Olen koko palstakirjoittelu-urani ajan ennustanut Kepun olevan auringonlaskun puolue. Se lähestyy ruotsalaisen sisarpuolueensa kannatusta eli noin 5 prosenttia. Ennustukseni on aina perustunut yhteiskunnan muutokseen. Puoluekannatus seuraa viipeellä yhteiskunnallisia muutoksia, ellei puolue kykene uudistumaan ja seuraamaan tuota muutosta. Kepu ei ole kyennyt vaan kulkenut hullun lailla vastavirtaan. Olen nykyisin oikeastaan toivonut, että Kepu olisi kyennyt uudistumaan ja siitä olisi tullut valtakunnallinen aidosti keskustalainen puolue. Jääräpäisyydessään Kepu on ainostaan luonut tilaa persujen kasvulle.
Edellä mainittu ei ole kuitenkaan se päällimmäinen asia, minkä olen ennustanut oikein. Muutamat opponoijat ovat täällä vuosien mittaan väittäneet minulle, ettei Kepu ole hiipuva puolue vaan demarit. Itse olin sitä mieltä, että niin kauan kuin puolet suomalaisista ansaitsee vähemmän kuin se toinen puoli, Suomessa ja muissakin yhteiskunnissa tarvitaan demarien tapaista puoluetta ja että sellaisen kannatus kyllä pitää pintansa. Tämänpäiväinen galluptulos taas kerran hyvin todentaa, että yksinkertainen teoriana asiasta on oikea. Demarien menestystä voi nimittäin täydellä syyllä selittää hallituksen aikeilla heikentää sosiaaliturvaa ja työehtoja.
Ruotsissahan tilanne on vielä selkeämpi. Demarit ovat Ruotsissa sen kiistattomasti suurin puolue ja kannatus lähentelee jo 40 prosenttia. Suomessa tuskin ihan näihin lukemiin tullaan yltämään, mutta suunta voi olla Ruotsin viitoittama. Jos Suomen demarit onnistuisivat luomaan yhdessä maltillisen oikeiston kanssa vakaan talouskasvun, nämä kaksi puoluetta nousisivat selvästi maamme ykköspuolueiksi aivan kuten Ruotsissa.
Meillä on yksi etu Ruotsiin verrattuna. Oikeistopuolueemme ovat hyväksyneet radikaalin maahanmuuttovastaisen oikeistopuolueen hallitukseen. Ruotsissa on vain sovittu, että Ruotsidemokraatit tukevat vähemmistöhallitusta. Suomessa on siis erinomainen mahdollisuus siihen, että hallitusvastuu nakertaa voimakkaasti persujen kannatusta, kun nämä joutuvat poliittiseen vastuuseen lupauksistaan, jotka eivät toteudu.
Siis SDP n. 23 ja Kepu n. 10 % nyt.
Oikeassa olemisen riemu
1
147
Vastaukset
No voihan rähmä. Avaus tuli ihan väärälle sivulle. Sori siitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611