Lisää köyhyyä taas suomeen kokoomus haluaa tv uutiset
SOSTEn laskelmat: Näin sosiaaliturvan kumuloituvat leikkaukset vaikuttavat käteen jääviin tuloihin – köyhyys lisääntyy
Etusivu / Uutiset / SOSTEn laskelmat: Näin sosiaaliturvan kumuloituvat leikkaukset vaikuttavat käteen jääviin tuloihin – köyhyys lisääntyy
SOSTEn tuoreet laskelmat osoittavat, että hallituksen suunnittelemat indeksijäädytykset sekä työttömyysturvaan ja asumistukeen kohdistuvat leikkaukset lisäävät köyhyyttä. Pienituloisten määrä tulee kasvamaan vuonna 2024 noin 40 000 henkilöllä. Heistä noin 12 700 on lapsia. Ensisijaisten etuuksien leikkaukset kasvattavat toimeentulotuen saajien määrää noin 47 000 henkilöllä. Toimeentulotuki on kaikkein byrokraattisin etuus ja siihen liittyy suurimmat kannustinloukut.
Laskelmien mukaan Suomessa on vuonna 2024 823000 pienituloista, joista lapsia on 144000. Pienituloisten määrä lisääntyy vuodesta 2023 40000 henkilöllä, pienituloisten lasten 12700 henkilöllä ja toimeentulotuen saajien määrä 47000 henkilöllä.
Muunti laskee lamamyulee kansalla ei raaha ostaa
6
149
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä työssäkäyvillä verotus laskee. Ainakin minulla on enemmän rahaa käytettäväksi kuin kymmenellä sossupummilla. Joten laskelmien mukaan myynti tulee nousemaan.
- Anonyymi
Nyt sopoeutetaan menot ja ei isteta mitäänturhaa
Urpon natsihallitusken pyynnöstä
Ei käydä eabintoloissa kuntosaleissa ei ttettetä rempaa eikä rakenneta taloja
Ei katonkoejausta eikä paneeleja katolle
Ei mitän ylimäärästäistä
Lapsetkinsaavat lapun jossa lukee
Ostaka itse joulahahjanne - Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18107689Q
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Verotus laskee muutaman kympin vuodessa sulla .
,miljonääreillä se laskee tuhansia- Anonyymi
Minä olenkin miljonääri. Ja paljon enemmän laskee kuin muutaman tonnin.
- Anonyymi
Iaikki yrittäjät on miljonäärejä jotkamon eikastuneetreiistolla ja oetoksella ja veojen kierrolla esim ei alv veroja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389