Kuka on maksanut eläkkeensä

Anonyymi-ap

Yli 50v työelämässä ollut, synnyttänyt uusia veronmaksajia, kouluttanut heidät ammatteihin, hekin ovat osaltaan jo perheet perustaneet. Eläkeläinen on antanut työpanoksensa yhteiskunnalle. Elänyt siivosti koko ikänsä.
Mitä tällaisen suomalaisen olisi vielä pitänyt tehdä ansaitakseen eläkkeensä?
Tänne lappaa jatkuvasti väkeä joka ei tikkua pane ristiin suomen hyväksi. Näitä hyysätään ja palvotaan ylenpalttisesti. Heitä varten suunniteltiin se takuueläkekin kun venäläiset rynnivät Suomeen muka inkeriläisinä.

9

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pelkästään palkasta maksettavia eläkkeitä ei pidä miettiä / niiden sijoitusten tuottoa. Maksaahan palkansaaja veroa palkasta, alv. ostoksista, auton käyttövoima veroa, asunnon ostosta "veron", perinnöstä veron yms. Jolla yhteiskuntaa pidetään pystyssä.
        Palkasta vain hyvin pieni osa on oikeasti "verotonta"


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­­­N­­y­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18090880E

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Luulitko että elämän iltapuolella odottaa jokin palkinto? Ainoa palkinto elämästä on kuolema. Olisit vaan ryypännyt ja rellestänyt.

    • Anonyymi

      Eihän eläkevakuutus-säästöt ole tosiaan mikään pankkitili. Mitä jos joku ajaa autonsa lunastuskuntoon ja saisi korvausta sen verran, mitä on maksanut vakuutusmaksuja?

      Eläkkeestä valittajien logiikalla se pitäisi mennä niin. Eikä kaikki eläkettä saavat elä js ole eläkkeellä yhtä pitkää aikaa. Eikös sitten sekin ole suuri vääryys?

      Itse olen eläkeyhtiön maksamalla työkyvyttömyys eläkkeellä. Toinen vaihtohan olisi olla verorahoilla työttömänä.

      Kukaan ei tietenkään minua koskaan palkkaisi mihinkään, enhän voinut enää olla entisessä, vakituisessa työssänikään, koska olen työkyvytön.

      Työttömyysrahat, asumistuki ja mahdollinen toimeentulotuki tietenkin kustannettaisiin verorahoista.

      Olisiko se sitten parempi? Elintasoni ja kulutukseni olisi pienempi, elantoni tulisi verorahoista eikä yhtään työllistä tulisi lisää. Kuka voittaisi? Vai olisiko ainoa hyöty, että nillittäjille tulisi parempi mieli?

      Lisäksi kannattaa muistaa, että lähes jokaisen työeläkeläisen tilalle on palkattu joku työtä etsivä.

      Jos noita eläkkeestä vinkujia noin kovasti harmittaa, niin kannattaa vaikka hypätä bussin alle. Kätevästi voi päästä eläkkeelle, jos jää henkiin. Se olisikin ihan uusi kokemus nykyisille minä, minä, minä-tyypeille.

      Tästä kirjoituksesta on ihan turha vetää hernettä nekkuun. Maailma nyt vain on tällainen, eikä se muutu s24 palstoille kirjoittamalla.

      • Anonyymi

        Siis pointtini oli, että kyllä aloittajakin on eläkkeensä ansainnut.


    • Tästä aloituksesta ei voi olla kuin samaa mieltä. On äärimmaisen huolestuttavaa jos nuoremmat sukupolvet eivät enää ota vastuuta oman yhteiskuntansa jatkuvuudesta. Globalismi on milleniumin vaihteen jälkeen tullut trendikästä. Kansallismielisyys ja isänmaallisuus on haluttu nähdä suorastaan rasismina. On ollut hienompaa olla globalisti ja kantaa huolta koko maailmasta. Kyllähän maailman tila on kaiken kaikkiaan huolestuttava, mutta miten suomalainen voi ottaa vastuuta esimerkiksi siitä, että tässä modernissa maailmassa islamilaiset valtiot toimivat niin kehnosti, että niistä lähdetään miljoonapäisinä laumoina vyörymään kohti kristittyä ja maallistunutta Eurooppaa?

      Kyllähän sen verran globalisti voi olla, että kantaa huolta maailman ympäristön tilasta, mutta ei sitä mielestäni niin voi tehdä, että sivuutetaan kokonaan vastuu omasta valtiosta. Jotta demokratia ja sen mahdollistamat arvot säilyisivät tässä kovassa maailmassa näinä ankeina aikoina niin ihmisten pitäisi noudattaa tätä ohjenuoraa: Hyvä valtio kantaa vastuun ensisijaisesti omista kansalaisistaan ja hyvät kansalaiset kantavat vastuun omasta valtiostaan. Sen lisäksi tulee demokraattisten valtioiden keskinäinen solidaarisuus ja yhteistyö paremman maailman puolesta. Niin sen mielestäni pitäisi mennä jos realisteja ollaan.

      • Anonyymi

        "On äärimmaisen huolestuttavaa jos nuoremmat sukupolvet eivät enää ota vastuuta oman yhteiskuntansa"

        Ei edes länsimaissa vanhusten oloja voida kunnollisina pitää jos ne ei ole nuorempina tehneet liutaa lapsia huolehtimaan niistä.

        Ei yhden lapsen palkkatulot riitä 2 vanhemman elättämiseen samalla kun niiden pitäisi elättää itsensä ja omat lapsensa.

        Puhumattakaan kun eläkeläisten joukossa myös täysin lapsettomiakin "siivestäjiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On äärimmaisen huolestuttavaa jos nuoremmat sukupolvet eivät enää ota vastuuta oman yhteiskuntansa"

        Ei edes länsimaissa vanhusten oloja voida kunnollisina pitää jos ne ei ole nuorempina tehneet liutaa lapsia huolehtimaan niistä.

        Ei yhden lapsen palkkatulot riitä 2 vanhemman elättämiseen samalla kun niiden pitäisi elättää itsensä ja omat lapsensa.

        Puhumattakaan kun eläkeläisten joukossa myös täysin lapsettomiakin "siivestäjiä".

        Ja tuokin nähty että ei somaliasta tänne tuotu halua palkastaan elättää suomalaisia eläkeläisiä. Ei niillä ole mitään tunnesiteitä eläkeläisiin. Niiden puolesta eläkeläiset kantasuomalaiset voidaan hävittää ongelma jätteenä jos se parantaa käteen jäävää tuloa.

        Ei työperäinen maahanmuutto siis ole mikään ratkaisu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      188
      4386
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      116
      2764
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2254
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2215
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1942
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1424
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1180
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1071
    Aihe