miten minusta tuntuu että kulutus on talossa sama lämmitti ilmapumpulla tai pattereilla, 1200 kwh kuukaudessa teki mitä teki
ilmalämpöpumppu kuluttaa paljon sähköä
78
926
Vastaukset
- Anonyymi
eihän noita vehkeitä lämmitykseen ole tehtykkään, mieti miten teet pakkasesta lämmintä ilmaa että kulutat energiaa???? halooooo!!!
kyllähän kitkan avulla polkupyöränpumppukin lämpenenee kun pumppaa mutta kyllä se vähän ähkimistä vaatii(energiaa)- Anonyymi
Se ilmalämpöpumpusta lähtevä neste on -30 asteista, joten kyllä se yleensä ulkona lämpenee, vaikkei ihan aina.
- Anonyymi
On moniakin malleja, jotka on nimenomaan lämmitykseen tehty.
- Anonyymi
meillä ainakin kulutus lisääntyi kun asensimme ylimääräisen sähkölaitteen huriseman, kertoo kai tuo järkikin? lupailivat isoja säästöjä mutta toisin kävi.
no mitäpä tuolla 3000 € ois tehnykkää..- Anonyymi
No kai se järki sanoi että ne muut mökin lämmitykseen käytetätvät vekottimet kuten patterit, lattialämmitys jne sammutetaan kun pumppu otetaan käyttöön? Itselläni ainakin sähkölasku pieneni huomattavassti kun ilmalämpöpumppu on talon ainoa lämmönlähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kai se järki sanoi että ne muut mökin lämmitykseen käytetätvät vekottimet kuten patterit, lattialämmitys jne sammutetaan kun pumppu otetaan käyttöön? Itselläni ainakin sähkölasku pieneni huomattavassti kun ilmalämpöpumppu on talon ainoa lämmönlähde.
minulla se isonee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minulla se isonee
Onko sinulla tosi iso?
- Anonyymi
meille voi tulla mittailemaan ja kertoa paljonko tulee säästöä tuolla sähköpumpulla jos lämmitän leivinuunilla, tarjoan kahvit tai jopa kuukauden kaljat jos saat rupelimellasi viemään sähköä vähemmän kuin minä leivinuunilla huonelämmöt ollessa 24 astetta kuukauden🤩🤩🤩
- Anonyymi
säästyyhän siinä halot jotka sitten voi myydä kovaan hintaan naapurille joka tyhmyyksissään koittaa lämmittää leivinuunilla.
- Anonyymi
kuka on puhunut että ilmalämpöpumppu säästää?
- Anonyymi
POPPIKONE ! koromankanavat ja oikeisto-yle. Valehtelivatko siis vaiko vain "harhauttivat" =?
- Anonyymi
Säästäähän se. Riippuu toki kohteesta. Suorasähkölämmitteisessä talossa säästää oikeinkin hyvin. Ilmalämpöpumppu pitää vain olla taroitukseen tehty ja hyvä.
- Anonyymi
Kyllä säästää sähköä jopa puolet tuosta määrästä kun laittaa patterit kiinni ja lämpöpumpun päälle +15- miinus 5 asteen pakkasilla. Idiootti!
- Anonyymi
Automaattinen ilmalämpöpumppu voi kyllä siirtää huoneilmasta
lämmön ulos väärinkäytettynä talvella.- Anonyymi
Sitä ei koskaan kannata käyttää automaatilla vaan heat tai cool tarpeen mukaan.
- Anonyymi
Ei pidä käyttää väärin.
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa se jääkaapiksi.
- Anonyymi
minulta tuo pumppu on säästänyt 2690€, jättämällä sen kaupan hyllylle😁
- Anonyymi
ILP on bisnesmiesten kylmäkoneesta modaama lämpöpuhallin.
- Anonyymi
Entropiaa ei mikään voita
- Anonyymi
Ilmalämpöpumppu oli kyllä hyvä ostos. sähkön kulutus laski puoleen. Maksoi varmaan itsensä takaisin parissa vuodessa, nyt se on hurajanut jo yhteen menoon neljä vuotta.
- Anonyymi
4v. on pitkä aika aasialaiselle romulle.
- Anonyymi
miten voi laskea sähkönkulutus kun itse lämmitin kuukauden pattereilla niin meni 1500kwh, ilp pumpulla 1600kwh ja puulla 800 kwh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten voi laskea sähkönkulutus kun itse lämmitin kuukauden pattereilla niin meni 1500kwh, ilp pumpulla 1600kwh ja puulla 800 kwh
Väärät säädöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärät säädöt.
kerroppas tarkemmin mitkä säädöt on väärin? kuulisin mieluusti nämä😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerroppas tarkemmin mitkä säädöt on väärin? kuulisin mieluusti nämä😃
On täysin mahdoton sanoa miten säädöt on väärin, jos ei sano miten on säätänyt laiteita. Jotta voi tietää mitä on tehty väärin niin ensin pitää kertoa mitä on ylipäätään tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin mahdoton sanoa miten säädöt on väärin, jos ei sano miten on säätänyt laiteita. Jotta voi tietää mitä on tehty väärin niin ensin pitää kertoa mitä on ylipäätään tehty.
Tämä on sama kuin jos joku sanoisi, että sukset ovat huonot koska ne lipsuvat. Kukaan ei pelkästä tuosta lauseesta tiedä johtuuko se oikeasti suksista, voitelusta, olosuhteista tai henkilöstä itsestään.
- Anonyymi
Aloittajan kanssa samat kokemukset. 3 000 euron pumppu viimeisimmällä teknologialla ja sama sähkön kulutus kuin suorasähkölämmityspattereilla. Kesähelteillä asunto pysyy viileänä kohtuu edullisesti, mikä on pumpussa parasta, kun saa nukkua yöt hyvin.
- Anonyymi
samat arviot täälläkin, miksi muut ovat hiljaa tästä asiasta????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuka nyt omia mokia menisi hehkuttelemaan, hetkutella kandee vasta kun härkäruukut tulee leivinuunista ulos ja ilmaisilla puilla.
- Anonyymi
Rivari-yhtiö naapurustossa, asunnot samankokoisia, suora sähkölämmitys. Poika asuu talossa.
Muutamalla on itseasennetut ilmalämpöpumput.
Näiden kaikkien kulutus 25-35 % SUUREMPI kuin muiden asukkaiden.
Koskaan ei "hanki hintaansa" takaisin puhumattakaan, että yhden huoneiston pumppu jouduttiin jo uusimaan. HUIJJAUSTA koko homma ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämäkin vasemmiston salajuoni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rivari-yhtiö naapurustossa, asunnot samankokoisia, suora sähkölämmitys. Poika asuu talossa.
Koskaan ei "hanki hintaansa" takaisin puhumattakaan, että yhden huoneiston pumppu jouduttiin jo uusimaan. HUIJJAUSTA koko homma !Jos ei lue ohjeita….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei lue ohjeita….
kerroppas tarkemmin näistä"ohjeista"😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämäkin vasemmiston salajuoni?
taitaa olla, no onneksi jotkut tekee testin puolueettomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerroppas tarkemmin näistä"ohjeista"😂
Kaiva toimituslaatikkoa vai menikö jo roskiin? Vai varastitko pumppusi naapurilta? Pyydä siltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskaan ei "hanki hintaansa" takaisin puhumattakaan, että yhden huoneiston pumppu jouduttiin jo uusimaan. HUIJJAUSTA koko homma !Taisit laskea mukaan kesän jäähdytyskulutkin, hihii!
- Anonyymi
Idiootille ilmalämpöpumppu ei sovi. Sitä pitää käyttää oikein myös.
- Anonyymi
miten minä olen muka käyttänyt väärin ilmapumppua?? kaikki asennot on oikein .
helppo huudella että väärät asennot kun pumppu oikeesti paska - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten minä olen muka käyttänyt väärin ilmapumppua?? kaikki asennot on oikein .
helppo huudella että väärät asennot kun pumppu oikeesti paskaMillä päärynällä ajattelet? Lämpöpumppujen teho hyvin tutkituttu asia ja sinun osaamattomuutesi ei muuta sitä.
- Anonyymi
Väreen käyttämän laskurin mukaan 120 neliön ok-talon tapauksessa ILP säästää sähköä lopulta vain 2400 kilowattituntia vuodessa. Ihmiset kuvitelleet liikoja ILP:n ihmeitä tekevästä vaikutuksesta. Esim 7 pinokuutiota sekapilkepuuta säästää sähköä 7000 kilowattituntia.
- Anonyymi
ILPpiä voi lämmittää kaukosäätimellä pahnoilta, ei tarvi vaivalloisesti tikkuja raapia ja viskellä kalikoita.
- Anonyymi
minulla puulämmityksellä meni koko talon kulutukseen 750, sitten jätin puun kokonaan pois ja lämmitin ilpillä niin 1550 kwh kuukauden kulutus eli 100 prosenttiaLISÄÄNTYI SÄHKÖNKULUTUS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minulla puulämmityksellä meni koko talon kulutukseen 750, sitten jätin puun kokonaan pois ja lämmitin ilpillä niin 1550 kwh kuukauden kulutus eli 100 prosenttiaLISÄÄNTYI SÄHKÖNKULUTUS.
Aika harva saa ilmaiseksi puuta. Itse asiassa useimmille nuo puut maksaa paljon enemmän kuin 800 kW sähköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa että pumpun myyjällä ollut tilipäivä tuolloin😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ne mitään sähköä säästä, kusetetut ei kehtaa myöntää pazkaa ostosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ne mitään sähköä säästä, kusetetut ei kehtaa myöntää pazkaa ostosta
mutta nythän on sitten keksitty ikiliikkuja😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva saa ilmaiseksi puuta. Itse asiassa useimmille nuo puut maksaa paljon enemmän kuin 800 kW sähköä.
Ylipäätään ostopuun käyttäminen lämmityksessä maksaa enemmän yleensä kuin lämmittäminen sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään ostopuun käyttäminen lämmityksessä maksaa enemmän yleensä kuin lämmittäminen sähköllä.
milloin se semmoiseksi on mennyt??? ainahan on sanottu että puulla on halvin lämmittää kun suomi on täynnä puuta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä ostin heittokuutioita ha peräkärryllisen 1100 eurolla, tuolla talven lämmittännee kepeesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä ostin heittokuutioita ha peräkärryllisen 1100 eurolla, tuolla talven lämmittännee kepeesti.
ei pääse savonvoima rokottamaan kun omaa puuta kärryllinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
milloin se semmoiseksi on mennyt??? ainahan on sanottu että puulla on halvin lämmittää kun suomi on täynnä puuta!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009069787.html
tuollapa osviittaa milloin kannattaa - Anonyymi
Minulla pelkällä pumpulla ilman mitään muita säästökeinoja sähkölämmitteisessä talossa kokonaiskulutus laski 24000 > 17000 ja vertailuvuosissa vielä jälkimmäinen oli kylmempi enkä ajanut pumppua optiminopeudella.
Vuodessa on paljon päiviä missä lämpötila on +18 - (+) 3 milloin pelkkä pumppu riittää.
Nytkun polttaa kaksikiintokuutiota puuta ja muut optimoinnin päälle, kulutus on vähän yli 9000+ ja olohuoneessa talvella + 22-23. Puolet asennosta on olohuonetta.
- Anonyymi
Meillä ilp kuluttaa n. 8kw päivässä nolla molemmin puolin ja sitä pyöritetään vain silloin kun sähkö on halpaa. Kun sähkö on sentin hintaista niin päivän lämmitys maksaa alle 50 senttiä. Ei tuohon hintaan viitsi polttopuita tehdä. Pakkasilla sitten aivan eri asia.
- Anonyymi
Sähkön hintaan sisältyy energian kulutusmaksun lisäksi
- sähköenergian perusmaksu
-siirron perusmaksu
-siirron energiamaksu
-sähkövero
Nämä ovat yhteensä tähän aikaan vuodesta yli 15 senttiä/kWh.
- Anonyymi
savonvoimalla suomen kallein sähkö, kannattaa 150-200 eurolla myydä kuution puuta(heittokuutio)
- Anonyymi
onko savonvoimalla suomen kalluin sähkö oikeesti????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on, ei muut pärjääkkään tälle "firmalle"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko suomen kallein???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko suomen kallein???
HELPOSTI KALLEIN ON SAVONVOIMA
- Anonyymi
Älä "tee mitä teet", vaan anna lämpöpumpun toimia automaatilla. Silloin se toimii kuten pitää.
- Anonyymi
Jos rakennuksessa on muuta lämmitystä niin ehdottomasti EI asentoa AUTOMAATTI.
- Anonyymi
savonvoiman alueella puut menee kaupaksi 300 € kuutio kun tulee siltikin halvemmaksi kuin SAVONVOIMAN SÄHKÖ
- Anonyymi
Kulutus ei laske jos et säädä muuta lämmitystä pienemmälle. Toinen on asetus "automaatti".
- Anonyymi
mulla ollut kaikki muut lämmönlähteet 0 asennossa ja pumppu heat eli lämmitys asennossa niin 1500 kwh,puilla 700 meni. no se siitä.
patterit vei 1400 ja muut oli 0 asennossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla ollut kaikki muut lämmönlähteet 0 asennossa ja pumppu heat eli lämmitys asennossa niin 1500 kwh,puilla 700 meni. no se siitä.
patterit vei 1400 ja muut oli 0 asennossahanki savonvouma
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan automaattinen puhallasnopeuden säätö?
Järjetöntä käyttää viilennys lämmitysautomaattia. - Anonyymi
Toisen/muiden lämpölähteiden lämmitystä pienemälle ja ilmalämpöpumppu hoitamaan sitä lämmitystehtävää, niin säästöjä syntyy.
- Anonyymi
ilmalämpöpumppu kulutti vaan liikaa lupauksiin nähden.
- Anonyymi
Mun punpussa on "coppi" ainakin 11, voi olla enemmänkin.
- Anonyymi
Paljonko sen koivumotin hinta on pudonnut nyt kun sähköäkin saa taas kohtuu hintaan?
- Anonyymi
Kyllä, kulutus on sama kuin pelkillä lämpöpattereilla lämmittäessä. Tuli hankittua ilp kun niin piti olla energiapihi, no eipä sitten ollutkaan.
- Anonyymi
Onko tässä ketjussa kirjoitellut yhtään normaalilla järjellä ja viisaudella varustettua ihmistä?
- Anonyymi
Ei sitä energiaa tyhjästä synny, ei ilmalämpöpumppu tule yhtään sen halvemmaksi kuin sähkölämmitys. Siihen hankintahinta ja huoltokulut niin persneton puolellehan se menee.
- Anonyymi
Ilmalämpöpumput on rakennettu väärin päin vain viilennystä silmälläpitäen. Kompressorin pitäisi olla sisällä jolloin myös sen lämpö tulisi lämmitykseen. Ulkona pitäisi olla vain kenno.
- Anonyymi
Sähköyhtiö Väreellä on energialaskuri jonka mukaan 1980-luvun lopussa rakennetun 120 neliön ok-talon sähköllä lämmitys putoaa lopulta vain 2420 kilowattitunnilla vuodessa jos käyttää ilmalämpöpumppua.
Jos on maksanut ilmalämpöpumpusta 2000 euroa ja käyttää 5%:n korkotasoa on pelkkä pääomakulu vuodessa 150 €. Laskelmassa ei ole edes huomioitu huolto- ja korjauskuluja takuuajan jälkeen. Kun vertaa pääomakuluja saavutettuun säästöön tulee säästön kustannukseksi 6,25 c senttiä kilowattitunnilta. Siis jopa enemmän mikä on ollut viime aikoina pörssisähkön keskihinta. Lukema vastaa myös monilla siirtohinnan + sähkövero yhteishintaa.
Väitän ettei monikaan ilmalämpöpumpun ostaja mieti tätäkään puolta vaan kuvittelee silmät soikeana pudottavansa sähkönkulutuksensa "jopa neljäsosaan". Totuus on huomattavan paljon vaatimattomampi.
https://vare.fi/sahkonkulutus/laskuri/#/ - Anonyymi
On tosi tyhmää väkeä, joku runkkupumppukauppias itki pois viestin, missä kerrottiin totuus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829