Kävin joskus katolisen kirkon messussa ja kiinnitin huomiota siihen, että siellä kerättiin kolehtia muttei kerrottu mihin raha menee. Onko se normaali käytäntö katolisissa messuissa ja mistä se johtuu? Tietääkö kukaan täällä, mihin kohteeseen/kohteisiin kolehtia kerätään ja onko asiasta saatavilla jossain tarkempaa tietoa?
Vastaukset 10
- Anonyymi
Pappien oikeudenkäyntikuluihin.
- Anonyymi
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.1 Moos 14
Heprealaiskirje 7
Olisi ollut hyvä lukea ennen kommentointia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.ALMUJA kerätään köyhille sairaille ja orpokotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Almuilla rakennettu monta sairaalaa ja orpokotia
- Anonyymi
Juutalainen esittää vihaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Tehän tiedätte kertomuksen Kain tappoi Abel kateudesta koska ajelin TEOT OLI HYVÄT.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18115600S
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Katolisella kirkolla ei ole verotuspoikeutta, joten usein kolehti menee kirkon juokseviin kuluihin.
Mikäli kolehti suunnataan johonkin tiettyyn kohteeseen, se kyllä on tapana ilmoittaa. - Anonyymi
Kolehti on kristillisen jumalanpalveluksen aikana kerättävä vapaaehtoinen rahalahjoitus. Se käytetään yhteisöstä riippuen joko yhteisön toiminnan ylläpitämiseen tai laupeudentyöhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j761059- 42774
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden218634Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.34482- 23468
Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️70425Ihan pikku vinkki
Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin52399- 33396
- 18393
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga43384