Itsarista kysyttävää

Anonyymi-ap

Aion lopettaa päiväni lääkkeillä. Kannattaako lääkkeet sekoittaa esim. jugurttiin ettei tule oksennusrefleksiä? Kannattaako ne murskata?

8

235

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä tee itsellesi mitään sellaista. Mikä sinua painaa tällä hetkellä? Ahdistaako jokin? Voitko jutella vaikeuksistasi kenenkään läheisen kanssa?

      Elämäsi ja sinä olet arvokas ja tärkeä, jotta sitä kannattaa heittää hukkaan.

      Jos mahdollista, voit kertoa tilanteestasi enemmän joko tällä palstalla, läheisen kanssa, tai ottamalla yhteyttä auttaviin numeroihin. Älä jää yksin ongelmiesi kanssa.

      • Anonyymi

        Elämäni ja minä en ole arvokas ja tärkeä. Se on tullut huomattua. Ketään ei kiinnosta miten voin. Ei se puhumalla parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäni ja minä en ole arvokas ja tärkeä. Se on tullut huomattua. Ketään ei kiinnosta miten voin. Ei se puhumalla parane.

        Olet väärässä. Monia, ja myös minua kiinnostaa tietää se, miten voit? Olet yhtä tärkeä, hyvä ja arvokas, kuin kuka tahansa meistä. Pystytkö yhtään kertomaan, mikä sinua painaa? Jos täällä voitaisiin myös sinua jotenkin auttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Monia, ja myös minua kiinnostaa tietää se, miten voit? Olet yhtä tärkeä, hyvä ja arvokas, kuin kuka tahansa meistä. Pystytkö yhtään kertomaan, mikä sinua painaa? Jos täällä voitaisiin myös sinua jotenkin auttaa?

        Ei tunnu siltä. Minua painaa se, etten voi mennä minnekään kun olen pilannut maineeni. Niin paljon ihmisiä tietää mitä olen tehnyt ja millainen ollut. Olen ns. menettänyt kasvoni. Japanissa tehdään sen seurauksena harakiri, miksei suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu siltä. Minua painaa se, etten voi mennä minnekään kun olen pilannut maineeni. Niin paljon ihmisiä tietää mitä olen tehnyt ja millainen ollut. Olen ns. menettänyt kasvoni. Japanissa tehdään sen seurauksena harakiri, miksei suomessakin.

        Tiedätkös, että jokainen mokaa joskus jollain tavalla ?
        Ei maine ihan kovin herkästi mene, ajatus on useimmiten vain omassa päässä.
        Muut unohtavat toisen mokat hyvinkin pian, ainoa joka ne muistaa, on ihminen itse, jos on jotain sattunut mokaamaan.

        Itse olin nuorempana aika tunnettu juoppo " isolla kirkolla ", oli mielenterveysongelmia, seksielämäkin oli turhan vauhdikasta, ym.
        Ehkä silloin ajattelin itsekin, että maine on mennyttä, mutta vuosia jälkeenpäin voin oikeasti tavallaan nauraa itselleni ja koko nuoruuden sekoiluille.
        Ja tänä päivänä menneisyyteni ei haittaa minua, eikä tuttujanikaan millään tavalla.

        Yritin joskus henkeni riistää, useampaankin kertaan, mutta vuosien varrella olen ollut kiitollinen, ettei se koskaan onnistunut. Olisi jäänyt paljon hyvää kokematta ja näkemättä.
        On ollut myös mahdollista tutustua kivoihin uusiin ihmisiin. Jotkut ovat tietoisia menneisyydestäni, jotkut eivät. Eikä yksikään ihmissuhde ole mennyt pilalle sen takia, miten menneisyyteni meni. Ihmiset ovat hyväksyneet minut juuri tällaisena kuin olen.


    • Anonyymi

      Jos lääkkeet oksettaa, ne oksettaa siitä huolimatta, sekoittaako ne johonkin vai ei.
      En kyllä psyykelääkkeillä lähtisi leikkimään, aika tehottomia ovat kyseiseen tarkoitukseen.
      Aloittajan ongelmana voi olla pelkästään heikohko itsetunto. Ei itse pidä itsestään, niin luulee, ettei kukaan muukaan välitä.
      Aina on joku/joitain, jotka välittävät, vaikka ehkä juuri nyt ei siltä tunnu.
      Minäkin välitän, vaikka en tunnekaan henkilöä.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Lisäksi voi saada vinkkejä muuhun avun hakemiseen. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä oman alueen psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Itsemurha ei kannata. Saat kyllä asiasi korjattua ja vointisi hyväksi, mutta se voi viedä aikaa. Eikö hyvää kannata odottaa? Lisäksi, itsemurha voi epäonnistua ja voit helposti esim. halvaantua tai muuta. Ei kannata heikentää omaa tilannettasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe