Tampere 15.11.2023: Jumalan takataskusta maailmalle -- ex-adventistin tarina

10

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä siis ensi viikolla.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 ­­N­­y­­­m­­f­­o­­m­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

❤️ ­­­N­­y­­­m­­­f­­o­m­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18076799w

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Mielenkiintoista, pitääpä katsoa jos muistaa.

• Huomenna.

• Anonyymi

Aika käy kuin iltamissa. Raju on ajan riento.

• Anonyymi

Oijoi, olipa hiljainen ääni. Olisiko auttanut äänen normalisointi jälkikäteen?
      Mikä mahtoi olla kysymys koskien viiniä ja Jeesusta, en saanut mitään selvää?

Mielenkiintoinen juttu, kiitos alustajalle ja toteuttajille.

Olisiko aiheena se, ettei ole mitään aitoa ainoaa oikeaa raamattua olemassa, ok? Esim tuo teologian tohtori Ville Mäkipelto sopiva vieras? yle.fi/a/74-20025283
      Monia muitakin vaihtoehtoja lienee olemassa.
      Monella on se käsitys, että protestanttinen raamattu uusine ja vanhoine testamentteineen on se ainoa ja oikea kirja. Sitäkään monet eivät tiedä, että alkukristityt lukivat kreikankielistä vanhaa testamenttia septuagintaa, eivät suinkaan nykyistä raamattua. Näin olen kuullut.

• Sensuroitu-kirja olisi hyvä aihe kyllä. Meillä tosin taitaa nyt olla kevään alustukset jo sovittuna.

Viinikysymys koski sitä, miten adventisteilla voi olla alkoholi kielletty kun Jeesuksen ensimmäiseksi ihmeeksi kerrotaan veden muuttaminen viiniksi, ehtoolliseen kuuluu viini kaikissa kristinuskon valtavirran suuntauksissa jne.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Sensuroitu-kirja olisi hyvä aihe kyllä. Meillä tosin taitaa nyt olla kevään alustukset jo sovittuna.

Viinikysymys koski sitä, miten adventisteilla voi olla alkoholi kielletty kun Jeesuksen ensimmäiseksi ihmeeksi kerrotaan veden muuttaminen viiniksi, ehtoolliseen kuuluu viini kaikissa kristinuskon valtavirran suuntauksissa jne.

Toki vain ehdotus. Kiintoisa teos, pitääpä tarkistaa kirjasto.

• Anonyymi

Olen juonut viinimerkkiä jota jsus joi ristillä ja nähnyt ristin palan, kääriliinojen kopion
      ja Graalin maljan (Espanjassa nykyisin). Jsus ei tietenkään oli fyysinen henkilö

Hän joi samaa viiniä kun entinen idolini Augustus, olen käynyt hänen kotonaan, lyijyputket seinissä vesihuolto

Nykyinen idolini on Konstantinus

"" kreikankielistä vanhaa testamenttia septuagintaa, eivät suinkaan nykyistä raamattua""

Kyllä mutta se on Egyptin juutalaisten kääntämä ties mistä heprealaisista monisteista
      siis ptolemaiolaisten Egyptin kuninkaiden ajalta

Mutta raamattubuumi alkoi vasta Roomassa kun Konstantinus maksatti 50 raamattua joissa nyt oli evankeliumeja sun muuta

Rooma on ylivoimainen paikka tutustua länsimaiseen perinteeseen
      Olen kiitollinen paitsi Luther-Agricolalle myös Konstantinukselle, koska muuten en voisi
      olla ateisti, muut systeemit ovat jotain diktatuureja

Olen asunut Mulviuksen sillan vieressä jossa Konstantinus hoiti maailman kristilliseksi
      ja pani armeijan symboliksi chirhon

teksti kreikaksi: tässä merkissä voitat

https://earlychurchhistory.org/wp-content/uploads/2016/08/Vision-of-Cross-Detail.jpg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4986
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4669
    4. 73
      4564
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3392
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2928
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2467
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211