Olen viimeisen vuoden aikana joutunut ymmälleni eläkeasioissa. Puopolo vetää tubessa vähän karpomaista kanavaa. Noin vuosi sitten sinne tuli video, jossa Ivan kertoo että valtio ryöstää säännöllisesti eläkevaramme. Linkki videoon lopussa.
Nyt sitten marraskuun aluksi yle kertoo että joillakin on liian hyvät eläkkeet, rahat loppuvat ja että eläkeläiset eivät ole tienanneet eläkettään, sen maksavat työssäkäyvät. Eli kunnon sosialismi-henkeen vaaditaan eläkeleikkuria. Linkki ylen juttuun alla.
Joku nyt valehtelee ja kovasti. Ivan ja Yle ovat olleet sotajalalla jo pitkään toisiaan vastaan.
Puopolon video: https://youtu.be/KapdLhdXG9Y?si=T3_mg2RrnzuhiVur
Ylen juttu: https://yle.fi/a/74-20058453
Tästä tulee mielenkiintoinen vääntö
Joku valehtelee kovasti, eläkkeet puolitetaan?
12
254
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös eläkevaroja ole säästössä noin 230- 250 miljardia, joten ei ne nyt heti lopu. Eläketurvakeskus varmasti vastaa kysymykseesi jos s- postaat sinne.
etk.fi - Anonyymi
Kaikenlaisia trolleja ja huuhaata on nyt yhtäkkiä alettu kirjoittamaan työeläkkeistä. Ne voi sivuuttaa huomiotta, jollei halua osallistua trollien huuhaaväittelyihin.
Työeläkejärjestelmä on tällä hetkellä hyvin vakaa ja täysin velaton, itse asiassa rahaa on tuon n 250 miljardia rahastoissa ja sieltä niitä sijoitetaan markkinoille tuottamaan. Palkansaajien työeläkkeisiin ei käytetä verovaroja yhtään.
Jatkuvasti tietysti pitää olla hereillä ja tehdä tarvittavia tarkistuksia ja korjauksiakin., näinhän on tehty koko ajan alusta alkaen.- Anonyymi
Juu olen itsekkin miettinyt että onko kyseessä vieraan vallan vaikutusyritys.
Nostetaan tapetille todella ikäihmisten eläkkeitä ja verrataan niitä maksettuihin maksuihin ja luodaan illuusio että eläkejärjestelmä ei toimi ja luotettavuutta ei ole.
Kirjoituksilla yritetään romuttaa yhteiskunnan peruspilareita, valitettavasti osa uskoo väitteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu olen itsekkin miettinyt että onko kyseessä vieraan vallan vaikutusyritys.
Nostetaan tapetille todella ikäihmisten eläkkeitä ja verrataan niitä maksettuihin maksuihin ja luodaan illuusio että eläkejärjestelmä ei toimi ja luotettavuutta ei ole.
Kirjoituksilla yritetään romuttaa yhteiskunnan peruspilareita, valitettavasti osa uskoo väitteitä.Kyllähän mieleen tulee tuokin. Tunnettuahan on, että eräs vieras valta on kovasti satsannut länsimaiden yhteiskuntien toimivuuden hajoittamiseen noilla kyberhyökkäyksillään. Ja sitähän ei tehdä vain ulkoiseen turvallisuuteen liittyvillä trolleilla, vaan myös siviiliyhteiskunnan tavallisten ihmisten perusrakenteisiin kohdistuvana juuri niihin vähän vaikeammin ymmärrettyihin/tunnettuihin ja helposti popularisoitaviin juttuihin.
- Anonyymi
Mitenkäs nyt, kun nykysuuntaus on sellainen, että työura alkaa myöhemmin. Kaikille ei kerry sitä 40v työuraa ja kohta on muodissa koko elämän kestävä vuokralla asuminen.
Eläkkeet toki joustaa alaspäin, jos ei niitä maksujakaan ole maksettu, mutta yhteiskunta joutuu muussa asiassa maksumieheksi.
Nykyeläkeläisistä 80% asuu omassa asunnossa, onko tulevaisuudessa edes puolella eläkeläisistä omaa asuntoa ja kuka sen vuokran sitten maksaa?- Anonyymi
Kyllä työeläkkeestä kykenee vuokran maksamaan. Ellei nyt sitten tapahdu jotain radikaalia? Oikeisto hallituksista kun ei koskaan tiedä ja niiden talousosaaminen on pyöreä 0.
- Anonyymi
Tuota kirjoittamaasi haastetta ei voi ratkaista työeläkevakuutusjärjestelmän avulla. Ei se edes kuulu sinne, vaan on muun yhteiskunnan eri toimijoiden vastuulla olevia juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kirjoittamaasi haastetta ei voi ratkaista työeläkevakuutusjärjestelmän avulla. Ei se edes kuulu sinne, vaan on muun yhteiskunnan eri toimijoiden vastuulla olevia juttuja.
Eli jos se on yhteiskunnan vastuulla, niin siinä ei ole _yksilön vastuuta_ ollenkaan omasta menettelystään. Se kaikki vastuu ulkoistetaan muille veronmaksajille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos se on yhteiskunnan vastuulla, niin siinä ei ole _yksilön vastuuta_ ollenkaan omasta menettelystään. Se kaikki vastuu ulkoistetaan muille veronmaksajille.
TuotaEn kyllä tarkoittanut. Yksilön vastuu on ensisijainen ilman muuta.
Pointtini oli, ettei työeläkejärjestelmälle tuota voi sälyttää mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TuotaEn kyllä tarkoittanut. Yksilön vastuu on ensisijainen ilman muuta.
Pointtini oli, ettei työeläkejärjestelmälle tuota voi sälyttää mitenkään.Ymmärsin kyllä, mutta oli tarkoituksella kärjistetty, koska demarien ajattelu on oikeasti yksilön vastuun siirtämistä yhteiskunnan vastuulle. No hard feelings.
- Anonyymi
työeläkkeissä tehdään päätöksiä vuosikymmenien päähän. Siis nyt voidaan tehdä päätöksiä joilla on tehoa vuonna 2040 alkavissa eläkkeissä. Indeksit on eri asia. Ja mielestäni Kelan maksamat työkyvyttömyyseläkkeet eivät ole mitään eläkkeitä vaan sosiaaliturvaa ja ne kerätään mistä kerätään.
Itse kuulun tuohon porukkaan joka tulee elämään iäkkäämpänä hattu kourassa koska työeläkekertymä on ohut. On tässä tullut mietittyä asioita tulevaan, mutta tuskin tässä 20-v tarvitsee miettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091