Miten on mahdollista että tavalliset työssäkäyvät ihmiset "omistavat" kymmeniä sijoitusasuntoja? Heillä ei ole merkittäviä säästöjä tai saaneet perintöä, mutta silti ovat saaneet pankista lainaa 70-100% asunnon arvosta.
Kun tänä vuonna hain pitkästä aikaa sijoitusasuntoon lainaa, niin pankkivirkailija laski stressitestissä asunnon kulut (vastike, korot ja lyhennyksen) minun nettopalkasta vähennettäväksi eräksi. Pankki laskee riskin siten, että asunto on tyhjillään ja minun pitää palkastani pystyä maksamaan asunnon kulut. Jos tällainen stressitesti olisi käytössä kaikissa pankeissa, niin eihän kukaan tavallinen keskituloinen voisi saada sijoitusasuntolainaa maksimissaan kuin pariin asuntoon, jos omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan asuntojen kulut!!
Miten voi olla kymmenien asuntojen salkkuja?
Anonyymi-ap
3
351
Vastaukset
- Anonyymi
Laskentamalli muuttuu kun asuntojen määrä kasvaa ja hajautus on riittävä. Ja erityisesti tämä laskenta muuttuu kun kyse on vakiintuneesta sijoitusasuntojen hankkijasta, jolla alkaa olla myös velattomia asuntoja omistuksessa.
- Anonyymi
Helposti. Samalla tavalla kuin nämä toiset jotka lehtijutuissa kertoo kuinka helposti saivat säästettyä 100k€ osakesalkun. "Kaikki alkoi siitä että isi antoi 100k€"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195