Ihan kuin meillä, onko sinkuilla vauva haaveita.

21

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole enää vauvahaaveita, lapsiluku on jo jonkin aikaa ollut täynnä.

      Lapset ovat kekseliäitä ja uteliaita, joten joskus tulee vähän sotkua tai muita jännittäviä tilanteita. Omakin muksu olo aikamoinen menijä pienenä, mutta kun näitä videoita katsoo, niin aika vähällä sitä on tainnut päästä 😄

      • Joo meillä on sellainen ristikkäisyys, isommat unohtaa pienemmän tuhoaa. Akryyli maalit seinillä, kynsilat seinillä vessan saa lukkoo tulva vessassa. Vessapaperi kasteltu kattoihin heiniin heitetty eli jää kiinni.😔 mitä pahinta yksi keksi raapia seinään haarukalla myös sakset lähtee käveleen. Myös pesuaineet tyhjennetty viemäriin suorilta. Tänään vessassa käydessä vessan vetäjän napin päälle käsisaippua kaadettu tuumasin tuli nyt sitten saippuan kera suorinta pestyä kädet😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Joo meillä on sellainen ristikkäisyys, isommat unohtaa pienemmän tuhoaa. Akryyli maalit seinillä, kynsilat seinillä vessan saa lukkoo tulva vessassa. Vessapaperi kasteltu kattoihin heiniin heitetty eli jää kiinni.😔 mitä pahinta yksi keksi raapia seinään haarukalla myös sakset lähtee käveleen. Myös pesuaineet tyhjennetty viemäriin suorilta. Tänään vessassa käydessä vessan vetäjän napin päälle käsisaippua kaadettu tuumasin tuli nyt sitten saippuan kera suorinta pestyä kädet😅

        Unohdin krrtoa vaatekaapin sisältö vedetään lattialle samoin käy lelulaatikolle. 😅 voin muistuttaa purkkat on hiuksissa jos sellaisen on isompi ostanut.😇 kaikki pienet syyttää toisia🤦🏻‍♀️


      • Onneksi siltikin olen onnellinen niistä vaikka en ole innokkaasti ostamassa leluja paljoa. Ainiin 2vuotias pissas prinles purkkiin nenän edessä. Osaa kiivetä itse kyykkypissalle pytylle. Hauska tapa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Joo meillä on sellainen ristikkäisyys, isommat unohtaa pienemmän tuhoaa. Akryyli maalit seinillä, kynsilat seinillä vessan saa lukkoo tulva vessassa. Vessapaperi kasteltu kattoihin heiniin heitetty eli jää kiinni.😔 mitä pahinta yksi keksi raapia seinään haarukalla myös sakset lähtee käveleen. Myös pesuaineet tyhjennetty viemäriin suorilta. Tänään vessassa käydessä vessan vetäjän napin päälle käsisaippua kaadettu tuumasin tuli nyt sitten saippuan kera suorinta pestyä kädet😅

        On teillä melkoisen paljon elämää teidän huushollissa 😄

        Itselläni on vain yksi lapsi, mutta hän vastaa energialtaan joskus viittä lasta 🙈 Hän on osannut olla joskus aika mahdotonkin, mutta olen kokenut sen auttavan, että meillä on aina ollut paljon kaikenlaista aktiviteettia. Ihan siis esim. ohjattuja urheiluharrastuksia, mutta olimme aikoinaan paljon myös puistoissa, metsissä, rannoilla, pyörälenkillä jne. Kun energian sai purkaa johonkin, niin illat sujuivat mukavasti. Oi ne olivat ihania aikoja.. Nykyään ei enää äidin seura kelpaa samalla tavalla, kun hän on jo teini 😊


      • Ollaan niitä turvalukkoja ostettu mutta silti meidän kaksivuotias poika käy siskonsa(5v) kaapilla vaihtaa vaatteita usein ja ne on lattialla jää joku siivoo pyykkiin ja kuulin yhtenä aamuna ei yhtään vaatteita. Oltiin 8v vaatekaappi tyhjennetty ja siivottu pyykkiin on eksi olin pessyt ja kuivauskoneessa kuivia.

        Tyhjennän nyt raakasti vaatteita.😅 kun pesen heitän suoraan sitten mitä tiedän ettei koskaan käytetty jätesäkkiin. Että vaatemäärä pienenee. Jokaisella on oma pyykkikori mutta kattoon asti taas sauna täynnä.

        Just vielä oli se tulipalokin ollut saunassa varmasti joku pieni vääntänyt senkin päälle. Joten on vaan saatava määrä pieneksi.

        https://yle.fi/a/74-20054106



      • valtakunta kirjoitti:

        Tässä se uutinenkin https://yle.fi/a/74-20054106

        Laitoinkin sen uutisen luulin unohtaneeni kun katsoin ettei ollut🤦🏻‍♀️


      • Aletheias kirjoitti:

        On teillä melkoisen paljon elämää teidän huushollissa 😄

        Itselläni on vain yksi lapsi, mutta hän vastaa energialtaan joskus viittä lasta 🙈 Hän on osannut olla joskus aika mahdotonkin, mutta olen kokenut sen auttavan, että meillä on aina ollut paljon kaikenlaista aktiviteettia. Ihan siis esim. ohjattuja urheiluharrastuksia, mutta olimme aikoinaan paljon myös puistoissa, metsissä, rannoilla, pyörälenkillä jne. Kun energian sai purkaa johonkin, niin illat sujuivat mukavasti. Oi ne olivat ihania aikoja.. Nykyään ei enää äidin seura kelpaa samalla tavalla, kun hän on jo teini 😊

        Itselläni oli vielä helppoa kun niitä oli vähemmän .😅 pyrin pysymään poissa kotoa juuri tuon takia mutta selkä tuossa meni joulukuussa etten kävellyt yhtään kivuissa nelin kontin vessa kävin ja viimeisillä raskaana. Sen jälkeen pystynyt niin hyvin pysymään poissa kotoa. Tänään siivosin pitkästä aikaan kaapin ovia ja pyrin asunnon saamaan kuntoon maalasin ja kittasinn jo seinääkin tässä muutama kuukaus vielä on muutama seinä tekemättä.

        Mutta tänäön apulaiset pesivät mukana kaappeja ja lattia siinä kastu mutta liotti likaakin pois samalla. On nyt saatava koti kuntoon voimien mukaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itselläni oli vielä helppoa kun niitä oli vähemmän .😅 pyrin pysymään poissa kotoa juuri tuon takia mutta selkä tuossa meni joulukuussa etten kävellyt yhtään kivuissa nelin kontin vessa kävin ja viimeisillä raskaana. Sen jälkeen pystynyt niin hyvin pysymään poissa kotoa. Tänään siivosin pitkästä aikaan kaapin ovia ja pyrin asunnon saamaan kuntoon maalasin ja kittasinn jo seinääkin tässä muutama kuukaus vielä on muutama seinä tekemättä.

        Mutta tänäön apulaiset pesivät mukana kaappeja ja lattia siinä kastu mutta liotti likaakin pois samalla. On nyt saatava koti kuntoon voimien mukaan.

        Siis en pysynyt niin hyvin poissa kotia, tuon ristiluun vaurioitumisen takia ja synnytykseenkin menin pyörätuolissa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis en pysynyt niin hyvin poissa kotia, tuon ristiluun vaurioitumisen takia ja synnytykseenkin menin pyörätuolissa.

        Kuulostaa todella rankalta, kun monen pienen kanssa on joutunut kipeänä olemaan. Terveenäkin on kädet täynnä, saati sitten kipeänä. Onneksi asiat helpottuvat, kun lapset kasvavat ja alkavat yhä enemmän ottaa vastuuta itsestään, mutta ymmärtääkseni teillä on vielä monta kovin pientä lasta huollettavana.

        Hienoa, kun olet saanut tehtyä asioita kotona. Toivottavasti saat apua, niin et ehdit huolehtimaan itsestäsikin arjen pyörityksen keskellä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Kuulostaa todella rankalta, kun monen pienen kanssa on joutunut kipeänä olemaan. Terveenäkin on kädet täynnä, saati sitten kipeänä. Onneksi asiat helpottuvat, kun lapset kasvavat ja alkavat yhä enemmän ottaa vastuuta itsestään, mutta ymmärtääkseni teillä on vielä monta kovin pientä lasta huollettavana.

        Hienoa, kun olet saanut tehtyä asioita kotona. Toivottavasti saat apua, niin et ehdit huolehtimaan itsestäsikin arjen pyörityksen keskellä.

        Mies se tukee arkea ettei sitä ilman apua olisi pystynyt, onneksi ei tullut karessia sen vuoksi vielä kun isommat koulun takia alkoi kiukuttelut silloin ja selkä meni kun vedin ylös toista kändystä, ei edes mitään muuta kuin vedin sängystä Sen jälkeen . Olen iloinen että selkä kesti noinkin paljon tänään sen vuoksi iloitsen asiasta. Tästä tulee keho korjaantua vielä nopeaa. Hiuksetkin sain auki takuista taas iloitsenäistä pienistä iloista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mies se tukee arkea ettei sitä ilman apua olisi pystynyt, onneksi ei tullut karessia sen vuoksi vielä kun isommat koulun takia alkoi kiukuttelut silloin ja selkä meni kun vedin ylös toista kändystä, ei edes mitään muuta kuin vedin sängystä Sen jälkeen . Olen iloinen että selkä kesti noinkin paljon tänään sen vuoksi iloitsen asiasta. Tästä tulee keho korjaantua vielä nopeaa. Hiuksetkin sain auki takuista taas iloitsenäistä pienistä iloista.

        Se on tärkeää, että molemmat vanhemmat osallistuvat arjen pyörittämiseen, ettei kaikki jää vain toisen harteille.

        Toivottavasti kivut pysyy poissa ja pääset jatkamaan puuhiasi. Selkäkivut ovat kamalia, silloin ei pysty oikein mitään tekemään. Eritoten, jos kyseessä on pitkittynyt vaiva. Itselläni selkä menee vain joskus jumiin istumatyöstäni johtuen, mutta se menee yleensä päivässä parissa buranalla ohi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Unohdin krrtoa vaatekaapin sisältö vedetään lattialle samoin käy lelulaatikolle. 😅 voin muistuttaa purkkat on hiuksissa jos sellaisen on isompi ostanut.😇 kaikki pienet syyttää toisia🤦🏻‍♀️

        Purkka hiuksissa...lovi on mullakin joskus ollut hiuksissa purkan ansiosta, edessä tietysti ja näkyvällä paikalla 🙂


    • Ei ole vauvahaaveita, ei ole ollut enää niin kauaa kuin vain suinkin muistan. Toisin sanoen olen vapaaehtoisesti lapseton.

      • Tärkeintä on että voit hyvin ja olet onnellinen. Minulla oli helppoa muutaman lapsen kanssa ja taas epäilen ihmiset joiden vauvat valvottaa eivät hanki lapsia montaa. Tunnen perheen joka teki yhden ja oli erittäin raskasta ja minulle se oli hyvin outoa, mutta nyt sen verta lapsia nähneenä on hyvä tuuri ettei ole meidän perheeseen syntynyt uniherkkää


    • Anonyymi

      Eipä ole, ei ole ollut koskaan. Mä en oikeastaan edes pidä vauvoista, mutta isommat muksut ovat ihan ok. Omani on tietysti ihana, mutta muidenkin ovat ok, siis isompina. Mun lapsilukuni on täynnä tällä yhdellä. Pakollinen vauva-ajan riesa on siedetty ja päästy mukavampiin vaiheisiin. Vauvavaihe, never again.

    • En tiennytkään että kyniä voi käyttää noin luovasti tai että sohvaa voi käyttää kynätelineenä 😁. Poika aikakoinaan posautti kuuman levyn yläpuolella tyhjän litran vetoisen muovisen pullon ja se oli kyllä uskomatonta miten paljon hienojakoista tuhkaa siitä levisikään ympäri keittiötä ja vielä isin vahtivuorolla, no seuraavat kolme tuntia vietin siivoten keittiötä kiireesti ennen mamin kotiintuloa 🙂

    • Vauvoista oiskin kiva puhua, mutta niistä mä en oikeen mitään tiedä. Pitäskö mun pitää seuraava tutkimus tästä meidän neuvolajärjestelmästä. No tässä menee vielä monta vuotta ton koulutusjärjestelmän parissa, tänäänkin menen arkistoon ja keväällä vuorossa kasvatustieteen opinnot avoimessa. Nytkin oon töissä koulussa. Tosin iv konehuoneessa, mutta joku päivä vielä marssin opettajahuoneeseen.

    • Anonyymi

      Ei ole vauvahaaveita, koska olen näin vähän yli 100-vuoden elämänkokemuksella todennut että: elämä on pelkkää kärsimystä, helvettiä, jolloin on erittäin epäitsekästä tehdä lapsia helvettiin kärsimään koko elämänsä ajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe