Mitä Jeesus vastasi Nikodemukselle?

Anonyymi-ap

Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään Jeesukselta (Sanalta) kasteen merkitystä.
Siiihen Jeesus vastasi:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.

His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb.

249

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin siellä Raamatussa sanotaan.

    • Anonyymi

      Enemmän häntä kiinnosti uudestisyntymä. Kun hän ihmetteli miten se tapahtuu, Jeesus ihmetteli että etkö sinä kansakunnan opettaja sitä tiedä. Niin ihmeellistä se tosin on, että emme mekään sitä tiedä.

      • Anonyymi

        Koko Jerusalemi kohusi Johanneksen kastetoiminnasta, se sai Nikodemuksen menemään Jeesuksen luokse heti kun se oli mahdollista, kyselemään kasteen merkitystä.

        Johannes Kastaja puhui kasteessa tapahtuvasta syntien anteeksisaamisesta, mikä tarkoittaa perisynnin aiheuttaman hengellisen kuoleman loppumista ja tekosyntien anteeksisaamista ja siitä tapahtumasta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        Peso tarkoittaa kastetta syntisyyden pesemiseksi ja siinä aina käytetään vettä. Kasteesta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        2. Moos. 40:7

        "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä."

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Jerusalemi kohusi Johanneksen kastetoiminnasta, se sai Nikodemuksen menemään Jeesuksen luokse heti kun se oli mahdollista, kyselemään kasteen merkitystä.

        Johannes Kastaja puhui kasteessa tapahtuvasta syntien anteeksisaamisesta, mikä tarkoittaa perisynnin aiheuttaman hengellisen kuoleman loppumista ja tekosyntien anteeksisaamista ja siitä tapahtumasta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        Peso tarkoittaa kastetta syntisyyden pesemiseksi ja siinä aina käytetään vettä. Kasteesta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        2. Moos. 40:7

        "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä."

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Vaavista on kyse tuossakin näkeehän sen kielen jokeltelustakin!

        Annas kastettaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaavista on kyse tuossakin näkeehän sen kielen jokeltelustakin!

        Annas kastettaa...

        Vaarilla taas vaavikuume


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Jerusalemi kohusi Johanneksen kastetoiminnasta, se sai Nikodemuksen menemään Jeesuksen luokse heti kun se oli mahdollista, kyselemään kasteen merkitystä.

        Johannes Kastaja puhui kasteessa tapahtuvasta syntien anteeksisaamisesta, mikä tarkoittaa perisynnin aiheuttaman hengellisen kuoleman loppumista ja tekosyntien anteeksisaamista ja siitä tapahtumasta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        Peso tarkoittaa kastetta syntisyyden pesemiseksi ja siinä aina käytetään vettä. Kasteesta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso.

        2. Moos. 40:7

        "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä."

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Peso ei tarkoita vesikastetta.kaste ei poista lihan saastaa,
        1.Piet 3:
        19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        HUOM.
        21. Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Jätät huomioimatta osan tekstistä. "huuda avuksi hänen nimeään" Kaste ei pelasta, vaan Jeesuksen avuksi huutaminen
        Apt.
        22:16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Apt. 2:21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Room.10: 13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.


    • Anonyymi

      Sekä Johanneksen kasteen että helluntaina alkaneen Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama: Syntien pois peseminen, mikä saa ihmisen uudeksi luomukseksi.

      Fariseukset olivat helluntailaisten kaltaisi ylpeitä lahkolaisia, jotka pitivät itseään tosiuskovaisina ja he menivät Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

      Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

      • Anonyymi

        Room. 6:4

        Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        Uusi ikuinen elämä kasteen jälkeen on sitä uudestisyntyneen ihmisen elämää.


    • Anonyymi

      Ei tosiaan ollut ihme jos Nikodemus ei ymmärtänyt sitä miten ihminen voi syntyä uudesti. Miten muka voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudesti kun se on meille mysteeri sekä teoriassa että käytännössä. Olemme aina samoja toinen toistensa herjaajia, rienaajia ilman hyvää sanan opetusta.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikesta näkee että suomen luterilaiset on jo vauvakasteessaan lähteneet seuraamaan jeesusta!

      Tosin se hijkan laahaa kuin kiinalainen ankkuri, mutta hengellinen ura on sitäkin syvempi #

      • Anonyymi

        ai , sä tunnet kaikki 65 % väestöstä , jotka on luterilaisia, entäs ne 35 % kansasta ,
        jotka EI OLE luterilaisia , > ovatko helluntailaisia . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai , sä tunnet kaikki 65 % väestöstä , jotka on luterilaisia, entäs ne 35 % kansasta ,
        jotka EI OLE luterilaisia , > ovatko helluntailaisia . . .

        Ihmisten päähän sisällehän on helppo mennä ja tuntea sekä tietää heidät.

        Ehkä se on uudestisyntymän lahja. Kyytipoikana tulee vielä herjaaminen, rienaaminen ja hillitön halu väitellä asioista.

        Ei ihme että Nikodemus sitä vähän ihmetteli miten se tapahtuu, mutta näemme omin silmin, että totta se vain on.


      • Anonyymi

        Kaikesta näkee että sinä et ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten päähän sisällehän on helppo mennä ja tuntea sekä tietää heidät.

        Ehkä se on uudestisyntymän lahja. Kyytipoikana tulee vielä herjaaminen, rienaaminen ja hillitön halu väitellä asioista.

        Ei ihme että Nikodemus sitä vähän ihmetteli miten se tapahtuu, mutta näemme omin silmin, että totta se vain on.

        Siinä puhut hyvin itsestäsi: Kyytipoikana tulee vielä herjaaminen, rienaaminen ja hillitön halu väitellä asioista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä puhut hyvin itsestäsi: Kyytipoikana tulee vielä herjaaminen, rienaaminen ja hillitön halu väitellä asioista."

        ai herjaamista , kun Nikodeemus IHMETTELI.

        "Älä ihmettele, että minä sanon sinulle : "teidän täytyy uudesti syntyä"
        Joh: 3: 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai herjaamista , kun Nikodeemus IHMETTELI.

        "Älä ihmettele, että minä sanon sinulle : "teidän täytyy uudesti syntyä"
        Joh: 3: 7

        Tarkitin tuossa tuota helluntailaisvaaria, en sinua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai herjaamista , kun Nikodeemus IHMETTELI.

        "Älä ihmettele, että minä sanon sinulle : "teidän täytyy uudesti syntyä"
        Joh: 3: 7

        Kasteessa vedestä ja Hengestä" piti uudestisyntyä Jumala tekona, sanan voimasta "ylhäältä"

        Jeesuksen alkukielen sana tarkoittaa tavallista vettä "primary elemenet"

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        " Jesues vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny
        vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        Joh.3:5


    • Anonyymi

      Koko Jerusalem oli liikkeellä Johanneksen aloittaman kastetoiminnan vuoksi syntien anteeksi saamiseksi. Mutta vain ne kastettiin, jotka tunnustivat syntisyytensä ja sen vuoksi tulivat kastettavaksi.

      Kasteita tehtiin Jordanin joen matalassa ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli valtavasti katsomaan sitä toimintaa. Nikodemus ja muut uskonnon opettajat tietenkin olivat paikalla kun ihmisiä kastettiin.

      Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastamista. Jeesus seisoo matalassa vedessä ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen päään pään päälle.
      Kasteessa Jeesus Kruunattiin ylimmäisen papin virkaan ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle Kyyhkysen muodossa.

      • Anonyymi

        Syntien pesu kasteessa aiheutti sen uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä.

        Jordanilla oli paikalla Isä Jumala ja Pyhä Henki+vesi.

        Jumala ne synnit pesi pois jo Johaneksen kasteessa, ei ihminen itse eikä Johannes ihmisenä voi syntejä pestä pois, Kyllä siihen tarvitaan Jumala "Lord"

        Apt.2:16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

        And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Nimen lausuminen, huutaminen avuksi, pyytäminen, kutsuminen tarkoittaa Jumalan kutsumista paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntien pesu kasteessa aiheutti sen uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä.

        Jordanilla oli paikalla Isä Jumala ja Pyhä Henki vesi.

        Jumala ne synnit pesi pois jo Johaneksen kasteessa, ei ihminen itse eikä Johannes ihmisenä voi syntejä pestä pois, Kyllä siihen tarvitaan Jumala "Lord"

        Apt.2:16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

        And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Nimen lausuminen, huutaminen avuksi, pyytäminen, kutsuminen tarkoittaa Jumalan kutsumista paikalle.

        Helluntailaiset pilkkaa ja herjaa työkseen Kristittyjen lapsien Pyhää Kastetta Jeesuksen opetusLAPSEKSI. Matt.28:18-20

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Är det icke de, som smäda det goda namn som är nämnt över eder?

        Do not they blaspheme that worthy name by the which ye are called?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset pilkkaa ja herjaa työkseen Kristittyjen lapsien Pyhää Kastetta Jeesuksen opetusLAPSEKSI. Matt.28:18-20

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Är det icke de, som smäda det goda namn som är nämnt över eder?

        Do not they blaspheme that worthy name by the which ye are called?

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        Jag skriver till eder, kära barn, ty synderna äro eder förlåtna för hans namns skull.

        I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntien pesu kasteessa aiheutti sen uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä.

        Jordanilla oli paikalla Isä Jumala ja Pyhä Henki vesi.

        Jumala ne synnit pesi pois jo Johaneksen kasteessa, ei ihminen itse eikä Johannes ihmisenä voi syntejä pestä pois, Kyllä siihen tarvitaan Jumala "Lord"

        Apt.2:16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

        And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Nimen lausuminen, huutaminen avuksi, pyytäminen, kutsuminen tarkoittaa Jumalan kutsumista paikalle.

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.

        KAPPAS, lasteneraiskaaja on herännyt,. Tuolla saatananpalvojalla on kova hätä ja hän yrittää kumota Raamatun Sanamn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.

        Ei Raamatusa ole pakkosynnytystä veden avulla vaan uudestisyntyminen veden ja Hengne auvlla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.

        HAhahahahaahah "Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:#'

        Mitä tuo saatananpalvoja tietää mistään käännösistä? Kaikklien muiden maiden käännöksissä muka käännetty okein? Jännä kun muiden maiden käännöksetkin käskeävt kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja. Ei sanaakaan uudestikastamisesta, vauvat kuuluvat kansaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.

        Uusimmassa suomalaisessa käännöksessä tuo on itse asiassa käännetty väärin, koska siitä puuttuu partisiippimuodot.

        Sanatarkka käännös on
        "Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opetttamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Kohdassa on yksi pääverbi, "opetuslapseuttaa" ja sitten säestävät partisiipit "kastaen" ja "opettaen". Raamattu kansalle -käännös oikoo ja yrittää sumuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmassa suomalaisessa käännöksessä tuo on itse asiassa käännetty väärin, koska siitä puuttuu partisiippimuodot.

        Sanatarkka käännös on
        "Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opetttamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Kohdassa on yksi pääverbi, "opetuslapseuttaa" ja sitten säestävät partisiipit "kastaen" ja "opettaen". Raamattu kansalle -käännös oikoo ja yrittää sumuttaa

        Tuo ei ollut ihan sanatarkka käännös. Sanatarkka käännös on tämä:

        πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
        poreuthentes oun mathēteusate panta
        Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki

        τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
        ta ethnē baptizontes autous eis
        kansat kastaen heidät

        το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
        to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
        nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

        διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
        didaskontes autous tērein panta hosa
        opettaen heitä pitämään kaikki mitkä

        ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
        eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
        määräsin teille ja katso minä kanssa teidän

        ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
        eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
        olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.

        Siinä olet oikeassa että uusi käännös kääntää tuon väärin partisiippien osalta. Onneksi voimme palata aina kreikan tekstiin ja tutkia sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpalvojilla tuntuu taas olevan paniikki, kun sitä "pakkosynnytystä" veden avulla ei löydykkään UT:sta.
        Väärinkäännetyllä UT:n kohadalla he yrittävät todistaa harhaoppiaan, jota Raamattu ei tunne. Kaikkein muiden maiden käännöksissä tuo jae ja uusimmassa suomalaisessa raamatunkäännöksessä tuo jae on käännetty oikein:
        Matt28
        "Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka.”

        Ei sanaakaan vauvojen pakkokastamisesta.

        Kaste="vedestä ja Hengestä" +sovintoveren osallisuus---> uudestisyntymisen peso

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste="vedestä ja Hengestä" sovintoveren osallisuus---> uudestisyntymisen peso

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Kyllä, sovintoveren osallisuus eli Kristuksen kuolemaan liittäminen


    • Anonyymi

      Ei Nikodeemuksella ollut kasteessa mitään ihmettemistä. Ei hän siitä tullut Jeesuksen kanssa kitisemään. Hän löi äimällä se että ihmisen piti syntyä uudesti. Hänen korkea-arvoisen ihmisen olisi muka pitänyt jotenkin syntyä uudesti eikä riittänyt se että vettä vähän vismottiin ja kerrottiin että vähän on tullut pahojakin tehtyä. Se häntä kovin askarrutti.

      • Anonyymi

        >>>"vettä vähän vihmottiin"<<<

        eikö vesi ole vettä , kastetavasta riippuen ??

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä." 4 Moos: 8


      • Anonyymi

        Väärä selitys, että Nikodemus olisi mennyt Jeesuksen luokse kyselemään pelkästä uudestisyntymisestä, josta ei ollut kuullut mitään etukäteen?

        Kyllä kasteasia oli se, mikä sai Jeesuksen ystävän uskonnon opettajan Nikodemuksen liikkeelle. Jerusalemissa ei uskonnollisissa piireissä siihen aikaan muusta puhuttakaan kuin KASTEESTA Johenneksen toiminnan vuoksi.

        Jeesus tarkoitti ihmisenä myös itseään, miksi hänen piti saada syntyä uudesti kastee vedestä ja Hengestä, sillä ilman kastetta Jeesuksen ruumis ei olisi voinut nousta taivaaseen. Jeesuksella ei tietenkään ollut mitään omia syntejä, siksi Johannes aluksi esteli kastetta. Mutta suostui kun Jeesus sanoi, että kaste on hänellekin pakollinen tehdä, että hän saa uuden ylösnousemusruumiin, ei niitä enää haudasssa kenellekään valmisteta.

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Nämä LAPSET ovat IHMISIÄ , LIHAA JA VERTA, ja siksi hänkin tuli IHMISEKSI, heidän kaltaisekseen.

        Mutta tämän minä sanon, veljet, ETTEI LIHA JA VERI VOI PERIÄ Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        ----
        HELLUNTAILAISET ON SAATANAN ASIALLA YRITTÄESSÄÄN ESTÄÄ LAPSILTA KRISTILLISEN KASTEEN JEESUKSEN OMAKSI !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"vettä vähän vihmottiin"<<<

        eikö vesi ole vettä , kastetavasta riippuen ??

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä." 4 Moos: 8

        Totta. Vesi on vettä:
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan...."

        Sitä kastevettä kannattaisi pullottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Vesi on vettä:
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan...."

        Sitä kastevettä kannattaisi pullottaa.

        >>>>"kastevettä pullottaa"<<<<

        helluntailainen jälleen kerran , tulkitsee kaiken , maallisista NÄKYVÄISENÄ ,

        helluntailainen on pahempi kuin Nikodeemus , EI vieläkään usko ,
        "vedestä ja Hengestä" > "yksi KASTE" Ef: 4: 5

        kaste :
        "kolme on , jotka TODISTAVAT : "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5:
        helluntailainen uskoo OMAAN ymmärrykseensä , EI usko RAAMATUN sanaan:
        "kolme on , jotka TODISTAVAT" , > "Jumalan todistus on VÄKEVÄMPI" 1 Joh: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Vesi on vettä:
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan...."

        Sitä kastevettä kannattaisi pullottaa.

        Sinä voit juoda sitä kastevettäsi kun siitä aina jankkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit juoda sitä kastevettäsi kun siitä aina jankkaat

        Ja sinä voisit pullottaa kastevettä, kun aina suutut, kun siitä mainitaan.


    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli pahoja jumalattomia miehiä, jotka molemmat vietiin vankilaan sodomiasta. Joka yhtyy heihin millään tavoin, tulee yhdeksi ruumiiksi heidän kassaan.

      • Anonyymi

        "Väistykää, väistykää, älkää koskeko!


    • Anonyymi

      Ei Nikodeemusta kiinnostanut nuokaan hörinät. Hän oli kiinnostunut ja ihmeissään siitä miten tosiaan ihminen voi uudestisyntyä. Ja hän etsi vastausta parhaalta mahdolliselta taholta. Jumalan Pojalta. Ei joiltain nettihörhöjen viisastelukerholta.

      • Anonyymi

        Väärä selitys, että Nikodemus olisi mennyt Jeesuksen luokse kyselemään pelkästä uudestisyntymisestä, josta ei ollut kuullut mitään etukäteen?

        Kyllä kasteasia oli se, mikä sai Jeesuksen ystävän uskonnon opettajan Nikodemuksen liikkeelle. Jerusalemissa ei uskonnollisissa piireissä siihen aikaan muusta puhuttakaan kuin KASTEESTA Johanneksen toiminnan vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä selitys, että Nikodemus olisi mennyt Jeesuksen luokse kyselemään pelkästä uudestisyntymisestä, josta ei ollut kuullut mitään etukäteen?

        Kyllä kasteasia oli se, mikä sai Jeesuksen ystävän uskonnon opettajan Nikodemuksen liikkeelle. Jerusalemissa ei uskonnollisissa piireissä siihen aikaan muusta puhuttakaan kuin KASTEESTA Johanneksen toiminnan vuoksi.

        Tosin Johanneksen kasteessa ei ollut Pyhää Henkeä kuten uuden liiton kasteessa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin Johanneksen kasteessa ei ollut Pyhää Henkeä kuten uuden liiton kasteessa on

        Johanneksen kasteessa oli paikalla Isä Jumala, Pyhä Henki, Johannes Kastajakin oli täynnä Pyhää Henkeä ja kävi siellä Jeesuskin. Ja valtavasti ihmisiä todistamassa tapahtumaa.

        Ei niitä syntejä muuten siellä pois pesty. Perisynnin kadotustuomio mukaan lukien katkaistiin kasteessa. Ei niitä ihminen pysty tekemään. Kyllä ne tapahti "Ylhäältä" olevien voimien vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen kasteessa oli paikalla Isä Jumala, Pyhä Henki, Johannes Kastajakin oli täynnä Pyhää Henkeä ja kävi siellä Jeesuskin. Ja valtavasti ihmisiä todistamassa tapahtumaa.

        Ei niitä syntejä muuten siellä pois pesty. Perisynnin kadotustuomio mukaan lukien katkaistiin kasteessa. Ei niitä ihminen pysty tekemään. Kyllä ne tapahti "Ylhäältä" olevien voimien vaikutuksesta.

        Kaikki Johanneksen kastamat ja synnit pois pestyt syntyi uudeksi kasteessa ja pääsivät sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten Jeesus sanoo:

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."


    • Anonyymi

      Mene sinä Nikodemus edellä Jerusalemiin minä tulen mopolla perästä.

      • Anonyymi

        Kyllä Jumalan kolmas Persoona Pyhä Henki oli koko ajan paikalla Israelissa ennen helluntaita.

        Jeesus oli elämän lähde jo eläissään.

        Pelkkä Jeesuksen kosketus sai Pyhän Hengen siirtymään siihen ketä Jeesus "koski"

        Luuk. 8:46

        Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".

        VOIMA=PYHÄ HENKI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumalan kolmas Persoona Pyhä Henki oli koko ajan paikalla Israelissa ennen helluntaita.

        Jeesus oli elämän lähde jo eläissään.

        Pelkkä Jeesuksen kosketus sai Pyhän Hengen siirtymään siihen ketä Jeesus "koski"

        Luuk. 8:46

        Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".

        VOIMA=PYHÄ HENKI

        Luuk. 18:15

        Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.

        Jeesuksen ei tarvinnut eläissään kastaa sen paremmin lapsia kuin aikuisia. Pelkkä Jeesuksen kosketus ja/ tai puhe riitti pelastamaan ja parantamaan ihmisen.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -halvaantunut mies
        -ristinryöväri
        -ja monta muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 18:15

        Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.

        Jeesuksen ei tarvinnut eläissään kastaa sen paremmin lapsia kuin aikuisia. Pelkkä Jeesuksen kosketus ja/ tai puhe riitti pelastamaan ja parantamaan ihmisen.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -halvaantunut mies
        -ristinryöväri
        -ja monta muuta

        eihän kastekäskyä Jeesukseen Kristukseen , > >"Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen nimeen"<
        vielä edes ollut Jeesuksen ollessa maan päällä , Jeesuksella itsellään oli valta
        "maan päällä antaa syntejä anteeksi"

        "Mutta TIETÄÄKSENNE , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa
        syntejä anteeksi" Luuk: 5: 24

        senverran nyt jokaisen pitäisi tietää, milloin Jeesus antoi kastekäskyn, > siis Jeesus antoi
        kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän kastekäskyä Jeesukseen Kristukseen , > >"Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen nimeen"<
        vielä edes ollut Jeesuksen ollessa maan päällä , Jeesuksella itsellään oli valta
        "maan päällä antaa syntejä anteeksi"

        "Mutta TIETÄÄKSENNE , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa
        syntejä anteeksi" Luuk: 5: 24

        senverran nyt jokaisen pitäisi tietää, milloin Jeesus antoi kastekäskyn, > siis Jeesus antoi
        kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        Jeesus kastoi itse jo ennen ristinkuolemaansa ja sen jälkeen Hänen opetuslapsensa jatkoivat samaa käytäntöä. He kastoivat VAIN ne, joista oli tullut opetuslapsia. Joh 4
        Pieniä lapsia tai uskomattomia aikuisia hekään eivät kastaneet.

        Jeesus jakoi ehtoollistakin ennen ristinkuolemaansa.

        Huh huh: "Pelkkä Jeesuksen kosketus ja/ tai puhe riitti pelastamaan ja parantamaan ihmisen."???

        Mahtoikohan Pilatuskin pelastua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kastoi itse jo ennen ristinkuolemaansa ja sen jälkeen Hänen opetuslapsensa jatkoivat samaa käytäntöä. He kastoivat VAIN ne, joista oli tullut opetuslapsia. Joh 4
        Pieniä lapsia tai uskomattomia aikuisia hekään eivät kastaneet.

        Jeesus jakoi ehtoollistakin ennen ristinkuolemaansa.

        Huh huh: "Pelkkä Jeesuksen kosketus ja/ tai puhe riitti pelastamaan ja parantamaan ihmisen."???

        Mahtoikohan Pilatuskin pelastua?

        Opetustlapset eivät jatkaneet Jeesuksen parannuskaste-käytäntöä vaan he rupesivat kastamaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Kastoivat sekä lapsia että aikuisia

        Ehtoollistakin he jakoivat

        Pilauts ei tainnut uskoa Jeesuken olevan messias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetustlapset eivät jatkaneet Jeesuksen parannuskaste-käytäntöä vaan he rupesivat kastamaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Kastoivat sekä lapsia että aikuisia

        Ehtoollistakin he jakoivat

        Pilauts ei tainnut uskoa Jeesuken olevan messias

        Miksi aloit TAAS valehtelemaan: ". Kastoivat sekä lapsia että aikuisia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän kastekäskyä Jeesukseen Kristukseen , > >"Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen nimeen"<
        vielä edes ollut Jeesuksen ollessa maan päällä , Jeesuksella itsellään oli valta
        "maan päällä antaa syntejä anteeksi"

        "Mutta TIETÄÄKSENNE , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa
        syntejä anteeksi" Luuk: 5: 24

        senverran nyt jokaisen pitäisi tietää, milloin Jeesus antoi kastekäskyn, > siis Jeesus antoi
        kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        Mitään kastekäskyä ei raamatussa ole se on kirkkoisien väännelmä omiin poliittisiin tarkoitusperiin lukutaidottoman ja mustaa kissaa pelkäävän kansan hallitsemiseen.

        Lähetyskäskyä apostolit seuraavat siihen kuuluu evankeliumin julistus, omakohtainen kääntymys ja parannus, joista seuraa uudestisyntyminen ja kaikesta siitä kaste jeesukseen joista seuraa pyhän hengen täyteys ja voima jeesuksen seuraamiseen !

        90 % luterilaisilta puuttuu nuo kaikki ja siksi meno on sitä mitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aloit TAAS valehtelemaan: ". Kastoivat sekä lapsia että aikuisia"?

        Mikä vale tuo on? Onko jossakin sanottu että eivät kastaneet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään kastekäskyä ei raamatussa ole se on kirkkoisien väännelmä omiin poliittisiin tarkoitusperiin lukutaidottoman ja mustaa kissaa pelkäävän kansan hallitsemiseen.

        Lähetyskäskyä apostolit seuraavat siihen kuuluu evankeliumin julistus, omakohtainen kääntymys ja parannus, joista seuraa uudestisyntyminen ja kaikesta siitä kaste jeesukseen joista seuraa pyhän hengen täyteys ja voima jeesuksen seuraamiseen !

        90 % luterilaisilta puuttuu nuo kaikki ja siksi meno on sitä mitä se on.

        Kyllä Raamatussa on kaste- ja lähetyskäsky. Lukutaidottoman väitävät muuta ja yrittävät saada ihmisiä uskomaan ettei käskyä edes annettu

        Lähetyskäksyihin kuuluu opetuslapseksi tekeminen, kastaminen ja Jeesuksen käskyjen opettaminen sekä evankeliumin julistus

        Monilta puuttuu nuo ja siksi meno on helluntailaisilla turhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vale tuo on? Onko jossakin sanottu että eivät kastaneet??

        " Onko jossakin sanottu että eivät kastaneet??"????

        Onko jossain sanottu että eivät tervanneet vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onko jossakin sanottu että eivät kastaneet??"????

        Onko jossain sanottu että eivät tervanneet vauvoja?

        Sinulla tuo tervaaminen on joku pakkomielle

        Jeesus käski kastaa mutta ei tervata!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa on kaste- ja lähetyskäsky. Lukutaidottoman väitävät muuta ja yrittävät saada ihmisiä uskomaan ettei käskyä edes annettu

        Lähetyskäksyihin kuuluu opetuslapseksi tekeminen, kastaminen ja Jeesuksen käskyjen opettaminen sekä evankeliumin julistus

        Monilta puuttuu nuo ja siksi meno on helluntailaisilla turhaa

        Luterilaisuuden perusta on valehtelu. Luterilainen kirkko toimii valheen kaikella voimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden perusta on valehtelu. Luterilainen kirkko toimii valheen kaikella voimalla.

        Helluntaikirkon tehtävä on tervata ja valehdella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden perusta on valehtelu. Luterilainen kirkko toimii valheen kaikella voimalla.

        Onko Jeesuken sanat sinulle valhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa on kaste- ja lähetyskäsky. Lukutaidottoman väitävät muuta ja yrittävät saada ihmisiä uskomaan ettei käskyä edes annettu

        Lähetyskäksyihin kuuluu opetuslapseksi tekeminen, kastaminen ja Jeesuksen käskyjen opettaminen sekä evankeliumin julistus

        Monilta puuttuu nuo ja siksi meno on helluntailaisilla turhaa

        Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
        Sanassa ei ole yhtä ainoaa jaetta, jossa on sanottu jonkun tulleen uskoon päähän valellun veden avulla. EI YHTÄ AINOAA PÄÄHÄN VALUTETUN VEDEN AVULLA USKOON TULOA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuo tervaaminen on joku pakkomielle

        Jeesus käski kastaa mutta ei tervata!!!

        "Jeesus käski kastaa mutta ei tervata!!!"

        Mutta ei Jeesus kieltänyt tervaamasta vauvoja!
        Eikä myöskään käskenyt kastaa vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
        Sanassa ei ole yhtä ainoaa jaetta, jossa on sanottu jonkun tulleen uskoon päähän valellun veden avulla. EI YHTÄ AINOAA PÄÄHÄN VALUTETUN VEDEN AVULLA USKOON TULOA!

        Hahahahahahahahahah "väännös tai lisäys", tuota ei usko kukaan

        Jeesuksen käsky on selvä eikä sitä tarvitse väittää lisäykseksi.

        SINÄ UUDESTIKASTAJA ET PYSTY KUMOAMAAN JEESUKSEN ANTAMAA KÄSKYÄ. USKO TULEE KUULEMISESTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus käski kastaa mutta ei tervata!!!"

        Mutta ei Jeesus kieltänyt tervaamasta vauvoja!
        Eikä myöskään käskenyt kastaa vauvoja.

        Ei tarvinnut kieltää tervaamaasta kun JEesus ei käskenyt tervaamaan ketään'
        Kastamaan Jeesus käski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus käski kastaa mutta ei tervata!!!"

        Mutta ei Jeesus kieltänyt tervaamasta vauvoja!
        Eikä myöskään käskenyt kastaa vauvoja.

        Helluntailaiset voivat aloittaa tervaamiset jos haluavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kastoi itse jo ennen ristinkuolemaansa ja sen jälkeen Hänen opetuslapsensa jatkoivat samaa käytäntöä. He kastoivat VAIN ne, joista oli tullut opetuslapsia. Joh 4
        Pieniä lapsia tai uskomattomia aikuisia hekään eivät kastaneet.

        Jeesus jakoi ehtoollistakin ennen ristinkuolemaansa.

        Huh huh: "Pelkkä Jeesuksen kosketus ja/ tai puhe riitti pelastamaan ja parantamaan ihmisen."???

        Mahtoikohan Pilatuskin pelastua?

        On mahdollista, että Pilatus oli myöhemmin katunut tapausta.
        Ainakin Pilatus olisi halunnut pelastaa Jeesuksen. Väärin oli suostua kansan vaatimukseen.

        Luuk. 23:
        20. Pilatus puhui heille uudestaan, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen vapaaksi.
        21. Mutta kansanjoukko huusi vastaan: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"
        22. Pilatus puhui heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole löytänyt mitään syytä tuomita häntä kuolemaan. Kuritettuani häntä minä siis päästän hänet vapaaksi."
        23. Mutta he painostivat Pilatusta kovilla huudoilla vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi, ja heidän huutonsa pääsivät voitolle.
        24. Niin Pilatus päätti, että heidän vaatimuksensa täytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut kieltää tervaamaasta kun JEesus ei käskenyt tervaamaan ketään'
        Kastamaan Jeesus käski

        Täh: "Ei tarvinnut kieltää tervaamaasta kun JEesus ei käskenyt tervaamaan ketään'
        Kastamaan Jeesus käski"!

        Miksihän Jeesus ei kastanut Pilatusta? Eikö Pilatus kuulunut kaikkiin kansoihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Ei tarvinnut kieltää tervaamaasta kun JEesus ei käskenyt tervaamaan ketään'
        Kastamaan Jeesus käski"!

        Miksihän Jeesus ei kastanut Pilatusta? Eikö Pilatus kuulunut kaikkiin kansoihin?

        Koska Pilatus ei halunnut kastetta
        Miksihän Jeesus ei kastanut Lasarusta? Miksihän Jeesus ei kastanut syntistä naista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mahdollista, että Pilatus oli myöhemmin katunut tapausta.
        Ainakin Pilatus olisi halunnut pelastaa Jeesuksen. Väärin oli suostua kansan vaatimukseen.

        Luuk. 23:
        20. Pilatus puhui heille uudestaan, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen vapaaksi.
        21. Mutta kansanjoukko huusi vastaan: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"
        22. Pilatus puhui heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole löytänyt mitään syytä tuomita häntä kuolemaan. Kuritettuani häntä minä siis päästän hänet vapaaksi."
        23. Mutta he painostivat Pilatusta kovilla huudoilla vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi, ja heidän huutonsa pääsivät voitolle.
        24. Niin Pilatus päätti, että heidän vaatimuksensa täytetään.

        Jeesus rukoili : "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät."

        Lukk..23:
        33. Kun saavuttiin paikalle, jota kutsutaan Pääkalloksi, sotilaat ristiinnaulitsivat siellä Jeesuksen ja pahantekijät, toisen hänen oikealle puolelleen, toisen vasemmalle.
        34. Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät." Sotilaat jakoivat keskenään hänen vaatteensa heittäen niistä arpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Ei tarvinnut kieltää tervaamaasta kun JEesus ei käskenyt tervaamaan ketään'
        Kastamaan Jeesus käski"!

        Miksihän Jeesus ei kastanut Pilatusta? Eikö Pilatus kuulunut kaikkiin kansoihin?

        Eikö ole jännä että kun toinen sanoo että "Jeesus käski kastaa mutta ei tervata", nin helluntailainen vastaa: "täh"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
        Sanassa ei ole yhtä ainoaa jaetta, jossa on sanottu jonkun tulleen uskoon päähän valellun veden avulla. EI YHTÄ AINOAA PÄÄHÄN VALUTETUN VEDEN AVULLA USKOON TULOA!

        luepas helluntailainen tarkemmin koko luku , Matt: 28

        tiedät enemmän ja luulet vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Pilatus ei halunnut kastetta
        Miksihän Jeesus ei kastanut Lasarusta? Miksihän Jeesus ei kastanut syntistä naista?

        Ai siksikö Jeesus ei kastanut Pilatusta: "Koska Pilatus ei halunnut kastetta"???

        Miksi lut kirkko kuitenkin kastaa vauvoja, vaikka nämä eivät ilmaise haluaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksikö Jeesus ei kastanut Pilatusta: "Koska Pilatus ei halunnut kastetta"???

        Miksi lut kirkko kuitenkin kastaa vauvoja, vaikka nämä eivät ilmaise haluaan?

        Koska Jeesus käski kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksikö Jeesus ei kastanut Pilatusta: "Koska Pilatus ei halunnut kastetta"???

        Miksi lut kirkko kuitenkin kastaa vauvoja, vaikka nämä eivät ilmaise haluaan?

        Eikö hellari osaa vastata miksi Jeesus ei kastanut Lasarusta tai syntistä naista???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksikö Jeesus ei kastanut Pilatusta: "Koska Pilatus ei halunnut kastetta"???

        Miksi lut kirkko kuitenkin kastaa vauvoja, vaikka nämä eivät ilmaise haluaan?

        Ne tietää että kunhan kasvaa niin saattaa jo lukea itse apostolien tekemisistä ja hoksaa ettei siellä tehdäkkään temppuja eikä mumista kummeina avuttoman kapalokäärön ympärillä monissa miehin!

        Eikä ole kiinnostunut omatoimisesti kirkottumaan, siitä se johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne tietää että kunhan kasvaa niin saattaa jo lukea itse apostolien tekemisistä ja hoksaa ettei siellä tehdäkkään temppuja eikä mumista kummeina avuttoman kapalokäärön ympärillä monissa miehin!

        Eikä ole kiinnostunut omatoimisesti kirkottumaan, siitä se johtuu.

        heh, sodomiittikäkätys kitisee taas kummeista kapaloista

        Miksi hellarit ei lue apostolien tekemisiä tai Jeesuksen sanomisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö hellari osaa vastata miksi Jeesus ei kastanut Lasarusta tai syntistä naista???

        Odotellaan edelleen vastasta tähän, miksi Jeesus ei kastanut Lasarusta tai syntistä naista

        Eikö hellari osaa vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään kastekäskyä ei raamatussa ole se on kirkkoisien väännelmä omiin poliittisiin tarkoitusperiin lukutaidottoman ja mustaa kissaa pelkäävän kansan hallitsemiseen.

        Lähetyskäskyä apostolit seuraavat siihen kuuluu evankeliumin julistus, omakohtainen kääntymys ja parannus, joista seuraa uudestisyntyminen ja kaikesta siitä kaste jeesukseen joista seuraa pyhän hengen täyteys ja voima jeesuksen seuraamiseen !

        90 % luterilaisilta puuttuu nuo kaikki ja siksi meno on sitä mitä se on.

        >>>>"mitään kastekäskyä ei raamatussa ole"<<<<

        miksi helluntailaiset kastaa ja vieläpä toisenkin kasteen , kun ei kastekäskyä heidän raamatussaan ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"mitään kastekäskyä ei raamatussa ole"<<<<

        miksi helluntailaiset kastaa ja vieläpä toisenkin kasteen , kun ei kastekäskyä heidän raamatussaan ole ?

        Hyvä pointti! Jos kerta kastekäsky on kirkkoisien keksintö niin miksi hellari kastaa?

        Odotetaan vastausta!


    • Anonyymi

      Mutta se asia mikä oli Nikodeemukselle ihmeellistä oli uudestisyntymä. Kaste sinne tänne ei ehkä häntä juurikaan hetkauttanut, mutta kun kuuli että ihminen syntyy uudesti, niin heti höristi korviaan, että miten se tapahtuu, miten muka ihminen voi mennä uudestaan äitinsä kohtuun. Ei hän siitä Väitellyt Jeesuksen kanssa, ei väittänyt että nyt sinä horiset mitä horiset, vaan oli ihmeissään ja olisi ehkä mielellään itse kokenut tuon uudestisyntymän.

      Toisekseen hän tuli Jeesuksen luo yöllä tai hyvin myöhään ettei kukaan huomaisi että hän hallitusmiehenä vierailee tuon kiistellyn miehen luona. Jeesus kun ei viettänyt sapattia ja muutoinkin opetti eri tavalla kuin juutalainen usko oli, ei ollut soveliasta, että hallitusmies olisi ollut siitä uskosta kiinnostunut. Herjaamaan ja väittelemään hänen olisi ollut suotavaa mennä, mutta ei utelemaan että miten se ihminen oikein syntyy uudesti eikä muutoinkaan kuuntelemaan Jeesuksen opetuksia.

    • Anonyymi

      Kaste ei riitä pelastamaan ihmistä, jollei hän ole kääntynyt.

      Apt. 8:
      9. Kaupungissa oli ennestään muuan Simon-niminen mies, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa joku suuri.
      10. Kaikki, pienimmästä suurimpaan, seurasivat häntä ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan Suureksi."
      11. He seurasivat häntä, koska hän oli pitkän aikaa hämmästyttänyt heitä noitatempuillaan.
      12. Mutta kun he nyt uskoivat Filipposta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
      13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
      14. Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
      15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. Ap. t. 19:2
      17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. Ap. t. 19:6
      18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa! Matt. 10:8
      21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä." Hepr. 12:15
      24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

      • Anonyymi

        Kyllä, kääntyminen ja usko Jeesuksen on välttämätöntä!


      • Anonyymi

        Simon ei ala panemaan kampoihin vaan osoittaa jonkinasteista nöyryyttä...taikka nöyristelyä.

        Kuka tietää.


    • Anonyymi

      Johannes ei suostunut kastamaan niitä, jotka eivät täyttäneet kasteen saamiseksi vaadittavia ehtoja.

      Matteus 3:
      6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
      7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
      9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
      10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      11. Minä kastan teidät vedessä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes kantamaan hänen kenkiään. Hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä ja tulessa.
      12. Hänellä on kädessään viskain, ja hän puhdistaa puimatantereensa. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

    • Anonyymi

      ELÄVÄ VESI. Joh.4:10. Jeesus vastasi hänelle: "Jos sinä tuntisit Jumalan lahjan ja hänet, joka sanoo sinulle: 'Anna minulle juotavaa', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."

      Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

      Joh.4:
      5. Niin hän tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Se on lähellä sitä maa-aluetta, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille,
      6. ja siellä oli Jaakobin kaivo. Koska Jeesus oli matkasta väsynyt, hän istui kaivolle. Oli noin kuudes tunti.
      7. Eräs samarialainen nainen tuli ammentamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juotavaa."
      8. Hänen opetuslapsensa olivat näet menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
      9. Samarialainen nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, voit pyytää juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät nimittäin ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
      10. Jeesus vastasi hänelle: "Jos sinä tuntisit Jumalan lahjan ja hänet, joka sanoo sinulle: 'Anna minulle juotavaa', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
      11. Nainen sanoi Jeesukselle: "Herra, eihän sinulla ole edes ammennusastiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sitten saisit sitä elävää vettä?
      12. Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon? Hän joi siitä itse, samoin hänen poikansa ja karjansa."
      13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, tulee uudelleen janoiseksi,
      14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

      • Anonyymi

        Elävä vesi on esi asia kuin vesi. Jeesus puhui Joh. 3:5:ssä vedestä ja Hengestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elävä vesi on esi asia kuin vesi. Jeesus puhui Joh. 3:5:ssä vedestä ja Hengestä

        Jeesus kyllä kastettiin Jordanilla , ihan siis , v e d e s s ä,

        "kun Jeesus oli kastettu , nousi hän kohta vedestä , ja katso taivaat aukenivat , ja hän näki
        Jumalan Hengen tulevan alas , niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso , taivaasta kuului ääni , joka sanoi : "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen
        mielistynyt." Matt: 3


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on antikristillinen Amerikassa perustettu uskonlahko. Vakava eksytys ja heresia, jota pitää karttaa kuin kulkutautia.

    • Anonyymi

      Eihän Johannes udellut mitään syntejä fariseuksilta, eikä edes yrittänyt kastaa heitä, vaan heti kun näki heidät, alkoi heitä herjata. Joskin olisi ollutkin kornia, että Johannes olisi kastanut ihmisiä, jotka tulisivat sapattirikkomuksista tappamaan Jeesuksen. Ei hän heidän syntien tunnustamisen tai tunnustamattomuuden takia jättänyt kastamatta, koska kyllä kaikki juutalaiset syntinsä tunnustivat, koska olihan sovistusuhrit syntien vuoksi. Myönnettiin se ettei lakien kautta tultu vanhurskaaksi.

      Joskin tuskin sillä kastetulla kansallakaan tarkkaa kuvaa oli siitä mitä tässä nyt oikein tapahtui kun heidät kastettiin. Eikä edes Johanneksella. Hän vain sillä hetkellä Jumalan johdatuksesta kastoi ja julisti tulevaa Messiasta. Kastaminen oli osa sitä juttua ja hän itsekin myönsi että ettei tämä kaste oikein mitään ole, vaan minun jälkeeni tulee Hän joka kastaa teidät aivan oikeasti Hengellä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei varmaan muistanut, mitä hän oli sanonut kastekäskyssään. Kaikki kansat pitää kastaa, jos ei vapaaehtoisesti niin sitten väkisin.
        Tätähän kirkot noudattavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei varmaan muistanut, mitä hän oli sanonut kastekäskyssään. Kaikki kansat pitää kastaa, jos ei vapaaehtoisesti niin sitten väkisin.
        Tätähän kirkot noudattavat.

        Ahaa, uudestikastajat pitävät jeesusta huonomuistisena

        Mutta hän tiesi mitä käski ja hän käski kastaa ja opettaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, uudestikastajat pitävät jeesusta huonomuistisena

        Mutta hän tiesi mitä käski ja hän käski kastaa ja opettaa

        Jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita onko unohtunut sakastinväeltä ihan kokonaan kun siitä ei ole ainuttakaan kiivailualoitusta !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita onko unohtunut sakastinväeltä ihan kokonaan kun siitä ei ole ainuttakaan kiivailualoitusta !?

        Lutterin kirkossa pitäisi nyt alkaa tositoimet ja parantaa sairasta omaa väkeä ensin ja sitten muitakin lahkolaisia !
        Ainakin siksi aikaa homomarssilla ravaamiset jäihin ja liput nurkkaan!

        Kyllä alkaisi jäsenmäärä kivuta kun kerrankin tottelisivat jeesuksen käskyä ja paikkaisivat suomen surkean sotesotkun !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita onko unohtunut sakastinväeltä ihan kokonaan kun siitä ei ole ainuttakaan kiivailualoitusta !?

        Lähetyskäskyssään Jeesus ei käskenyt tuollaista.

        Tämä on edelleen kastepalsta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkossa pitäisi nyt alkaa tositoimet ja parantaa sairasta omaa väkeä ensin ja sitten muitakin lahkolaisia !
        Ainakin siksi aikaa homomarssilla ravaamiset jäihin ja liput nurkkaan!

        Kyllä alkaisi jäsenmäärä kivuta kun kerrankin tottelisivat jeesuksen käskyä ja paikkaisivat suomen surkean sotesotkun !

        Kun ensin saisivat terveytensä ja sitten tulisivat uskoon sitten ja kirkkopihan paljussa uppokaste,alettaisiin olla jo terveen evankeliumin jäljillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita onko unohtunut sakastinväeltä ihan kokonaan kun siitä ei ole ainuttakaan kiivailualoitusta !?

        kristillisessä KASTEESSA "herätään uuteen elämään",
        ja se "uusi elämä ei ole MAAN PÄÄLLÄ, vaan TAIVAISSA,

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia , niin me tulemme KERRAN
        taivaallisen ihmisen kaltaisiksi" 1 Kor: 15: 49
        ( - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        "uusi elämä"
        "että niinkuin Kristus HERÄTETTIIN kuolleista Isän kirkkauden kautta, SAMOIN
        meidänkin pitää UUDESSA ELÄMÄSSÄ vaeltaman." Room: 6:

        "samoin" , > Jeesus ei alkanut uutta elämää elään maan päällä ollessaan.
        vaan TAIVAISSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ensin saisivat terveytensä ja sitten tulisivat uskoon sitten ja kirkkopihan paljussa uppokaste,alettaisiin olla jo terveen evankeliumin jäljillä.

        Ei tarvisi sen koommin veivikonetta ei höpötyksiä amerikansaduista eikä muuta samankaltaista ropaskaa foorumeilla, ja piispatkin pääsis oikeisiin töihin vaikka klapeja mummuille ja lumensiivousta, niistä ei tule raippoja lopputiskillä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvisi sen koommin veivikonetta ei höpötyksiä amerikansaduista eikä muuta samankaltaista ropaskaa foorumeilla, ja piispatkin pääsis oikeisiin töihin vaikka klapeja mummuille ja lumensiivousta, niistä ei tule raippoja lopputiskillä !

        Ei tarvitse tulla tänne mäkisemään veivikoneista kun et Raamattua usko, mene vaikka kuntosalille ja auta muita äläkä kitise täällä pahaa oloasi pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse tulla tänne mäkisemään veivikoneista kun et Raamattua usko, mene vaikka kuntosalille ja auta muita äläkä kitise täällä pahaa oloasi pois

        " - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        Siksi lihan kastelemisella ei kukaan pelastu.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        Siksi lihan kastelemisella ei kukaan pelastu.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."

        kasteessa : "Henki JA vesi JA veri " 1 Joh: 5

        kaste: "silloin te saatte Pyhän HENGEN lahjan" Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        Siksi lihan kastelemisella ei kukaan pelastu.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."

        Monestiko jankkaat tuota samaa asiaa lihan kastelusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        Siksi lihan kastelemisella ei kukaan pelastu.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."

        Siksi tarvitaankin uudestisyntymä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi tarvitaankin uudestisyntymä

        Lutterin kirkon uudestisyntyneet voi sopia pariin nysseen, lopuilla ei ole hajuakaan koko asiasta !

        Ihan sama tilanne papistolla ja piispakunnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillisessä KASTEESSA "herätään uuteen elämään",
        ja se "uusi elämä ei ole MAAN PÄÄLLÄ, vaan TAIVAISSA,

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia , niin me tulemme KERRAN
        taivaallisen ihmisen kaltaisiksi" 1 Kor: 15: 49
        ( - "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15)

        "uusi elämä"
        "että niinkuin Kristus HERÄTETTIIN kuolleista Isän kirkkauden kautta, SAMOIN
        meidänkin pitää UUDESSA ELÄMÄSSÄ vaeltaman." Room: 6:

        "samoin" , > Jeesus ei alkanut uutta elämää elään maan päällä ollessaan.
        vaan TAIVAISSA.

        Uusi elämä alkaa samalla kellonlyömällä kun uudestisyntyminen on tapahtynut.

        Siihen loppuu jumalaton elämä ja alkaa uusi !

        Jos et edes tuota ymmärrä, älä kirjota enempiä höpöjäsi, ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkon uudestisyntyneet voi sopia pariin nysseen, lopuilla ei ole hajuakaan koko asiasta !

        Ihan sama tilanne papistolla ja piispakunnalla.

        Parhamin kirkossa ei ole ainuttakan uudestisyntynyttä, vain kitiseva sodomiittikäkätys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi elämä alkaa samalla kellonlyömällä kun uudestisyntyminen on tapahtynut.

        Siihen loppuu jumalaton elämä ja alkaa uusi !

        Jos et edes tuota ymmärrä, älä kirjota enempiä höpöjäsi, ok !

        Sinun jumalaton elämäsi ei ainakaan ole loppunut

        jos et tuota ole huomannut niin älä puhu mistään uudestisyntymisistä kun et niistä mitään tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin kirkossa ei ole ainuttakan uudestisyntynyttä, vain kitiseva sodomiittikäkätys

        kukaan ei pidä vaaria uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi elämä alkaa samalla kellonlyömällä kun uudestisyntyminen on tapahtynut.

        Siihen loppuu jumalaton elämä ja alkaa uusi !

        Jos et edes tuota ymmärrä, älä kirjota enempiä höpöjäsi, ok !

        helluntailaisten uusi elämä on siis täällä maan päällä . . .

        kristittyjen uusi elämä on "kerran taivaassa",
        "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15

        taivaassa: "SILLOIN me näemme kasvoista kasvoihin" 1 Kor: 13: 12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi elämä alkaa samalla kellonlyömällä kun uudestisyntyminen on tapahtynut.

        Siihen loppuu jumalaton elämä ja alkaa uusi !

        Jos et edes tuota ymmärrä, älä kirjota enempiä höpöjäsi, ok !

        uudestisyntyminen ei tapahdu "lihassa" , eikä ole NÄKYVÄÄ,

        "usko on luja luottamus mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan , MIKÄ EI NÄY"
        Hebr: 11: 1

        uudestisyntyminen ei ole näkyvää eikä "lihassa",
        "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15: 50

        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa , kun Kristus , teidän
        elämänne ilmestyy , SILLOIN tekin hänen kanssaan ilmestytte KIRKKAUDESSA."
        Kol: 3
        "silloin" > "viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi , ja kuolleet nousevat
        katoamattomina , ja me muutumme." 1 Kor: 15 (viimeinen pasuuna ei vielä ole soinut)


    • Anonyymi

      <<Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.<<<

      jos ihminen ei synny vedestä?= tarkoittaa Jeesuksen sanan juomista, symboliikkaa,

      Pääasia on syntyä uudesti ja Jeesuksen sanasta totuudessa ja Hengessä, syntyä yhteys Jeesukseen jossa Jeesus on Herra. Syntyy uusi luomus.

      • Anonyymi

        Vedestä tarkoittaa vettä ja Hengestä Henkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedestä tarkoittaa vettä ja Hengestä Henkeä

        Vastaava sanapari "Pyhällä Hengellä ja tulella" ainakin tarkoittaa konkreettisesti Henkeä ja tulta ilman mitään symbolisa merkitystä. Sitä voi soveltaa tuohonkin kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaava sanapari "Pyhällä Hengellä ja tulella" ainakin tarkoittaa konkreettisesti Henkeä ja tulta ilman mitään symbolisa merkitystä. Sitä voi soveltaa tuohonkin kohtaan.

        niin ja kristillisessä kasteessa on :
        "Henki ja vesi ja veri" 1 Joh: 5, > "Isän JA Pojan JA Pyhän HENGEN nimeen"

        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja kristillisessä kasteessa on :
        "Henki ja vesi ja veri" 1 Joh: 5, > "Isän JA Pojan JA Pyhän HENGEN nimeen"

        Amen.

        Aamen! Ja veri taas liittyy Kristuksen kuolemaan, johon meidät kastetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedestä tarkoittaa vettä ja Hengestä Henkeä

        Koita tajuta, usko ja realismi ja allegoriat, kuvaannollinen, vertauskuvallinen esitystapa.
        Johanneksen evankeliumi:
        7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita tajuta, usko ja realismi ja allegoriat, kuvaannollinen, vertauskuvallinen esitystapa.
        Johanneksen evankeliumi:
        7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.

        >>>"vedestä tarkoittaa vettä ja Hengestä Henkeä"<<<

        "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat" 1 Joh: 5
        "yhdessä ovat" > "yksi KASTE" Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"vedestä tarkoittaa vettä ja Hengestä Henkeä"<<<

        "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat" 1 Joh: 5
        "yhdessä ovat" > "yksi KASTE" Ef: 4: 5

        Ostitko sinä myös vauvakasteessa elävää vettä rahatta ja hinnatta $#

        On se vaan eri hommaa.


    • Anonyymi

      Henkeä ei voi ilmasta kuin symbolilla, sana on symboli.

      • Anonyymi

        Luterilainen: Et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen: Et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????

        Riehumisestasi päätellen sinä et ole Kristuksessa etkä ole täneen kastettu., et ole nöyrä, sävyisä ja pitkämielinen vaan riehuva ja ärtyistä
        Et ole Kristukessa kuten me uskovat olemme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riehumisestasi päätellen sinä et ole Kristuksessa etkä ole täneen kastettu., et ole nöyrä, sävyisä ja pitkämielinen vaan riehuva ja ärtyistä
        Et ole Kristukessa kuten me uskovat olemme

        Olet oikeassa. Minun otsaani on vain kasteltu, eikä sillä ole näköjään mitään vaikutusta minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Minun otsaani on vain kasteltu, eikä sillä ole näköjään mitään vaikutusta minuun.

        Hienoa että tunustat ettei sinua ole kastettu Kristukseen, siksi ilmeisesti riehut tuollata voin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että tunustat ettei sinua ole kastettu Kristukseen, siksi ilmeisesti riehut tuollata voin

        >>>"ei ole mitään vaikutusta minuun"<<<

        kristillinen kaste:
        "ei kai heidän epäuskonsa tee Jumalan uskollisuutta tyhjäksi ? Ei toki !"
        Room: 3:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"ei ole mitään vaikutusta minuun"<<<

        kristillinen kaste:
        "ei kai heidän epäuskonsa tee Jumalan uskollisuutta tyhjäksi ? Ei toki !"
        Room: 3:

        No nyt sait tuollaisen tuloksen veivikoneestasi !

        On se vaan ihmeellinen enigma %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt sait tuollaisen tuloksen veivikoneestasi !

        On se vaan ihmeellinen enigma %

        helluntailainen nimittää Jumalan Sanaa >>>"veivikoneeksi"<<<

        huomaa kyllä , että Jumalan sana ei merkitse heille YHTÄÄN MITÄÄN.

        luottavat omaan ymmärrykseensä , tuntematta Herraa .


    • Anonyymi

      helluntailaisten lahkon päämies Amerikassa ja Suomessa oli kova homo, joka vietiin vankilaan niistä teoista, joita siihen aikaan kutsuttiin sodomiaksi

      Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia

      tietoisesti sellaiseen lahkoon liittyminen tekee osallisen niitä kauheista synneistä

      • Anonyymi

        Wikipedia
        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipedia
        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

        Mitta miksi siellä lutterin kirkossa marssitte ja liputatte samojen hullutuksien puolesta, häh missä järki ja lokiikka !@#$%?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitta miksi siellä lutterin kirkossa marssitte ja liputatte samojen hullutuksien puolesta, häh missä järki ja lokiikka !@#$%?

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa
        Ei ole järkeä kininässäsi


      • Anonyymi

        Ota jo välilmä se pussukka huulesta pois ettei ihan pimeäksi mene koko vintti äläkä enää noita naurettavia parhamisatuja posmota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota jo välilmä se pussukka huulesta pois ettei ihan pimeäksi mene koko vintti äläkä enää noita naurettavia parhamisatuja posmota!

        uuu sodomiittikäkätys kertoo nuuskausharrastuksestaan.
        Hävettääkö parhamisadut noin?


    • Anonyymi

      Lutterin väki harjottelee ylöstempausta joka viikonloppu kun krapuloissa koitetaan vääntää työpaikalle silmät killingillä.
      Yhteinen kirkkoisien keksimä oppi antaa voimaa!

      • Anonyymi

        alkoholiko oli se kristinuskon sanoma ??

        olen aina luullut , että kristinuskon sanoma on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi ?


      • Anonyymi

        Parhamin väki tuntuu olevan koko ajan krapulassa ja alkoholista puhumassa
        Niin myös saastanen rippilastennussijakääkkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkoholiko oli se kristinuskon sanoma ??

        olen aina luullut , että kristinuskon sanoma on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi ?

        "alkoholiko oli se kristinuskon sanoma ??"

        Helluntailaisile se on kun eivät tunne Jeesusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin väki tuntuu olevan koko ajan krapulassa ja alkoholista puhumassa
        Niin myös saastanen rippilastennussijakääkkä

        Onko noin rakkaudellinen ja ihana sanoma suoraan Katekismuksesta:
        "Parhamin väki tuntuu olevan koko ajan krapulassa ja alkoholista puhumassa
        Niin myös saastanen rippilastennussijakääkkä"???

        Ihmeellinen tuo veden jalostava voima.
        "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin rakkaudellinen ja ihana sanoma suoraan Katekismuksesta:
        "Parhamin väki tuntuu olevan koko ajan krapulassa ja alkoholista puhumassa
        Niin myös saastanen rippilastennussijakääkkä"???

        Ihmeellinen tuo veden jalostava voima.
        "

        Taitaa olla parhamin novumeista jossa ylistetään veden jalostavaa voimaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin väki tuntuu olevan koko ajan krapulassa ja alkoholista puhumassa
        Niin myös saastanen rippilastennussijakääkkä

        Joo alkoholi on uudestikastajille näköjään pakkomielle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo alkoholi on uudestikastajille näköjään pakkomielle

        Siksikö sinä olet noin sekaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö sinä olet noin sekaisin?

        Siksi hellarit on niin sekaisin


    • Anonyymi

      Parhamin jengi on juonut viinaa eikä järki enää luista.

      • Anonyymi

        Kirjekurssi ja vankilan iltahartaus, niin Raamatusta löytyy paljon niitä käännösvirheitä.


      • Anonyymi

        Kuuluuko teitä paljon siihen jengiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko teitä paljon siihen jengiin?

        Kyllä, mm u-k-ie nr


    • Anonyymi

      Jeesus ei kuitenkaan selittänyt Nikodeemukselle sitä mitä tapahtuu kun ihminen syntyy uudesti. Jeesus vain piti sitä välttämättömänä tapahtumana. Ei hän alkanut yksilöimään että toisilleen vihoittelevat ja toisiaan herjaavat, uudestisyntymässä syntyvät rakkauteen ja siitä heidät tunnistaa Jeesuksen opetuslapsiksi. Muulla tavalla käyttäytyvät ovat jonkin toisen opetuslapsia. Toisaalta uusi liitto ei ollut vielä alkanut, ei Pyhää Henkeä oltu vuodatettu, niin Jeesuksen selitys Nikodeemukselle olisi ollut liian monimutkainen kun olisi pitänyt selittää tulevia asioita. Ihmeellisiä tulevia asioita. Siksi lopulta Nikodeemus jäi äimän käkenä ihmettelemään että mitä tuo oikein puhuu ja ehkä sydämessään mietti että on erikoinen mies, mutta jotain perää jutuissa voi silti olla.

    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni piti homostelua saatuna armolahjana, mikä piti virittää palavaksi.

      • Anonyymi

        Ja Lutherilla oli murhaamisen armolahja! Se paloi kirkkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Lutherilla oli murhaamisen armolahja! Se paloi kirkkaasti.

        Ei vain murhannut ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vain murhannut ketään

        Välillä heitteli mustepulloa seinään ja välillä yllytti tappamaan anabaptistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä heitteli mustepulloa seinään ja välillä yllytti tappamaan anabaptistit.

        Parhami taas välillä pani lapsia ja välillä aikuisia


      • Anonyymi

        Sinun alaasi se on


    • Anonyymi

      Tääl ollaan,huus Mooses pensaasta.

    • Anonyymi

      Jos oli Nikodeemuksella uudestisyntymä hakoteillä eikä hän ymmärtänyt siitä mitään, niin samaa on sanoa tämän päivän uskovista. Eivät he saata mitenkään ymmärtää sitä että uskovan pitäisi olla jollain tavalla fiksu, rakastava, lähimmäisiä huomioiva ja jos ei ole niin uudestisyntyä Hengen kautta Kristuksen rakkauteen. Sitä he eivät vain kertakaikkiaan voi ymmärtää. Ymmärrys rajoittuu pelkästään tyhmiin herjoihin.

      • Anonyymi

        Lutterin kirkossa ymmärretään parhaiten eurojen päälle !

        Valtio ahtaa tyhjästä kirstustaan 10 miljoonaa euroa per kuukausi tuohon mitään tuottamattomaan systeemiin!?

        Tai onhan se tuottanut pilkkaajien joukon josta riittää joka loukkoon huutelijoita .

        Apostolit maksoivat kalan suusta haetulla kolikolla temppeliveronsa, siinä hiukan perspektiiviä aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkossa ymmärretään parhaiten eurojen päälle !

        Valtio ahtaa tyhjästä kirstustaan 10 miljoonaa euroa per kuukausi tuohon mitään tuottamattomaan systeemiin!?

        Tai onhan se tuottanut pilkkaajien joukon josta riittää joka loukkoon huutelijoita .

        Apostolit maksoivat kalan suusta haetulla kolikolla temppeliveronsa, siinä hiukan perspektiiviä aiheeseen.

        Tuolla oli jo helluntaipalstalla ihmettelyä siitä kun tuo sodomiitti jankkaa koko aja lutterin kirkko lutterin kirkko lutterink kirkko, joka ainoassa viestissä. Onko sillä joku kauna luterilaista kirkko kohtaan vai mikä sillä oikein on?


    • Anonyymi

      Uudestisyntymän peso jäänyt ymmärtämättä. Mutta myös niiltä, jotka vastaavat herjoihin. Eivät he ole yhtään sen pyhempiä tapauksia

    • Anonyymi

      Uudestisyntymisen peso tarkoittaa Kristillistä yhtä kastetta (ei lahkkokasteita)

      2. Moos. 40:7

      Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

      Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny
      vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.

      Jes. 12:3

      Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

      • Anonyymi

        Pietarilla oli taivaan valtakunnan avaimet
        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarilla oli taivaan valtakunnan avaimet
        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kyllä, avaimet synninpäästöön. Ne on kaikilla uskovilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, avaimet synninpäästöön. Ne on kaikilla uskovilla

        Syntien sovitus tapahtuu kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ,ANNA KASTAA ITSESI JA PESTÄ POIS SYNTISI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntien sovitus tapahtuu kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ,ANNA KASTAA ITSESI JA PESTÄ POIS SYNTISI.

        Sovitus tapahtui ristillä, siitä osalliseksi pääseminen tapahtuu kasteessa


    • Anonyymi

      Kaiken ymmärryksen mukaan siis uudestisyntymä synnyttää kiistelemään kasteesta.

      Sitä ne Jeesus ja Nikodeemus varmaan tekivätkin eikä siinä sanoja säästelty.

      • Anonyymi

        Ei taidettu kiistellä siinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taidettu kiistellä siinä

        Uudestisyntyminen vedestä ja Hengetä tapahtuu kasteessa, jossa synnit sovitetaan henkilökohtaisella ja konkreettisella tavalla.

        Syntien sovitus tapahtuu kasteessa. Jumalan armotekko syntiselle ihmiselle.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ,ANNA KASTAA ITSESI JA PESTÄ POIS SYNTISI.

        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyminen vedestä ja Hengetä tapahtuu kasteessa, jossa synnit sovitetaan henkilökohtaisella ja konkreettisella tavalla.

        Syntien sovitus tapahtuu kasteessa. Jumalan armotekko syntiselle ihmiselle.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ,ANNA KASTAA ITSESI JA PESTÄ POIS SYNTISI.

        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Niin, pelastus ja syntien anteeksi anto liittyy kasteeseen kuten uskoonkin


    • Anonyymi

      Jos Nikodeemus, uskonnollinen hallitusmies ei sitä ymmärtänyt miten uudestisyntymä tapahtuu kasteessa, niin miten me sitä voimme ymmärtää.

      • Anonyymi

        >>>>"miten me sitten voidaan ymmärtää"<<<<

        jotkut koettavat sekoittaa uudestisyntymisen ulkonaiseen / näkyvään,

        jos uskoo Raamattuun , niin:
        "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3:

        sitä juuri on , usko , että uskon Kristukseen , enkä lihallisiin / näkyviin.
        "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"miten me sitten voidaan ymmärtää"<<<<

        jotkut koettavat sekoittaa uudestisyntymisen ulkonaiseen / näkyvään,

        jos uskoo Raamattuun , niin:
        "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3:

        sitä juuri on , usko , että uskon Kristukseen , enkä lihallisiin / näkyviin.
        "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15

        Totta: "Jos Nikodeemus, uskonnollinen hallitusmies ei sitä ymmärtänyt miten uudestisyntymä tapahtuu kasteessa,".

        Nikodeemus ei voinut sitä ymmärtää, koska uudestisyntyminen EI tapahdu kasteessa. Nikodeemus tajusi, että Jeesus puhui "syntymisestä YLHÄÄLTÄ", ei alhaalta vedestä. Jumalan sanan ja Pyhän hengen kautta.
        Jeesushan ei kastanut Nikodeemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Jos Nikodeemus, uskonnollinen hallitusmies ei sitä ymmärtänyt miten uudestisyntymä tapahtuu kasteessa,".

        Nikodeemus ei voinut sitä ymmärtää, koska uudestisyntyminen EI tapahdu kasteessa. Nikodeemus tajusi, että Jeesus puhui "syntymisestä YLHÄÄLTÄ", ei alhaalta vedestä. Jumalan sanan ja Pyhän hengen kautta.
        Jeesushan ei kastanut Nikodeemusta.

        Nikodemus ei tajunnut vaikka Jeesus sanoi hänellä että uudestisyntyminen tapahtuu - EI ". Jumalan sanan ja Pyhän hengen kautta" vaan "vedestä ja Hengestä" siis kasteessa.

        Kaste on uudestisyntymisen peso


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Jos Nikodeemus, uskonnollinen hallitusmies ei sitä ymmärtänyt miten uudestisyntymä tapahtuu kasteessa,".

        Nikodeemus ei voinut sitä ymmärtää, koska uudestisyntyminen EI tapahdu kasteessa. Nikodeemus tajusi, että Jeesus puhui "syntymisestä YLHÄÄLTÄ", ei alhaalta vedestä. Jumalan sanan ja Pyhän hengen kautta.
        Jeesushan ei kastanut Nikodeemusta.

        Eihän Jeesus kastanut ketään. Hän itse otti kasteen Johannekselta.

        Ja juuri tuo uudestisyntymä askarrutti Nikodeemusta. Kyllä hän kasteen varmaan ymmärsi, että siinä ihminen kastetaan veteen ja hän voi olla tunnustavinaan syntejään jos muistaa niitä tai tietää mikä on syntiä. Eikä siinä mitään ihmeellistä ole eikä Jeesus selittänyt niin olevan.

        Uudestisyntymästä Jeesus taasen sanoi että se tapahtuu ylhäältä, hengestä ja Johannes mainitsi siitä ettei tämä hänen vedellä läträäminen ole mitään, vaan tulee Hän, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Siihen Nikodeemuksen ymmärrys loppui. Eikä Jeesuskaan sitä sen enempää selittänyt, koska tuo aika oli vasta tuleva jolloin kastettiin Pyhällä Hengellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus kastanut ketään. Hän itse otti kasteen Johannekselta.

        Ja juuri tuo uudestisyntymä askarrutti Nikodeemusta. Kyllä hän kasteen varmaan ymmärsi, että siinä ihminen kastetaan veteen ja hän voi olla tunnustavinaan syntejään jos muistaa niitä tai tietää mikä on syntiä. Eikä siinä mitään ihmeellistä ole eikä Jeesus selittänyt niin olevan.

        Uudestisyntymästä Jeesus taasen sanoi että se tapahtuu ylhäältä, hengestä ja Johannes mainitsi siitä ettei tämä hänen vedellä läträäminen ole mitään, vaan tulee Hän, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Siihen Nikodeemuksen ymmärrys loppui. Eikä Jeesuskaan sitä sen enempää selittänyt, koska tuo aika oli vasta tuleva jolloin kastettiin Pyhällä Hengellä.

        Ja tuo aika oli Pyhän Hengen vuodatus. Muista tapahtumista Raamattu ei käytä termiä "kastetaan Pyhällä Hengellä"


    • Anonyymi

      Jos yksilö on syntynyt pyhästä hengestä uudeksi, se näkyy myös jokapäiväisessä elämässä!

      Miten simppeliä.

      • Anonyymi

        Toivoa sopii että näkyy. Ei se Noita Simonista niin näkynyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoa sopii että näkyy. Ei se Noita Simonista niin näkynyt...

        JOS yksilö on jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS yksilö on jne...

        Kun vauva syntyy ja on sellainen kymmenen pisteen lapsi, niin mikähän se olisi syy ja este ettei siitä syntyneen elämä näkyisi olisko sakastissa asiaan perebhtyneillä mielipide ?

        Ei yhtään vähemmin uusi hengellisen ihmisen elämä voi olla näkymättä jos Jumalan Pyhä Henki on ollut sen tuottajana!

        Väittäkää nyt kovasti vastaan kaikki kuolleina syntyneet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoa sopii että näkyy. Ei se Noita Simonista niin näkynyt...

        Mitä haluat sanoa ottamalla esimerkin noita simonista, vaikka päinvastaisia esimerkkejä on yllin kyllin raamatussa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vauva syntyy ja on sellainen kymmenen pisteen lapsi, niin mikähän se olisi syy ja este ettei siitä syntyneen elämä näkyisi olisko sakastissa asiaan perebhtyneillä mielipide ?

        Ei yhtään vähemmin uusi hengellisen ihmisen elämä voi olla näkymättä jos Jumalan Pyhä Henki on ollut sen tuottajana!

        Väittäkää nyt kovasti vastaan kaikki kuolleina syntyneet !

        Ainakin huudosta sen kuulee, jos ei näe

        Kerro miten se näkyi Simonissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haluat sanoa ottamalla esimerkin noita simonista, vaikka päinvastaisia esimerkkejä on yllin kyllin raamatussa?!

        Haluan sanoa että Simon oli uskova ja uudestisyntynyt ja silti hänen toimintansa oli ihan toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sanoa että Simon oli uskova ja uudestisyntynyt ja silti hänen toimintansa oli ihan toista.

        Vähän niin kuin vaari
        Paitsi että ei ole uudestisyntynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sanoa että Simon oli uskova ja uudestisyntynyt ja silti hänen toimintansa oli ihan toista.

        Etkö näe mitä simonille kerrottiin hänen uskostaan lue ja mieti enemmän, kirjota vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö näe mitä simonille kerrottiin hänen uskostaan lue ja mieti enemmän, kirjota vähemmän.

        Kerrottiin että hän uskoi, ainakin aluksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sanoa että Simon oli uskova ja uudestisyntynyt ja silti hänen toimintansa oli ihan toista.

        Eli ihan kuin eräs uskonpuhdistajaksi sanottu!

        Paitsi että noita simon teki pahaa vähemmän, eikö niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ihan kuin eräs uskonpuhdistajaksi sanottu!

        Paitsi että noita simon teki pahaa vähemmän, eikö niin!

        Noita Simon ei ollut uskonpuhdistaja eikä korottanut pelastusta Kristuksessa, eikö niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita Simon ei ollut uskonpuhdistaja eikä korottanut pelastusta Kristuksessa, eikö niin!

        Juuri niin.


    • Anonyymi

      Ei uudestisyntymän tarvitse. näkyä elämässä. Kauheaa liian uskonnollista olisi jos näkyisi. Mitä naapurit ajattelisivat.

      Se on vain sellainen opinkappele josta on kiva kinastella ajankulukseen.

      Ajatella että ihmisen keskellä alkaisi usko jotenkin näkyä. Pitäisi juosta kuin jänis ensimmäiseen pensaaseen piiloon.

      • Anonyymi

        helluntailaisia on syytäkin juosta piiloon.


      • Anonyymi

        Ainakaan sinun elämässäsi se ei näy. Monella muulla se näkyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisia on syytäkin juosta piiloon.

        Älä sitten vaan poistu suomesta, saatat joutua olemaan piilossa koko ajan !
        Kuten tiesit luterilaisuus on pikku kioski helluntain rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten vaan poistu suomesta, saatat joutua olemaan piilossa koko ajan !
        Kuten tiesit luterilaisuus on pikku kioski helluntain rinnalla.

        Kuten tiesin niin Suomessa helluntailaisuus on pikkukioski luterilaisuuden rinnalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tiesin niin Suomessa helluntailaisuus on pikkukioski luterilaisuuden rinnalla

        Joo tiesin minäkin tuon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tiesin niin Suomessa helluntailaisuus on pikkukioski luterilaisuuden rinnalla

        Johtuisko se siitä että helluntaissa ihmiset päättävät itse mihin liittyvät.

        Sinulta ei ole kysytty mitään siinä asiassa.

        Luulisitko sillä olevan vaikutusta jäsenmääriin kokeile kykenetkö edes tässä rehelliseen lopputulemaan ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisko se siitä että helluntaissa ihmiset päättävät itse mihin liittyvät.

        Sinulta ei ole kysytty mitään siinä asiassa.

        Luulisitko sillä olevan vaikutusta jäsenmääriin kokeile kykenetkö edes tässä rehelliseen lopputulemaan ok!

        Lutterin kirkkolaitos kerää ulosoton uhalla jäseniltään yli tuhat miljoonaa euroa , niiltä samoilta jotka se on lupaa kysymättä liittänyt piikkilankareservaattiinsa !

        Sen päälle valtio avustaa tuota pohjatonta kaivoa 10 miljoonalla eurolla kuukaudessa!

        Mitä jäsenorja saa vastineeksi ?

        Mailman kalleimman hautakuopan valtion lahjoittamassa hietikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisko se siitä että helluntaissa ihmiset päättävät itse mihin liittyvät.

        Sinulta ei ole kysytty mitään siinä asiassa.

        Luulisitko sillä olevan vaikutusta jäsenmääriin kokeile kykenetkö edes tässä rehelliseen lopputulemaan ok!

        Kyllä minulta on kysytty ennen kuin liityin parikymppisenä! Miksi valehtelet???

        Varmasti jäsenmäärän vaikuttaa se kastetaanko lapsia mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään että helluntailaisuus on Suomessa pienempi kuin luterilaisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkkolaitos kerää ulosoton uhalla jäseniltään yli tuhat miljoonaa euroa , niiltä samoilta jotka se on lupaa kysymättä liittänyt piikkilankareservaattiinsa !

        Sen päälle valtio avustaa tuota pohjatonta kaivoa 10 miljoonalla eurolla kuukaudessa!

        Mitä jäsenorja saa vastineeksi ?

        Mailman kalleimman hautakuopan valtion lahjoittamassa hietikossa.

        Hehee, sodomiittikäkätys kitisee tuskaansa. Äsken se kirjoitti lut foorumilal että helluntaissa ei opuhuta rahasta mutta siitähän se täällä puhuu, luterilaisen kirkn ohella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkkolaitos kerää ulosoton uhalla jäseniltään yli tuhat miljoonaa euroa , niiltä samoilta jotka se on lupaa kysymättä liittänyt piikkilankareservaattiinsa !

        Sen päälle valtio avustaa tuota pohjatonta kaivoa 10 miljoonalla eurolla kuukaudessa!

        Mitä jäsenorja saa vastineeksi ?

        Mailman kalleimman hautakuopan valtion lahjoittamassa hietikossa.

        "Sen päälle valtio avustaa tuota pohjatonta kaivoa 10 miljoonalla eurolla kuukaudessa!"

        yhyyy, byääääääh!!! Sodomiiti märisee tuskaansa kun helluntailaisia ei valtio avusta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulta on kysytty ennen kuin liityin parikymppisenä! Miksi valehtelet???

        Varmasti jäsenmäärän vaikuttaa se kastetaanko lapsia mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään että helluntailaisuus on Suomessa pienempi kuin luterilaisuus

        "Kyllä minulta on kysytty ennen kuin liityin parikymppisenä! Miksi valehtelet???"

        Sodomiitillä on tapana valehhdella. Sitä paitsi vapaat lut seurakunnat ei verota, sitäkään se ei tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen päälle valtio avustaa tuota pohjatonta kaivoa 10 miljoonalla eurolla kuukaudessa!"

        yhyyy, byääääääh!!! Sodomiiti märisee tuskaansa kun helluntailaisia ei valtio avusta!!

        Se on yksi helluntain ilonaihe ei igkun aihe.

        Apostolitkin saivat temppeliveron kalan suusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on yksi helluntain ilonaihe ei igkun aihe.

        Apostolitkin saivat temppeliveron kalan suusta!

        Hyvä jos iloitsette. Sinua se tuntuu harmittavan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä minulta on kysytty ennen kuin liityin parikymppisenä! Miksi valehtelet???"

        Sodomiitillä on tapana valehhdella. Sitä paitsi vapaat lut seurakunnat ei verota, sitäkään se ei tiedä

        Mutta sen se tietää että säätiön sivuilla näkyi valmiit testamenttipohjat !
        En tiedä onko häveliäisyys voittanut ahneuden vai miten lienee nykytilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen se tietää että säätiön sivuilla näkyi valmiit testamenttipohjat !
        En tiedä onko häveliäisyys voittanut ahneuden vai miten lienee nykytilanne.

        Yhyyy, byäääh, nyt se itkee testamenttiohjista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen se tietää että säätiön sivuilla näkyi valmiit testamenttipohjat !
        En tiedä onko häveliäisyys voittanut ahneuden vai miten lienee nykytilanne.

        Mutta kerro miksi valehtelit että minulta ei kysytty mitään luterilaiseen kirkkoon liittymisestä? Kerro jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä minulta on kysytty ennen kuin liityin parikymppisenä! Miksi valehtelet???"

        Sodomiitillä on tapana valehhdella. Sitä paitsi vapaat lut seurakunnat ei verota, sitäkään se ei tiedä

        Opetetaanko vapaissa lut. seurakunnissa haukkumaan toisia sodomiiteiksi?
        Eräät haukkuvat heitä pedofiileiksi.

        Mistähän moinen lähimmäisenrakkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetetaanko vapaissa lut. seurakunnissa haukkumaan toisia sodomiiteiksi?
        Eräät haukkuvat heitä pedofiileiksi.

        Mistähän moinen lähimmäisenrakkaus?

        Vapaissa piireissä kai opetetaan haukkumaan kasteenpalvojiksi ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kerro miksi valehtelit että minulta ei kysytty mitään luterilaiseen kirkkoon liittymisestä? Kerro jo!

        Odotan edelleen vastaust siitä miksi vanhus valehteli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaissa piireissä kai opetetaan haukkumaan kasteenpalvojiksi ym.

        Mutta ainakin tällä palstalla pyörivät vapaiden luterilaisten seurakuntien kannattajat haukkuvat uskovaisia sodomiiteiksi tai pedofiileiksi.
        Miksihän? Opetetaan se heille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ainakin tällä palstalla pyörivät vapaiden luterilaisten seurakuntien kannattajat haukkuvat uskovaisia sodomiiteiksi tai pedofiileiksi.
        Miksihän? Opetetaan se heille?

        Kyseinen sodomiitti ei ole uskova


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ainakin tällä palstalla pyörivät vapaiden luterilaisten seurakuntien kannattajat haukkuvat uskovaisia sodomiiteiksi tai pedofiileiksi.
        Miksihän? Opetetaan se heille?

        Helluntailaiset haukkuu täällä uskovia jonglööreiksi, vauvakastefaneiksi, vedenpalvojiksi, kirkkokiivailijokiksi ja kasteenpalvojiksio? Miksi? Opetetaanko se helluntaiseurakunnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset haukkuu täällä uskovia jonglööreiksi, vauvakastefaneiksi, vedenpalvojiksi, kirkkokiivailijokiksi ja kasteenpalvojiksio? Miksi? Opetetaanko se helluntaiseurakunnassa?

        Juuri kyseinen helluntailainen kirjoitti helluntailsien foorumille:
        "Mikä ongelma tuolla vedenpalvojalla on..."

        Opetetaanko tuollaista solvaamista helluntaiseurakunnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kyseinen helluntailainen kirjoitti helluntailsien foorumille:
        "Mikä ongelma tuolla vedenpalvojalla on..."

        Opetetaanko tuollaista solvaamista helluntaiseurakunnassa?

        En tiedä mutta tekopyhää itkeä nimittelystä jos itse nimittelee uskovia koko ajan samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta tekopyhää itkeä nimittelystä jos itse nimittelee uskovia koko ajan samaan aikaan.

        Joo täysin aivoton tyyppi tuo helluntailainen


    • Anonyymi

      On tietenkin paljon turvallisempaa jos uudestisyntymä ei näy ihmisestä, vaan hän vain tavalliseen tuttuun ja turvalliseen tapaan herjaa muita uskovia. Se on totuttu ja hyväksi havaittu keino toteuttaa uskoa eikä siitä ole syytä luopua eikä haihatella jotain ihmeellistä uudestisyntymää mitä Nikodeemustakaan ei ymmärtänyt.

      • Anonyymi

        Just noin hehe erinomainen tiivistys @%

        Esiintuleva usko on luterilaisessa suomessa lähes kriminaalilla reunalla ja hoitoonohjaus ilm vain ajan kysymys.
        Huokaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin hehe erinomainen tiivistys @%

        Esiintuleva usko on luterilaisessa suomessa lähes kriminaalilla reunalla ja hoitoonohjaus ilm vain ajan kysymys.
        Huokaus

        Se on sitä nykyään, ennen oli paremmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin hehe erinomainen tiivistys @%

        Esiintuleva usko on luterilaisessa suomessa lähes kriminaalilla reunalla ja hoitoonohjaus ilm vain ajan kysymys.
        Huokaus

        Enää Suomi ei ole niin luterilainen ja sekin kertoo mitä nämä uudet uskonnot on saaneet aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää Suomi ei ole niin luterilainen ja sekin kertoo mitä nämä uudet uskonnot on saaneet aikaan.

        Eiköhän se ole saaneet aikaan omat sekoilut ja kirkosta eroamisen ryntäykset.

        Uudet uskonnot syntyivät sen myötä kun uskonnonvapaus yleensä oli mahdollista ettei kaula katkennut jos ei ottanut oikeaa kastetta.

        Ne tulivat amerikasta vain siitä syystä, että sinne uskonnonvapaus tuli ennen kuin Eurooppaan.

        Uskonnonvapaus oli vain hyvä asia kun noitavainoista ja ristiretkistä luovuttiin ja sai uskoa kuten halusi eikä kaula katkennut. Joku saattoi herjata, mutta henki silti säilyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole saaneet aikaan omat sekoilut ja kirkosta eroamisen ryntäykset.

        Uudet uskonnot syntyivät sen myötä kun uskonnonvapaus yleensä oli mahdollista ettei kaula katkennut jos ei ottanut oikeaa kastetta.

        Ne tulivat amerikasta vain siitä syystä, että sinne uskonnonvapaus tuli ennen kuin Eurooppaan.

        Uskonnonvapaus oli vain hyvä asia kun noitavainoista ja ristiretkistä luovuttiin ja sai uskoa kuten halusi eikä kaula katkennut. Joku saattoi herjata, mutta henki silti säilyi.

        Se on saanut aikaan juuri nämä uususkonnotjoita on tullut mm Ameriksta

        Uskonnonvapaus on hyvä asia ja jokainen saa harjoittaa haluamaansa uskontoa vaikka sinä herjaat luterilaisia koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on saanut aikaan juuri nämä uususkonnotjoita on tullut mm Ameriksta

        Uskonnonvapaus on hyvä asia ja jokainen saa harjoittaa haluamaansa uskontoa vaikka sinä herjaat luterilaisia koko ajan

        Esimerkki herjasta?


    • Anonyymi

      Helluntailaiset on sivistymätöntä porukkaa.

      • Anonyymi

        Minkäs teet kun ei luttereista ole parempia helluntaihin tullut !


      • Anonyymi

        Mutta kerroppas kuinka se lutterien sivistys foorumilla näkyy ?@


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kerroppas kuinka se lutterien sivistys foorumilla näkyy ?@

        Se on todellista sivistystä kun haukkuu sodomiitiksi paskoissaan makaavaksi kääkäksi ja muilla sulosanoilla, kyllä siinä vanhakin nuortuu ja ottaa aina pipon päästä kun kirkollinen tulee vastaan, ja mikä hienointa ettei kaulaakaan enää katkaista, vaikka ei katkismusta ole hankkinutkaan ollenkaan!

        Se jo yksin tuo joulumielen ja kuusen ostattaa omasta metsästäänkin.
        Sähkölaskukaan ei tunnu missään @


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs teet kun ei luttereista ole parempia helluntaihin tullut !

        >>>"ei lutterista ole parempia"<<<

        kaikkiko luterilaisia . ..
        huomioi myös , luterilaisia on Suomessa noin 65 % väestöstä , ei siis KAIKKI .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs teet kun ei luttereista ole parempia helluntaihin tullut !

        parhmeita on tullut luterilaisuuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todellista sivistystä kun haukkuu sodomiitiksi paskoissaan makaavaksi kääkäksi ja muilla sulosanoilla, kyllä siinä vanhakin nuortuu ja ottaa aina pipon päästä kun kirkollinen tulee vastaan, ja mikä hienointa ettei kaulaakaan enää katkaista, vaikka ei katkismusta ole hankkinutkaan ollenkaan!

        Se jo yksin tuo joulumielen ja kuusen ostattaa omasta metsästäänkin.
        Sähkölaskukaan ei tunnu missään @

        Todellista sivistystä on haukkua uskovia lutterin lapsiksi tai vedenpalvojsiksi, mikä hienointa, sain kulkea perheen kanssa paikalisen helluntain ohi eikä kukaan edes tullut kimppuun vaikkei novumeita omistetakaan


    • Anonyymi

      Lahkosaarnaajilla voi olla pitkä vankilatausta historia takanaan.

      • Anonyymi

        Kuinka pitkä vankilatausta sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkä vankilatausta sinulla on?

        Sinulla taitaa olla pisin täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla pisin täällä

        Väärin arvasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin arvasit.

        Aivan, sinulla on vain toiseksi pisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, sinulla on vain toiseksi pisin

        Sinullako on pitempi? Vieläkö olet kiven sisässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako on pitempi? Vieläkö olet kiven sisässä?

        Minulla ei ole vankilataustaa ollenkaan. Sinulla ja ano 15:26 taitaa olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole vankilataustaa ollenkaan. Sinulla ja ano 15:26 taitaa olla

        Ai oletko ensimmäistä kertaa joutunut vankilaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oletko ensimmäistä kertaa joutunut vankilaan?

        Sinä olet ollut siellä monta kertaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ollut siellä monta kertaa

        Sinä näköjään tunnet kaikki, jotka ovat olleet kanssasi vankilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näköjään tunnet kaikki, jotka ovat olleet kanssasi vankilassa.

        Sinö olet ainoa vankilakundi


    • Anonyymi

      Kolmoismurhaajat on lahkouskovaisten ylintä aatelia.

      • Anonyymi

        Luterilainen se ainut murhamies oli

        Minkäs teet jos ei vauvapelastus auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen se ainut murhamies oli

        Minkäs teet jos ei vauvapelastus auttanut.

        Helluntailainen on murhaaja

        Ei uudestikaste auta


    • Anonyymi

      Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalasta koska
      uudestisyntynyt ihminen on Jumalan lapsi.

      Koska Sana ja Henki ovat YKSI Jumala, uudestisyntyminen
      tapahtuu Sanasta ja Hengestä. Jeesus puhui itsestään ja
      Isästä yhtenä Jumalana. Johannes kirjoittaa kirjeissään
      Isästä ja Pojasta yhtenä Jumalana. Jumala loi ihmisen
      kuvakseen, kaltaisekseen, Jumalan kuvaksi Hän loi heidät,
      mieheksi ja naiseksi = kaksi.

      Jumala: Sana ja Henki
      Ihminen: Mies ja nainen

      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183
      https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537118
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        Vedestä ja hengestä sanoi Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedestä ja hengestä sanoi Jeesus

        Pysytään siinä siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään siinä siis

        Kovimpa pitkään jouduit päivystämään eilen.
        No, tänään uusi yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovimpa pitkään jouduit päivystämään eilen.
        No, tänään uusi yritys.

        Harmittaako sinua se mihin aikaan täällä joku kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako sinua se mihin aikaan täällä joku kirjoittaa?

        Ei pitäisi, koska eihän tekoäly nuku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisi, koska eihän tekoäly nuku.

        Niin ja muutenkin lapsellista parkua tuollaisesta asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja muutenkin lapsellista parkua tuollaisesta asiasta

        Tekoäly ei ole vielä tullut uskoon. Jos sille esittää jonkin uskonnollisen kysymyksen, ei ala mitään itse lavertelemaan uskosta, vaan esittää vain linkkejä joista mm. linkki näille sivuille. Joten se siitä tekoälyn pelättävyydestä ja ihmisen ylittämistä. Ei se osaa edes hurmahenkiä haukkua. Ylivarvostettu torvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekoäly ei ole vielä tullut uskoon. Jos sille esittää jonkin uskonnollisen kysymyksen, ei ala mitään itse lavertelemaan uskosta, vaan esittää vain linkkejä joista mm. linkki näille sivuille. Joten se siitä tekoälyn pelättävyydestä ja ihmisen ylittämistä. Ei se osaa edes hurmahenkiä haukkua. Ylivarvostettu torvi.

        Hurmahenkiä vastaan tekoäly on aivan voimaton!

        Aikansa se heittelee termejä sinne tänne jalopulta pyytää hengenpelastajat ärryytä.


    • Anonyymi

      Koko tekoäly on yliarvostettu bittihörhö kun ei osaa käydä edes mielikuvituspainia hurmahenkien kanssa. Ja niin helppoa kun se olisi. Kopioisi vain samoja päättömiä lauseita.

      Ei tekoälyn varaan voi vielä mitään laskea jos se ei noin lapsellisen helposta tehtävästä selviä, johon ei edes älyä tarvita.

    • Anonyymi

      Näin Jeesus vastasi Nikodemukselle: Jeesus opetti Nikodemukselle: Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      Jeesus jatkoi: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      Jeesus nostettiin eli ylennettiin ristille. Toisin sanoen risti on se paikka, jossa ihminen uudesti syntyy.
      Mooseksen kirjassa on todistettu: Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".
      Katsomalla uskossa ristille ja nähdessäsi Jeesuksen kärsivän syntiesi edestä, sinä uudesti synnyt. Ristiltä alkaa uusi elämä: kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      Mutta älä ala pilkata, miten voi katsoa ristille, sillä Sana varoittaa: Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe