Ulosotto vie elämänhalun

Anonyymi-ap

En tiedä miksi kirjoitan tänne, kaipaan kai vertaistukea tai jotain. Tuntuu niin älyttömän pahalta, että meinaan tukehtua.

Olen 33-vuotias henkilö, jolla on ulosotossa 186000 euroa. Velka on kaiken lisäksi syntynyt lähes täysin minusta riippumatta, koska luotin väärään ihmiseen.

Olen, tai olin perusduunari. Nykyään olen työtön, koska minulla ei ole enää henkisiä voimavaroja käydä töissä ja Kelan tuet ovat suurin piirtein saman verran mitä palkasta jäi käteen.

En tiedä mitä teen. Elämä ei tunnu enää elämisen arvoiselta.

7

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, ymmärrän tuskasi.
      Minulla sama tilanne. Elämän ekan kerran ulosotossa ja joudun maksamaan ksnssavelallisten velat, kun heillä ei mitään. Ei minullakaan muuta kuin palkka ja velkainen asunto. Kaikki ilmeisesti menee.
      Minulle kyllä sanottiin, että pitää hakeutua velkajärjestelyyn. Rankka sekin, mutta velat leikkautuvat. Eikö sinua ole sinne ohjattu?
      Jos velkaantuminen ei omaa syytä, se lähtökohtana hyvä. Samoin summa niin iso, että sitä ei ulosotossa makseta. Näkyy kyllä jopa rikollisetkin sen saaneet, kunhan ensin ovat näyttäneet muutoshalunsa.
      Ota yhteys kuntasi velkaneuvontaan, he ohjaavat ja auttavat. Ilmaista.
      Minä olen sinne suuntaamassa, aika varattu, sillä muuten päivänvaloa ei tähän mörrimöykkymetsään näy. Elämänhalut vähissä ja noin tunnin välein mietin itsemurhaa.
      Luin, että kannattaa saada diagnoosi, jonka liittää velkajärjestelyhakemukseen. Eli käy lääkärissä ja kerro olosi, ainakin ahdistukselta kuulostaa. Itsellä se ja masennus asiasta. Vertaistuki on parasta. Paljon jo on, kun pystyt täällä kertomaan olostasi, kerrot saman lääkärille. Itse olen kertonut ja apuakin saanut.
      Löysin muutaman ihmisen, joilla samantyyppistä ongelmaa ja vertaistuki tosiaan auttoi kovasti.
      Eräs ystävä sanoi, että rahaahan se vain on ja kukaan ei mitään saa mukaansa. Toisaalta niin, mutta hirveä huoli ja turvattomuuden tunne näistä tulee.
      Jos haluat vastata ja jutella, voit laittaa alkuun Jossu, se olen minä. Ei tosin oikea nimeni!
      Jos saat toivoa tästä, se auttaa töihin palaamisessa.
      Yritetään löytää jotain toivoa. Päätinkin, että jos tästä selviän, alan tukihenkilöksi.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­­N­­y­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18088190R

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hei! Rukoile Jumalaa, Jeesusta. Tämä kommentti varmasti saa pilkkaa. Mutta en välitä sillä välitän sinusta.

      • Anonyymi

        Olikos tämä se joka takasi jeesuksen velkapaperin 🤣


    • Anonyymi

      Eristettyjä on takuulla enemmän kuin paleja ja ukreja yhteensä.

    • sos-kriisikeskus

      Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Ulosotto on hyvin outo toimenpide hyvin kalliiksi tulee velalliselle.
      ikuinen liega on kaulassa painaa ja puristaa ei loppua näy.
      velkaa alle 9000e korkoja meni tämänvuoden aikana n,4000 velka ei lyhentynyt
      yhtään.
      vääryyttä on kun ei näy paljonko on kulut korot kaikki on salattu mustassa aukossa
      velalliset elättää tämän maan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe