Niin jumala ei insiproi naisia
Kun naiset ei osallistu raamatun kirjottamiseen
24
245
Vastaukset
Kuka mielestäsi kirjoitti Ruuthin kirjan?
- Anonyymi
Kirjoittaja tuntematon.
- Anonyymi
Juutalainen RUTH ajalta ennen Jeesuksen syntymää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Ruth on kirjoittanut tai Paavalin kirjeensä niin te kyselette tyhmiä tai tuntematon juttuja. Kukahan kirjoitti Johanneksen evankeliumin lesta vastaa tuntematon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Ruth on kirjoittanut tai Paavalin kirjeensä niin te kyselette tyhmiä tai tuntematon juttuja. Kukahan kirjoitti Johanneksen evankeliumin lesta vastaa tuntematon.
Kuka kirjoitti Luukkaan evankeliumin ? Lesta vastaa tuntematon.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kirjoitti Luukkaan evankeliumin ? Lesta vastaa tuntematon.
Lääkäri Luukas, Hän kirjoitti myös ApT;n
Anonyymi kirjoitti:
Jos tätillä olisi munat, se olisikin setä?
Ero oli n 1000v.
Yritä se Johannes ratkaista itse, tai kysy puhvelilta.Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen ei Ruuth ollut, vaan Israelilainen.
- Anonyymi
Aika pitkälle kyllä naisten juttuja koko kirja, joten ei ihme jos olisi naisen kirjoittama. Tai ei edes kirjoittajalla ole merkitystä, vaan aluksi se ollut vain suullisena tietona ja vasta sitten jossain vaiheessa kun evoluutio sen sallinut, on voitu kirjoittaa ylös ja sen tehnyt se, jolla ollut siihen taito ja välineet.
Raamatussa naisia on lähes kymmenen opettajia, osa profeettojen tasoisia, mutta käytäntö saneli heidän roolinsa pidemmäksi, mutta on niitä.
VT;n puolella. Noadja, Jesajan vaimo, Hulda, Hanna, Debora ja Mirjam.
Uuden testamentin Pyhiä opettajia oli; Hanna, sekä Useita Paavalin suosittelemina naisia lähetys ja opetustyöhön.
Muuten, etkö muistanut lukea Jeesuksen ja Paven kehotuksen mukaan päivittäin Raamattua, minä olen painanut sen mieleen jo poikasena.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Raamatussa naisia on lähes kymmenen opettajia, osa profeettojen tasoisia, mutta käytäntö saneli heidän roolinsa pidemmäksi, mutta on niitä.
Uuden testamentin Pyhiä opettajia oli; Hanna, sekä Useita Paavalin suosittelemina naisia lähetys ja opetustyöhön.
Muuten, etkö muistanut lukea Jeesuksen ja Paven kehotuksen mukaan päivittäin Raamattua, minä olen painanut sen mieleen jo poikasena.Faaraoista kuningas Salomon vaimoista kleopatroista niitä löytyy pitserioista meilläkin ompa kätilöinä Egyptistä tulleita.Kukaan ei jaksa aloittaa lukea Salomonin tarinaa lopusta miten kuoli muissa jumalissa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Muuten, etkö muistanut lukea Jeesuksen ja Paven kehotuksen mukaan päivittäin Raamattua, minä olen painanut sen mieleen jo poikasena.Mirjamille varastaminen huoraaminen on syntiä edelleen Mooses
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Muuten, etkö muistanut lukea Jeesuksen ja Paven kehotuksen mukaan päivittäin Raamattua, minä olen painanut sen mieleen jo poikasena.Aloitat lukea ihan rauhallisesti uuden testamentin niin että pidät sen maan karttaa vieressä missä se tapahtui ja jokaisen luvun kohdalla tukit otsikot ensin sitten sen kuka puhuu kenelle miksi ja missä ja siihen aikaan myös sen ajan kielet on jo hävinnyt lähes muuttuneet nykyaikaan. Näin ette eksy kuvitelmiin kun kartta on vieressä ja uuden testamentin paikan nimet kartalla.
- Anonyymi
Kyllä uudessa testamentissa kuitenkin naiset on ne jotka synnyttää miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mirjamille varastaminen huoraaminen on syntiä edelleen Mooses
Ei taida juutalaisten synnit lähteä käsiä pesemällä tai elukoita uhraamalla ! Synti pysyy.
Anonyymi kirjoitti:
Mirjamille varastaminen huoraaminen on syntiä edelleen Mooses
Laitako paikan, sillä Hän esiintyy usein Mooseksen kirjoissa?
Minä tiedän ne, miten sinä, huora- Asiantuntijana.
- Anonyymi
Paven ohje vähän etupainotteinen kun Ensimmäinen Raamattu painettu 1455 ja siihen asti olleet käsin tehtyjä kirjekääröjä, joita ei aivan jokaisen käteen annettu..
Sitten vielä evoluutio kehitti meidät suomalaiset lukemaan ja kirjoittamaan vain joitain satoja vuosia sitten.
Joten jollaki muulla tavoin se usko on pitänyt omaksua kun kirjoituksia tutkia. On pitänyt olla suorempi yhteys Jumalaan.- Anonyymi
No no Egyptistä alkoi kaikki myös kirjaimet ja seiniin piirtely 6 sormiset ihmiset rakensi patsaita.Wikipedia faaraot.Sitten aleksandriasta tuki kirjoituksien pääkaupunki.Siinailla opeteltiin papyrukset.Kaiverrukset.Paska kaivetaan maahan tehtyyn kuoppaan ja peitetään ohjeet on sieltä.Tarinaa on tullut.Abraham oli Kaldean Ur paikasta arabiasta missä oli monia eri jumalia .Älkää nyt tota paskaa enää miettikö. Eläkää tätä päivää täällä.Venäläisiä on siirretty kirkkoniemeen Pietarista käännyttää siellä pakkovenäjään.
- Anonyymi
Eihän naisia Raamatussa olekaan yhtään vaikka kaikki miehet on syntynyt naisesta
- Anonyymi
No jos totta puhutaan uusi testamentti on kirjeistä koottu yhteen apostolit kirjoitti muistiin tapahtumat mutta myös lähettivät kirjeitä seurakuntiin ja niistä on koottu tiiviste.Sen ajan tapahtumista mistä koko maapallo on saanut kuulla ja mekin täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos totta puhutaan uusi testamentti on kirjeistä koottu yhteen apostolit kirjoitti muistiin tapahtumat mutta myös lähettivät kirjeitä seurakuntiin ja niistä on koottu tiiviste.Sen ajan tapahtumista mistä koko maapallo on saanut kuulla ja mekin täällä.
Kirjoitusten kaanon
- Anonyymi
Suomalaiset olivat ensin heimoja osaa ruotsia ja Euroopan latinalaista katolista kirkkoa noin 2000 vuotta meillä oli virsikirjat alussa latinaksi ja rukous huoneet.
Etkö lyödä yhtään naista, joka on kirjoittanut Raamattuun oman kirjan, minä olen muutaman niitä löytänyt, mutta ei Vellujen kirjoittamaa.
- Anonyymi
Ei suomalaisia millään virsikirjoilla käännytetty eikä edes luettu sanaa, vaan ristiretkeläiset löi kaulan poikki jos ei ottanut kastetta.
Idänkirkot olivat siinä suhteessa vähän lojaalisempia kuin mitä länsimaiset versiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913020Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21149Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun337923Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden264895