joo raiskaan Capsia, olen tyhmä, utelias, rihuva ihminen. Lukekaa kuitenkin otsikko, ja vastatkaa :D
MIKÄ FONTTI POTTER-KIRJOISSA?
8
1728
Vastaukset
- jops
Minkähän Potter-kirjan fontista olet kiinnostunut? Suomenkielinen versio, alkuperäinen englantilainen vai ehkä ruotsinkielinen kirja?
- jebu
tai kenties ranskan kielinen tai italian.
- Kalmakoira
Veikkaisin, että 12-14, ju. En tiedä tarkasti.
- niin.
Finland on kielenä.
- Minerva McG.
...kannen fonttia, jolla "Harry Potter" on kirjoitettu? Täältä saa ladata sen :
http://simplythebest.net/fonts/fonts/harry_potter.html Finland on "Suomi"-maa englanniksi. Finnish on suomen kieli. Älä sekoita "finish"-sanan kanssa.
Se salamafontti on nimeltään - tietääkseni - "Harry Potter", ainakin tietyillä sivuilla. Sen varsinaisen tekstifontin - siis jota Tammi käyttää painaessaan Pottereita - nimeä en tiedä, mutta kokeile vaikka lähettää Tammelle sähköpostia. Se löytyy jostain Tammen sivulta - www.tammi.net- Minerva McG.
Pat_Bateman kirjoitti:
Finland on "Suomi"-maa englanniksi. Finnish on suomen kieli. Älä sekoita "finish"-sanan kanssa.
Se salamafontti on nimeltään - tietääkseni - "Harry Potter", ainakin tietyillä sivuilla. Sen varsinaisen tekstifontin - siis jota Tammi käyttää painaessaan Pottereita - nimeä en tiedä, mutta kokeile vaikka lähettää Tammelle sähköpostia. Se löytyy jostain Tammen sivulta - www.tammi.netTekstifontti on todennäköisesti jotain Adobe Garamond -fonttia. Sitä on niin monenlaista, ainakin mulla koneella oleva yksi Garamondin tyyli on tosi lähellä, lainausmerkit vähän poikkeaa.
- Anonyymi
Minerva McG. kirjoitti:
Tekstifontti on todennäköisesti jotain Adobe Garamond -fonttia. Sitä on niin monenlaista, ainakin mulla koneella oleva yksi Garamondin tyyli on tosi lähellä, lainausmerkit vähän poikkeaa.
Jos englanniksi googlaa niin "Adobe Garamond" siihen näytölle pärähtää. Se on tosiaan siis se, jolla se itse kirja on kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741