Urat/urapaikkaukset

Anonyymi-ap

Ovat merkittävä riskitekijä liikenteessä! Siitä kiitos nastasankareille!

20

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raskasliikenne ja sähköautojen akkujen massa.

      Ja pitääkö lähes kaikkien kyntää sitä uraa eli tien jo ennestään kuluneinta kohtaa?
      Siihen kertyy sateella vettä, joka roiskuu ja aiheuttaa vesiliirron vaaraa.
      Joutuu turhaan hidastamaan ja liikenne häiriintyy tarpeettomasti.

      Ajaa voi myös renkaat poissa urasta.
      Auto ei kulje kiskoilla ja siinä on kääntyvät etupyörät.

      • Anonyymi

        Jos hiekoitetaan ja levitetään suolaa, niin tuo tahna kuluttaa sitten teitä ihan jokaisen renkaan alla.


      • Anonyymi

        Vai sähköautojen massaa, herää pässi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hiekoitetaan ja levitetään suolaa, niin tuo tahna kuluttaa sitten teitä ihan jokaisen renkaan alla.

        Jatkuva suolaus ja "kesän teko" rapauttaa asfalttia hurjaan tahtiin jäätyessään ja sulaessaa jatkuvasti Sitten ne irronneet kivet jauhautuu ja rikkoo pintaa lisää ja lisää ja raskaanliikenteen massa laittaa tienpohjan koville joka pettää jne....
        Nastat, suolaus ja hiekoitus maanteillä kieltoon, niin tiemme säilyy paremmin ja kaikki oppivat ajamaan kelien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sähköautojen massaa, herää pässi!

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.

        Renkaat myös leventyneet.

        -Kylmis


      • Anonyymi

        Uusavuttomat teslaspedet vetää samaa uraa automaattiohjauksillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvojen paino on noussut.
        Rekat on isompia ja suuret akut painaa henkilöautoissa.

        Suurin osa sähköautoista on kevyempiä kuin dieselkäyttöiset citymaasturit.
        On mielenkiintoista huomata, kuinka keskimääräistä tyhmemmät henkilöt eivät lue muuta kuin Iltasanomien tms. otsikot. Siitä huuhaaksi osoitetusta brittilehden artikkelistahan tuo teiden kuluminen sai alkunsa.


    • Anonyymi

      Mikä riski paikatuissa urissa piilee? Eikö se ole vain hyvä kun ne korjataan?

      • Anonyymi

        Onhan se paikattu ura parempi ajaa kuin paikkaamaton, vaikka ei urattomalle hyvälle asfaltille pärjääkään. Yleensä paikkaus on hiukan korkeammalla kuin varsinainen tien pippeli pinta, mutta ei siitä juuri vaaraa ole. Lähinnä epämukavuustekijä.


      • Anonyymi

        Jännä asia. Ajelen noin 35tkm/vuosi ja koskaan urat eivät ole olleet ongelma, ei koskaan.

        -Kylmät kädet


      • Anonyymi

        Toki kohdallasi noin tiedetään olevan, mutta kannattaako tuota nyt tavallasi palstoilla julistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kohdallasi noin tiedetään olevan, mutta kannattaako tuota nyt tavallasi palstoilla julistaa?

        Toki varsin kehari pippeli varsin tiedetään poikkeava eritaso pippeli voimakkuus poikkeava aste tavallasi pippeli varsin julistaa sairastava kehitysvammaa toki varsin kehari.


    • Anonyymi

      Edelleen se on rekat ja kuormautot jotka painavat ne urat.

      -Kylmis

      • Anonyymi

        Niin varmaan onkin!


      • Anonyymi

        Ja nastarenkaat syövät asfalttia ja siitä johtuu syvät ja kapeat urat joita sitten paikkaillaan. Jossain näkyy raskaanliikenteen painaumia ja ne erottuu selkeästi nastarenkaitten tuhon jäljistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nastarenkaat syövät asfalttia ja siitä johtuu syvät ja kapeat urat joita sitten paikkaillaan. Jossain näkyy raskaanliikenteen painaumia ja ne erottuu selkeästi nastarenkaitten tuhon jäljistä.

        Kyllä ne urien paikkaukset on maksettu moneen kertaan. Joku vain vetää välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne urien paikkaukset on maksettu moneen kertaan. Joku vain vetää välistä.

        Älä jaksa noita wanhoja juttuja lämmittää, ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa noita wanhoja juttuja lämmittää, ei kannata.

        Vanha juttu joo, vuonna 1958 väliaikaisen autoveron määräsivät. Jos se kaikki raha olisi käytetty autoilijoiden hyväksi, olisi meidän kullatut keskiviivat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4243
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2704
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2462
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      82
      1497
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      172
      959
    Aihe