No jo ohjeita ekonomisteilta ja eläkeyhtiöiltä

Anonyymi-ap

IS Eläkeläinen, älä turhaan pihistele – 6 vinkkiä, miten voit hyödyntää varallisuuttasi
Eläkkeen rinnalle voi saada mukavasti lisätuloa myymällä omaisuutta.

1 Vaihda turhan iso asuntosi pienempään
2 Muuta vuokralle
3 Ota käänteinen asuntolaina
4 Myy kesämökki
5 Käytä säästöjäsi
6 Luovu autosta

Eläkkeellä pitäisi kaikki myydä mitä olet työssäolon aikana saanut. Mitään ei saisi omistaa. Eikös sitä varten tehdä sitä työtä, että eläkkeellä on missä olla ja mitä tehdä.
Kaikki itäisi myydä, jopa omistusasunta ja MUUTTAA VUOKRALLE, Myy pankille asunto ja ala maksaa velkaa.... HEHHEEEEE miten tyhmiksi noi rahan kyttääjät oikein kuvittelee eläkeläisiä???

Tää yks jehu, sanoo vielä että;– Velattomuus on äärimmäisen arvostettu asia. Suomessa ei haluta olla velkaisia iäkkäänä, Lapila sanoo. HÄH,...

ELÄKEMAKSUJA maksetaan siksi että saadaan eläke, kuvitteleeko nämä herrat että he saavat eläkeläisten eläkkeet sijoitukseen, kun eläkeläinen myy kaiken omaisuutensa ja elää niillä??? IHAN HULLUA.

Tuostahan se elämänlaatu pahenee kun ei ole autoa, ei voi mennä mihinkään, ei ole ökkiä ei voi mennä rannalle mökilleen,..... mitä ihmettä, onko herran ihan seonneita rahan ahneita??? on ne.

Toivottavasti kukaan ei usko moisiin valheisiin ja juttuihin, omaa etuaan herrat tuossa ajaa ja yrittää aivopestä vanhuksia. Hyi helvatti miten järkyttävää, että ne kehtaa.

ELÄKEYHTiÖ. ÄLÄ TURHAAN PIHISTELE NIIDEN ELÄKELÄISTEN ELÄKKEIDEN KANSSA, VAAN MAKSA NE REIPPAASTI JA NOSTA REIPPAASTI, HE OVAT SEN ANSAINNEET, TOISIN KUIN TE ! Myykää itse autonne ja asuntonne, huvilanne ja muuttakaa vuokralle, älkääkä maksattoko niitä eläkeläisillä.

28

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa aloittaja odotella perintöä ja nyt pelottaa, että joku käyttääkin rahat itse perintöä jättämättä.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Olen jo saanut perinnön yli kymmenen vuotta sitten, molemmilta vanhemmilta. Ei mua perinnön saaminen pelota, minusta se on tavallaan hyvä asia että rahat menee omille läheisilleen.
        Olen huolissani eläkeläisten toimeentulosta, joita isot herrat kepolottelevat itselleen kaiken heidän omiasuuden HIENOILLA SANOILLA JA VALHELLISILLA KUVITUKSILLAAN. Hienosti osaavat pehmentää asian. Sanoisivat suoraan että myy eläkeläinen kaikki jotta me saamme sun rahat ja omaisuuen.

        Eivät he välitä eläkeläisen toimeentulosta, vaan siitä että herrat saavat rahat.

        Minun perintöni oli muhkea ja elän sillä erinomiasta elämää, sain osakkeita ja sijoituksia.. ja taloja... joten niistä minä pidän kiinni. Eb myy mitään, muutenhan eläisin huonoa elämää jos ei olisi mitään.

        Herrat haluu että vanhukset asuvat veneen alla tai ojassa.


    • Anonyymi

      Onneksi ei tarvii moisilla stressata kun ei omista mitään. Elän ihan työstä saadulla pienellä työeläkkeellä ja siihen saan vähän kansaneläkettä lisäksi.

      • Anonyymi

        Viisas asenne. Köyhä on se, joka haluaisi enemmän kuin mitä hänellä on. Sinä olet rikas.


    • Anonyymi

      Käytännön asioiden vuoksi jotkut myy omakotitalonsa ja muuttaa kerrostaloon tai rivariin.

      • Anonyymi

        Aivan, ja tätähän jutussa painotettii. Ei kukaan toki kehota autoa myymään, jos on mökki jne. Mutta keskustassa asuessa ei välttämättä tarvi ja varsinkaan jos vain pakollisia ajoja. Tähän löytyy muut konstit ja on usein halvempi ratkaisu kuin oma auto ja huolettomampi.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Ainut syy, miksi ehkä joskus joutuisin vaihtamaan oman talon osakkeeseen kaupungissa, olisi se, jos vammautuisin ja tarvitsisin päivittäistä apua. Sitä ei tänne korven rauhaan saa. Toinen vaihtoehto on nääntyä tänne. Ei mikään huono valinta sekään. Kun on iäisyysasia kunnossda, lähtö on siirtyminen parempaan.


    • Anonyymi

      Kukaan ei sanele minulle miten mun pitää elämäni elää, mitä ostaa tai mitä myydä. Ne minä päätän itse ja pystyn siihen. Joten ihan sama, mitä kaikenmaailmna feikkiministerit tai asiantuntijat piipittää ja mitä mendia valheellisesti kirjottaa ja muuntelee.
      Ihan yksi lysti, olen aina elänyt niin että päätöksen teen minä, ei kukaan muu. Ja se on kannattanut. Valheita on eduskunta ym täynnä, kepolotellen toisten rahat itselleen, mutta minun kanssa se ei onnistu. Ei ole onnistunut 40 vuoteen eikä onnistu siitä edelleenkään.

      • Anonyymi

        Juu, periaatteistaan ei kannata tinkiä, vaikka olisi miten väärässä.


    • Anonyymi

      Tarpeettomia neuvoja. Jokainen oikeustoimikelpoinen ymmärtää neuvomattakin järjestää elämänsä muuttuvien tilanteiden mukaan.
      Ilman lapsia työsuhdeasunnoissa.
      Perheen kasvaessa ok-talo. Penskojen häipyessä talo myyntiin ja muutto keskustan kerrostalon kolmioon.
      Tuohon mennessä yksi sijoitusasunto ja vapaa-ajan asunto etelässä.
      Sijoitusasunnon siirto hyvissä ajoin lasten nimiin.
      Pitkien Eurooppaan ja vapaa-ajan asunnolle suuntautuneiden automatkojen jälkeen vajaa 20 vuotta vanha auto vaihtui uudeksi, pieneksi volkkariksi.
      Vajaakertyäeläkkeiden lisäksi työaikana hankittujen osakkeiden osinkojen tuoma täydennys.
      Lapsille verottajan sallimat maksimisiirrot sekä muita järjestelyjä kuten myös seuraavan sukupolven suhteen.
      Ei tähän ole tarvittu mitään talousneron neuvontaa.

      • Anonyymi

        Aloituskommentti osoittaa, että neuvoja tarvitaan.


      • Anonyymi

        Sulla reppanalla ei ole kesämökkiä heh juupa juu lentele sinä vaan etelään loma asunnolle. Jotkut tekee niin että asuu kerrostalossa ja viettää eläkepäiviä mökillä.Satufantasia kirjoituksia haaveista.


      • Anonyymi

        Nuo ovat maallisia juttuja. Oletko sijoittanut kuoleman jälkeiseen elämääsi? Se kestää ikuisuuden. Kumman paikan olet valinnut? Jos valitset väärin, sinua ei lohduta yhtään, vaikka olisit millaisessa kartanossa tämän maallisen hetken asunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituskommentti osoittaa, että neuvoja tarvitaan.

        kaikki arvii neuvoja, ja sinä suunsoitossa.

        Mutta kukaan ei tarvi neuvoja siinä, että pakotetaan hu8ijaamalla myymään omaisuutensa ja sitten ottamaan velkaa asuntoon????? Mikä järki????? Halvempihan se omistusasunto on asua kun kalliit vuokrat! Jos eläkkeellä haluaa olla velaton, niin on järjenköyhyyttä ehdottaakin että myy omaisuutesi ja ota velkaa.

        Kauppatieteiden maisteri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki arvii neuvoja, ja sinä suunsoitossa.

        Mutta kukaan ei tarvi neuvoja siinä, että pakotetaan hu8ijaamalla myymään omaisuutensa ja sitten ottamaan velkaa asuntoon????? Mikä järki????? Halvempihan se omistusasunto on asua kun kalliit vuokrat! Jos eläkkeellä haluaa olla velaton, niin on järjenköyhyyttä ehdottaakin että myy omaisuutesi ja ota velkaa.

        Kauppatieteiden maisteri

        Sanoo maisteri, perinnönkiilto silmissä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo maisteri, perinnönkiilto silmissä :)

        Perintö on jo tullut ja rahoilla ostin kaksi sijoitus asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla reppanalla ei ole kesämökkiä heh juupa juu lentele sinä vaan etelään loma asunnolle. Jotkut tekee niin että asuu kerrostalossa ja viettää eläkepäiviä mökillä.Satufantasia kirjoituksia haaveista.

        70-luvun alussa kokeilimme mökkielämää kaksi vuotta. Ei napannut kuten ei myöskään kaksi kesää retkeilyveneellä suurella järvellä.
        Tuosta mainitsemastani kolmiosta on helppo olla pois pitempiäkin aikoja.
        Talvipoissaolojen ajaksi oli lahottava naapurin ukko talvisin tekemään pihaan jälkiä, tyhjentämään postilaatikon johon, osoitteen siirrosta huolimatta tuli törkyä, jopa kirjepostiakin joskus.
        Talon toisella sivulla oli laaja aukio josta puhaltava tuuli joskus sammutti öljypolttimen. Naapuri tarkisti myös se.
        Vaimoni terveydentila on estänyt va-asunnon käytön viimeiset kolme vuotta. Kokeilin yksin luumuilua mutta ei sytyttänyt. Viimeinen viikko meni ryyppäämiseksi.
        Tyttäremme viettää kaikki lomansa ( pitkät ) siellä.
        Paseo Juan Aparcio Torrevieja. Tervetuloa piipahtamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintö on jo tullut ja rahoilla ostin kaksi sijoitus asuntoa.

        Kaikki perittävät kuolleet? Herättää epäilyksiä, tai ehkä olen vain liikaa katsonut brittiläisiä poliisisarjoja.


    • Anonyymi

      'Myykää itse autonne ja asuntonne, huvilanne ja muuttakaa vuokralle, älkääkä maksattoko niitä eläkeläisillä.'

      Hyvä ohje niille, joiden mielestä eläkeläiset pitäisi poistaa omistajien luokasta.

      • Anonyymi

        Kannattaa sieltä itsensä poistaa, ennen kuin luonto tekee sen.


      • Anonyymi

        Nuo ovat rikollisia ihmisiä, jotka haluaa tuollasta elämää eläkeläisille, rahat pois ja elä kadulla. Ei kannata uskoa. Kieroja ihmisiä on aina ja tulee olemaan, kaikilla on aina pahat mielessä ja rahan saaminen, ei muu. Hyväuskoset uskoo fiksut ei.


    • Anonyymi

      Näinpä. Jos on hankkinut omaisuutensa niin siitä pidetään kiinni TIETYSTI ja jos ei perillisiä niin testamentataan se johonkin järkevään. Tätä ei isot suomislaavilan ketkut halua myöntää kun halutaan tietysti rahat omaan taskuun.. meno kuin valkovenäjällä tässä onnellisten ihmisten maassa.

    • Anonyymi

      Ihan järkeviä neuvoja. Eläkkeellä ei kannata omistaa kiinteistöjä eikä mitään turhaa muutenkaan. Kannattaa asua vuokralla. Omaisuus ainoastaan pankkitalletuksena. Sitten kun kuolee, niin ei jää kiinteistöt ja turha tavara perillisten tai kunnan murheeksi.

      • Anonyymi

        On heille, jotka eivät osaa omaa raha talouttaan hoitaa, eikä ymmärrä rahasta mitään. Eikä ymmärrä kierojen ihmisen "hyviä" neuvoja joilla vetelee rahat itselleen. Kiltit neuvot ovat aivan muuta kuin eläkeläisten parhaan ajattelua.


      • Anonyymi

        Miksi vuokra-asuminen? Omassa, hyvällä paikalla olevassa kolmiossa asuminen on itsenäisempää eikä tarvitse maksaa vuokraisännälle meidän huonelelujemma sateen suojasta.
        Eikä vuokrananta voi millään tekosyyllä häätää meitä pois.
        Kiinteistöjä? Yhden, lastemme nimissä olleen he realisoivat muutama vuosi sitten. Siihen saakka me pidätimme vuokratulot itsellämme 1996 saakka jonka jälkeen se oli omassa käytössämme vapaa-aikoina.
        Espanjan asunto on testamentattu lapsillemme. Se on vain minun nimissäni.
        Pankissa on osakesidonnainen säästövakuutus joka laukeaa lapsillemme minun kuolemani jälkeen. 6-numeroinen summa mutta alapäästä.
        Omaisuus pankkitalletuksina? Miksi?
        Tileillä on turhankin paljon kun ajattelee järkevästi!
        Ostaessani 7 vuotta sitten tehdasuuden volkkarin kevensin ostosumman verran erästä tiliäni.
        19 vuotta vanhasta citikasta hyvitettiin 7500€.

        Minusta on hyvä, että tilirahaa on sen verran kuin tarvitsee kohtuullisten mielitekojen tyydyttämiseen. Silloin harvoin, kun realisoin jotain pörssistä niin teen sen järkeväksi katsomanani ajankohtana. Kerran on mennyt pahasti pieleen.

        Emme ole koskaan säästäneet koska rajalliset työansiomme ( vaimoni koitivuosien jälkeen marketissa osa-aikaisena kassana ) olivat helposti huvenneet kädestä suuhun elämään.
        Omien , todellisten tarpeiden mukaisesta elämisestä on jäänyt jotain kuluttamatta.


    • Anonyymi

      Jokkainen tekkee ihan mitä itte halluu. Valitettavasti, kun sitä taloa ja tupaa on määrättömästi, joku joutuu sitä hoitamaan ja aina se ei ole se huonokuntonen vanhus.

    • Anonyymi

      Antakaa ekonomistien pilkata eläkeläisiä sitähän ne osaa ei muuta. Luulevat olevansa fiksuja, mutta kuten huomaamme, kaunistelevat asian jonka voi sanoa suoremminkin.
      Eläkeläiset, myykää omaisuutenne teille ei eläkkeitä kuulu me viemme teidän rahat!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe