OP: n ja kauppojen kummalliset veloitukset

Anonyymi-ap

Onko mukaan kiinnittänyt huomiota pankkisovelluksessa käydessään ns.katevarauksiin tai ylipäätään kauppojen kummallisiin merkintöihin mihin rahaa on kaupassa käydessään käytetty toisin sanoen siihen luokitukseen.
Itse kiinnitin huomiota kun katsoin näitä luokituksia jotka eivät käyneet lainkaan yks yhteen ostetun tuotteen kanssa. Muun muassa aiemmin samasta kaupasta ostettu tuote olikin yllättäen muuttunut taxikuluiksi vaikka en ole taksia käyttänytkään.
Saman kaupan aiempi ostos oli ihan normaalisti luokiteltu vaikka kotiin liittyväksi.
Sitten toinen epäilys heräsi sellaisesta että yritys veloittaa asiakkaan tililtä kaksi kertaa nyt vain eri nimikkeellä saman ostosumman mistä asiakas on jo siemmin maksanut ja siitä on merkintä.
Alkuperäinen merkintä onkin hävinnyt tilitiedoista / veloituksista ja tilalle tullut samalle summalle mutta eri nimikkeellä oleva tuote kuten juuri tuo TAXI,
Muistini mukaan summa oli jo veloitettu aiemmin tai se oli katevarauksiin merkittynä vaikka sen yrityksen nimellä.
Sitten se oli sieltä hävinnyt se kaupan nimi eikä sitä veloitusta ollut edes jo tilitettynä ja tullut tilalle TAXI summan ollessa täsmälleen sentilleen sama mitä alkuperäisessä ilmoituksessa ja mitä kaupassa saadussa kuitissa on lukenut.
Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa?
Eli onko yrityksen ylipäätään mahdollista veloittaa eri nimikkeellä samaa summaa jälkikäteen?
Völillä nimittäin tuntuu siltä että rahat vain katoavat kummasti johonkin vaikka kunka yrittää pitää krjaa kuluista ja ostoksostaan.
Eniten hämmentää juuri tuo veloittajan nimityksen muuttuminen täysin mystisesti.
Vai onko kyse siitä että sen venklauksen tekee pankin toimihenkilö eikä kauppa itse?

3

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisikohan vika pankin luokittelussa, tai jossain kaupan ja pankin järjestelmien rajapinnassa, jos ne käyttävät erilaisia luokitteluita. Vaikuttaa vähän alfa- tai beta-testausvaiheen raakileelta tuo systeemi.

      Velottajan nimen vaihtuminen katevarauksesta varsinaiseen maksuun johtunee siitä, mitä kassajärjestelmiä ja maksuvälittäjäpalveluita firma käyttää ja mitä erilaisia toimi- ja aputoiminimiä sillä on käytössä milläkin suunnalla.

    • Anonyymi

      Korttiostoksilla on MCC (Mercant Category Code) -toimialakoodi, joita on paljon. Pankit saattavat havainnolllisuuden vuoksi yhdistellä näitä.

      Osuuspankissa asiakas pystyy myös luokittelemaan kaikkia (vai oliko vain joitakin, en viitsi nyt tarkistaa) tilitapahtumia. Jos laittaa vahingossa ruksin paikkaan, että kaikki Prisman ostokset ovat aitomaattisesti bensaostoksia, niin sitten mennään metsään.

    • Anonyymi

      Niitä menopaikkojen luokituksia voi itsekin muuttaa. Tosin on ongelmallista kun S-marketista saa ruokaa ja saippuaa ja niitä tulee ostettua usein samalla ostokerralla niin se tiliöintipaikka ei ole sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe