Kenellä niitä läheltä löytyy, laittakoon viimeisen sanan.
Mikä on tämän illan epistola?
4
386
Vastaukset
- Anonyymi
Epistola on kristillisessä jumalanpalveluksessa, messussa ja sanajumalanpalveluksissa luettava Raamatun lukukappale. Nykyinen Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jumalanpalvelusten kirja tuntee epistolatekstille nimen toinen lukukappale. Kullekin sunnuntaille ja pyhäpäivälle on evankeliumikirjassa lukukappaleet Vanhasta testamentista ja Uudesta testamentista. Uuden testamentin lukukappaleet ovat yleensä otteita joistain Uuden testamentin kirjeistä. Jotkin lukukappaleet ovat myös otteita Apostolien teoista tai Johanneksen ilmestyskirjasta. Viikon arkipäivinä käytetään lukukappaleina edellisen sunnuntain lukukappaleita.
Mulla ei ole raamattua kotona. Voisin lukea kappaleen, jossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä kuin itseään. - Anonyymi
"Saarnaaja 9
Viisaus on parempi kuin voima,
mutta köyhän viisautta vähätellään
eikä hänen sanojaan kuunnella.
17. On parempi kuunnella viisaan hiljaisia sanoja
kuin houkkien johtajan huutoa.
18. Viisaus on sota-aseita parempi".- Anonyymi
Harvinaisen samaa mieltä:-)
Jokainen löytää raamatusta mitä halua. Monen kirjoittama vuosikymmenien ajan.
1 Autuuden lauseet
2 ”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta”
3 ”Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen”
4 ”Autuaita kärsivälliset, he perivät maan”
5 ”Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan”
6 ”Autuaita ne, jotka toisia armahtavat: heidät armahdetaan”
7 ”Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan”
8 ”Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen”
9 ”Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta”
10 ”Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa”
11 ”Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894