viallinen pesukone?

likavaate!

Heippa!
Ostin pesukoneen gigantista merkiltä upo!
Sitten piti pestä pyykkiä niin kone piti outoa kalkatusta"ja vedet ei tyhjentyneet/ei lingonnut tai en tiedä kyllä se lingon ääni kuului.
valkea paita oli ei tosiaan valkea (pesunjäljiltä)
noh eipä kuin kuteet likavedestä lillumasta ja käsinpesuun!
uusi yritys=sama homma.
soitto arkipäivänä myymälään,he tarjosivat kyllä korjaajaa tulevaksi.
päätimme palauttaa koneen koska uusi kone ja lähtökohta jo heti rikki.
myymälä ei siis tarjonnut esimerkiksi uutta tilalle.
tämä kone oli käteismaksulla.
lainattu farmariautoa ja haettu kaveri kantoavuksi.
soitto taas myymälään että haluamme rahat takasin ja palauttaa koneen.koneessa on kansiluukun tiivisteessä selvisi kun asiaa tutkailtiin niin aika iso halkeama ja sen tiiviisteen välit kuin hiekanjyviä-mustaa mömmöö täys..joka ilmeisesti teki valeasta pyykistä toisen näköistä?
ok:myymälä lupasi palauttaa rahat!
he eivät hae konetta itse pois,vain jos maksamme rahtikulut?
Eli yhteenvetona:ostan siis koneen/pesen pyykkiä jotka jääkin mustaan veteen lillumaan.
hankimme kantoapua/farmariauton...
eli kaikki tämä mielipahako siitä että ostin pesukoneen?
Nyt uusi kone hankittu kyllä toisaalta,mutta odottaa saa sitäkin(eli yhä ilman pesukonetta!
Omasta mielestäni gigantin olisi pitänyt tarjota uutta konetta kotiin tuotuna?
hakea ihan omalla kustannuksella risa kone pois?

16

5661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silence

Tottakai niiden pitää maksaa kaikki kulut..ovathan ne pienet thai-pojat siellä varastossa valmistaneetkin sen koneen ja määritellyt sen takuu ehdot..

• Joops?

Viallisen tuotteen vaihtoon/korjaukseen/palautukseen toimittamisen maksaa tuotteen myynyt liike.

• p....erhana

juu vaan kuulemma ei.mutta he voivat laittaa korjaajan....noh kuka haluaa ostaa uuden pesukoneen joka hajalla heti..ja korjauttaa?
        rahat antavat takasin kun itse roudaamme koneen liikkeeseen,eli ei tarjottu vaihtokonetta/eikä noutoa ynm:niin noh ei tietty mitään pahoitteluja!
        no liike on kyllä lähellä meitä ja tutulle annettiin 15e.kun hänen autolla kone haettiin/kannettiin.mutta taas pitää hankkia kantajaa/farmaria!
        eikä se mielipahakaan mustuneista kuteista asiaa auta.ne tosin nyt vähäinen määrä jota meni niin mustaksi pyykkikoneesta mutta kuitenkin(huh onneksi ei tullu pestyä mitään kallista juhlavaatetta.
        mitähän toimisi?
        Muistelen että he velottavat 40e.jos hakevat koneen!
        saatto olla kyllä 60e..kanssa!

• p....erhana kirjoitti:

juu vaan kuulemma ei.mutta he voivat laittaa korjaajan....noh kuka haluaa ostaa uuden pesukoneen joka hajalla heti..ja korjauttaa?
        rahat antavat takasin kun itse roudaamme koneen liikkeeseen,eli ei tarjottu vaihtokonetta/eikä noutoa ynm:niin noh ei tietty mitään pahoitteluja!
        no liike on kyllä lähellä meitä ja tutulle annettiin 15e.kun hänen autolla kone haettiin/kannettiin.mutta taas pitää hankkia kantajaa/farmaria!
        eikä se mielipahakaan mustuneista kuteista asiaa auta.ne tosin nyt vähäinen määrä jota meni niin mustaksi pyykkikoneesta mutta kuitenkin(huh onneksi ei tullu pestyä mitään kallista juhlavaatetta.
        mitähän toimisi?

Jos liike myy viallisen tavaran, niin sillä on muistaakseni oikeus korjata tuote.

• Kirjopesu
        p....erhana kirjoitti:

mitähän toimisi?

Olisit heti ottanut tarjotun korjaajan. Nyt olisi kone kunnossa ja saisit pyykit pestyä.

• mimdjd

Gigantti toimi oikein. Se tarjosi sinulle korjaajaa mikä ei kelvannut. He tekivät myönnytyksen ja lupasivat rahat takaisin. Ei siinä mitään ihmeellistä että sinun piti se palauttaa omakustannehintaan koska et suostunut koneen korjaukseen.
      Kuluttajasuojalain mukaan myyjällä on OIKEUS korjata/korjauttaa viallinen tuote. Sitä ei siis tarvitse heti vaihtaa uuteen tai palauttaa rahoja.

• alkuperäinen!

On vaihto/palautus ilmoitettuna.Eli heidänhän pitää ottaa palautettu tuote takasin ja antaa rahat!
        Mutta moniko haluaa maksaa täyden hinnan pesukoneesta joka on rikki ja jopa pesee vaatteetkin mustiksi?
        Vastaako tämä uutta pesukonetta?kun vika on heti ensimmäisestä kerrasta.erijuttu jos takuun aikana ilmenee vikaa ja tarvitaan korjaajaa,kuin että kone on heti viallinen ja rikki.
        en usko monenkaan haluavan ostaa tälläistä.
        kuitenkin 400e.on jo sinäänsä suhteellisen paljon rahaakin.

• Rami

Oletetaan että osaat käyttää pesukonetta sata kertaa paremmin kuin osaat kirjoittaa selkeää tekstiä suomeksi. Silti pesukoneen käyttösi on todella surkeaa. Turhaa siinä huutelet... Anteeksi vaan!

• kuluttaja itsekin

Normaalissa kaupankäynnissä on 2 viikon tuotteen palautusoikeus. SIIS JOS TUOTE ON PASKA, GIGANTTI EI KITISE VAAN VAIHTAA SEN.

• tutuilta kuullut
        kuluttaja itsekin kirjoitti:

Normaalissa kaupankäynnissä on 2 viikon tuotteen palautusoikeus. SIIS JOS TUOTE ON PASKA, GIGANTTI EI KITISE VAAN VAIHTAA SEN.

Turun/Kaarinan Gigantissa käyneiltä olen kuullut, että mikään ei toimi. Onko muualta samanlaisia kokemuksia?

• Saara

Palautusoikeus on vain postimyynnissä. Jotkut tavalliset kaupat myöntävät palautusoikeuden, mutta se on heille täysin vapaaehtoista. Normaalissa kaupassa myyjällä on oikeus korjauttaa viallinen tuote tai vaihtaa se, jos korjaus ei onnistu. Kaupan purku on on vasta viimeinen vaihtoehto, jos vaihtokaan ei onnistu.

• ostaja:)
        Saara kirjoitti:

Palautusoikeus on vain postimyynnissä. Jotkut tavalliset kaupat myöntävät palautusoikeuden, mutta se on heille täysin vapaaehtoista. Normaalissa kaupassa myyjällä on oikeus korjauttaa viallinen tuote tai vaihtaa se, jos korjaus ei onnistu. Kaupan purku on on vasta viimeinen vaihtoehto, jos vaihtokaan ei onnistu.

mainostaa 30 päivän vaihto ja palautusoikeudella!

• Minä.vaan.
        ostaja:) kirjoitti:

mainostaa 30 päivän vaihto ja palautusoikeudella!

Oletan että tämä pätee vain käyttämättömille tuotteille vai kuinka?

• ostaja
        Minä.vaan. kirjoitti:

Oletan että tämä pätee vain käyttämättömille tuotteille vai kuinka?

mutta mitenkäs voi tietää käyttämättömästä että onki hajalla...

• minä

ehjillä tuotteilla on 30 päivän palautus ja vaihto-oikeus. jos tuote on viallinen, niin silloin katsotaan valmistajan antamia pakkaustakuu aikoja. kannattaa palauttaa tuote heti jos huomaa sen olevan rikki.

• voi teitä

Myyjällä on oikeus korjauttaa tuote, kuten täällä on jo mainittukin.. Siihen ette suostuneet. 30 päivän vaihto/palautusoikeus koskee myyntikuntoisia tuotteita. Ensin siis korjataan ja vasta sitten tuotteella on palautusoikeus. Yleensä kyllä tuote hoidetaan Gigantin toimesta pois ja uusikin tilalle, mahdoitko olla kovin idiootti asiakas kun et saanut normaalia palvelua. Asiakas joka käyttäytyy asiallisesti, myös saa mitä haluaa, räyhääjät saavat sitten räyhätäkin.. Ainakin minä olen saanut joka kerta asiallista palvelua, kun olen itsekin ollut asiallinen. Ei ole myyjän vika jos tuote on viallinen. Tuskin kukaan tarkoituksella rikkinäistä myy..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe