Kävin joskus katolisen kirkon messussa ja kiinnitin huomiota siihen, että siellä kerättiin kolehtia muttei kerrottu mihin raha menee. Onko se normaali käytäntö katolisissa messuissa ja mistä se johtuu? Tietääkö kukaan täällä, mihin kohteeseen/kohteisiin kolehtia kerätään ja onko asiasta saatavilla jossain tarkempaa tietoa?
Mihin katolinen kirkko kerää kolehtia?
10
453
Vastaukset
- Anonyymi
Pappien oikeudenkäyntikuluihin.
- Anonyymi
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.1 Moos 14
Heprealaiskirje 7
Olisi ollut hyvä lukea ennen kommentointia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.ALMUJA kerätään köyhille sairaille ja orpokotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Almuilla rakennettu monta sairaalaa ja orpokotia
- Anonyymi
Juutalainen esittää vihaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Tehän tiedätte kertomuksen Kain tappoi Abel kateudesta koska ajelin TEOT OLI HYVÄT.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18115600S
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Katolisella kirkolla ei ole verotuspoikeutta, joten usein kolehti menee kirkon juokseviin kuluihin.
Mikäli kolehti suunnataan johonkin tiettyyn kohteeseen, se kyllä on tapana ilmoittaa. - Anonyymi
Kolehti on kristillisen jumalanpalveluksen aikana kerättävä vapaaehtoinen rahalahjoitus. Se käytetään yhteisöstä riippuen joko yhteisön toiminnan ylläpitämiseen tai laupeudentyöhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1181553
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016