Tyhjät asunnot

Anonyymi-ap

Katselin hiljattain tilastoa, jossa oli tyhjien asuntojen määrä kuntakohtaisesti. Hangossa oli tyhjiä asuntoja 30,1 % asuntokannasta. Pysäyttävää.

25

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksityisellä kaiketi noin. Jos kunnan asunnot on noin tyhjinä, se on sitten jo outoa. Moni muuttava asuisi varmasti ihan ensin vuokralla ja sitten jos kotiutuu, sitten ehkä ajattelee omaa. Ikäkin tietysti ratkaisee. Nuoret jaksavat vielä unelmoida omakotitalosta, vanhemmat ovat jo senkin työmaan nähneet ja toivovat helppoa asumismuotoa. Jos olisin päättäjä, rakennuttaisin heti laadukkaita rivareita, olen varma että ne kompromissina olisivat houkuttelevia.

      • Anonyymi

        Vielä muutama huomio. Muutamassa pienessä kunnassa on asennettu kunnan rivareihin mm. tulisijat. Pieni ele, joka ei maksa maltaita, mutta on eri kiva juttu kylmässä maassa.


    • Anonyymi

      Juu, tulisijojahan vuokra-asuntoihin kaivataankin. Sen jälkeen pyörii sellainen katku poltetusta jätteestä, jotka on kätevä polttaa koska ei jaksa roskikselle. Ja vastaavasti kaikki polttokelpoinen katoaa oudosti, niin tarpeeton kuin tarpeellinenkin.
      Muistaako joku Itäsatamassa vuosikymmeniä sitten olleen kivisen grillin ? Jos ei muista, voin valaista että silloin kilometrien säteeltä katosi kaikki vähänkin polttokelpoista muistuttava: puhelinkioskien lattiatrallit, pienveneiden lattiatrallit, kaikki puut oli nyrhitty ja pöllittiinpä pihoiltakin palavaa. Ja se grilli sitten purettiin, syystäkin. En näe miksei näin kävisi ghettoihin rakennettavien tulisijojen kanssakin....

      • Anonyymi

        No höh. Taidat olla juuri niitä, joille vuokralla asujat ovat yhteiskunnan luuserisakkia.
        Olen itse jo nähnyt elämää aika monelta kantilta ja olen asunut niin omassa kuin vieraankin talossa, land lordille maksanut asumisesta ihan käyvän summan. Jos kunta katsoo, että vuokralla asujat ovat barbaareja, ei Hankoon kukaan täysipäinen halua muuttaa.

        Nämä kunnat, joissa kunnioitetaan asukkaita, tarjoavat myös asumisen mielyttämiseksi oh-takkoja, keittiön liesiä ja puukiuassaunoja. Ja oman pihan. Ja tod., ihan normi kunnan vuokra-asuntoja. Kauniita nykyaikaisia rivareita kohtuuhinnalla. Perheille, nuorille ja senioreille. Jopa yrittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höh. Taidat olla juuri niitä, joille vuokralla asujat ovat yhteiskunnan luuserisakkia.
        Olen itse jo nähnyt elämää aika monelta kantilta ja olen asunut niin omassa kuin vieraankin talossa, land lordille maksanut asumisesta ihan käyvän summan. Jos kunta katsoo, että vuokralla asujat ovat barbaareja, ei Hankoon kukaan täysipäinen halua muuttaa.

        Nämä kunnat, joissa kunnioitetaan asukkaita, tarjoavat myös asumisen mielyttämiseksi oh-takkoja, keittiön liesiä ja puukiuassaunoja. Ja oman pihan. Ja tod., ihan normi kunnan vuokra-asuntoja. Kauniita nykyaikaisia rivareita kohtuuhinnalla. Perheille, nuorille ja senioreille. Jopa yrittäjille.

        Tarkemmin ajatellen vuokra-asunnoista pitäisi poistaa sähkösaunatkin, vai mitä Hakunilan tapauksesta voisi ajatella ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen vuokra-asunnoista pitäisi poistaa sähkösaunatkin, vai mitä Hakunilan tapauksesta voisi ajatella ?

        Olet siis sitä mieltä, että vajakkeja ovat?
        Vuokraus on markkinameininkiä ja rahalla saa mitä haluaa. Jos kaupunki on fiksu, se sijoittaa houkuttelevaan asumiseen koska silloin saa hyvän tuoton. Tämä koskee myös yksityissektoria. Suomen pyhä lehmä eli omistusasuminen on tullut tiensä päähän, koska kukaan ei voi enää taata työpaikan pysyvyyttä mihinkään kuntaan. Joko työntekijä liikkuu tai firma muuttaa. Muistapa se, että nykyisin on työikäisellä keskimäärin kolme ammattitutkintoa työurallaan ja niitä vekslailemalla tulee nopeita siirtymiä paikasta toiseen. Omistusasunto heikentää lähtöä, koska omaisuus on kiinni seinissä.
        Keski-Euroopassa tämä tiedetään, siellä vuokralla asuminen on normi, jopa suhdeluku 70-30, eli isoin osa asuu vuokrasuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että vajakkeja ovat?
        Vuokraus on markkinameininkiä ja rahalla saa mitä haluaa. Jos kaupunki on fiksu, se sijoittaa houkuttelevaan asumiseen koska silloin saa hyvän tuoton. Tämä koskee myös yksityissektoria. Suomen pyhä lehmä eli omistusasuminen on tullut tiensä päähän, koska kukaan ei voi enää taata työpaikan pysyvyyttä mihinkään kuntaan. Joko työntekijä liikkuu tai firma muuttaa. Muistapa se, että nykyisin on työikäisellä keskimäärin kolme ammattitutkintoa työurallaan ja niitä vekslailemalla tulee nopeita siirtymiä paikasta toiseen. Omistusasunto heikentää lähtöä, koska omaisuus on kiinni seinissä.
        Keski-Euroopassa tämä tiedetään, siellä vuokralla asuminen on normi, jopa suhdeluku 70-30, eli isoin osa asuu vuokrasuhteessa.

        Kaupungilla on Narvikinkadun ympäristössä houkuttelevia vuokrakämppiä vaikka kuinka paljon, vieläpä tyhjillään. Mutta nyt löytyi keino saada niihin asukkaita :rakennetaan takat ! Tulipa mieleen tositapaus yhdestä taloyhtiöstä, jossa kaveri on huoltomiehenä. Kyseessä oli siis ihan houkutteleva vuokrakämppä takkoineen päivineen. Kyseisessä asunnossa asunut leidi sitten laittoi tulet takkaan niinkuin kuuluu, sattui vaan olemaan sähkötakka ja sitä seurannut härdelli sen mukainen. En mä vajakista tiedä, mutta kännissä se oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungilla on Narvikinkadun ympäristössä houkuttelevia vuokrakämppiä vaikka kuinka paljon, vieläpä tyhjillään. Mutta nyt löytyi keino saada niihin asukkaita :rakennetaan takat ! Tulipa mieleen tositapaus yhdestä taloyhtiöstä, jossa kaveri on huoltomiehenä. Kyseessä oli siis ihan houkutteleva vuokrakämppä takkoineen päivineen. Kyseisessä asunnossa asunut leidi sitten laittoi tulet takkaan niinkuin kuuluu, sattui vaan olemaan sähkötakka ja sitä seurannut härdelli sen mukainen. En mä vajakista tiedä, mutta kännissä se oli.

        Joissain kunnissa on kunnan rivareissa suora sähkölämmitys. Se on kallista ja siksi on päätetty tehdä puunpolttomahis hillitsemään vuokrakuluja. Minusta ihan ok juttu. Monessa ihan normi vuokra-asunnossa on myös tulisijoja. Ainakin oli ennen Hangossakin niissä rannan puutaloissa. Niissä missä asui mannet perheineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että vajakkeja ovat?
        Vuokraus on markkinameininkiä ja rahalla saa mitä haluaa. Jos kaupunki on fiksu, se sijoittaa houkuttelevaan asumiseen koska silloin saa hyvän tuoton. Tämä koskee myös yksityissektoria. Suomen pyhä lehmä eli omistusasuminen on tullut tiensä päähän, koska kukaan ei voi enää taata työpaikan pysyvyyttä mihinkään kuntaan. Joko työntekijä liikkuu tai firma muuttaa. Muistapa se, että nykyisin on työikäisellä keskimäärin kolme ammattitutkintoa työurallaan ja niitä vekslailemalla tulee nopeita siirtymiä paikasta toiseen. Omistusasunto heikentää lähtöä, koska omaisuus on kiinni seinissä.
        Keski-Euroopassa tämä tiedetään, siellä vuokralla asuminen on normi, jopa suhdeluku 70-30, eli isoin osa asuu vuokrasuhteessa.

        Höh, voihan omistusasunnon laittaa vuokralle. Niin minä tein.


    • Anonyymi

      Mitä välii... Miten vaikuttaa päivittäiseen elämääsi.

      • Anonyymi

        Niin just. Asukoon vuokralla joka asuu ja mä asun omistusasunnossa sekä lomailen Hangossa omistusasunnossa ja kaikki on tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin just. Asukoon vuokralla joka asuu ja mä asun omistusasunnossa sekä lomailen Hangossa omistusasunnossa ja kaikki on tyytyväisiä.

        Hyvä sulle niin kauan kun jaksat tuota kuviota. Itse en enää kauaa jaksa huolehtia ok-talon töistä ja haaveilen muutosta sellaiseen taloon jossa on talkkari :) Tai ainakin joku tyyppi hoitamassa kiinteistön asioista, lumitöistä ja putkivioista. Jopa puutarhasta.
        Sitten itse voisin keskittyä ihan elämiseen. Autonkin annan pois, ei jaksa enää sitäkään.
        Siksi olen just sellainen tyyppi joka valikoi tuleville vuosille helppoa asumismuotoa.
        Vaikka Hangosta, mutta yhtä hyvin muualtakin. Kunnan palvelut ratkaisee ja ilmapiiri.
        Rahasta ei ole kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin just. Asukoon vuokralla joka asuu ja mä asun omistusasunnossa sekä lomailen Hangossa omistusasunnossa ja kaikki on tyytyväisiä.

        olet siis kakkanen


    • Anonyymi

      Nykyajan uusavuttomat + hörhöt + tulisija= palokunta & raivaustraktori.

      • Anonyymi

        Eipäs vähätellä nyt. Kautta aikojen on ollut tulisijoja asunnoissa vai etkö muista omaa lapsuuttasi vaikka mummolassa? Tai jos olet kaupungin kasvatti, ehkä et tiedä miten talot lämpenee. Sähkökin syntyy jostain jossain. Omassa talossa on yleensä aina jokin tulisija, oli talo sitten yksikkö tai monikko. Aina on ollut eikä brankkareita ole tarvittu kuin harvoin.

        Olen jo vanha ihminen ja 90 prosenttisesti olen asunut puulämmitteisessä lukaalissa elinaikanani. Keittiössä on ollut puuhella, makkareissa lämmitysuunit yms., saunassa puukiuas. Jopa kouluissa on ollut pönttöuuneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs vähätellä nyt. Kautta aikojen on ollut tulisijoja asunnoissa vai etkö muista omaa lapsuuttasi vaikka mummolassa? Tai jos olet kaupungin kasvatti, ehkä et tiedä miten talot lämpenee. Sähkökin syntyy jostain jossain. Omassa talossa on yleensä aina jokin tulisija, oli talo sitten yksikkö tai monikko. Aina on ollut eikä brankkareita ole tarvittu kuin harvoin.

        Olen jo vanha ihminen ja 90 prosenttisesti olen asunut puulämmitteisessä lukaalissa elinaikanani. Keittiössä on ollut puuhella, makkareissa lämmitysuunit yms., saunassa puukiuas. Jopa kouluissa on ollut pönttöuuneja.

        Tuossahan mainittiin nimenomaan nykyajan uusavuttomat. Sillä ei ole mitään tekemistä iän tuoman kokemuksen kanssa tulisijoista. Ei näillä ole mitään hajua edes hiiligrillin sytyttämisestä puhumattakaan takan kanssa touhuamisesta.


    • Anonyymi

      Mä puolestani muistan yhen vuosikymmeniä sitten Printalilla töissä olleen hemmon, joka ei ollut todellakaan nuori tuolloinkaan, mutta niin vaan poltti otsan ja posken puukiukaan kylkeen. Eli ei osannu vaikka ikää oli, nyt on tod.näk. jo manan majoilla. Mut positiivista tietysti,että poltti ittensä eikä taloo.

    • Anonyymi

      Tyhjä asunto ei tuota. Se vain kuluttaa.

    • Anonyymi

      Hankoon rakennetut tyhjät asunnot on. ns sijoitusasuntoja, kaupungin parhaille paikoille, mutta tienaako niistä muut? Sitten on toinen ääripää, Hangon ghettoihin ei ole satsattu vuosikymmeniin, maalit rapisee, vai onko? Hangon nuoriso, voiko se hyvin? Vanhustenhuolto, toimiiko? Kuka Hankoon haluaisi muuttaa?

      • Anonyymi

        Olen työuran jättänyt ja ajatuksena olisi löytää uusi asuinpaikka pieneltä paikkakunnalta. Olen katsellut Hangon asuntoja, nimenomaan vuokralle, mutta taso ei miellytä. Muutan omasta talostani, jossa olen asunut jo vuosikymmeniä, mutta nykyinen asuinpaikkakunta ei tarjoa mitään enää kellekään. Muuttotappioalue ja palvelut ovat kadonneet.
        Hanko kiinnostaa, olen terve ja hyväkuntoinen ja juuri 60 täyttänyt. Ostaa taloa, asuntoa tai mökkiä en enää halua, koska haluan olla vapaa siirtymään lomille yms., mutta Hangossa ei ole tasokkaita vuokra-asuntoja tavallisille ihmisille. Näin varmasti muutkin muuttohalukkaat ovat todenneet.


    • Anonyymi

      Kyllähän pimeitä ikkunoita on, hyvän kuvan saa katsomalla Hsf:n kameraa. Span vieressä on parissa asunnossa valot, mutta Kuningattarenvuorella ei juuri missään. Eli vakituinen asuminen on Hangossa hakusessa, väliaikainen ei niinkään. Ikävä kyllä se vakituinen asuminen tuo niitä kaivattuja verotuloja.

    • Anonyymi

      No voi perse.
      Ajattelin Hankoon muuttamista, mutta tämän luettuani taidankin suunnata jonnekin muualle.
      Hanko olisi ollut näpsäkkä purjehdusta harrastavalle, mutta ei noin kuolleeseen paikkaan kyllä huvita lähteä :).

      Kiitos ja anteeksi.

      • Anonyymi

        Kyllä riittää pelkkä käynti silloin tällöin. Hankolaiset kuvittelevat olevansa jotenkin "parempia kuin muut" ja ovat jotenkin niin kovin luontaan poistyöntäviä ettei kyllä niin yhtään houkuta jäädä pidemmäksi aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä riittää pelkkä käynti silloin tällöin. Hankolaiset kuvittelevat olevansa jotenkin "parempia kuin muut" ja ovat jotenkin niin kovin luontaan poistyöntäviä ettei kyllä niin yhtään houkuta jäädä pidemmäksi aikaa.

        Toi on muuten totta, ainakin osaksi. Ruotsinkieliset ovat oma ryhmänsä ja sitten ne muut muuta. Pokkurointi on tavallista joka ryhmässä. Raha on valttia ja parempien ihmisten sakki.


    • Anonyymi

      Mä kokeilin 22 vuotta Hangossa asumista aikoinaan ja sitten vasta tajusin muuttaa. Kyllä mä siellä kerran pari vuodessa käväisen, en edes yövy ja kyllä näillä käväisyillä jo muistaa miksi lähti...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe