Kävin joskus katolisen kirkon messussa ja kiinnitin huomiota siihen, että siellä kerättiin kolehtia muttei kerrottu mihin raha menee. Onko se normaali käytäntö katolisissa messuissa ja mistä se johtuu? Tietääkö kukaan täällä, mihin kohteeseen/kohteisiin kolehtia kerätään ja onko asiasta saatavilla jossain tarkempaa tietoa?
Mihin katolinen kirkko kerää kolehtia?
10
415
Vastaukset
- Anonyymi
Pappien oikeudenkäyntikuluihin.
- Anonyymi
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.1 Moos 14
Heprealaiskirje 7
Olisi ollut hyvä lukea ennen kommentointia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.ALMUJA kerätään köyhille sairaille ja orpokotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Almuilla rakennettu monta sairaalaa ja orpokotia
- Anonyymi
Juutalainen esittää vihaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAHA
Mutta tosiasia on että Raamatussa ei missään sanota että kolehtia tulisi kerätä. Se on kirkon itse kehittämä juttu eikä mikään mistään Jumalan sanasta otettu.Tehän tiedätte kertomuksen Kain tappoi Abel kateudesta koska ajelin TEOT OLI HYVÄT.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18115600S
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Katolisella kirkolla ei ole verotuspoikeutta, joten usein kolehti menee kirkon juokseviin kuluihin.
Mikäli kolehti suunnataan johonkin tiettyyn kohteeseen, se kyllä on tapana ilmoittaa. - Anonyymi
Kolehti on kristillisen jumalanpalveluksen aikana kerättävä vapaaehtoinen rahalahjoitus. Se käytetään yhteisöstä riippuen joko yhteisön toiminnan ylläpitämiseen tai laupeudentyöhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772