Israel, Jumalan rakas kansa, on kulkenut tarpeeksi pitkän ja mutkaisen tien, ympyrä on nyt sulkeutunut. Oma maa on avoinna edessä. Nyt siitä ei enää saa antaa filistealaisille jalanleveyttäkään. Jos olisi alkujaan toteltu Jumalan sanaa ja Jumalan sanan mukaisesti hävitetty filistaelaiset, ei olisi nykyistä ongelmaa. Egyptin 400 vuotisesta orjuudesta tultaessa Jumala sanoi:
”Puhu israelilaisille: Kun olette kulkeneet Jordanin yli Kanaaninmaahan, karkottakaa tieltänne kaikki maan asukkaat ja hävittäkää kaikki heidän jumalankuvansa ja valetut kuvansa ja tuhotkaa kaikki heidän uhrikukkulansa. Ottakaa maa (1 Moos. 15:18-21) haltuunne (!) ja asukaa siinä, sillä minä olen antanut teille tuon maan perinnöksi. Jakakaa maa arvalla perinnöksi sukujenne kesken. Antakaa suuremmalle suvulle suurempi perintöosa ja pienemmälle pienempi perintöosa. Kunkin tulee saada perintöosansa siitä, mihin arpa sen hänelle määrää. Jakakaa maa keskenänne isienne heimojen mukaan. Mutta jos ette karkota maan asukkaita tieltänne, tulee niistä, jotka te jätätte jäljelle, okaita teidän silmiinne ja piikkejä kylkiinne, ja he ahdistavat teitä maassa, jossa asutte. Silloin minä teen teille sen, mitä aioin tehdä heille.” 4 Moos. 33:51-56.
Nyt on aika ottaa vastaan Israelin Messias, Jeesus Kristus, Jeshua Hamashia. Hän on Jumalan Karitsa, joka otti pois meidän syntimme. Hän on Israelin luvattu Daavid-Kuningas. Hes. 37:21-25.
Weijo Lindroos
Turku
PS. Katso videoni, ja ensin siitä saatesanat:
https://youtu.be/4NPZMAEPXtI
Jumalan Sana Israelille
3
249
Vastaukset
- Anonyymi
Kaunis ajatus. Israelin Pyhä siunaa Aabrahamin jälkeläisiä siunaavia.
- Anonyymi
Jeesus on Kristus, juutalaisten Messias.
Jeesus sanoi heille näin:
”Jerusalem, Jerusalem! Sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi! Kuinka usein olenkaan halunnut koota yhteen sinun lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojaan. Mutta te ette tahtoneet tulla. Kuulkaa siis: teidän huoneenne on jäävä hylätyksi. Sillä minä sanon teille: tästä lähtien te ette näe minua ennen kuin sanotte: ’Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!’” Matt. 23:37-39.
Koko maailma odottaa NYT, että Israelista kuuluu sanoma:
"Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä!"
Se tarkoittaa, että Israel ottaa kansakuntana vastaan oman Messiaansa, tulee uskoon ja kasteelle. Näin he tulevat oksastetuksi omaan öljypuuhunsa. Room. 11:23.
Näin Raamatun Uusi testamentti opettaa asian. Apostoli Paavalin kirje roomalaisille:
"Teille pakanoille sanon: koska olen pakanoiden apostoli, minä pidän virkaani kunniassa herättääkseni, jos mahdollista, heimolaisiani kateuteen ja pelastaakseni edes muutamia heistä. Jos kerran heidän hylkäämisensä on koitunut maailmalle sovitukseksi, mitä muuta heidän armoihin ottamisensa merkitsee kuin elämää kuolleista? Jos uutislyhde on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, ovat myös oksat.
Mutta jos muutamat oksista on taitettu pois ja sinut, joka olet luonnonvaraisesta öljypuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, älä ylvästele noita oksia vastaan. Jos ylvästeletkin, muista, että et sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua. Sinä ehkä sanot: ”Nuo oksat taitettiin, että minut oksastettaisiin.” Oikein! Epäuskonsa tähden ne taitettiin, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylimielinen vaan pelkää, sillä jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan ja hänen hyvyyttään sinua kohtaan, jos pysyt hänen hyvyydessään. Muuten sinutkin hakataan pois. Myös nuo toiset oksastetaan, elleivät he jää epäuskoonsa, sillä Jumala pystyy oksastamaan heidät uudelleen. Jos sinut on leikattu luonnonvaraisesta öljypuusta ja vastoin luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin luonnolliset oksat oksastetaan omaan öljypuuhunsa!
Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, tahdon teidän tietävän tämän salaisuuden: paatumus on kohdannut osaa Israelista, ja se kestää, kunnes täysi määrä pakanoita on tullut sisälle. Sitten koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: ”Siionista on tuleva Pelastaja. Hän poistaa jumalattomuuden Jaakobista. Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä.” Room,. 11:13-27. - Anonyymi
En voi sanoa vastaan. Raamatun sana on voimakas.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989