Kepeät mullat Martti

Olit hyvä presidentti ja ainoa jonka kanssa olen henkilökohtaisesti keskustellut ja suomalaiskansalliseen tapaan saunonut eräässä tilaisuudessa ollessani mukana Namibiassa UNTAG-operaatiossa 1989.

Tilaisuus oli vapaamuotoinen, saunomista ja leppoisaa keskustelua sisältänyt virallisen briefingin jälkeinen epävirallinen kokous jossa pystyi asioita esittämään suoremmin kuin virallisessa pöytäkirja-kokouksessa.

Huomasin ajattelevani, että tässä on mies paikallaan. Oikeamielinen ja käytännön läheinen mies.

Äänestin häntä sitten 1994 vaaleissa ja ennen vaalia erään kampanjatilaisuuden aikana jota olin yhtenä järjestelemässä, meillä oli tilaisuus menneitä muistella.

Meitä oli tänään 6 vanhaa yk-faitteria mukana sateisessa surukulkuessa.

18

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Olit hyvä presidentti ja ainoa jonka kanssa olen henkilökohtaisesti keskustellut"
      Piti olla: "Olit hyvä presidentti ja ainoa presidentti jonka kanssa olen henkilökohtaisesti keskustellut"

• Anonyymi

Presidenttinä Ahtisaari ei ollut mitenkään kummoinen. Ei juuri vaikuttanut historian kulkuun Suomessa, ei edes aloitteiden muodossa.

Mutta kansainvälisen vaikuttajan roolissa Ahtisaari oli ehkä suurin suomalainen.

• Anonyymi

"Meitä oli tänään 6 vanhaa yk-faitteria mukana sateisessa surukulkuessa."

Captain Korhonen rules?

Oliko JKK myöskin mukana?

• Ahtisaari ei ollut Suomen kansan etua ajava, vain omaa egoaan pönkitti!

• Anonyymi

Niinhän sinäkin teet!.

• Anonyymi

Mara oli kansan mies, toisin kuin sinä Aisa tuon itärajan takaisen kansan. Putin on sinun idolisi, se on käynyt selväksi kaikille täällä.

"Näin suomalaiset muistelevat Ahtisaarta: ”Lähempänä kansan miestä kuin presidentti yleensä”

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/1a31dafe-7a22-449e-92b3-2720e1961e19

Häpeä siis Ossi, kun et arvostettua presidenttiä ja puolustusvoimien ylipäällikköä osaa kunnioittaa edes hautajaispäivänään!

• Anonyymi kirjoitti:

Mara oli kansan mies, toisin kuin sinä Aisa tuon itärajan takaisen kansan. Putin on sinun idolisi, se on käynyt selväksi kaikille täällä.

"Näin suomalaiset muistelevat Ahtisaarta: ”Lähempänä kansan miestä kuin presidentti yleensä”

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/1a31dafe-7a22-449e-92b3-2720e1961e19

Häpeä siis Ossi, kun et arvostettua presidenttiä ja puolustusvoimien ylipäällikköä osaa kunnioittaa edes hautajaispäivänään!

Minulla ei ole syytä hävetä yhtään mitään. Pitäydyn tosiasioissa Kapi! HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

On varmasti ollut hieno kokemus ja Ahtisaari oli kyllä mies paikallaan. Todella hienosti kunnioitettu, kun faitteri oli paikalla. Televisiossa huomasi, että paljon oli sinibaretteja paikalla ja Ahtisaaren kohdalle se oli enemmän kuin paikallaan. Ahtisaari on Suomen tunnetuin presidentti kansainvälisesti. Ahtisaari näki myös täysin venäjän pelin läpi ja tunnisti sen mädän venäjän hallinnossa.

• Anonyymi

Ahtisaari nousee presidenttien arvostuslistalla korkealle. Hän oli kansainvälisesti erittäin arvostettu hahmo, ainoa presidenteistämme jolle on myönnetty Nobel-palkinto.

Presidentin toimessaan kun teki valtiovoerailuja aina oli mukanaan suuri leegio kaupan-, ja teollisuuden edustajia kaupallisissa tarkoituksissa. Sisäpolitiikassa oli aktiivinen myös. Aloitti käytännön maakuntamatkoista joiden tarkoituksena oli tukea koko maan kannatavana asuttuna pitämistä.

• Enpä huomannut tätä avaustasi kun äsken tein avauksen samasta asiasta. Vai olit Sinäkin siinä Marttia viimeiselle matkalleen saattamassa faitterien joukossa. Hienoa, sillä olemmehan myös me faitterit rauhan nobelisteja – tosin vain kunniamerkillä, emme rahalla palkittuja,

Minä en uskaltanut sinne sateeseen lähteä syistä, jotka mainitsen avauksellani:

• Terve vanha faitteri!

Olin vanhojen yk-aikaisten ystävien kanssa sinibaretit päässä saattamassa Marttia haudan lepoon. Oli vaikuttava tilaisuus eikä sade sitä liikaa haitannut vaikka ikää tällä "saattoryhmälläni" oli kaikilla riittävästi.

Off topic kysyisin, että oletan, että sinullekin on puolustusministerin lähettämä ja saatekirjeen allekirjoittama kriisinhallintaveteraani-kortti? Saatekirje päättyy sanoihin: "Suomen hallituksen puolesta kiitän Teitä maailmanrauhan ja maamme eteen tekemästänne työstä"

Onko siitä ollut mitään hyötyä esimerkiksi kuntoutuksissa tms. toiminnassa?

• aito-arska kirjoitti:

Terve vanha faitteri!

Olin vanhojen yk-aikaisten ystävien kanssa sinibaretit päässä saattamassa Marttia haudan lepoon. Oli vaikuttava tilaisuus eikä sade sitä liikaa haitannut vaikka ikää tällä "saattoryhmälläni" oli kaikilla riittävästi.

Off topic kysyisin, että oletan, että sinullekin on puolustusministerin lähettämä ja saatekirjeen allekirjoittama kriisinhallintaveteraani-kortti? Saatekirje päättyy sanoihin: "Suomen hallituksen puolesta kiitän Teitä maailmanrauhan ja maamme eteen tekemästänne työstä"

Olisi kyllä ollut hienoa olla mukananne sinibaretissani, mutta mainitsemistani syistä en rohjennut lähteä. Minulla kun on jo tätä ikää…….

Onhan toki minullakin tuo kriisinhallintaveteraani-kortti ja sen saatekirje. Kortin ylälaidassa kortin nimi suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Julkisivulla kolmen faitterin kuvahahmot, vasemmassa alalaidassa nimeni ja oikeassa alalaidassa Suomen lippu.

Olihan mukavaa saada tuollainenkin tunnustus kuten myös Nobelin mitali, mutta ei niistä ole mitään erityisiä hyötyjä minulle ollut, en sellaisia odottanutkaan. Kuntoutuksessa tärkeintä ja mukavintakin minulle ovat viikoittaiset – joka torstaiset – fysioterapeuttien vetämät kuntojumpat ja niihin pääsen Helsingin Sydänkuntoutus ry:n maksavana jäsenenä.

• kapi_ kirjoitti:

Olisi kyllä ollut hienoa olla mukananne sinibaretissani, mutta mainitsemistani syistä en rohjennut lähteä. Minulla kun on jo tätä ikää…….

Onhan toki minullakin tuo kriisinhallintaveteraani-kortti ja sen saatekirje. Kortin ylälaidassa kortin nimi suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Julkisivulla kolmen faitterin kuvahahmot, vasemmassa alalaidassa nimeni ja oikeassa alalaidassa Suomen lippu.

Olihan mukavaa saada tuollainenkin tunnustus kuten myös Nobelin mitali, mutta ei niistä ole mitään erityisiä hyötyjä minulle ollut, en sellaisia odottanutkaan. Kuntoutuksessa tärkeintä ja mukavintakin minulle ovat viikoittaiset – joka torstaiset – fysioterapeuttien vetämät kuntojumpat ja niihin pääsen Helsingin Sydänkuntoutus ry:n maksavana jäsenenä.

Näin vähän arvelinkin, että Jussilta allekirjoituksineen vaan komea kirje. Paljon porua mutta vähän villoja. Ei uutta auringon alla.

• aito-arska kirjoitti:

Näin vähän arvelinkin, että Jussilta allekirjoituksineen vaan komea kirje. Paljon porua mutta vähän villoja. Ei uutta auringon alla.

Joopa joo. Se kriisinhallintaveteraanikorttini auennee tästä:

Facebook

• kapi_ kirjoitti:

Joopa joo. Se kriisinhallintaveteraanikorttini auennee tästä:

Facebook

Kyseinen kortti on facebookillani. Nappasin viestiini sen kuvan osoitteen, mutta näkyy tulleen vain sana facebook. Yritin uudestaan, kopioin kuvan osoitteen ja laitoin sen Wordille, mutta sinnekin tuli vain sana facebook. Kyllä kai nuo facebook-taidotkin ovat jo menneet vanhukselta.

• Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

Terve vanha faitteri!

Tuskin rauhanturvaaja pääsee kunotukseen vilauttamalla tuollaista korttia, vaan hän joutuu hakemaan oikeutta siihen Valtiokonttorilta virallisemmin. Tarkempaa tietoa saanet esimerkiksi järjestösi kautta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe