Totinen usko, totinen Jumala ja totinen kristillisyys! (osa A)

Anonyymi-ap

Totinen usko, totinen Jumala ja totinen kristillisyys! UT:n faktoja (osa A)

Tällä foorumilla nousi esille jonkun kirjoittajan taholta aika merkillinen ongelma? Hänelle tuntui syntyneen niin paha ongelma, että se näytti jumittavan hänet ihan perin juurin! Hän oli ”takertunut” yhteen lauseeseen, kirjoitti näin:
• Anonyymi 2023-11-05 12:29:34
”Luin kirjoituksen, siinä yksi kohta tökkäsi pahasti, eli tämä:
" Herramme Hyvä Paimen, tahtoo puhutella totisia lampaitaan. Nyt. On aika ”herätä”! On aika puhdistua, saada totinen uskon lahja. Jotta kestää ne ajat, joita kohden olemme etenemässä. "

”Todellinen Usko saadaan uudestisyntymässä ! Sitten se Usko kasvaa uskovan Uskonelämän kautta ja avulla !”

(Em. kommentti löytyy tästä ketjusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18086322/heratys-harhaoppi-ja-eksytys!-(osa-a)---utn-faktoja

1) Totinen (= todellinen) usko kristityn vaelluksessa!
---------------------------------------------------------------------


Koska ”uskon” asia ja kysymys on aivan keskeinen opetus Raamatussa, lienee tarpeen katsahtaa sitä kunnolla! Ei vain yhtä jaetta, vaan laajasti – mitä uskosta on lausuttu Sanassa!

On jopa absurdia, että kun joku kirjoittaa ”totinen usko” ! Se ei kelpaa? Mutta itse kirjoittaa ”todellinen usko” . . . ja kelpuuttaa sen!

Kysymys on samasta asiasta: Totinen usko on todellista uskoa!
• ” Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy”. ( Heb 11.1)
• ” Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä mitä ei nähdä..” ( Heb 11:1, KR1992)

2) Mitä ”totinen” sana tarkoittaa, sisältää?
---------------------------------------------------------

Jokainen normitason ihminen tietää, mitä sana ”totinen” tahtoo ilmaista? On aivan yleinen tapa lausua:
• totinen usko, totinen uskova
• totinen parannus
• totinen kristillisyys
• totinen vaellus
• totinen rukous

Tämän jokainen jolla järkikulta toimii, tajuaa – että sanalla ”totinen” tarkoitetaan todellista asiaa. Vastakohtana epätodellinen, falski, epätosi, epävakaa, epävarma, jne.
Totinen usko on siis ”luja luottamus” , kuten Hebr 11: jae lausuu!

On nyt katsottava kuitenkin mitä yleisesti ja virallisesti sanan ”totinen” semantiikka tarkoittaa? Totinen kristillisyys, eli Uskon ja elämän parannuksen..

3) Adjektiivi ”totinen”?
-------------------------

Adjektiivi:
• totinen (38) (komparatiivi totisempi, superlatiivi totisin) (taivutus)
• vakava ja hymytön
• (vanhahtava) todellinen
• vilpitön,
• vakava,
• hillitty,
• rauhallinen,
• tyyni,
• juhlallinen,
• tosikkomainen,
• vakavamielinen.

Aloitus jatkuu

26

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:Totinen usko ja totinen kristillisyys? UT:n faktoja (osa A)

      4) Totinen Jumala – totinen usko!
      ________________________________________

      • ”Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
      • - ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.” ( 1 Joh 5:20)

      Eli? Niinkuin Jumalan Poika Jeesus on Totinen, niin ”totinen uskova” tarkoittaa sellaista, jolla on vakaa ja vilpitön usko!

      Paavali sanoo Timoteukselle:
      • ”mieleeni muistuu se vilpitön usko..” ( 2 Tim.1:5).

      Totinen(todellinen) usko on sitoutunut Jumalan ja Sanan totuuteen!
      • ”Minulla ei ole suurempaa iloa kuin että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.” ( Joh 3 kirje: 4)


      5) Lopunajan eksytykset, harhat ja hömppäusko!
      --------------------------------------------------------------

      UT:n tekstit ennustavat, että viimeisinä aikoina on eksytyksiä, muotojumalisuutta, luopunutta uskoa, jne. Tällaiset kevytkenkäiset uskon tahot jopa pilkkaavat ”totisia uskovia” jotka ovat valinneet seurata Jeesusta Kristusta opissa ja elämässä.
      - Pilkataan ”fundamentalisteiksi” vanhanaikaisiksi. Fossiileiksi. Kun eivät ”juokse modernien villitysten” mukana joka rapakkoon! Villitsevien henkien mukana.

      6) Herramme Jeesus ja ”totinen” taso?
      ------------------------------------------------

      Miksi Jeesus käytti sanaa totinen? "Totisesti, totisesti"?


      Ne, jotka väittävät ettei Raamatussa ole mitään ”totisesta uskosta” ovat kai kokonaan unohtaneet, että Herramme Jeesus nimenomaan käytti sanaa ”totinen, totisesti”.

      Käyttäessään sanaa: ”totisesti, totisesti” Hän tarkoitti erittäin vahvaa ilmausta. KUN itse Jeesus käytti sanaa ”totinen”, totisesti, jokaisen uskovan tulee kunnioittaa sellaista tasoa. Totista. Totinen, todellinen usko on sitoutunutta. On vapaaehtoinen lupaus ja päätös seurata Jeesusta, opissa ja elämässä!

      Sen vastakohta on veltto ja kompromisseja suosiva usko. Rakkaus maailmaan, kahdella tiellä mutkittelu. Epävakaus. Rakkaus Jumalaan, Jeesukseen ja Sanaan on sit sun tätä?

      • 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
      • 10 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. · Mutta joka menee ovesta.
      • 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. .
      • Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Nouse ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään vaan uskoisi sen tapahtuvan, mitä hän sanoo....
      • 2:10-11 24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä...
      • ”Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun...
      • "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta...
      • "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan....
      • "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti. ... Lapseni, enää vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette etsimään minua, mutta..
      • ”Totisesti minä. sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät.
      • "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava."

      Lopuksi
      ----------------

      Tämän aloituksen jatkossa ( osa B) tarkastelua, mitä kaikkea sanan ”usko” yhteydessä UT opettaa?

      Olkoon jokaisen Jeesuksen seuraajaan usko ”totinen”, vilpitön, rehellinen ja aito!
      Sellaista uskoa Jumala kunnioittaa…

      - aloittaja

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­­y­­­m­f­­o­­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Toiset kehuvat uskoaan, mutta kirjoittavat rasistisia vihakirjoituksia, sellaisia joita Jeesus ei puhunut, eikä niin toiminut.

      • Anonyymi

        Ahkeroida työssä syödä OMAA LEIPÄÄNSÄ EIKÄ TOISTEN


    • Anonyymi

      Tartteeko sitä aina olla niin totinen vaikka uskontonne on menneeseen jämähtänyt.
      Minusta kun äpäräkultti on oikeastaan hyvin hauska kertomus. Yritin Aasiassa selittää sen perusteita. Nauruksihan se meni kun selvisi että kyseessä on vain epätoivoinen yritys peitellä teiniraskautta.

      • Anonyymi

        Saat pitää mielipiteesi.
        On aika nauraa, aika itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat pitää mielipiteesi.
        On aika nauraa, aika itkeä.

        Tietysti toikin pitää lukea rabbien koruista ennen Jeesusta että välillä itketään välillä nauretaan eihän sitä itse normaali tajua. Milloin siirrytte Jeesuksen ristille?


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo sellaistakin, "ettei usko ole joka miehen" luona.

    • Anonyymi

      Totinen usko on todellista, ja se on kiinni Herrassa, ei mielipiteissä.
      "Herra on uskon alkaja ja täyttäjä! Kyllä. Etsipäs Raamatusta,

      Usko voi kasvaa ja vahvistua.

      Se voi heikentyä ja romuttua ja kuolla pois.

      • Anonyymi

        Totisesta - siis lujasta ja ehdottomasta uskosta - Herraan kiinnitetystä.. lisää

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18115323/totinen-usko-puhdistettu-koeteltu!--(-osa-c)

        Jotka väittävät, että "usko saadaan uudestisyntymässä" ja mitään lisää uskoa ei tarvita?

        Ova pahassa pimennossa siihen, mitä RAAMATTU - UT opettaa!

        Kyllä sitä tarvitaan!

        Saatu usko tarvitsee jatkuvaa kasvamista, jotta se ei kuihdu!
        Se tarvitsee puhdistusta siitä ja tästä, koska vain PUHTAASSA sydämessä ja elämässä USKOLLA On se maaperä missä kasvaa!

        Niinkuin hyötykasvit?
        Ei ne rikkaruohopellossa menesty?
        On kitkettävä pois rikkakasvit...

        Samoin? Jotta usko kasvaa, vahvistuu, tulee totiseksi ja todelliseksi aarteeksi...
        Se tarvitsee sellaisen "maaperän" josta UT opettaa...

        Terve uskon kasvu nousee
        "Terven opin sanasta." ( 1 Tim 6:3- 2 Tim 4:3-4)


        Niinkuin kehomme tarvitsee ravintoa, myös usko tarvitsee evästä!
        "Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." ( Room 10:17)


    • Anonyymi

      Totinen? Kannattaako jumalankaan olla aina niin paska jäykkänä. Istumisesta saa tietty ummetuksen että vakavaksihan se sellainen vetää.

      • Anonyymi

        Pidä suusi pienemmällä...


    • Anonyymi

      Totisen uskon vastapuolella on
      - epätotinen veltto ja valheellinen uskottelu!

      • Anonyymi

        Totisen uskon vastakohta on todellisuus.


    • Anonyymi

      Näin se näkyyy

    • Anonyymi

      Ei ole mitään "toista uskoa". On uskoa, jonka Herra tahtoo puhdistaa ja uudistaa!
      Eihän kukaan pysty "puhdistamatta" elämään koko elämäänsä!

      Ei kukaan kestä ilman uskon uudistamista loppuun saakka.!
      Kokeilla saa!

    • Anonyymi

      JOtkut kehuu ja kerskaa, että on "uudestisyntymässä saatu usko"!

      Mutta miten on jatko?

      Onko uskoa koeteltu?
      Onko koetukset kestetty?
      Onko uskoa puhdistettu, niinkuin Raamattu sanoo ja käskee?

      Jos se on vanhaa hapatusta, ja pelkkää hokemista:

      "usko saadaan uudestisyntymässä" se on - mitä?

      USKO - totinen ja luja usko?

      SE kestää KOETUKSET!
      'Se kestää ( ja tahtoo= puhdistua!
      SE kestää tulen läpi!
      Se vahvistuu kun koetukset sitä puhdistaa roinasta!

      Mutta?

      Ihmistason jankuttaminen "uskosta"?

      Usko on etenevä

      On uskon alku, kuin hengellisen lapsen aste!
      Alku.
      Siitä alkaa usko kasvu!

      On alaikäisiä uskovia. Joista Paavali nuhteleee. ( 1 Kor 3:1-2)

      Kuin vauvoja "maitoruokaa nauttivia"!

      Mutta Herran tahto on että uskova "kasvaa uskossa ja viisaudessa" eikä jää alaikäiseksi kiukuttelijaksi! ( Efe 4:11-15)

      Yhden-Jakeen-Hokijaksi!

      Näitä "hengellisen lapsen asteelle jämähtäneitä" oli Paavalin aikana. Ja edelleen!

      • Anonyymi

        Näyttäkääs missä parannus näkyy arjessa


    • Anonyymi

      Parasta olla sekaantumatta kuulumattomiin asioihin tehdä työtä ja palauttaa varastetut Paavalin ohje

      • Anonyymi

        Parasta kunnioittaa Raamatun opetuksia, ja kasvaa uskossa, kristuksen rakkaudessa ja pyhityksessa' Kohti taivasta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta kunnioittaa Raamatun opetuksia, ja kasvaa uskossa, kristuksen rakkaudessa ja pyhityksessa' Kohti taivasta....

        Parasta antaa raamatulle ja koraanille sille kuuluva arvo paperinkeräyksessä.


    • Anonyymi

      Aloittaja kärsii aivojen ummetuksesta, kuten myös hänen jumalansa.

      • Anonyymi

        Sokea ei näe.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe