Miten on mahdollista että tavalliset työssäkäyvät ihmiset "omistavat" kymmeniä sijoitusasuntoja? Heillä ei ole merkittäviä säästöjä tai saaneet perintöä, mutta silti ovat saaneet pankista lainaa 70-100% asunnon arvosta.
Kun tänä vuonna hain pitkästä aikaa sijoitusasuntoon lainaa, niin pankkivirkailija laski stressitestissä asunnon kulut (vastike, korot ja lyhennyksen) minun nettopalkasta vähennettäväksi eräksi. Pankki laskee riskin siten, että asunto on tyhjillään ja minun pitää palkastani pystyä maksamaan asunnon kulut. Jos tällainen stressitesti olisi käytössä kaikissa pankeissa, niin eihän kukaan tavallinen keskituloinen voisi saada sijoitusasuntolainaa maksimissaan kuin pariin asuntoon, jos omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan asuntojen kulut!!
Miten voi olla kymmenien asuntojen salkkuja?
Anonyymi-ap
3
466
Vastaukset
- Anonyymi
Laskentamalli muuttuu kun asuntojen määrä kasvaa ja hajautus on riittävä. Ja erityisesti tämä laskenta muuttuu kun kyse on vakiintuneesta sijoitusasuntojen hankkijasta, jolla alkaa olla myös velattomia asuntoja omistuksessa.
- Anonyymi
Helposti. Samalla tavalla kuin nämä toiset jotka lehtijutuissa kertoo kuinka helposti saivat säästettyä 100k€ osakesalkun. "Kaikki alkoi siitä että isi antoi 100k€"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen222586Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään372257Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.611272Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981192- 41956
- 42937
- 64807
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175773Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63760Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup92731