Miten on mahdollista että tavalliset työssäkäyvät ihmiset "omistavat" kymmeniä sijoitusasuntoja? Heillä ei ole merkittäviä säästöjä tai saaneet perintöä, mutta silti ovat saaneet pankista lainaa 70-100% asunnon arvosta.
Kun tänä vuonna hain pitkästä aikaa sijoitusasuntoon lainaa, niin pankkivirkailija laski stressitestissä asunnon kulut (vastike, korot ja lyhennyksen) minun nettopalkasta vähennettäväksi eräksi. Pankki laskee riskin siten, että asunto on tyhjillään ja minun pitää palkastani pystyä maksamaan asunnon kulut. Jos tällainen stressitesti olisi käytössä kaikissa pankeissa, niin eihän kukaan tavallinen keskituloinen voisi saada sijoitusasuntolainaa maksimissaan kuin pariin asuntoon, jos omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan asuntojen kulut!!
Miten voi olla kymmenien asuntojen salkkuja?
Anonyymi-ap
3
360
Vastaukset
- Anonyymi
Laskentamalli muuttuu kun asuntojen määrä kasvaa ja hajautus on riittävä. Ja erityisesti tämä laskenta muuttuu kun kyse on vakiintuneesta sijoitusasuntojen hankkijasta, jolla alkaa olla myös velattomia asuntoja omistuksessa.
- Anonyymi
Helposti. Samalla tavalla kuin nämä toiset jotka lehtijutuissa kertoo kuinka helposti saivat säästettyä 100k€ osakesalkun. "Kaikki alkoi siitä että isi antoi 100k€"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058257- 1125774
- 565246
- 2895206
- 783861
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452501