonyymi

Jeesus (Joshua) on yleinen miehen nimi maan päällistä aikaa varten. Ei Jeesus enää käytä sitä nimeä, koska Saatana otti sen nimen käyttöön Jeesuksen kuoleman jälkeen.

• Anonyymi

Jeesus näki eläissään kun Saatanan tuli maan päälle.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

... tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Saatana repäisi temppelin esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen loistoaan ja viisauttaan.

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, KUTSUTTAVAT ITSENSÄ epäJUMALANSA LUOKSE, JOLLE JUMALA ON TÄMÄN KIRKKAUDEN ANTANUT, EIKÄ JEESUKSELLA KIRKKAUTTAAN OLISI, JOLLEI JUMALA HÄNELLE SITÄ OLISI ANTANUT!

Johanneksen evankeliumi:
      17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

• Anonyymi

Jordanilla Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä : "Tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jordanilla Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä : "Tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä"

Jumala sanoi myös: Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

-kyllä tuokin kohta sopii paremmin kastetapahtumaan kuin sinne seimen äärelle

• Anonyymi

Jumala on antanut Jeesukselle elämän: jos ei olisi antanut, niin Jeesus ei eläisi.

Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala sanoi myös: Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

-kyllä tuokin kohta sopii paremmin kastetapahtumaan kuin sinne seimen äärelle

Kasteessa Jordanilla Jeesus kruunattiin ylimmäisen papin tehtävään maan päällä.
        Sitä aikaa keski noin kolmisen vuotta.

Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kasteessa Kyyhkysen muodossa.

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, ISTUTTAVAT IHMISEN JEESUKSEN JUMALAN VALTAISTUIMELLE, JUMALAN KALTAISEKSI JUMALAKSI, JUMALAN VIEREEN!

Hebrealaiskirje:
      8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

Hebrealaiskirje:
      12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

j.n.e.

• Anonyymi

JEESUS, JUMALAN KIRKKAUDEN SÄTEILY, JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, TULLUT ENKELEITÄ KORKEAMMAKSI! TULLUT enkeleitä paljon KORKEAMMAKSI!

Hebrealaiskirje:
      1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
      1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, ONKIN VAIN PAPPI! YLIMMÄINEN PAPPI Jumalan edessä! Ylimmäinen pappi JUMALAN EDESSÄ!

Hebrealaiskirje:
      4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
      4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Hebrealaiskirje:
      6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.

Hebrealaiskirje:
      7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, PITÄVÄTKIN JEESUSTA VAIN OMAN USKONTUNNUSTUKSENSA APOSTOLINA JA YLIMMÄISENÄ PAPPINA!
      JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, PITÄVÄTKIN USKONTUNNUSTUSTAAN JEESUS-JUMALAANSA KORKEAMMALLA!

Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

• Anonyymi

JUMALA KRISTUKSELLE: "tänä päivänä minä sinut synnytin"

JUMALA KRISTUKSESTA: -MINÄ SYNNYTIN KRISTUKSEN-

Hebrealaiskirje:
      5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

Psalmit:
      2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Hebrealaiskirje:
      1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

VASTAUS: SALOMOLLE, DAAVIDIN POJALLE!!!

JUMALA SALOMOLLE, DAAVIDIN POJALLE: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

2.Samuelin kirja:
      7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

1.Aikakirja:
      17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

1.Aikakirja:
      22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

1.Aikakirja:
      28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

Psalmit:
      2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, EIVÄT YMMÄRRÄ SITÄ, ETTEI OIKEALTA JUMALALTA VOI KUKAAN MUU TÄLTÄ TÄMÄN VALTAA OTTAA POIS!

4.Mooseksen kirja:
      21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.

2.Kuningasten kirja:
      18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.

NEHUSTAN - JEESUS

Johanneksen evankeliumi:
      3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

1.Korinttolaiskirje:
      15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi

Tällä palstalla on jatkuvasti, miltei jokaisessa ketjussa,
      kirjoittajia ja kirjoituksia, jotka keskittyvät Jeesuksen
      kieltämiseen ja jopa herjaamiseen. Tämäkin jo omalta
      osaltaan todistaa, että vihollisella on vähän aikaa ja se
      pitää suurta vihaa todellisia uskovia kohtaan ja todellista
      evankeliumia kohtaan. Se ei voi sietää todellisia uskovia
      eikä pelastuksemme evankeliumia.

Siksi se vastustaa Jeesusta Kristusta ja Hänen evankeliumia
      valheen kaikella voimalla. Ja tämä on yleistynyt ja yleistyy
      päivä päivältä ja menee aina vain törkeämmäksi ja
      häikäilemättömämmäksi.

Jeesuksen jumaluuden kieltäjällä ei ole Jumalaa.
      Johannes kirjoittaa selvästi, ettei sellaisella ihmisellä
      ole Isää eikä Poikaa, ei kenelläkään, joka kieltää
      Jeesuksen Kristuksen, lihaan tulleen Jumalan.

Ymmärrämme, ettei ihmisellä voi olla Jumalaa jos hän
      kieltää lihaan tulleen Jumalan. Tämä pitäisi jo mennä
      järkeenkin perustavan ihmisen järkeen.

1 Joh 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen,
      että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ
      ISÄN JA POJAN. Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, hänellä
      EI OLE ISÄÄKÄÄN. Joka TUNNUSTAA POJAN, HÄNELLÄ
      ON MYÖS ISÄ.

Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä.
      Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin
      tekin PYSYTTE POJASSA JA ISÄSSÄ.

Jehovan todistajat ovat ottaneet tämän palstan työkseen
      ja kirjoittavat tänne Vartiotorniseuransa oppeja, jotka
      kieltävät Isän ja Pojan. He tekeytyvät oikeiksi Raamattuun
      uskoviksi ihmisiksi eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin.

Walid Shoebat, entinen palestiinalainen muslimi, kertoo
      kuinka ja miksi antikristus kieltää Isän ja Pojan: Jumalan.
      Kaikki Jeesuksen jumaluuden kieltävät ihmiset ovat
      antikristuksen asialla.

Jehovan todistajien opit ovat vaaraallisia koska he kieltävät
      koko evankeliumin. Oletko ajatellut tätä? Kannattaa miettiä.

Jumala ei ole luvannut pelastusta Jeesuksen ja Hänen
      evankeliumin kieltäjälle. Jumala on luvannut pelastuksen
      Jeesukseen ja Hänen evankeliumiinsa uskoville ihmisille.
      Jehovan todistajat kieltävät evankeliumin.

https://www.youtube.com/watch?v=INI7Dt6tFfQ
      https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652498

Mvh J - K

• Anonyymi

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Sinulle on jo kerrottu miksi Jeesus sanoi niin kuin sanoi.
        Tahdotko ymmärtää ja uskoa?

Rikas nuorukainen puhutteli Jeesusta ihmisenä ja näki
        Hänet pelkkänä ihmisenä. Kukaan ihminen ei ole hyvä,
        Jeesus ainoastaan koska Hän oli ja on Jumalan Poika.

Jeesus antoi nuorukaisen ymmärtää tämä. "Miksi sanot
        minua hyväksi?" Sanotko minua hyväksi siksi, että näet
        ja uskot minut Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa,
        vai sanotko minua hyväksi ihmiseksi? Koska sinä kutsut
        minua hyväksi ihmiseksi ja kukaan ihminen ei ole hyvä,
        minä sanoin sinulle että vain Jumala on hyvä.

Joka siis uskoo Jeesuksen Jumalaksi ja puhuttelee Häntä
        Jumalana, voi sanoa Hänen olevan hyvä. Joka näkee ja
        uskoo Hänet pelkäksi ihmiseksi, ei voi väittää pelkkää
        ihmistä hyväksi.

Mvh J - K

• Anonyymi

"Johannes kirjoittaa selvästi, ettei sellaisella ihmisellä
        Jeesuksen Kristuksen, lihaan tulleen Jumalan."

"Johannes kirjoittaa selvästi" <<< ??? >>> "lihaan tulleen Jumalan."

<<< ??? >>>

1.Johanneksen kirje:
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

"että Jeesus on Kristus"

"että Jeesus on KRISTUS!

"ETTÄ JEESUS ON KRISTUS"

EI ETTÄ: "lihaan tulleen Jumalan."

"Johannes kirjoittaa selvästi" <<< ??? >>> ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI? ETKÖ YMMÄRRÄ SELVÄÄ TEKSTIÄ? MIKSI VALEHTELET OMIASI???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle on jo kerrottu miksi Jeesus sanoi niin kuin sanoi.
        Tahdotko ymmärtää ja uskoa?

Rikas nuorukainen puhutteli Jeesusta ihmisenä ja näki
        Hänet pelkkänä ihmisenä. Kukaan ihminen ei ole hyvä,
        Jeesus ainoastaan koska Hän oli ja on Jumalan Poika.

Jeesus antoi nuorukaisen ymmärtää tämä. "Miksi sanot
        minua hyväksi?" Sanotko minua hyväksi siksi, että näet
        ja uskot minut Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa,
        vai sanotko minua hyväksi ihmiseksi? Koska sinä kutsut
        minua hyväksi ihmiseksi ja kukaan ihminen ei ole hyvä,
        minä sanoin sinulle että vain Jumala on hyvä.

Joka siis uskoo Jeesuksen Jumalaksi ja puhuttelee Häntä
        ihmistä hyväksi.

Mvh J - K

"Joka siis uskoo Jeesuksen Jumalaksi ja puhuttelee Häntä
        ihmistä hyväksi."

JEESUS EI OLE JUMALA, VAAN PAPPI!
        ON RAAMATUN VASTAISTA USKOA JA PUHUTELLA JEESUSTA JUMALANA!

Hebrealaiskirje:
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Jaakobin kirje:
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
        1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Johannes kirjoittaa selvästi, ettei sellaisella ihmisellä
        Jeesuksen Kristuksen, lihaan tulleen Jumalan."

"Johannes kirjoittaa selvästi" <<< ??? >>> "lihaan tulleen Jumalan."

<<< ??? >>>

1.Johanneksen kirje:
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

"että Jeesus on Kristus"

"että Jeesus on KRISTUS!

"ETTÄ JEESUS ON KRISTUS"

EI ETTÄ: "lihaan tulleen Jumalan."

"Johannes kirjoittaa selvästi" <<< ??? >>> ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI? ETKÖ YMMÄRRÄ SELVÄÄ TEKSTIÄ? MIKSI VALEHTELET OMIASI???

Room 9:5" heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
        hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

Biblia "Joiden myös isät ovat, joista Kristus lihan puolesta
        syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti,
        amen!"

KJV 1789 "Whose are the fathers, and of whom as concerning
        the flesh Christ came, who is over all, God blessed for ever. Amen."

Jumala on Henki, ja Kristus on Henki: Jumala (Joh 4:24, Room 8:9-11).
        Kristus on siis Pyhä Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim :16).
        Jeesus on myös Jumalan Sana, ja Sana on Henki ja elämä (Joh 1:1, 14:6, 1 Joh 1:1-2.

Nämä ovat selvästi Raamattuun kirjoitettu ja ymmärretään
        uskon kautta Jumalan Sanaan, Raamatun ilmoituksiin.

Asiaa voidaan siis tutkia avoimen Raamatun äärellä, mikäli
        totuus Jeesuksesta kiinnostaa. Mutta valitettavan monet
        ihmiset eivät tahdo tietää Hänestä, jonka kautta maailma
        on syntynyt. Tahdotko sinä tietää Hänestä?

Ruotsi 1917 Joh 1:10 "I världen var han, och genom honom
        hade världen blivit till, men världen ville icke veta av honom."

1 Tim 3:16 "Och erkänt stor är gudaktighetens hemlighet:
        "Han som blev uppenbarad i köttet, rättfärdigad i anden, sedd
        av änglar, predikad bland hedningarna, trodd i världen, upptagen
        i härligheten.""

3:16 "Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala
        on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä,
        saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan."

Lue 1 Joh 1:1-2

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539602
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387

Mvh J - K

• Anonyymi

>>>1 Joh 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen,
        ON MYÖS ISÄ.<<<

Järkeillään nyt vähän, koska täällä on järkeen perustautuvia
        järkeisuskovia. Järkeillään siis näin em. Raamatun Sanaan
        viitaten:

Jos joku kieltää minun poikani olevan ihminen, hän kieltää
        minun olevan ihminen. Ei voi kieltää poikaa olemasta ihminen
        ja välttää kieltämästä isän ihmisyyttä. Ja koska minä olen
        ihminen, poikani ihmisyyden kiltävä henkilö häpäisee minut.
        Ja koska hän kieltää minut, hänellä ei voi olla minua ja minun
        rakkautta. En voi elää ja olla yhteydessä sellisen ihmisen kanssa
        joka häpäisee minua väittämälä minun muuksi kuin ihmisekisi.

Nyt kun Herra Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Hän on Isän
        kanssa yhtä olemusta jumaluudessa ja on myös Jumala.
        Ja silloin tietysti se, joka kieltää Jeesuksen olevan Jumala,
        kieltää Isän olevan Jumala. Näin hän kieltää Jumalan.

Tästä johtuen Johannes kirjoittaa kirjeessään, että Jeesuksen
        kieltäjällä ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

1 Joh 4:15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika,
        hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Mvh J K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>1 Joh 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen,
        ON MYÖS ISÄ.<<<

Järkeillään nyt vähän, koska täällä on järkeen perustautuvia
        järkeisuskovia. Järkeillään siis näin em. Raamatun Sanaan
        viitaten:

Jos joku kieltää minun poikani olevan ihminen, hän kieltää
        minun olevan ihminen. Ei voi kieltää poikaa olemasta ihminen
        ja välttää kieltämästä isän ihmisyyttä. Ja koska minä olen
        ihminen, poikani ihmisyyden kiltävä henkilö häpäisee minut.
        Ja koska hän kieltää minut, hänellä ei voi olla minua ja minun
        rakkautta. En voi elää ja olla yhteydessä sellisen ihmisen kanssa
        joka häpäisee minua väittämälä minun muuksi kuin ihmisekisi.

Nyt kun Herra Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Hän on Isän
        kanssa yhtä olemusta jumaluudessa ja on myös Jumala.
        Ja silloin tietysti se, joka kieltää Jeesuksen olevan Jumala,
        kieltää Isän olevan Jumala. Näin hän kieltää Jumalan.

Tästä johtuen Johannes kirjoittaa kirjeessään, että Jeesuksen
        kieltäjällä ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

1 Joh 4:15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika,
        hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Mvh J K

Huomauttaisin tässä myös, että Jumala teki ihmisen kuvakseen,
        kaltaisekseen, Jumalan kuvaksi Hän teki heidät. Hän loi ihmisestä
        miehen ja naisen. Ja Jumala antoi heille nimen: ihminen. Mies ja
        nainen yhdessä muodostavat siis yhden kokonaisuuden: Ihminen.

Ihminen: Mies ja nainen.
        Jumala: Sana ja Henki.

Tästä lisää:

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä lisää:

Mvh J - K

Jeesus puhui Hänestä itsestään ja Isästä YHTENÄ Jumalana.
        Johannes kirjoittaa kirjeissään Isästä ja Pojasta YHTENÄ Jumalana.

Mvh J K

• Anonyymi

KARMEAA!!!!!!!!!!!!! taas lisätty sana "Jumalan" jta EI OLE kirjoitettu.. KARMEAA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä lisää:

Mvh J - K

"Huomauttaisin tässä myös, että Jumala teki ihmisen kuvakseen,
        kaltaisekseen,"

"Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen...kuvan kaltaiseksi."

RAAMATTU SANOO, SINUN TYHMÄKSI TULLEEN!

Roomalaiskirje:
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

1.Johanneksen kirje:
        3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

"Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen"

Odotat Mvh J - K siis tulevasi Jumalan ja Jeesus-jumalan kaltaiseksi Jumalaksi?!

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, EIVÄT USKO RAAMATTUA!

Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Biblia (1776)
      Hebr. 5:7 Joka lihansa päivinä on uhrannut rukoukset ja nöyrät anomiset, väkevällä huudolla ja kyyneleillä sen tykö, joka hänen voi kuolemasta pelastaa, ja on myös kuultu, että hän Jumalaa kunnioitti.

Hebrealaiskirje:
      6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
      6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.

Biblia (1776)
      Hebr. 6:19 Jonka me pidämme vahvana ja lujana meidän sielumme ankkurina, joka ulottuu sisälle hamaan niihinkin asti, jotka esiripun sisälmäisellä puolella ovat,
      Hebr. 6:20 Johonka edelläjuoksia on meidän edellämme mennyt sisälle, Jesus, Melkisedekin säädyn jälkeen, ylimmäiseksi Papiksi tehty ijankaikkisesti.

JEESUS VÄKEVÄLLÄ HUUDOLLA JA KYYNELILLÄ UHRASI RUKOUKSET JA NÖYRÄT ANOMISET JUMALALLE, JOKA VOI HÄNET KUOLEMASTA PELASTAA!

JEESUKSEN RUKOUKSET KUULTIIN HÄNEN JUMALANPELKONSA TÄHDEN!

JEESUS, TULTUAAN YLIMMÄISEKSI PAPIKSI IANKAIKKISESTI!

JEESUS, YLIMMÄISEKSI PAPIKSI TEHTY IJANKAIKKISESTI!

• Anonyymi

Harhaoppia tehdä Jeesuksesta väkisin Jumalaa. Se tarkoittaa, että Isä Jumala laitetaan viralta ja vihjaistaan, että Jumala on kuollut.

• Anonyymi

Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen!

Ei Jeesus odota mitään ihmisten palvontaa.

Mark. 12:30

ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

Luuk. 4:8

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Luuk. 4:12

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Luuk. 10:27

Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus odota mitään ihmisten palvontaa.

Mark. 12:30

ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

Luuk. 4:8

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Luuk. 4:12

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Luuk. 10:27

Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Helluntailaiset ovat väärässä uskossa, lahkouskossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset ovat väärässä uskossa, lahkouskossa.

Hellareilla on muuten niihin Amerikan oppeihin sovitetut omat kansanpainokset raamatusta, joita he pitävät pöytälaatikossa vähän piilossa ettei heitä pidettäisi lahkolaisina, on oikea Raamattu kirjahyllyssä.

• Anonyymi

Sinä kiellät Isän ja Pojan koska kiellät Herran Jeesuksen Kristuksen (jumaluuden).
        Ei kenelläkään, joka kieltää Pojan, ole myöskään Isää. Näin Raamattu todistaa.

Ja koska sinä kiellät Herran Jeesuksen Kristuksen, sinulla ei ole Isää eikä Poikaa.
        Ja koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, Jeesuksen itsensä ja Johanneksen todistuksen mukaan, sinä kiellät Jumalan. Silloin SINÄ panet Jumalan viralta (omassa päässäsi) ja sydämessäsi.

Mvh J - K

• Anonyymi

Jeesus on ihminen Marian kautta ja Jumalan Poika Jumalan kautta.
      Jeesuksen isä on Jumala.

• Anonyymi

Tie Taivaaseen on Jeesus. Kukaan ei pääse taivaaseen muuta kuin Jeesuksen kautta.
      Koko Evankeliumi on Jeesuksen ihmisenä kärsimä tuomio meidän pahojen tekojen tähden. Jeesus ei koskaan ihmisenäkään tehnyt mitää rikkomusta. Siksi Jeesuksen suorittama sovitus on meidän saatavillamme, kunhan suostumme ottamaan Jeesuksen meidän sovituksena sydämeemme.

• Ihminen jumalan kaltaisena,ei pelastus synnin saastuma,Jeesus jumalan poika jo voi vain pelastaa, joka syntyi ihmiseksi on myös jumala jolla on kaikki valta taivaassa ja maanpäällä, on turhaa väittää muutta .

• Anonyymi

JEESUKSESTA ITSELLEEN JUMALAN TEHNEET, EIVÄT HALUA USKOA RAAMATTUA!

Matteuksen evankeliumi:
      4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

Jaakobin kirje:
      1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

• Anonyymi

Joh.14:
      Jeesus sanoo . . 1. "Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan, uskokaa myös minuun.
      2. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Ellei niin olisi, sanoisinko teille, että menen valmistamaan teille sijaa?
      3. Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
      4. Ja minne minä menen, tien sinne te tiedätte."
      5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, minne sinä menet. Kuinka sitten voisimme tietää tien?"
      6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      7. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."

• Anonyymi

Joh. 6:65

Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

Syntistä Paavalia kehotettiin huutamaan Isää Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois. "Lord=Isä Jumala.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi

Matt. 4:10

Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 4:10

Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

Matteuksen evankeliumi:
        4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

Se oli Pyhä Henki joka vei Jeesuksen perkeleen kiusattavaksi, kertoi näillä kristinusko palstoilla kerran eräs uskovainen.

perkele = käsite
        Perkele = persoona

perkele = käsite = oma himo

Jaakobin kirje:

"Mene pois, himo mielestäni"

• Anonyymi

Room. 9:18

Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]

• Anonyymi

Luuk. 12:5

Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

Jeesus puhuu Isästä Jumalasta.

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on lahkouskonto, heiltä puuttuu kokonaan Jumalan pelko.

1. Piet. 2:17

Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.

Ilm. 14:7

Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

• Anonyymi

Room. 3:18

"Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

• Anonyymi

Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
      niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii JUMALAA;

• Anonyymi

JUMALA LÄHETTÄÄ VÄKEVÄN EKSYTYKSEN, KERTOO PAAVALI, JA KOSKA JUMALA ON ANTANUT TUON TIEDON MEILLE PAAVALIN KAUTTA, LÄHETTÄÄ JUMALA VARMAAN MYÖS SEN EKSYTYKSEN PAAVALIN KAUTTA!

2.Tessalonikalaiskirje:
      2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
      2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
      2:14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
      2:15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
      2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
      2:17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Matteuksen evankeliumi:
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Oliko fariseus Paavali saanut ilmestyksiä, jotka kehoittivat häntä tekemään sellaista, mikä soti hänen fariseus-uskoaan vastaan, eikä ollut täysin varma että oliko Jumala niiden ilmestyksien takana?

Apostolien teot:
      23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Filippiläiskirje:
      3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Biblia (1776)
      2Kor. 12:7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Tuo varoitus on luettavissa Raamatusta, joten se JUMALAN LÄHETTÄMÄ väkevä eksytyskin varmaan on luettavissa Raamatusta.
      Ja koska tuo varoitus tuli Paavalilta, tulee se JUMALAN LÄHETTÄMÄ väkevä eksytyskin varmaan Paavalin kautta.
      Mikä voisi tuo VÄKEVÄ eksytys olla?
      Tämä?!

Roomalaiskirje:
      9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

• Anonyymi

Paavali puhui usein itsestään käyttäen kolmatta persoonaa ja passiivia. Paavali oli se väkevä ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi sinne kirjoituksiin mukaan. Eihän se eksytys väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanu tehtäväkseen sitä totuuden sekaan kirjoittaa. Paavalille se tehtävä lankesi.

• Anonyymi

Väkevä eksytys äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi. Raamattu edeltä nähden puhuu katolilais-luterilaisesta kirkosta: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä
        kukaan ei pysty todistamaan juovansa verta luterilaisen kirkon ehtoollisella. Eikä kukaan pysty todistamaan uudesti syntymistä luonnollisesta, maailman vedestä.
        Luterilainen kirkko toimii: "saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä".

• Anonyymi

Jeesus Kristus puhuu JUMALASTAAN:

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Johanneksen evankeliumi:
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilmestyskirja:
      3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Ilmestyskirja:
      3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Paavali puhuu Jeesuksesta Kristuksesta, sekä Jeesuksen ja meidän yhteisestä JUMALASTA:

Galatalaiskirje:
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi

Jeesus ei huuda tässä itselleen:

Matteuksen evankeliumi:
      27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
      15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

• Anonyymi

Helluntailaisuus on täysin harhaoppinen Amerikassa perustettu lahkoliike, jonka perusti jumalattomat miehet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on täysin harhaoppinen Amerikassa perustettu lahkoliike, jonka perusti jumalattomat miehet.

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
        Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan. Yleensä kansanryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden määrittämää kansanryhmää.

• Anonyymi

Jumalan todistus Pojastansa Jeesuksesta.

1.Joh.5

5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Hellarit on heittänny Mooseksen kirjoitukset hornan tuuttiin

Jeesus:
      "Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
      Mutta kun te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"

• Anonyymi

Niinpä, eiväthän nuo kuulemassa olleet uskoneet Jeesuksen puhetta.

Hehän sanoivat:

42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
        43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        ( Joh 6)

Uskovan, Jeesuksen pyhän tunniste Raamatussa on:

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

Montako nimeä ihmisille on annettu, missä nimessä heidän pitäisi pelastuman? (Apt 4:12)
        Ja mikä nimi se mahtaa olla? ( 1Kor 1:2)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, eiväthän nuo kuulemassa olleet uskoneet Jeesuksen puhetta.

Hehän sanoivat:

42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
        43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        ( Joh 6)

Uskovan, Jeesuksen pyhän tunniste Raamatussa on:

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

Montako nimeä ihmisille on annettu, missä nimessä heidän pitäisi pelastuman? (Apt 4:12)
        Ja mikä nimi se mahtaa olla? ( 1Kor 1:2)

Usko Toivonen

Minä satun osaamaan vastata hyvään ja tärkeään kysymykseesi
        koska olen lukenut Raamattua ja uskon sen Sanan Jumalasta meille
        tulleeksi. Siksi pystyn vastaamaan:

>>>Montako nimeä ihmisille on annettu, missä nimessä heidän pitäisi
        pelastuman? (Apt 4:12) Ja mikä nimi se mahtaa olla? ( 1Kor 1:2)<<<

Meille on annettu vain YKSI nimi jossa me pelastumme.
        Se YKSI nimi on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus
        ei ole ainoastaan nimi, jossa me pelastumme. Hän on
        myös PAIKKA, olotila, ja persoona, jossa sisällä oleva ihminen pelastuu.
        Pelastumme siis sisällä pelastuksen Arkissa, Jeesuksessa Kristuksessa.
        Pelastuksen Arkin, Jeesuksen Kristuksen, ulkopuolella olevat ja
        elävät ihmisen hukkuvat kadotukseen.

Miten ihmiset pelastuvat ihmisessä? Osaako joku selittää
        miten pelastus on sisällä ihmisessä Jeesuksessa?
        Entä miten ja miksi ihminen on sisällä Jumalassa ja Jumalan
        yhteydessä Kristuksessa Jeesuksessa, jos Jeesus on pelkkä ihminen?
        Miten Kristuksessa Jeesuksessa on iankaikkinen elämä
        jos Hän on vain ihminen?
        Miten ihminen elää Kristuksessa Jeesuksessa ja HÄNESTÄ
        on koko uskovan ihmisen oleminen/elämä jos Jeesus on vain ihminen?

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Kristuksessa+Jeesuksessa&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452160376

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä satun osaamaan vastata hyvään ja tärkeään kysymykseesi
        koska olen lukenut Raamattua ja uskon sen Sanan Jumalasta meille
        tulleeksi. Siksi pystyn vastaamaan:

>>>Montako nimeä ihmisille on annettu, missä nimessä heidän pitäisi
        pelastuman? (Apt 4:12) Ja mikä nimi se mahtaa olla? ( 1Kor 1:2)<<<

Meille on annettu vain YKSI nimi jossa me pelastumme.
        Se YKSI nimi on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus
        ei ole ainoastaan nimi, jossa me pelastumme. Hän on
        myös PAIKKA, olotila, ja persoona, jossa sisällä oleva ihminen pelastuu.
        Pelastumme siis sisällä pelastuksen Arkissa, Jeesuksessa Kristuksessa.
        Pelastuksen Arkin, Jeesuksen Kristuksen, ulkopuolella olevat ja
        elävät ihmisen hukkuvat kadotukseen.

Miten ihmiset pelastuvat ihmisessä? Osaako joku selittää
        miten pelastus on sisällä ihmisessä Jeesuksessa?
        Entä miten ja miksi ihminen on sisällä Jumalassa ja Jumalan
        yhteydessä Kristuksessa Jeesuksessa, jos Jeesus on pelkkä ihminen?
        Miten Kristuksessa Jeesuksessa on iankaikkinen elämä
        jos Hän on vain ihminen?
        Miten ihminen elää Kristuksessa Jeesuksessa ja HÄNESTÄ
        on koko uskovan ihmisen oleminen/elämä jos Jeesus on vain ihminen?

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Kristuksessa Jeesuksessa&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452160376

Mvh J - K

"ihminen on sisällä Jumalassa"

Luukkaan evankeliumi:
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Kummin päin se nyt on? Me Jumalassa, vai Jumala meissä?

• Anonyymi

Hurmoshenkisillä on hirsi silmässä. Eihän ne lue muuta kui niitä Paavalin hurmoskielisiä molotuksia Korintossa. "glossolaliaa", samaa puhetta, mitä Delfoin oraakkeli puhui.
      Paavali kopioi sen mallin selittäjineen. Eihän niitä molotuksia kukaan pysty selittämään.

• Anonyymi

Oraakkeli puhui kielillä ja sitä varten oli siihen tehtävään vihityt selittäjät paikalla.

• Anonyymi

Osaatko vastata edellä esittämiini kysymyksiin?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Hellarit on kierompia kuin ateistit. Ateistitkin puhuu Jumalasta, jonka ne kieltää.

Hellarit sanoo, että Jumala on kuollut ja kuopattu ja nyt Jeesus on Jumala.

Jokaisessa Jenkkilahkossa on vielä kaikissa ne omat henkijeesukset, mistä ne puhuu.

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi

Ei Jeesus itseään Jumalana pitänyt.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä,
        ei kukaan muu."

• Anonyymi

Älä pelkää, usko ainosataan.

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä
        ( 2Tess 2)

Odotatko Herra Jeesuksen tulemusta?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Näemme vastauksista, että joidenkin täytyy tehdä Paavali valehtelijaksi ja Delfoin oraakkelin toistajaksi, ja jopa Jeesus pitää heidän tehdä tavalliseksi ihmiserksi ilman jumaluutta. Miksi?

Koska he haluavat pelastua omilla hyvillä teoillaan ja kuvitellulla lain tottelemisellaan.
      He haluavat korvata armosta pelastumisen Jeesuksen uhrin perusteella, siksi heidän pitää halveksia Paavalia ja Jeesusta!

Ellei tämä itsekoroituksen henki ole antikristuksen henkeä, niin mikä sitä sitten on? Hehän sanovat, että pitämällä joitakin juutalaisten erikoissääntöjä he ovat kelpuutettuja taivaan esikartanoihin ja voivat jo täällä ylpeillä kuvittelemallaan tekovanhurskaudellaan.

He ovat itseriittoisia valehtelijoita, jotka eivät häpeä edes kun vääårentävät tekstejä, ottaen ne pois asiayhteydestään.

Epäilempä kovin, että heille ei ole mitään hyötyä valheistaan ja itsekoroituksestaan tuomiopäivänä.

• Anonyymi

Paavali oli kristillisen valheen tekijä ja sen rakastaja.

-92 ja Svenska Bibeln sanoo, että Paavalilla valehtelu oli verissä, epärellinen luonne "min lögnaktighet"

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Paavali oli Jumalan valinta väkevän eksytyksen keulamieheksi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajahenget tuntee ja tietää ja tunnustaa Jeesuksen Jumalan Korkeimman pojaksi, mutta eivät myönnä että Jeesus on tullut ihmiseksi.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajahenget tuntee ja tietää ja tunnustaa Jeesuksen Jumalan Korkeimman pojaksi, mutta eivät myönnä että Jeesus on tullut ihmiseksi.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!"

Noidat ja velhot tykkää Paavalista.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "JEESUKSEN minä tunnen ja PAAVALIN tiedän, mutta keitä te olette?
        Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat LUMOOJAT, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kristillisen valheen tekijä ja sen rakastaja.

-92 ja Svenska Bibeln sanoo, että Paavalilla valehtelu oli verissä, epärellinen luonne "min lögnaktighet"

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Paavali oli Jumalan valinta väkevän eksytyksen keulamieheksi.

No ei tietenkään ollut. Paavali on yhdessä Pietarin kanssa tärkein todistaja ja Paavali oli rehellisempi ja vahvempi kuin Pietari, jota Paavali joutui ojentamaan moraalisesti.
        Pietari kuului juutalaisille ensisijaisesti ja Paavali pakanoille apostolina. (Jumala valitsi Paavalin; apostolit Mattiaan Juudas I:n tilalle.)
        Paavali tarkoitti, että kaikki ihmiset ovat valehtelijoita perimältään. Jeesus kantoi ristille senkin synnin tullessaan vapaaehtoisesti synniksi puolestamme, vaikka itse oli ainoa, täysin puhdas.
        Joka kieltää Jeesuksen olevan täysi ihminen ja täysi Jumala on harhaopettaja, jota ei tule kuunnella.
        On tavallista, että 'luonnollinen' ihminen haluaa olla ja pelastua lain kautta ja on valmis valehtelemaan mahdollisuuksistaan ja teoistaan sekä syyttämään muita (narsismin piirre).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään ollut. Paavali on yhdessä Pietarin kanssa tärkein todistaja ja Paavali oli rehellisempi ja vahvempi kuin Pietari, jota Paavali joutui ojentamaan moraalisesti.
        Pietari kuului juutalaisille ensisijaisesti ja Paavali pakanoille apostolina. (Jumala valitsi Paavalin; apostolit Mattiaan Juudas I:n tilalle.)
        Paavali tarkoitti, että kaikki ihmiset ovat valehtelijoita perimältään. Jeesus kantoi ristille senkin synnin tullessaan vapaaehtoisesti synniksi puolestamme, vaikka itse oli ainoa, täysin puhdas.
        Joka kieltää Jeesuksen olevan täysi ihminen ja täysi Jumala on harhaopettaja, jota ei tule kuunnella.
        On tavallista, että 'luonnollinen' ihminen haluaa olla ja pelastua lain kautta ja on valmis valehtelemaan mahdollisuuksistaan ja teoistaan sekä syyttämään muita (narsismin piirre).

Paavali ole epärehellinen luonteeltaan.

Pääepäilty Ananiaan ja Sariiran murhasta.

• Anonyymi

"Oman uuden nimeni"

Jehovantodistajat ja muut Jenkkilahkot kuten Parhamilaiset kikkailee Jumalan ja Joshuan nimillä. Pelkkien nimien palvonta ei ole tervettä Kristinuskoa.

Raamatun mukaan kukaan Jumalan kolmesta eri Persoonasta: Isä, Poika, Pyhä Henki,
      kukaan ei paljastanut oikeata taivaallista nimeä, ettei sitä olisi häpäisty.

"Joshua" oli tavallinen miehen nimi, johon ei liity sisänsä mitää voimia pelkkään miehen nimeen. Sillä korostettiin sitä, että "Jeesus" on ihminen muiden ihmisten joukossa.

Joshua tulee takaisin eri nimisenä, eikä ole enää taivaassa sen niminen.

Siksi Joshua pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaassa....

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja eksyttävät monia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja eksyttävät monia.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Laita hiljaa makuulle kylmä pyyhe otsallasi ja pysyttele siinä muutama päivä.

Se voi mennä ohi ellei ole kroonista.

• Anonyymi

Aloittajako tuomitsee vaiko oppi, kun pelasta on Jeesus Kristus Jumalan Poika.
      Oppiako rukoilet?

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli jumalattomia miehiä, jotka perusti Helluntailiikkeen.

• Anonyymi

Jeesus sanoo, että jokainen istutus, mikä ei ole Taivaallisen Isän tekemää, on juurinensa revittävä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo, että jokainen istutus, mikä ei ole Taivaallisen Isän tekemää, on juurinensa revittävä pois.

Matt. 15:13

Mutta hän vastasi ja sanoi: jokainen istutus, jota ei minun taivaallinen Isäni ole istuttanut, pitää juurinensa revittämän ylös.

• Anonyymi

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi

Hälytyskellojen pitäisi soida kun pelkkää Jeesuksen nimeä ja verta hoetaan joka käänteessä kuin mitäkin mantraa.

Mitäs muita nämä on kuin helluntailaisia?

Matt.7

Lait on kumottu ja nyt vaan eletään hurmoshenkien pillin mukaan, sillä ne ovat villitseviä henkiä ja esiintyy "henkijeesuksina", joita otetaan sisälle "vapahtajana".

Ilm. 16:14

"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hälytyskellojen pitäisi soida kun pelkkää Jeesuksen nimeä ja verta hoetaan joka käänteessä kuin mitäkin mantraa.

Mitäs muita nämä on kuin helluntailaisia?

Matt.7

Lait on kumottu ja nyt vaan eletään hurmoshenkien pillin mukaan, sillä ne ovat villitseviä henkiä ja esiintyy "henkijeesuksina", joita otetaan sisälle "vapahtajana".

Ilm. 16:14

"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"

Biblia 1776
        13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään

• Anonyymi

3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
      3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. >> Jakeen lisätiedot
      3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.' Ei siis kuulu Jeesu kansaan aitoon Israeliin, joka totuudessa hengessä ja elämässä valmistettu Jeesuksen pyhittämille.

• Anonyymi

Täältä pitäisi poistaa monia sekavia ja harhaanjohtavia kirjoituksia. Ei ole enää kristillistä alkuunkaan!

• Anonyymi

Hyvin Raamtun tuntevat kristityt eivät pidä Helluntailaisuutta ollenkaan kristillisenä uskontona, vaan lahkona, jonka asioiden käsittely tulisi laittaa muiden Jenkkilahkojen kanssa samalle osastolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin Raamtun tuntevat kristityt eivät pidä Helluntailaisuutta ollenkaan kristillisenä uskontona, vaan lahkona, jonka asioiden käsittely tulisi laittaa muiden Jenkkilahkojen kanssa samalle osastolle.

Vapaakirkko, vaikka se on Suomessa syntynyt herätysliike on jätetty pois Kristinuskon palstalta, mutta Amerikassa perustettu Helluntailaisuus on tänne tuotu riitelemään Kristittyjen kanssa.

• Anonyymi

Tämä ainakin, ei mitään oikeaa Henkeä. Hajottaja henki!

• Anonyymi

Parhamin ja Olsenin istutukset oli homppelimiesten istutuksia,

• Anonyymi

Olseni ehti perustaa Suomeen 40 ens. hell. srk.
        Vietiin sitten vankilaan homostelusta ja karkotettiin Norjaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olseni ehti perustaa Suomeen 40 ens. hell. srk.
        Vietiin sitten vankilaan homostelusta ja karkotettiin Norjaan.

Lohikäärme perusti luterilaisen kirkon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lohikäärme perusti luterilaisen kirkon!

Palstan aihe on Helluntailaisuus (Pentecostalismi, Parhamilaisuus)

Hellarit taitaa hävetä lahkonsa perustajia ja koko lahkoa, kun eivät puhu siitä mitään.

Parhamin apupoika William piti päässään aina kokouksissa pahvilaatikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit taitaa hävetä lahkonsa perustajia ja koko lahkoa, kun eivät puhu siitä mitään.

Sinun isännästäsi, luterilaisen murhakirkon perustajasta on kirjoitettuna: lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
        Olet palstalla vainnoamassa ja ajamassa takaa Jeesuksen todistajia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omia vainoaville on oma palsta, luterilaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omia vainoaville on oma palsta, luterilaisuus.

Oliko Parhami ja Olseni Jeesuksen omia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Hellarit taitaa hävetä lahkonsa perustajia ja koko
        lahkoa, kun eivät puhu siitä mitään.<<<

Minun mielestäni minä en häpeä Jeesusta Kristusta.
        Todistan ja kirjoitan Hänestä mielestäni melko usein
        ja paljon.

Muuten, helluntailaisuus ei ole lahko eikä sitä ole
        ihminen perustanut. Jumala perusti sen Golgatalla
        Jeesuksessa Kristuksessa ja ensimmäisenä helluntai-
        päivänä. Ja uudisti seurakuntansa vuodattamalla
        Henkensä Los Anglesin vilpittömien Häntä etsivien
        ja kunnioittavien vilpittömien uskovien päälle.
        Näitä uskovia herjataa palstalla kuten Jumalaa ja
        Jeesusta Kristusta heidän Herraansa.

Jumala on aina käyttänyt heikkoja vajavia virheellisiä, ja
        jopa syntisiä, ihmisiä tarkoitusperiensä ja suunnitelmiensa
        toteuttamiseen. Miksi Jumala käyttää sellaisia ihmisiä?
        Miksi Hän ei käytä virheettömiä hyviä ihmisiä?

Siksi, koska kaikki ihmiset ovat vajavia ja virheellisiä
        ja jopa syntisiä. Hänellä ei ole täydellistä virheetöntä ihmistä,
        jota käyttää. Tiesitkö tämän?

Jos et usko minua, lue koko Raamattu ja tutki minkälaisia
        ihmisiä Jumala käytti. Löydätkö yhden täydellisen virheettömän
        ihmisen? Minä löydän vain yhden, Jeesuksen Kristuksen.

Mvh J K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Hellarit taitaa hävetä lahkonsa perustajia ja koko
        lahkoa, kun eivät puhu siitä mitään.<<<

Minun mielestäni minä en häpeä Jeesusta Kristusta.
        Todistan ja kirjoitan Hänestä mielestäni melko usein
        ja paljon.

Muuten, helluntailaisuus ei ole lahko eikä sitä ole
        ihminen perustanut. Jumala perusti sen Golgatalla
        Jeesuksessa Kristuksessa ja ensimmäisenä helluntai-
        päivänä. Ja uudisti seurakuntansa vuodattamalla
        Henkensä Los Anglesin vilpittömien Häntä etsivien
        ja kunnioittavien vilpittömien uskovien päälle.
        Näitä uskovia herjataa palstalla kuten Jumalaa ja
        Jeesusta Kristusta heidän Herraansa.

Jumala on aina käyttänyt heikkoja vajavia virheellisiä, ja
        jopa syntisiä, ihmisiä tarkoitusperiensä ja suunnitelmiensa
        toteuttamiseen. Miksi Jumala käyttää sellaisia ihmisiä?
        Miksi Hän ei käytä virheettömiä hyviä ihmisiä?

Siksi, koska kaikki ihmiset ovat vajavia ja virheellisiä
        ja jopa syntisiä. Hänellä ei ole täydellistä virheetöntä ihmistä,
        jota käyttää. Tiesitkö tämän?

Jos et usko minua, lue koko Raamattu ja tutki minkälaisia
        ihmisiä Jumala käytti. Löydätkö yhden täydellisen virheettömän
        ihmisen? Minä löydän vain yhden, Jeesuksen Kristuksen.

Mvh J K

Helluntailaisuudella tarkoitetaan Amerikkalaisen vapaamuurarin Charles Fox Parhamin perustamaa uskonlahkoa, mitä tuotiin Suomeen 1920-luvulla kun Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 hell. seurakuntaa. Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudella tarkoitetaan Amerikkalaisen vapaamuurarin Charles Fox Parhamin perustamaa uskonlahkoa, mitä tuotiin Suomeen 1920-luvulla kun Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 hell. seurakuntaa. Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.

Montako täydellisen virheetöntä synnitöntä ihmistä
        löydät Raamatusta? Montako niitä virheettömiä
        ihmisiä löydät niiden joukosta joita Jumala käytti?

Montako virheetöntä täydellistä ihmistä on elänyt
        meidän aikanamme, ja elää tänä päivänä, joita Jumala
        on käyttänyt, ja käyttää, Sanansa ja Sanomansa julistuksessa,
        seurakunnan johtajana ja evankelistana? Mitä arvelet?

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Charles Fox Parham was The father of modern Pentecostalism.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Charles Fox Parham was The father of modern Pentecostalism.

Parhamin "Jeesus" taisi olla aika holtiton luonteeltaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Ei yhtään ainutta löydy!

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei yhtään ainutta löydy!

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Hebrealaiskirje:

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

• Anonyymi

Paavali yritti puolustella omia syntejään vanhoilla aatameilla ja lihoilla, koska ei itse ottanut niistä vastuuta ja tehnyt parannusta.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Toki Paavalissa asusteli se "The messenger of Sathan" niminen otus, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Room. 7:19

Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

• Anonyymi

Ei kaikki pidä syyllistää.

Matt. 9:12

Mutta kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terve tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

Mark. 2:17

Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.

Luuk. 5:31

Ja Jesus vastaten sanoi heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

• Anonyymi

Room. 2:13

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa luvussa Paavali tarkentaa.

Room 3 :9-12

Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

• Anonyymi

Jeesus varoitti, että pelkän julistuksen perusteella monet yrittää tunkeutua väkisin Jumalan valtakuntaan omilla päätöksillään.

• Anonyymi

"Matt 4:17 "Siitä lähtien Jeesus alkoi julistaa: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!""

Luuk 16:16 "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne sisälle."

Jeesus kehottaa voimakkaasti meitä kääntymään Hänen puoleensa ja tulemaan sisälle Jumalan valtakuntaan. Jeesuksen luona sisällä Jumalan valtakunnassa on lepo ja rauha.

Matt 11:28-29 ”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne,"

Koska ihmisiä pyydetään, jopa vaaditaan, tulemaan sisälle Jumalan valtakuntaan, Jumalan valtakunta on meidän keskellämme ja sinne on mahdollista tulla sisälle."

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243522

Mvh J - K

• Anonyymi

Pirullinen harhaoppi, että pelkkä irtonainen usko pesisi ihmisen synnit pois, kuten hellarit opettaa. Usko on kuitenkin vain psykologinen ilmiö ihmisen aivoissa. Kreikaksi metanoia, ajattelutapojen muutos.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi

Mitä sinä tarkoitat uskolla? Minä olen huomannut, että ihmiset
        ajattelevat uskon olevan sitä kun ihminen toivoo jotakin, että
        se olisi totta. Mutta kristillinen usko ei ole toivomuksia eikä
        olettamuksia, että ihminen olettaa jotakin, josta ei ole varma.

Kristinuskossa usko on Jumalasta Jumalan vaikuttamaa
        ja antamaa. Silloin se on elävä usko ja sitä ei ihminen voi
        itsestään puristaa. Miten se usko sitten tulee minuun?

Ihminen saa uskon Jumalalta kun hän lukee/kuulee
        Jumalan Sanaa ja ottaa sen sydämeensä. Jumalan Sanassa
        on kaikki usko, mitä ihminen tarvitsee elämään ja
        jumalasuhteeseensa. Jumalan Sana on uskon Sana ja
        Pyhä Henki, joka asuu Jumalan Sanassa, siis Jumalasta
        tulleessa Sanassa, on uskon Henki.
        Sana ja Henki ovat YKSI.

Näin ihminen saa Jumalalta elävän uskon. Ja kun ihminen
        on saanut elävän uskon sydämeensä Sanassa, hän TIETÄÄ
        ne asiat, joihin uskoo. Usko on siis tieto, varmuus, asioista,
        joita ei näy. Silloin kun ihmisellä on Jumalan antama elävä
        usko, hän voi tehdä uskon tekoja, ei omalla uskolla eikä
        omalla uskomuksella, toivomuksella, vaan Jumalan uskolla.

Apostolien teot:3:16 "Ja uskon kautta hänen nimeensä on
        hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette
        ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle
        antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne."

Ilm :14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät
        Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

Miksi maassamme usko Jumalaan on vähentynyt ja Jumalan
        pilkka lisääntynyt? Siksi, koska Jumalan Sana on otettu lapsilta
        ja nuorilta pois ja korvattu kummitustarinoilla ja saduilla.

Minun lapsuudessani opettaja luki uskontotunneilla suoraan
        Raamatusta Joosefin tarinan. Minä olin silloin 5-6 luokkalainen.
        Sitten muistaakseni opettaja luki vielä vuorisaarnan ja/tai
        Jeesuksen jäähyväispuheen. Ja luokka oli aina täysin hiljaa ja
        meillä oli turvallinen hyvä koulupäivä.

Ymmärrän, että Jumala oli kanssamme kuullussa Jumalan Sanassa.
        Sitten jokainen koulupäivä aloitettiin aamuhartaudella.

Nämä asiat toivat Jumalan läsnäolon ja siunauksen kouluun ja
        monen oppillaan elämään. Se oli myös hyvä perusta tulevalle
        elämälle ja Jumala pääsi myöhemmin puhumaan ja ilmestymään
        minullekin pelastukseksi ja elämän antajaksi ja minä tulin uskoon,
        tai uudistuin uskossa, aikuisena miehenä.

Nykyisin monet lapset ja nuoret voivat huonosti koska heiltä
        on otettu pois elämämme perusta: Jumalan Sana ja Sanassa
        asuva Jumala. Näin nuorelta on otettu pois usko ja luottamus
        Jumalaan sekä turva Jumalassa.

Lasten ja nuorten psyykkiset ongelman ovat arkipäivää monessa
        kodissa. Ja tässä on syy monen lapsen ja nuoren ongelmiin.

Palauttakaamme kouluihin Raamatun luku ja aamuhartaudet,
        joita uskovat kristityt ihmiset pitävät. Ja siunaus ja elämä on siinä.

San 4:20-22 "Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi
        minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi
        sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko
        hänen ruumiillensa."

Jos tätä lukee jonkun psyykkisesti huonosti voivan lapsen/nuoren
        isä tai äiti, ota Raamattu ja lue hänelle siitä Jeesuksen jäähyväispuhe
        Johanneksen evankeliumista 14. luku.

Mvh J - K

• Anonyymi

Parhamilaisuus ei muutu terveeksi kristinuskoksi, vaikka tänne kopioisi sivukaupalla Raamatun lehtiä.

• Anonyymi

Parhamilaoisuudesta en ole kuullutkaan,

Mutta kerropa sinä, että mikä on muuttunut terveeksi kristinuskoksi?
        Siis muuttunut terveeksi kristinuskoksi.

Usko Toivonen

• Anonyymi

1.Korinttolaiskirje:
      12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

https://www.bornelings.se/wp-content/uploads/lo5865.jpg

https://media.tacdn.com/media/attractions-splice-spp-674x446/06/74/29/14.jpg

2.Mooseksen kirja:
      34:17 Älä tee itsellesi valettuja jumalankuvia.

(puhu pukille!!!)

3.Mooseksen kirja:
      19:4 Älkää kääntykö epäjumalien puoleen älkääkä tehkö itsellenne valettuja jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

(höpö-höpö-höpö!!!)

3.Mooseksen kirja:
      26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

(höpöhöpöhöpö!!!)

https://cdn.create.vista.com/api/media/small/68324565/stock-photo-holy-cross-with-crucified-jesus

PYHÄ KOLMINAISUUS

https://astrotalk.com/astrology-blog/the-holy-trinity-of-hinduism/

https://www.nationalshrine.org/wp-content/uploads/Basilica-Spring-2020-22-1024x512.jpg

https://www.sanskritimagazine.com/symbolic-significance-of-the-hindu-trinity/

https://mycatholic.life/wp-content/uploads/2019/08/Fridolin_Leiber_-_Holy_Trinity.jpg

https://www.templepurohit.com/hindu-trinity-gods-brahma-shiva-vishnu/

https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/2/the-holy-trinity-andres-lopez.jpg

https://www.indicinspirations.com/cdn/shop/products/devis-of-india-the-trinity-sculptures-676488.jpg?v=1621270495

https://az333960.vo.msecnd.net/images-1/the-holy-trinity-francisco-caro-1650-48f77859.jpg

https://media.thegospelcoalition.org/static-blogs/justin-taylor/files/2012/06/Trinity-560x560.jpg

https://vintagestore.fi/cdn/shop/products/sarjikset_tupulupuhupu.jpg?v=1639048975

5.Mooseksen kirja:
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

(höpö-höpö-höpö!!!)

• Anonyymi

PentecostalisCharles Fox Parham was The father of Pentecostalism

Pentecostalismmi=Parhamilaisuus=Helluntailaisuus,

Amerikassa perustettu uskonlahko.
      Suomeen 40 ens. hell.srk. perusti Gerhard Olsen-Smidt 1920-luvulla.
      Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti.

• Anonyymi

Kiihkolahkossa kotona puhutaan koko ajan pelottavista asioista, maailmanlopusta, salaisista tempaamisista, vaivanajoista, jotka voi tulla vaikka ensi yönä. Lahkoliikkeiden perustajien toimia pitää hävetä.

Lahkolapset ovat kastamattomia pakanoita, pelokkaita ja ahdistneita, yökastelua esiiintyy paljon.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Parhamin ja Olsenin valtakunta, jonne pääsee helposti sisälle.

• Anonyymi

Jäsenmaksu on kallis. Vähintään 10% bruttotuloista, mukaan lukien Kela-rahat ja lapsilisät ja muut avustukset, kotouttamisrahat ovat tuloja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3561
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2294
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2013
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1403
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1075
    Aihe