Miten on mahdollista että tavalliset työssäkäyvät ihmiset "omistavat" kymmeniä sijoitusasuntoja? Heillä ei ole merkittäviä säästöjä tai saaneet perintöä, mutta silti ovat saaneet pankista lainaa 70-100% asunnon arvosta.
Kun tänä vuonna hain pitkästä aikaa sijoitusasuntoon lainaa, niin pankkivirkailija laski stressitestissä asunnon kulut (vastike, korot ja lyhennyksen) minun nettopalkasta vähennettäväksi eräksi. Pankki laskee riskin siten, että asunto on tyhjillään ja minun pitää palkastani pystyä maksamaan asunnon kulut. Jos tällainen stressitesti olisi käytössä kaikissa pankeissa, niin eihän kukaan tavallinen keskituloinen voisi saada sijoitusasuntolainaa maksimissaan kuin pariin asuntoon, jos omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan asuntojen kulut!!
Miten voi olla kymmenien asuntojen salkkuja?
Anonyymi-ap
3
503
Vastaukset
- Anonyymi
Laskentamalli muuttuu kun asuntojen määrä kasvaa ja hajautus on riittävä. Ja erityisesti tämä laskenta muuttuu kun kyse on vakiintuneesta sijoitusasuntojen hankkijasta, jolla alkaa olla myös velattomia asuntoja omistuksessa.
- Anonyymi
Helposti. Samalla tavalla kuin nämä toiset jotka lehtijutuissa kertoo kuinka helposti saivat säästettyä 100k€ osakesalkun. "Kaikki alkoi siitä että isi antoi 100k€"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233378
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402702Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122241Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521481- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951184