Pentecostalismi - Parhamilaisuus -Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu uskonto.
Helluntailaisuudessa ei ole ollenkaan edes kristillistä yhtä kastetta,
mikä tehdään syntien pois pesemiseksi.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Miksei hellarit käänny kristityiksi?
117
494
Vastaukset
- Anonyymi
siksi , koska:
"Lupaavat näille vapautta , vaikka itse ovat turmeluksen orjia ; kenen voittama
ihminen on , sen orja hän on." 2 Piet: 2: 19 - Anonyymi
Miksi kääntyä jumalankieltäjäksi ja liittyä ateistien suosimaan Saksasta tuotuun kirkkoon ? Paljon parempi olla uskovainen ja Jeesuksen seuraaja eli opetuslapsi.
- Anonyymi
helluntailaiset on täysin vierasta sana: kristinusko.
luterilaisuus kun ei ole ainoa , kristinuskon kirkko.
tiedoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset on täysin vierasta sana: kristinusko.
luterilaisuus kun ei ole ainoa , kristinuskon kirkko.
tiedoksi.Hekumoitko sapattikirkkoasi-
- Anonyymi
Helluntailaisten ja muiden jenkkilahkojen kastamattomat pakanalapset ovat maailmassa samalla tavalla kuin Ambomaan pakanalapset, eikä heitä ole kasteessa liitetty Kristuksen sovintokuoleman yhteyteen Kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntaan. Joh.3:5
Mormonin kirja, Moroni luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.
Sitä käskyä hellarit noudattaa, koska kaikki Jenkkilahkot ovat saman hengen synnyttämiä uskonlahkoja. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.- Anonyymi
Mutta luterilaiset yrittävät työntää lapsensa perkeleen syliin:
Vähäkatekismuksen liitteet
" Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. "kaikissa kristillisissä kirkoissa kastetaan kaikki ikäryhmästä riippumatta , > vauvasta -vaariin",
ja niin on ollut koko kristinuskon ajan Alkuseurakunnasta alkaen.
lue kristinuskon historiaa , > "tiedät enemmän ja luulet vähemmän" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. "Mitään perkeleen syliin työntämisestä tuossa ei puhuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. ">>>palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.<<<
Sinun tulisi rukoilla Jumalalta Jumalan armoa. Niin minä teen joka päivä,
ja tässä seison enkä muuta voi.
https://www.youtube.com/watch?v=T6L6NbAgDN4 - Anonyymi
Itsehän sinä abomaasi vaivahelvettipaviaani lapsia kiduttavaa jumalaasi kauppaat.
Sana kristitty on Apostolisena aikana pilkkanimi ja se sopii sinulle.
Siinähän ristejä pystyttelet puheissasi, sinne ja tänne. Ne ovatkin ihmistöitä ja suusi hyvin kertoo, millainen pilkkaristisi on. Sen häpäisy on Jumalaakin kohtaan, häpeämätön.
Vauva hätäkaste- helvettijumalasi takia on toimenkuva. Häpeällistä on puheesi.
Eli olet ominkäsin onneen ja helvetillisen taivaasi lihasvoimalla pelastusoppi, jossa on perisyntinainti- oppi, joka sopii juuri sinuun.
Mutta Herran kansa on opetuslapsia. Lue kirjoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaikissa kristillisissä kirkoissa kastetaan kaikki ikäryhmästä riippumatta , > vauvasta -vaariin",
ja niin on ollut koko kristinuskon ajan Alkuseurakunnasta alkaen.
lue kristinuskon historiaa , > "tiedät enemmän ja luulet vähemmän"SE on vain sinulle sokeitten juttuja johon sokeana uskot. -vauvasta --- hahahh sopii nauraa typeryydelle, jossa sitten valheella esiintuodaan häpeällinen kuva kiduttavasta jumalasta, joka kiduttaa synnittömiä - vauvana kuolleita lapsia.
Raamatun Jumala on kirjoituksissa tuonut julki -mikä- on- synti.....
Se on Jumalan lain rikkominen. SE on synti. Ja nämä paukapäät aivopieruste lausujat hokevat vauvanniskaan että ne on synnissä siittyneet. vaikka eivät kanna isiensä tekoja, vaan omia - eikä vauva ole ollut haureellinen, muualla, kuin tyhjäpäitten aivopieruissa.
On siinä sellainen umpisokeus ja lukihäiriö porukalla, mihin ei järki mene ei sitten kirjotuksissa missään ja jopa Ortodoksien puheenvuoro ei mene perille, jossa he sanovat näitä aivopierun päästäjiä, että he pilkkaavat Jumalaa.
Ei pierun hajun läpi mene edes totuus, ehkä se pieru on niin paksu, etteivät he näe silmien kirvelyn takia lukeakaan vaan sakaramentin silmälasit antaa tilaa nähdä hapatteelliset kirjaimet.
Onneksi nämä aivopierut ulkoistavat itsenä taivaasta, koska Jumala ei tunne - jotka ylenkatsovat Jumalan pelastusopin sanoman. Taivaaseen ei tulla mahavaivoineen. Jeesus on ainoa tie pelastukseen, ei ole muuta tietä.
Minun enoni oli kastettu lapsena. Hän oli juoppo, lapsiin sekaantuja ja erittäin epämiellyttävä ihminen. Oliko hän Jeesuksen oma, kun hän juopotteli ? Oliko hän Jeesuksen oma, kun hän hyväksikäytti lapsia ? Oliko hän Jeesuksen oma, kun hän kirosi serkkuni paholaisen loitsuilla ? Oliko hän Jeesuksen oma, kun hän luki mustaa raamattua ja otti oppinsa siellä ? Oliko hän Jeesuksen oma, kun hän joi viinaa ja otti lääkkeitä niin paljon, että hän kuoli. Missä hän nyt on ? Onko hän Jumalan valtakunnassa, koska hänet oli kastettu ?
- Anonyymi
Nyt jo täysin unohdettu. hurmahenget. Ne saavat vapaasti riehua ja ihmiset saavat niihin ihastua eikä kukaan enää esitä mitään pahaa siinä. Nyt itse niiden herjaajatkin ovat kääntyneet niiden puolelle. Siitä näemme miten petollisia ne hurmahenget ovat. Ei niitä pysty vastustamaan.
- Anonyymi
Siksikö sinä riehut vapaasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksikö sinä riehut vapaasti?
eitkö osaa piilottaa iptäsi kun sinut tunnistaa heti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eitkö osaa piilottaa iptäsi kun sinut tunnistaa heti!
Ja sinut tunnistaa tyhmistä kommenteista.
Etkö osaa piilottaa niitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinut tunnistaa tyhmistä kommenteista.
Etkö osaa piilottaa niitä?millon opit piilottaa tuon ipsi?
- Anonyymi
Se hurma koskee vauvahelvettijuttuja, jossa Jumala kiduttaa synnittömiä vauvoja.
Ei hyvää päivää- sitä pimeyttä ja siihen pimeyteen kuuluu kummien puheet ja pappien hölmöys vanhassa katekismuksessa.
Luther luuli olevansa uudestisyntynyt lapsikasteessa ja kuvitteli, että kaikki, jotka TODELLA tulivat uskoon ja menivät kasteelle (uskon lain mukaan) piti tappaa. Nykyäänkin luterilaiset pitävät Tosiuskovia hurmahenkisinä, kun jumalaton ihminen (esim. vauvana kastettu) tulee uskoon ja haluaa seurata JEESUSTA myös kasteelle.
Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
http://www.inri.fi/kaste/luther.htm
JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutherin EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
-> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”
Apostolien teot: Saulus vainoaa seurakuntaa
Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset. Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
(Apt 8:1-3)
Apostolien teot: Saulin kääntyminen
Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
(Apt 9:1-5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se hurma koskee vauvahelvettijuttuja, jossa Jumala kiduttaa synnittömiä vauvoja.
Ei hyvää päivää- sitä pimeyttä ja siihen pimeyteen kuuluu kummien puheet ja pappien hölmöys vanhassa katekismuksessa.
Luther luuli olevansa uudestisyntynyt lapsikasteessa ja kuvitteli, että kaikki, jotka TODELLA tulivat uskoon ja menivät kasteelle (uskon lain mukaan) piti tappaa. Nykyäänkin luterilaiset pitävät Tosiuskovia hurmahenkisinä, kun jumalaton ihminen (esim. vauvana kastettu) tulee uskoon ja haluaa seurata JEESUSTA myös kasteelle.
Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
http://www.inri.fi/kaste/luther.htm
JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutherin EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
-> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”
Apostolien teot: Saulus vainoaa seurakuntaa
Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset. Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
(Apt 8:1-3)
Apostolien teot: Saulin kääntyminen
Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
(Apt 9:1-5)Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja! Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia!
Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan. Luther perusteli anabaptisteille määrättyä kuolemantuomiota hengelliseltä kannalta neljällä näkökohdalla:
Kristalliyön tapahtumat - 80 vuotta 9.-10.11.2018. Lutherin 535v-syntymäpäivä! Juutalaisia synagoogeja poltettiin, järjestettiin juuri Lutherin syntymäpäivänä "suuren saksalaisen profeetan" kunniaksi. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto. Noita Lutherin antisemitistisiä kirjoituksia käytti hyväkseen Hitlerin ajan propagandakoneisto.
https://www.fotopete.net/…/sakasti…/63-lutherin-pimeae-puoli
Harvat luterilaiset ovat valittuja! Eivätkä ainakaan toimi Raamatun ohjeiden mukaan!
Jos ovat tulleet uskoon, niin sitten pitää mennä kasteelle, mutta kirkko opettaa, että kun vauva kastetaan, niin hän uudestisyntyy. Jos ihminen myöhemmin tuleekin uskoon, niin hänen pitäisikin sitten uskoa tuohon lapsikasteeseen, että hän on jo uudestisyntynyt. Tällainen järjettömyys pitää ihmiset JEESUKSEN kasteen ulkopuolella.
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apostolien teot:
17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.
Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Roomalaiskirje:
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi. Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi." 8:14 - 9:26
Galatalaiskirje:
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
- Anonyymi
lahkoissa ei opit kiinnosta, hurmahenkien antamat ihanat kokemukset,pään näyt ja mielen sekoilut ne kiinnostaa, kaikki mihin liittyy jotain tavallisuudesta poikkeavaa, yliluonnolliselta vaikuttavaa, tämän tylsän arjen keskelle,
nirvana, hurmos ja ekstaasi kun saadaan niin kaikki on hyvin. - Anonyymi
Tarkoitat kristityksi kääntymiselläsi kääntyä luterilaiseksi?
Helluntailaiset eivät käänny sinun tahtomaasi kristillisyyteen
koska he ovat kääntyneet Jumalan puoleen uskossa
Herraan Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan.
Helluntailaiset ovat tulleet Jumalan luokse ja elävät
Hänen yhteydessään Kristuksessa Jeesuksessa.
Siksi heidän ei tarvitse kääntyä minkään "paremman
pelastajan" puoleen.
Jumalan luona, Kristuksessa Jeesuksessa, jokaisella
uskovalla on täydellinen syntien anteeksisaaminen.
Siksi käännymme Hänen puoleensa ja tulemme Hänen
luokseen uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Pelastus ei ole luterilaisuudessa eikä helluntailaisuudessa.
Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.
Sinun on oltava sisällä Pelastuksessa, Jeesuksessa Kristuksessa,
jotta sinä olisit pelastettu.
Pelastettu Jumalan lapsi liittyy toisten pelastettujen
Jumalan lasten yhteyteen. Siitä muodostuu kristillinen
seurakunta. Seurakunta voi käyttää itsestään monia eri
nimiä mutta seurakunnan perusta on Herra Jeesus Kristus
ja yksilöihmisen henkilökohtainen usko Häneen.
Raamattu kieltää laskemasta pelastusta toiselle perustalle.
Pelastuksen perusta ei ole mikään kaste eikä mikään seurakunta,
ei luterilainen, ei lestadiolainen eikä edes helluntaiseurakunta.
Pelastuksen perusta on Herra Jeesus Kristus. Ne, jotka elävät
jollakin toisella perustalla, joutuvat kadotukseen koska heidän
pelastuksensa perusta ei ole Jumala, eikä se sen tähden kestä.
Seisot tai makaat Kristus Jeesus perustalla, sinä pelastut,
Jumala ei kysy sinulta eikä minulta missä seurakunnassa olimme
mukana ja minkä seurakunnan kirjoissa olit, Jumala katsoo
ainoastaan oletko sinä ja minä Kristuksessa Jeesuksessa.
Jos olemme Hänessä, nimemme on Elämän Kirjassa eikä
meille ole mitään kadotustuomiota.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452160376
Mvh J - K- Anonyymi
Mitäs muitakaan nämä on kuin hurmahenkisiä helluntailaisia.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.>>>Mitäs muitakaan nämä on kuin hurmahenkisiä helluntailaisia.<<<
Tarkoitatko, että uskova, jonka kautta Jeesus elää ja tekee voimatekoja,
on laittomuuden, siis synnin, tekijä? Olet aika lailla harhassa jos luulet,
että oikea raamatullinen kristillisyys on sitä kun ei mitään tapahdu.
Jeesus elää ja toimii tänäkin päivänä vilpittömissä uskovissa ja heidän
kauttaan. Ja sinä sanot heitä laittomuuden tekijöiksi, jotka Jumala
heittää ulos taivaasta, niinkö?
Tiedäthän, että Raamattu kehottaa uskovaa seuraamaan Jeesusta
Hänen teoissaan. Se tarkoittaa Jeesuksen tekojen tekemistä samalla
tavalla kuin Jeesus teki Isän tekoja.
Me emme kykene samalla tavalla tekemään Jeesuksen tekoja kuin
Jeesus teki Isän tekoja mutta pyrkimys tulee olla. Me emme siis itse
suunnittele elämäämme ja tekojamme vaan me katsomme Kristukseen,
Kristus näyttää meille mitä Hän itse tekee. Silloin kun uskova näkee
Jeesuksen tekevän jonkun voimateon, ja uskova, joka seuraa
Jeesusta, tekee samoin.
"Niin kuin Isä on minut lähettänyt, niin minäkin lähetän teidät."
"Totisesti minä sanon teille; joka uskoo minuun, myös hän on
tekevä niitä tekoja joita minä teen."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mitäs muitakaan nämä on kuin hurmahenkisiä helluntailaisia.<<<
Jeesusta, tekee samoin.
Mvh J - KParhami ja Olseni on lähettänyt satoja seuraajiaan käännyttämään kristittyjä helluntailaisten lahkoon maksaviksi jäseniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni on lähettänyt satoja seuraajiaan käännyttämään kristittyjä helluntailaisten lahkoon maksaviksi jäseniksi.
Miksi herjaat uskovia päivät pitkät?
Uskotko saavasi siitä kruunun päähäsi
Jeesukselta ja kovat kiitokset? Minä
en usko kenenkään saavan Jeesukselta
mitään kiitosta yhdenkään ihmisen herjasta.
Lue evankeliumit ja opi Jeesuksesta Kristuksesta.
Niin kuin Jeesus puhui, niin Hän tahtoo meidän
puhuvan. Hän ei herjannut ketään vaan osoittti
rakkautta ja laupeutta kaikkia ihmisiä kohtaan.
Kaikki eivät ottaneet vastaan Hänen rakkauttaan
mutta kaikille Jeesus antoi mahdollisuuden siihen.
Matt 11:29 "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon
sielullenne."
https://www.youtube.com/watch?v=koFtU9K73hk
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Huomaa, että pyrit olemaan tuomari, jota sitä et ole. Olet itsekin saman tuomiovallan alla.
Eli älä leiki elämälläsi, äläkä laita kieltäsi tuomion kohteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni on lähettänyt satoja seuraajiaan käännyttämään kristittyjä helluntailaisten lahkoon maksaviksi jäseniksi.
Vaikka "Parhami ja Olseni " onkin sinun "Anonyymi 2023-10-30 16:42:57" ongelmasi ei sillä ole mitään tekemistä nykyiusyydellä varsinkaan Suomessa.
Suomen kristilliset seurakunnat ovat Jerusalemissa Jeesuksen perustamia seurakuntia. Niiden nimissä ei ole viittausta keheenkään ihmiseen.
Luterilaisen kirkonkin sisällä on joitakin kristittyjä.
Mikään nimitys ei todista kenenkään kristillisyyttä, vaan jokaisen omakohtainen uskonratkaisu hyväksyä Kristus ja elää Hänen yhteydessään on todellista kristityn elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mitäs muitakaan nämä on kuin hurmahenkisiä helluntailaisia.<<<
Jeesusta, tekee samoin.
Mvh J - KJoka uskoo Jeesukseen seuraa Jeesusta tässäkin. Hän menee rukouhuoneeseensa, ja pitää olet auki Jumalan palvelukselle sapattisin, Jeesuksen esimerkin mukaan.
1234567---
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei muutu kristinuskoksi vaikka tänne kopioisi sivukaupalla lehtiä oikeasta Raamatusta. Eihän niitä Jenkkilahkoja olisi perustettu, jos kristinusko heille kelpaisi.
Helluntailiikkeen perustajat ovat jumalattomia homppelimiehiä, jotka vietiin vankilaan häpeällisistä teoista. Ei ne ole koskaan olleet mitään Jumalan miehiä.- Anonyymi
Ei Jumala käytä mitään homppelimiehiä perustamaan Kristillisiä seurakuntia.
Olsenikin perusti suomeen 40 hell.srk. - Anonyymi
Menehän sinne seuroihisi katsomaan, kuin kirkonmiehet hyväksikäyttää jopa vauvakasteessa perheen jäseniään, lapsia ja vaativat samaan harhaan, jankkaamaan anteeksiantoa.
Eli häpeä omia puheitasi ja katso pesääsi. - Anonyymi
"Helluntailiikkeen perustajat ovat jumalattomia homppelimiehiä, "???
Tarkoitatko, että olivat samanlaisia kuin nykyisin luterilaisen kirkon piispat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helluntailiikkeen perustajat ovat jumalattomia homppelimiehiä, "???
Tarkoitatko, että olivat samanlaisia kuin nykyisin luterilaisen kirkon piispat?Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Saatanoko laittaa sinut herjaamaan kristittyjä, joita kuvittelet jenkkilahkoiksi.
Saatana on velehtelija, eikä hänessä ole mitään totuutta.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
Tappaminen ja viha
Matt.5:
"Te olette kuulleet, että esi-isille on sanottu: 'Älä tapa'(6) ja 'Joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.'
22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Se taas, joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion. Mutta joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
23. Jos siis tuot lahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, käy ensin sopimassa veljesi kanssa ja mene sitten uhraamaan lahjasi.
25. Tee pian sovinto riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin olet hänen kanssaan matkalla, ettei riitapuolesi luovuttaisi sinua tuomarille ja tuomari vartijalle ja ettei sinua heitettäisi vankilaan.
26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennen kuin olet maksanut viimeisenkin kolikon."
- Anonyymi
Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit eivät ole kristittyjä, vaan lahkolaisia.
Ne ovat luopuneet perinteisestä kristinuskosta ja lähteneet kiinnostavampien henkien ja voimien matkaan.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Näin tyhmillä komenteilla eivät hurmahenget katoa. Pitäisi vähän olla järjen valoa tarjolla vastapainoksi.
- Anonyymi
Hurmoslahkot nauttii lusteen suojaa. Ei ne mihinkään katoa.
- Anonyymi
Koska Putin on kristitty ja koska aloittaja on kristitty, niin en käänny kristityksi.
- Anonyymi
Juudaskin oli Jeesuksen valitsema apostoli.
- Anonyymi
Paavalikin tuli heitetyksi Saatanalle niillä opeilla, mitä hän opetti.
- Anonyymi
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali pisti valhetta totuuden sekaan senkun kerkisi, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
- Anonyymi
Kristittyjen kirkkkojen yhteinen tunnustus on ollut jo 2000 vuotta: Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saaamiseksi.
Helluntailailailaiset eivät siihen yhdy. Niillä on omat uskonnollisen yhdistyksen ry:n sääntöjen määräämät tunnustuksen ja liittymisrituaalit.- Anonyymi
Parhamilaisuus ei kuulu Kristillisten kirkkojen joukkoon.
- Anonyymi
Aloittaja ei edes tiedä mitä tarkoittaa sana "KRISTITTY".
Kristitty on vain Jeesuksen opetuslapsi.
Ap. t. 11:26 ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. Yhdessä he toimivat seurakunnan keskuudessa kokonaisen vuoden, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty.
Kärsiminen kristittynä
1.Piet.4:
12. Rakkaani, älkää oudoksuko sitä tulenpoltetta, jossa olette ja jossa teitä nyt koetellaan, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa. Jes. 48:10; Jaak. 1:2; 1. Piet. 1:6-7 13. Päinvastoin iloitkaa sitä mukaa kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, jotta saisitte iloita ja riemuita myös hänen kirkkautensa ilmestyessä. Ap. t. 5:41; Room. 8:17; Fil. 3:10 14. Jos teitä pilkataan Kristuksen nimen tähden, olette autuaita, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää päällänne. Jes. 11:2; Matt. 5:11; 1. Piet. 2:20; 1. Piet. 3:14 15. Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tai siksi, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin asioihin. 16. Mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön tästä nimestään Jumalaa.- Anonyymi
Raamatussa Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis" kreikaksi ja kastettuja alettiin kutsua Antiokiassa Kristittyjä.
Kristukseen ruumiiseen kasteessa liittäminen teki ihmisestä Kristityn.
Mitäs ihmeen kristittyjä ne helluntailaisten ja muiden jenkkilahkojen kastamattomat pakanalapset sitten ovat?
Eikä helluntailaisten aikuiskaste on mikään Kristukseen kastaminen eikä siinä saada syntien sovitusta syntien pesua hyväksi, kuten tapahtuu Kristityksi kastamisessa, mikä on tallessa vain vanhoissa kristillisissä kirkoissa. Ei lahkoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis" kreikaksi ja kastettuja alettiin kutsua Antiokiassa Kristittyjä.
Kristukseen ruumiiseen kasteessa liittäminen teki ihmisestä Kristityn.
Mitäs ihmeen kristittyjä ne helluntailaisten ja muiden jenkkilahkojen kastamattomat pakanalapset sitten ovat?
Eikä helluntailaisten aikuiskaste on mikään Kristukseen kastaminen eikä siinä saada syntien sovitusta syntien pesua hyväksi, kuten tapahtuu Kristityksi kastamisessa, mikä on tallessa vain vanhoissa kristillisissä kirkoissa. Ei lahkoissa.Paavalista tuli kasteessa Kristitty, koska kasteessa synnit pestiin pois ja katkaistaan perisynnin kadotustuomion kirous.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalista tuli kasteessa Kristitty, koska kasteessa synnit pestiin pois ja katkaistaan perisynnin kadotustuomion kirous.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Kristitty on Kristuksen omaksi kastettu.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN OPETUSLAPSIKSENI KASTAMALLA
heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kristillinen yksi kaste tekee ihmisestä Kristityn. Jeesuksen opetuslapsen.
Ei mikään lahkolaisuus ja hilluminen hurmoshenkien voimasta helluntailaisten kokouksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalista tuli kasteessa Kristitty, koska kasteessa synnit pestiin pois ja katkaistaan perisynnin kadotustuomion kirous.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'>>>Paavalista tuli kasteessa Kristitty,<<<
Ei tullut kasteessa kristitty uskova vaan Kristuksessa Jeesuksessa.
>>>koska kasteessa synnit pestiin pois ja katkaistaan perisynnin
kadotustuomion kirous.<<<
Synnit saadaan anteeksi Jumalan yhteydessä sisällä Jumalassa,
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, ei kasteessa. Et saa anteeksi
syntejäsi kastattamalla itsesi. Saat synit anteeksi tulemalla
Jeesuksen Kristuksen luokse ja uskomalla Häneen.
Kun tulet Jeesuksen luokse ja uskot Häneen, Jumala asettaa
sinut Jeesukseen Kristukseen. Hänessä sinulla ja minulla
on syntiemme anteeksisaaminen Jumalan armosta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Paavalista tuli kasteessa Kristitty,<<<
Ei tullut kasteessa kristitty uskova vaan Kristuksessa Jeesuksessa.
>>>koska kasteessa synnit pestiin pois ja katkaistaan perisynnin
kadotustuomion kirous.<<<
Synnit saadaan anteeksi Jumalan yhteydessä sisällä Jumalassa,
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, ei kasteessa. Et saa anteeksi
syntejäsi kastattamalla itsesi. Saat synit anteeksi tulemalla
Jeesuksen Kristuksen luokse ja uskomalla Häneen.
Kun tulet Jeesuksen luokse ja uskot Häneen, Jumala asettaa
sinut Jeesukseen Kristukseen. Hänessä sinulla ja minulla
on syntiemme anteeksisaaminen Jumalan armosta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
Mvh J - KSynnit saa anteeksi uskomalla ja kasteessa. Vain Kristuksessa olevan voi saada syntinsä anteeksi ja Kristukseen meidät kastetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnit saa anteeksi uskomalla ja kasteessa. Vain Kristuksessa olevan voi saada syntinsä anteeksi ja Kristukseen meidät kastetaan.
Syntinsä anteeksi saanut ihminen kastattaa itsensä
Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen.
Kasteessa hän nousee uuteen elämään Jeesuksen kanssa
Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusvoimassa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntinsä anteeksi saanut ihminen kastattaa itsensä
Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen.
Kasteessa hän nousee uuteen elämään Jeesuksen kanssa
Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusvoimassa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183
Mvh J - K"Syntinsä anteeksi saanut ihminen kastattaa itsensä"
VÄÄRIN! Tuollaista opetusta ei ole Raamatussa! Siellä on kaste syntien anteeksANTAMISEKSI. Ja vain Kristuksen kuolemasta osallinen - sinun mukaasi siis kastettu - voi saada syntinsä anteeksi. Tämä uskon kautta.
- Anonyymi
Mutta ei se pelkkä kaste ja syntien anteeksisaaminen mitään hyödytä. Tänään saat siinä synnit anteeksi ja huomenna teet taasen syntiä ja pitäisi mennä uudestaan kasteelle.
Turha siitä oravanpyörästä on ikuista kinaa käydä.- Anonyymi
Ei pelkkä kaste vaan kaste ja usko! Kaste suoritetaan kerran, uskoa pitää joka päivä
- Anonyymi
Uskollako ne synnit sitte saa joka kerta anteeksi.
Ja jos se on niin yksinkertaista, niin miksi hirveä riita ja kina jatkuvasti kaikesta.
Katse, usko ja piste.
Ja pulinat pois.- Anonyymi
Jos syntejä ei saa anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen,
miten ne saadaan anteeksi muulla tavalla? Miten ohitat
Jeesuksen ja uskon Häneen ja saat syntisi anteeksi? Kerro,
mutta perustele ja sido opetuksesi Jumalan Sanan ilmoitukseen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos syntejä ei saa anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen,
miten ne saadaan anteeksi muulla tavalla? Miten ohitat
Jeesuksen ja uskon Häneen ja saat syntisi anteeksi? Kerro,
mutta perustele ja sido opetuksesi Jumalan Sanan ilmoitukseen.
Mvh J - K>>>"usko"<<<
"sen uskonmäärän mukaan , minkä Jumala on kullekin suonut" Room: 12: 3
"Millä mitalla te mittaatte" Luuk: 6: 38 ?????
- Anonyymi
Jos aloittajan mielestä luterilaiset ovat kristittyjä, niin silloin pitää pysyä kaukana "kristityistä".
- Anonyymi
Silti jäi vähän hämärän rajamaille se että miten ne synnit sitten oikein saadaan anteeksi. Ensin kastetaan ja siinäkin vähän niitä annetaan anteeksi ja sitten usko joka päivä antaa vielä lisäksi synnit anteeksi kun niitä kuitenkin tulee tehtyä.
Jos se on näin helppoa kuin heinänteko, niin miksi kauhea kina ja kitinä kasteesta ja uskosta yleensä. Vai missä vaiheessa pitää vielä järkensä nyrjäyttää.- Anonyymi
Se on todella hämärää uskomattomalle.
Jeesukseen uskova saa synnit anteeksi, eikä hänen tarvitse jahkailla kastekipon äärellä:
Ap 10
"Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Luterilaiset korvaavat saarnaamisen vedellä lotraamiseen. - Anonyymi
nimenomaan , se on "liian helppoa".
sillä pelastus ei ole edes minun uskossani ,
vaan yksin Jumalan teko Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
ja usko se ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesukseen uskova saa synnit anteeksi, eikä hänen tarvitse jahkailla kastekipon äärellä:
Ap 10
"Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Luterilaiset korvaavat saarnaamisen vedellä lotraamiseen.Erikoista että raamatussa jokainen uskova kastettiin
Ei kaste korvaa uskoa vaan ne kuuluvat yhteen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nimenomaan , se on "liian helppoa".
sillä pelastus ei ole edes minun uskossani ,
vaan yksin Jumalan teko Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
ja usko se !Hyvä tiivistys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 10
Luterilaiset korvaavat saarnaamisen vedellä lotraamiseen.Uskomattomat todella erottava kasteen ja uskon ja laittavat ne vastakkain ja he läträävät suurella määrällä vettä
Raamatussa vaadittiin parannus ja kaste syntien anteeksi saamiseksi - Anonyymi
Hellarien mukaan kyllä koska hän läträsi veden kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomattomat todella erottava kasteen ja uskon ja laittavat ne vastakkain ja he läträävät suurella määrällä vettä
Raamatussa vaadittiin parannus ja kaste syntien anteeksi saamiseksiAlkukielen mukaan "kääntyminen" kasteen edellä helluntaina ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään jotain hyviä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
Pietarin puheen takia paikalla olleet miehet saivat piston sydämeensä. Piston sydämeen saaminen tarkoitti synnin tuntua, siksi piti kääntyä Jumalan puoleen, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan puhdistettuun ja tyhjään sydämeen.
Paikalla oli vain se ajan mukaisesti vain miehiä.
Miehiä kehotettiin hoitamaan myös perhekuntalaisten kastaminen, jotka olivat kotona.
Siksi kastettavien määrä nousi 3000 ihmiseen sen yhden päivän aikana. Kastaminen käynnistyi heti perhekunnittain, perheenpään määräyksestä koko perhe kastettiin heti välittömästi kristityksi. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan.
Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäisen ihmisen kastamisen samalla kertaa Kristityksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkukielen mukaan "kääntyminen" kasteen edellä helluntaina ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään jotain hyviä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
Pietarin puheen takia paikalla olleet miehet saivat piston sydämeensä. Piston sydämeen saaminen tarkoitti synnin tuntua, siksi piti kääntyä Jumalan puoleen, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan puhdistettuun ja tyhjään sydämeen.
Miehiä kehotettiin hoitamaan myös perhekuntalaisten kastaminen, jotka olivat kotona.
Siksi kastettavien määrä nousi 3000 ihmiseen sen yhden päivän aikana. Kastaminen käynnistyi heti perhekunnittain, perheenpään määräyksestä koko perhe kastettiin heti välittömästi kristityksi. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan.
Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäisen ihmisen kastamisen samalla kertaa Kristityksi.yhden päivän aikana ei , 3000 sielua edes ehtisi tekeen jotain erityisiä tekoja
saman päivän aikana.
yksikertaisesti sanoen. "he uskoivat sanan". Ja Piste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkukielen mukaan "kääntyminen" kasteen edellä helluntaina ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään jotain hyviä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäisen ihmisen kastamisen samalla kertaa Kristityksi.Ei Jumala kasteessa syntien pesemiseksi sitä vettä tarvi sankokaupalla. Pieni vesitilkka riittää siihen tarkoitukseen.
Helluntailaiset miehet yrittivät matkia Juutalaisten Mikve-rituaalipesua, mikä tehtiin lihan saastaisuuksien pesemiseksi kuukautisten ja yhdynnän jälkeen. Siihen Paavali viittaa, että krisittyksi kastaminen ei ole lihan saastan pesemistä varten, vaan syntien pois pesemiseksi varten tehtävä Jumalan armosta säätää salaisuus eli sakramentti. Jumala toimii kasteessa. Ei ihminen niitä syntejä kasteessa pois pese, vaan Jumala Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousmuksen tähden.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Pelastus ja hyvä omatunto on seurausta siitä, kun Jumala pesee kasteessa synnit pois ja synnyttää ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä.
Kastetta kutsutaankin uudestisyntymisen pesoksi.
2. Moos. 40:7
Ja paneman PESOASTIAN seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen VETTÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista että raamatussa jokainen uskova kastettiin
Ei kaste korvaa uskoa vaan ne kuuluvat yhteenUskovan nimen sai Kristukseen kastettu ihminen. Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi,koska he olivat kasteessa pesty synneistä ja saaneet kasteessa Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Lyydiatakin alettiin kutsua uskovaksi kasteen jälkeen. Kreikaksi "pistis" uskovainen, uskova on Kristukseen kastettu.
"ottaa vaarin" totella kuultua kastekäksyä hoitaa koko perheen kastaminen Kristityiksi
Ap. t. 16:14
Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan USKOVAISENA niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
PERHEKUNTA -sanalla tarkoitetaan, että kaikki Lyydian taloudesta riippuvaiset ihmiset perheineen, lapsineen, isovanhempineen kastettiin heti samaan uskoon hänen kanssaan.
Mitään sekauksoisia perheitä eikä perhekuntia ei hyväksytty sen ajan yhteiskunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomattomat todella erottava kasteen ja uskon ja laittavat ne vastakkain ja he läträävät suurella määrällä vettä
Raamatussa vaadittiin parannus ja kaste syntien anteeksi saamiseksihelluntailaisetkin voisivat tehdä parannuksen ja uskoa kaste syntien anteeksisaamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yhden päivän aikana ei , 3000 sielua edes ehtisi tekeen jotain erityisiä tekoja
saman päivän aikana.
yksikertaisesti sanoen. "he uskoivat sanan". Ja Piste.Pelkkä uskominen ei riittänyt, vaan Pietarin kehotus piti uskoa todeksi "ottivat vaarin" mitä on tottelemista ja tekemistä, että kasteessa pestään synnit pois ja saadaan Pyhän Hengen lahja.
Ilman kastetta he olisivat jääneet uskoineen ja synteineen entiselleen.
Pietari kehotti kastamaan myös lapset, mikä tarkoitti koko perhettä, joiden puolesta heille syntyi hätä, ja kyllä niiden miesten perheetkin kastettiin kristityiksi silloin helluntaina.
Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana. Mistään tulevien sukupolvien lapsien pelastuksesta ei osattu edes silloin murehtia.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäisen ihmisen kastamisen samalla kertaa Kristityksi.Miten vauva tekee parannuksen ja ottaa kasteen????
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
- Anonyymi
Olen uskossa Jeesuksen ja elämäni kuuluu Herralle Jeesukselle, mutta en ole kristitty, sillä tänä päivänä kristitty tarkoittaa: ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
- Anonyymi
ei se ny pelkkää sopua ole koskaan ihmissuhteissa.
- Anonyymi
Helluntailaiset ovat uskossaan käännynnäisiä, eivät he olekaan mitään kristittyjä.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
- Anonyymi
Kannattaako hankkia kolera jos rutosta eroon?
- Anonyymi
jos pääsee rutosta ....
- Anonyymi
Helluntailaiset ovat salaliittoteoreetikkoja ja putinisteja eikä heitä kaivata kristittyjen joukkoon, mutta ehkä ortodoksit ottavat heidät vastaan.
- Anonyymi
Putin kyllä ehkä pärjäisi sylipainissa hurmahenkien kanssa, koska hänellä judotausta, mutta on jo niin vanha gubbe, että saattaa silti jäädä hopealle ja hurmahenget tallovat samalla jalkoihinsa kuten meidätkin ovat talloneet kun taidot eivät ole riittäneet niiden nujertamiseen.
- Anonyymi
Minä en ainakaan ole menossa luterilaiseen murhakirkkoon, joka vainoaa Jeesuksen omia ja on murhannut miljoonia Jeesuksen todistanjia ja jota natsinkin ihailivat. Felix Manz kääntyisi haudassaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan ole menossa luterilaiseen murhakirkkoon, joka vainoaa Jeesuksen omia ja on murhannut miljoonia Jeesuksen todistanjia ja jota natsinkin ihailivat. Felix Manz kääntyisi haudassaan...
Minä menen mieluumin sinne kun siellä saa olla rauhassa, eikä vainoa tai uhkaile niitä jotka uskovat Raamattuun, kuten helluntaiseurakunnassa tehdään.
- Anonyymi
Niin onhan putlerikin kastettu ja uskomassa!
- Anonyymi
Fariseukset olivat luonteeltaan aikansa helluntailaisia. He vähättelivät, pilkkasivat ja herjasivat muita ihmisiä ja pitivät itseään ainoina tosiuskovaisiana.
" Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
Fariseukset/lahkolaiset menivät Johanneksen luokse Jordanille saamana sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.
Johannes ei kastanut itsensä uskovaisiksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, koska kaste oli vain syntinsä tunnustaneille katuville sieluille.
Johannes kutsui lahkolaisia kyykäärmeen sikiöiksi.
Käärme kielsi paratiisissa koko perisynnin.- Anonyymi
Repent =tuntea katumusta syntisyyden vuoksi.
King James
Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children. Save yourselves from this untoward generation.
Then they that gladly received his word were baptized: and the same day there were added unto them about three thousand souls.
Syntisten kasteella oli kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Ei jääty odottelemaan parempia päiviä.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Svenska Bibeln 1917
Och redan under samma timme på natten tog han dem till sig och tvådde deras sår och lät strax döpa sig med allt sitt husfolk.
King James
And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway. - Anonyymi
Jokin suojatyöpaikka olisi ehkä sopivin näille hurmahenkien kanssa painiville sakastin asukeille.
Väripainantaa kirkkotekstiileihin taikka puutyölyhytkurssi puuäijän nykyversiota varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin suojatyöpaikka olisi ehkä sopivin näille hurmahenkien kanssa painiville sakastin asukeille.
Väripainantaa kirkkotekstiileihin taikka puutyölyhytkurssi puuäijän nykyversiota varten.Joillain luterilaisilla esiintyy poikkeuksellisen voimakasta taivasikävää, niin että kiipeävät jo herraa vastaan jopa navetan katolle !
Jotkut papit taas rakastavat niin pyöräilyä että polkevat pitkin metsäteitä poiketen välillä piikojen mökeillä kaffikupposelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väripainantaa kirkkotekstiileihin taikka puutyölyhytkurssi puuäijän nykyversiota varten.Kellarin rääkyjät hurmostelee taas
Ja puuäijå siinä samalla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillain luterilaisilla esiintyy poikkeuksellisen voimakasta taivasikävää, niin että kiipeävät jo herraa vastaan jopa navetan katolle !
Jotkut papit taas rakastavat niin pyöräilyä että polkevat pitkin metsäteitä poiketen välillä piikojen mökeillä kaffikupposelle.Sodomiittikäkätys on se joka kiipeilee navetan katolle
Jotkut ukastajat rakastavat lapsia niin paljon että häkki on kutsunut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomiittikäkätys on se joka kiipeilee navetan katolle
Jotkut ukastajat rakastavat lapsia niin paljon että häkki on kutsunutSodomia tarkoittaa myös eläimiin sekaantumista muun homostelun lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomia tarkoittaa myös eläimiin sekaantumista muun homostelun lisäksi.
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia
- Anonyymi
Fariseukset olivat lakihenkisiä uskovia, jotka kyttäsivät koko ajan pitääkö Jeesus sapatin. Ja kun ei pitänyt, päättivät tappaa hänet. Se oli fariseusten rooli. Ketä heillä sitten herjaa on kunkin oman pahansuopaisuuden asia. Niin vain on Raamatun mukaan.
- Anonyymi
Ei siinä Jeesuksen tappamisessa ollut kyse mistään pelkistä opillisista sapattisäännöistä.
Politiikka ja Rooman vallan juonia ne oli, mitä paikalliset ylimystö ja sotilaat toteutti.
Jeesus oli uhka vallanpitäjille, koska kansa puhui, että hänestä tulee seuraava Juutalaisten kuningas ja Rooman valta syrjäytetään kapinalla.
- Anonyymi
Sekin tiedetään, että Paavalin isä veljeili Rooman hirmuhallinnon kanssa ja rikastui ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai miehen poika Saulus Tarsolainen, jotka oli syntyisin nykyisen Turkin alueelta, missä niitä naisia on aina alistettu.
Paavali saattoi olla jo kuvioissa mukana kun Jeesusta vainottiin ja sitten lopuksi tapettiin.
Juudas oli Jeesuksen valitsema apostoli, kuten oli Paavalikin. Heillä oli oma erikoistehtävä suoritettavanaan.- Anonyymi
Paavali oli rikas nuorukainen, joka opiskeli yksityisoppinaana muiden varakkaiden kanssa Gamalielin opissa juutalaista uskontoa.
Damaskon tapahtumien jälkeen Paavali piilotteli monta vuotta piilossa Arabiassa eli vihulaisen puolella 3 v. ja Damaskossa pitkään, eikä kukaan tiedä, mitä mies sillä puuhasteli.
Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄>>Syntisten kasteella oli kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Ei jääty odottelemaan parempia päiviä.>>
Jos on kova kiire kirkko voisi lahjoittaa jokaiselle Ferrarin tai tulla helikopterilla kastamaan syntisiä.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Sulla on paljon niitä Putineita sielä kotona?
- Anonyymi
Monet on luopunnu kristinuskosta ja kironnut lapsena saamansa Pyhän Kasteen eli luopunut esikoisoikeudestaan ja vaihtanut sen lahkoliikkeiden tarjoamiin höyryäviin hernesvelleihin menemällä anabaptistisille epäraamatullisille lahkokasteille. Uudesikaste lahkoon on paha synti ja laittomuuden teko, Ef.4:5
Ylivainioniokin katui ajoittain sitä, kun luopui lapsena saamastaaan Kristillisestä kasteesta ja vaihtoi sen helluntailaisten uusiin lahkokasteisiin.
Mutta siinä vaiheessa oli mahdotonta enää peruuttaa, koska oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja ja rahaa ihan mukavasti.
Mies koki pahan äkkikuoleman vain 61-vuotiaana Espanjassa taudin kohtaukseen, josta sairaudesta väitti parantuneensa ihmeellisesti omissa kokouksissaan.- Anonyymi
Sinä paljastat tekstissäsi ettet tidä mitään Yli-Vainiosta
ja hänen taloudellisesta tilanteestaan mikä se oli.
Mutta mielipiteitä sinulla on kovinkin????
Viisas hankkii ensin tietoa ja puhuu sitten.
Mvh j - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä paljastat tekstissäsi ettet tidä mitään Yli-Vainiosta
ja hänen taloudellisesta tilanteestaan mikä se oli.
Mutta mielipiteitä sinulla on kovinkin????
Viisas hankkii ensin tietoa ja puhuu sitten.
Mvh j - Ksielun tilanne on tärkeämpi kuin rahatilanne, josta hellarit on huolissaan
Niilo jäi kiinni 1304 räikeästä valheesta ja puoskaroinnista, kun oikea lääkäri paljasti väitöskirjassa, että kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään Ylivainion kokouksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sielun tilanne on tärkeämpi kuin rahatilanne, josta hellarit on huolissaan
Niilo jäi kiinni 1304 räikeästä valheesta ja puoskaroinnista, kun oikea lääkäri paljasti väitöskirjassa, että kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään Ylivainion kokouksissa.Koita syödä ja liikkua että jaksat tuota satuasi jankuttaa ylöottoon asti, joka tosin ei koske pascanpuhujia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sielun tilanne on tärkeämpi kuin rahatilanne, josta hellarit on huolissaan
Niilo jäi kiinni 1304 räikeästä valheesta ja puoskaroinnista, kun oikea lääkäri paljasti väitöskirjassa, että kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään Ylivainion kokouksissa.Enkö minä jos sanonut, että kannattaa hankkia ensin tietoa
ennen kuin puhuu. Sinun tieto on tiedon nimellä levitettyä
valetietoa. Ei kaikki ole totta mitä kuulee ja mitä ihmiset
puhuvat.
1 Tim 6:20-21 "Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu,
ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä
puheita ja vastaväitteitä, johon tunnustautuen muutamat
ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!"
- Anonyymi
Ylivainio oli tuumaillut ääneen, mikä kumman henki heitä sitten viskoo nurin selälleen, kun se henki ei ketään paranna yhtään mistään.
- Anonyymi
Ristin teologia kelpaa harvoille ja lahkohenget miellyttävät ainakin aluksi 'lihaa'; saa kiitosta ja kunniaa. Sitten on vaikea irtautua, koska Paholainen todella osaa sitoa ja tuntee ihmisen heikkoudet.
Ihminen on luonnostaan ylpeä ja haluaa olla jotain Jumalan ja ihmisten edessä, siihen lahkot erityisesti antavat tilaisuuksia. Kirkoissakin hierarkian yläpäässä on kauheat kiusaukset, vaikka pitäisi osata olla, vain seurakunnan aidosti nöyrä, syntinsä anteeksisaanut, tasaveroinen palvelija. Rehellinen tietämisestään ja oppimisestaan saa tietenkin olla.- Anonyymi
>>> Rehellinen tietämisestään ja oppimisestaan saa tietenkin olla.<<<
Saako seurata Jeesusta Kristusta Hänen teoissaan
ja tehdä Jeesuksen näyttämiä ja tekemiä tekoja?
Vai tuleeko mitätöidä itsensä mitättömäksi?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - Kitsensä saa ja voi kyllä kernaasti mitätöidä itsenä KAIKKIVALTIAAN JUMALAN
edessä .
"Missä olit sinä silloin , kun minä maan perustin ? Ilmoita se , jos ymmärryksesi riittää."
Job: 38: 4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KJeesusta tuleekin seurata, mennä sapattisin rukoushuoneisiin julistamaan ja samalla parantaa sairaita, Jeesuksen esimerkin mukaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMikä kysymys nyt tuo on olevinaan? Pystytkö tekemään muka Jeesuksen tekemiä tekoja?
Näyttö, ole hyvä?
Jos todellakin aiot lailla vanhurskaaksi tulla, on velvollisuutesi tehdä kaikki samoin kuin Jeesus ja silti et pelastu, koska et ole Jumalan ja ihmisen Poika.
Paras olisi nöyrtyä ja hyväksyä Armo ja Jeesuksen teko kohdallesi.
Hyviä tekoja saa tehdä ja tulee tehdä uskovana, mutta älä väitä että teet Jeesuksen tekoja tai edes todella haluat. Kirjoituksesi ilmentää, että et ole koskaan tehnyt yhtäkään.
Etkö ymmärrä miksi Jeesus kuoli ja kärsi, vaikka oli Jumala ja Kaikkivaltias?
Oletko fariseus vai narsisti vai molempia?
4 suurinta uskonlahkoa sättii ja arvostelee
sekä tuomitsee toisiaan.
Tottakait kaikki muut ovat niitten mielestä vääräuskoisia?
Helluntalaiset
Lestadioliset
Jehovan todistajat
Luterilaiset.
Suunnatonta energian haaskausta.- Anonyymi
Suurin osa itseään kristityiksi kutsuvista on uskosta osattomia maailman ihmisiä. Siis ei ole kyse uskovien välisestä kinastelusta.
- Anonyymi
Valheen teologiaa helluntalaiset levittää.
Helluntailaiset väittivät Ylivainion johdolla, että 1304 parani ihmeellisesti Ylivainion kokouksissa.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset lääk.tri:n väitöskirjassa. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
15 v. myöhemmin kaksi helluntailaista miestä Hirsilä ja Maanselkä teki samanlaisen laajan selvityksen uusista väitetyistä helluntailaisten ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen loputulos oli ihan samalainen. Pelkkiä väitteitä ilman totuutta. - Anonyymi
Juuri siksi se uskovaisuus onkin niin kiehtovaa. Ei ole riidanaiheista eikä riitapukareista pulaa. Olisi itseasiassa aika ankeaa olla ateisti. Mistä sitä oikein kunnolla kinaisi kun millään ei oikein ole väliä eikä heti löytäisi mistään vihamiehiä. Uskovalla kaikki on toisin. Kaikki on käden ulottuvilla heti. Kyllä tosiaan kannattaa tulla uskoon ja jättää tylsä ateistin elämä taakseen.
- Anonyymi
on toteutunut , mitä Jeesus raamatussa sanoo:
"Älkää LUULKO , että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle .En Minä ole tullut
tuomaan rauhaa , vaan miekan." Matt: 10: 34
"miekan" , Raamatun sanan miekan, raamatun sanastahan täällä kiistellään , jotkut uskoo
raamatun sanan , jotkut selittää sanoen : "ei tarkoita niin , vaan näin , jne.
- Anonyymi
Ja sokerina pohjana paini mielikuvitushurmahenkien kanssa.
Sitä huvitusta ei ateisteilla ole eikä he osaa edes kuvitella mikä ilon päivä siitä syntyy.
Se on jopa riemukkaampaa kuin se itse hurmos mitä vastaan taistellaan. - Anonyymi
Seuraaminen Jeesuksen Kristuksen ollessa kyseessä ei tietenkään tarkoita konkreettista askelissa kulkemista, vaan tarkoittaa juuri turvautumista, uskoa Jeesukseen Kristuksena, (saada syntinsä anteeksi Hänen takiaan).
Maailma on muuttunut ja yhteiskunta; ei ole paluuta Jeesuksen aikaan. Hän on nyt ylösnousseena Paratiisissa ja kaikkialla, mutta tunnistettavissa haavoistaan: käsissä, jaloissa, päässä ja kyljessä. Valkopukuisena henkenä ilmestyvää on pidettävä vääränä/henkioppaana, jonka mukaan kristitty ei lähde, vaikka monet lähtevät liian helposti. >>Monet on luopunnu kristinuskosta ja kironnut lapsena saamansa Pyhän Kasteen eli luopunut esikoisoikeudestaan ja vaihtanut sen lahkoliikkeiden tarjoamiin höyryäviin hernesvelleihin menemällä anabaptistisille epäraamatullisille lahkokasteille. Uudesikaste lahkoon on paha synti ja laittomuuden teko, Ef.4:5>>
Putin ei ole luopunnu.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Jos luterilaiset ovat kristittyjä, niin silloin täytyy olla kaukana siitä jumalattomien saastasta!
- Anonyymi
Ei hellareista?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1729883Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513249Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483011- 622748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012125- 1142083
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641566Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221276