Olen koko palstakirjoittelu-urani ajan ennustanut Kepun olevan auringonlaskun puolue. Se lähestyy ruotsalaisen sisarpuolueensa kannatusta eli noin 5 prosenttia. Ennustukseni on aina perustunut yhteiskunnan muutokseen. Puoluekannatus seuraa viipeellä yhteiskunnallisia muutoksia, ellei puolue kykene uudistumaan ja seuraamaan tuota muutosta. Kepu ei ole kyennyt vaan kulkenut hullun lailla vastavirtaan. Olen nykyisin oikeastaan toivonut, että Kepu olisi kyennyt uudistumaan ja siitä olisi tullut valtakunnallinen aidosti keskustalainen puolue. Jääräpäisyydessään Kepu on ainostaan luonut tilaa persujen kasvulle.
Edellä mainittu ei ole kuitenkaan se päällimmäinen asia, minkä olen ennustanut oikein. Muutamat opponoijat ovat täällä vuosien mittaan väittäneet minulle, ettei Kepu ole hiipuva puolue vaan demarit. Itse olin sitä mieltä, että niin kauan kuin puolet suomalaisista ansaitsee vähemmän kuin se toinen puoli, Suomessa ja muissakin yhteiskunnissa tarvitaan demarien tapaista puoluetta ja että sellaisen kannatus kyllä pitää pintansa. Tämänpäiväinen galluptulos taas kerran hyvin todentaa, että yksinkertainen teoriana asiasta on oikea. Demarien menestystä voi nimittäin täydellä syyllä selittää hallituksen aikeilla heikentää sosiaaliturvaa ja työehtoja.
Ruotsissahan tilanne on vielä selkeämpi. Demarit ovat Ruotsissa sen kiistattomasti suurin puolue ja kannatus lähentelee jo 40 prosenttia. Suomessa tuskin ihan näihin lukemiin tullaan yltämään, mutta suunta voi olla Ruotsin viitoittama. Jos Suomen demarit onnistuisivat luomaan yhdessä maltillisen oikeiston kanssa vakaan talouskasvun, nämä kaksi puoluetta nousisivat selvästi maamme ykköspuolueiksi aivan kuten Ruotsissa.
Meillä on yksi etu Ruotsiin verrattuna. Oikeistopuolueemme ovat hyväksyneet radikaalin maahanmuuttovastaisen oikeistopuolueen hallitukseen. Ruotsissa on vain sovittu, että Ruotsidemokraatit tukevat vähemmistöhallitusta. Suomessa on siis erinomainen mahdollisuus siihen, että hallitusvastuu nakertaa voimakkaasti persujen kannatusta, kun nämä joutuvat poliittiseen vastuuseen lupauksistaan, jotka eivät toteudu.
Siis SDP n. 23 ja Kepu n. 10 % nyt.
Oikeassa olemisen riemu
1
148
Vastaukset 1
No voihan rähmä. Avaus tuli ihan väärälle sivulle. Sori siitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601872Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt251470- 991072
- 45820
- 87783
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20599- 28591
- 31533
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56528Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,100457