Urat/urapaikkaukset

Anonyymi-ap

Ovat merkittävä riskitekijä liikenteessä! Siitä kiitos nastasankareille!

20

352

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raskasliikenne ja sähköautojen akkujen massa.

      Ja pitääkö lähes kaikkien kyntää sitä uraa eli tien jo ennestään kuluneinta kohtaa?
      Siihen kertyy sateella vettä, joka roiskuu ja aiheuttaa vesiliirron vaaraa.
      Joutuu turhaan hidastamaan ja liikenne häiriintyy tarpeettomasti.

      Ajaa voi myös renkaat poissa urasta.
      Auto ei kulje kiskoilla ja siinä on kääntyvät etupyörät.

      • Anonyymi

        Jos hiekoitetaan ja levitetään suolaa, niin tuo tahna kuluttaa sitten teitä ihan jokaisen renkaan alla.


      • Anonyymi

        Vai sähköautojen massaa, herää pässi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hiekoitetaan ja levitetään suolaa, niin tuo tahna kuluttaa sitten teitä ihan jokaisen renkaan alla.

        Jatkuva suolaus ja "kesän teko" rapauttaa asfalttia hurjaan tahtiin jäätyessään ja sulaessaa jatkuvasti Sitten ne irronneet kivet jauhautuu ja rikkoo pintaa lisää ja lisää ja raskaanliikenteen massa laittaa tienpohjan koville joka pettää jne....
        Nastat, suolaus ja hiekoitus maanteillä kieltoon, niin tiemme säilyy paremmin ja kaikki oppivat ajamaan kelien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sähköautojen massaa, herää pässi!

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.

        Renkaat myös leventyneet.

        -Kylmis


      • Anonyymi

        Uusavuttomat teslaspedet vetää samaa uraa automaattiohjauksillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.

        Suurin osa sähköautoista on kevyempiä kuin dieselkäyttöiset citymaasturit.
        On mielenkiintoista huomata, kuinka keskimääräistä tyhmemmät henkilöt eivät lue muuta kuin Iltasanomien tms. otsikot. Siitä huuhaaksi osoitetusta brittilehden artikkelistahan tuo teiden kuluminen sai alkunsa.


    • Anonyymi

      Mikä riski paikatuissa urissa piilee? Eikö se ole vain hyvä kun ne korjataan?

      • Anonyymi

        Onhan se paikattu ura parempi ajaa kuin paikkaamaton, vaikka ei urattomalle hyvälle asfaltille pärjääkään. Yleensä paikkaus on hiukan korkeammalla kuin varsinainen tien pippeli pinta, mutta ei siitä juuri vaaraa ole. Lähinnä epämukavuustekijä.


      • Anonyymi

        Jännä asia. Ajelen noin 35tkm/vuosi ja koskaan urat eivät ole olleet ongelma, ei koskaan.

        -Kylmät kädet


      • Anonyymi

        Toki kohdallasi noin tiedetään olevan, mutta kannattaako tuota nyt tavallasi palstoilla julistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kohdallasi noin tiedetään olevan, mutta kannattaako tuota nyt tavallasi palstoilla julistaa?

        Toki varsin kehari pippeli varsin tiedetään poikkeava eritaso pippeli voimakkuus poikkeava aste tavallasi pippeli varsin julistaa sairastava kehitysvammaa toki varsin kehari.


    • Anonyymi

      Edelleen se on rekat ja kuormautot jotka painavat ne urat.

      -Kylmis

      • Anonyymi

        Niin varmaan onkin!


      • Anonyymi

        Ja nastarenkaat syövät asfalttia ja siitä johtuu syvät ja kapeat urat joita sitten paikkaillaan. Jossain näkyy raskaanliikenteen painaumia ja ne erottuu selkeästi nastarenkaitten tuhon jäljistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nastarenkaat syövät asfalttia ja siitä johtuu syvät ja kapeat urat joita sitten paikkaillaan. Jossain näkyy raskaanliikenteen painaumia ja ne erottuu selkeästi nastarenkaitten tuhon jäljistä.

        Kyllä ne urien paikkaukset on maksettu moneen kertaan. Joku vain vetää välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne urien paikkaukset on maksettu moneen kertaan. Joku vain vetää välistä.

        Älä jaksa noita wanhoja juttuja lämmittää, ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa noita wanhoja juttuja lämmittää, ei kannata.

        Vanha juttu joo, vuonna 1958 väliaikaisen autoveron määräsivät. Jos se kaikki raha olisi käytetty autoilijoiden hyväksi, olisi meidän kullatut keskiviivat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4692
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2023
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1722
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      167
      1333
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1211
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      884
    Aihe