Miten pääsen eroon ateismista?

Anonyymi-ap

Olen ollut syntymästäni saakka ateisti, mutta tahtoisin nyt teistiksi, koska teistit ovat havaintojeni mukaan onnellisempia kuin ateistit. Olen ateistina onneton ja pohjalla vaikuttaa mielisairaus nuoruusvuosista saakka. Olen jo eläkeikäinen.

Miten voisin uskoa ja mikä olisi paras uskonto? Eikö se ole kristinusko? Sanovat, että kristityt ovat maailman onnellisimpia ihmisiä ja sellainen kirjakin on kirjoitettu, jotta olisivat. (Maailman onnellisimmat ihmiset, Demos Shakarian)

Olisiko palstalla entisiä ateisteja ja nykyisiä kristittyjä, jotka voisivat neuvoa, miten ateismista pääsee eroon ja saa uskon Jumalaan ja Jeesukseen? Toki palstan ateistitkin saavat auttaa tässä pyrkimyksessäni, jotta saisivat yhden pilkattavan lisää.

Jos minusta tulee kristitty, niin lupaan kirjoittaa typeriä uskontäyteisiä viestejä tälle foorumille, jotta saatte ruodittavaa ja naurun aihetta. Vaikka luomisesta, taivaasta ja helvetistä, jos en muuta keksi. En näihin vielä usko, mutta jos pian alkaisin uskoa?

39

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heitä aivot narikkaan ja tee syntiä, niin että omatunto soimaa sinua siitä. Pyydä sitten syntejäsi anteeksi Jumalalta/ Jeesukselta ja katso, mitä siitä seuraa. Idea on kuitenkin siinä, että sinun pitäisi tuntea itsesi syntiseksi ja saada syntisi anteeksi, jos mielit alkaa kristityksi. Synnin tekeminen auttaa tässä pyrkimyksessä tutkitulla tavalla.

      • Anonyymi

        Kyllä syntiä saa tehdä jos e synnissä elä.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syntiä saa tehdä jos e synnissä elä.
        Varma Tieto

        Onko tuo katolisen kirkon ohje?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo katolisen kirkon ohje?

        Tämän lausui yksi luterilainen pappi kuulema Lutherin ohje ystävälleen. Tee sinäkin joskus syntiä niin Jumalalla on jotain anteeksiannettavaa.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lausui yksi luterilainen pappi kuulema Lutherin ohje ystävälleen. Tee sinäkin joskus syntiä niin Jumalalla on jotain anteeksiannettavaa.
        Varma Tieto

        Olen kuullut tuon vielä sellaisena versiona, että tulisi tehdä syntiä rohkeasti, mutta en ole tarkistanut lähdettä, onko tuo varmasti Lutherin itsensä sanoja.

        Jeesus ja Paavali kielsivät syntiä tekemästä, joten luottaisin heihin enemmän uskon sanan opettajana kuin Lutheriin. Mutta ensinhän sitä syntiä pitäisi tehdä ennen kuin voisi uskoa, sillä usko alkaa kuulemieni todistusten mukaan syntien anteeksisaamisesta. Jotakin pahaa pitäisi siis tehdä, mutta kun en tahdo tehdä mitään pahaa. Miten siis voisin saada anteeksi, kun en voi pahaa tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syntiä saa tehdä jos e synnissä elä.
        Varma Tieto

        Hehehe....nyt on otettu muutama lonkero liikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lausui yksi luterilainen pappi kuulema Lutherin ohje ystävälleen. Tee sinäkin joskus syntiä niin Jumalalla on jotain anteeksiannettavaa.
        Varma Tieto

        Ei tänään enää yhtäänlonkeroa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehe....nyt on otettu muutama lonkero liikaa!

        Tuollaisia puhuvat juuri lahkolaiset, jotka ovat kovasti jeesuspäissään...


    • Anonyymi

      Ateismista olen jo päässyt eroon nyt satiaiset kiusaa.
      Varma Tieto

    • https://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreligiosity#

      Muun muassa ohimolohkoepilepsia aiheuttaa voimakasta uskollisuutta (ehkä Paavali kärsi tästä sairaudesta kun kaveerasi mielikuvitusolentonsa kanssa). Tuossa on Wikipedian artikkeli hyperuskonnollisuudesta. Ei noita sairauksia voi varsinaisesti hankkia tai edistää, jos ei huomioida itse aiheutettua päihteiden käytöstä johtuvaa psykoosia. Siltä osin kannattaa jatkaa päihteiden käyttöä ja 24/7 kirjoittelua palstalle. Jospa se psykoosi ja uskoontulo sieltä putkahtaa.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreligiosity#

      • "...uskollisuutta..."

        No, kylläpä meni kommentti ihan perseelleen. Sitä se 1,5 promillea teettää. Tarkoitin tietysti uskonnollisuutta. Ja tuo hyperuskonnollisuuden linkki tuli ihan turhaan kahteen kertaan. Pitää yrittää skarpata.


      • Anonyymi

        Olen ollut kahdesti psykoosissa ja juonut itseni monta kertaa humalaan, mutta uskonut Jumalaan ja Jeesukseen en vielä koskaan ole. Näyttää siltä, että psykoosit, mielisairaus ja juopottelu eivät johda kohdallani uskoon. Mitä siis neuvoksi?


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        "...uskollisuutta..."

        No, kylläpä meni kommentti ihan perseelleen. Sitä se 1,5 promillea teettää. Tarkoitin tietysti uskonnollisuutta. Ja tuo hyperuskonnollisuuden linkki tuli ihan turhaan kahteen kertaan. Pitää yrittää skarpata.

        Onko sinulla vapaata töistä, kun juopottelet sunnuntaina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla vapaata töistä, kun juopottelet sunnuntaina?

        On, pari tasoituspäivää kun viime viikolla oli pitkiä päiviä. Vaimo lähti lauantaiaamuna ystävättärien kanssa Vironristeilylle. Olen siitä asti jatkanut Glögin nauttimista.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        On, pari tasoituspäivää kun viime viikolla oli pitkiä päiviä. Vaimo lähti lauantaiaamuna ystävättärien kanssa Vironristeilylle. Olen siitä asti jatkanut Glögin nauttimista.

        No nythän sinulla on aikaa antaa neuvoja ateismista luopumiseen ja teistiksi kääntymiseen. Mikä tehoaisi, kun juopottelu ja mielisairaus eivät ole siihen vielä johtaneet? Itse asiassa olen jättänyt juopottelun kokonaan pois, kun se ei sovi yhteen mielisairauden kanssa. Liian vaarallinen kombinaatio. Toisaalta ei tee enää mieli juopotellakaan. Sain siitä tarpeekseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nythän sinulla on aikaa antaa neuvoja ateismista luopumiseen ja teistiksi kääntymiseen. Mikä tehoaisi, kun juopottelu ja mielisairaus eivät ole siihen vielä johtaneet? Itse asiassa olen jättänyt juopottelun kokonaan pois, kun se ei sovi yhteen mielisairauden kanssa. Liian vaarallinen kombinaatio. Toisaalta ei tee enää mieli juopotellakaan. Sain siitä tarpeekseni.

        "No nythän sinulla on aikaa antaa neuvoja ateismista luopumiseen ja teistiksi kääntymiseen."

        En ole koskaan uskonut Jumalaan niin olen vähän huono kokemusasiantuntija.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        "No nythän sinulla on aikaa antaa neuvoja ateismista luopumiseen ja teistiksi kääntymiseen."

        En ole koskaan uskonut Jumalaan niin olen vähän huono kokemusasiantuntija.

        Mikä pitää sinut vahvana ateistina? Miten sitä voisi horjuttaa? Oma ateistimi on myös vahvaa, vaikka taidan hävitä sinulle sen voimakkuudessa. Luulen, että teismiin voisi sortua vain tunnekuohussa tai jonkinlaisen hädän vuoksi. No, ei tämä masennukseni kyllä ole teismiin johtanut. Ateismi on pysynyt edelleen vahvana enkä näe siitä ulospääsyä onnelliseen kristinuskoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pitää sinut vahvana ateistina? Miten sitä voisi horjuttaa? Oma ateistimi on myös vahvaa, vaikka taidan hävitä sinulle sen voimakkuudessa. Luulen, että teismiin voisi sortua vain tunnekuohussa tai jonkinlaisen hädän vuoksi. No, ei tämä masennukseni kyllä ole teismiin johtanut. Ateismi on pysynyt edelleen vahvana enkä näe siitä ulospääsyä onnelliseen kristinuskoon.

        "Ateismi on pysynyt edelleen vahvana enkä näe siitä ulospääsyä onnelliseen kristinuskoon."

        No eihän tuossa ole mitään järkeä. Ihminen tavoittelee sitä mihin uskoo ja on sitä kautta onnellinen.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        "Ateismi on pysynyt edelleen vahvana enkä näe siitä ulospääsyä onnelliseen kristinuskoon."

        No eihän tuossa ole mitään järkeä. Ihminen tavoittelee sitä mihin uskoo ja on sitä kautta onnellinen.

        Mutta kun ei usko mihinkään, niin mitä kautta sitä sitten voi olla onnellinen? Ateismi ei tuo onnea, mutta kristityt todistavat onnesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja hänen kauttaan Jumalaan.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        "Ateismi on pysynyt edelleen vahvana enkä näe siitä ulospääsyä onnelliseen kristinuskoon."

        No eihän tuossa ole mitään järkeä. Ihminen tavoittelee sitä mihin uskoo ja on sitä kautta onnellinen.

        Kukaan ei tämän palstan ulkopuolella ole kiinnostunut olenko ateisti vai teisti. Eivät edes tiedä olenko vai enkö. Kyselläänkö teiltä päivittäin ?
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tämän palstan ulkopuolella ole kiinnostunut olenko ateisti vai teisti. Eivät edes tiedä olenko vai enkö. Kyselläänkö teiltä päivittäin ?
        Varma Tieto

        Uskon asioista ei yleensä puhuta. Tarvitaan uskossa Jeesukseen oleva, että se aihe tulee esiin. Nämähän useinkin kysyvät muilta "Oletko uskossa Jeesukseen" tmv. Ateistit ovat yleensä hiljaa ateismistaan tämän palstan ulkopuolella. Liekö sellaiset edes oikeita ateisteja, kun eivät pidä ateismiaan esillä? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei usko mihinkään, niin mitä kautta sitä sitten voi olla onnellinen? Ateismi ei tuo onnea, mutta kristityt todistavat onnesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja hänen kauttaan Jumalaan.

        Uskonnottomuus on just parasta. Voi tehdä mitä huvitta, eikä tarvitse toimia jonkun jumalan oikkujen varassa, synnissä :)


    • Anonyymi

      Ei pidä mennä haksahtamaan mihinkään Lähi-Idästä lähtöisin olevaan ahdasmieliseen uskontoon, missä palvotaan jonkun Abrahamin Jumalaa.

      Ryhdy jainalaiseksi! Jainalaisuus on todellinen rauhan uskonto!

      • Anonyymi

        Niinhän se on, mutta ei kovin suosittu Suomessa. Eikä pasifismi ole se, mihin minä nyt uskon ja voisin teistinä uskoa.


    • Anonyymi

      Ryyppääminen voi auttaa.

      Rajumpi ryypiskely tunnetusti tuhoaa aivosoluja ja heikentää kognitiivisia kykyjä. Niinpä kun vuosikymmenen verran tinttaat oikein huolella, niin aivosi saattavat olla jo uskoon tuloon sopivassa kuosissa.

      Monet alkoholistit tulevat uskoon.

      • Anonyymi

        En tykkää juopotella ja se on minulta myös kiellettyä, koska käytän psyykelääkkeitä. Ja kokeilin nuorempana välillä rajuakin ryypiskelyä, mutta ei se eikä mielisairaus ole saanut minua uskomaan. Mikä siis neuvoksi?

        Monet kristityt ovat uskoneet lapsesta asti eivätkä ole ikinä juopotelleet tai sairastaneet mielisairautta. Miten ihmeessä hekin voivat uskoa koko ikänsä?


    • Anonyymi

      Pääset eroon varmasti JT seurassa, et muuten!

      • Anonyymi

        JT niin kuin Jehovan todistajat?

        Heitä kohtaan tunnen vastenmielisyyttä tavallista enemmän, joten ei kyllä kiinnosta. Ihan peruskristityt kiinnostavat enemmän ja heidän uskontonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT niin kuin Jehovan todistajat?

        Heitä kohtaan tunnen vastenmielisyyttä tavallista enemmän, joten ei kyllä kiinnosta. Ihan peruskristityt kiinnostavat enemmän ja heidän uskontonsa.

        Eli lahkolaisuus, turhuutta!


    • Anonyymi

      Uskovaisena voi heittää kondomit menemään ja päästellä sitten menemään. Kivaa! Muija alituisesti paksuna. Kivaa! Myös omia lapsukaisia voi käyttää hyväksi. Kivaa!

    • Anonyymi

      Lobotomia ja kastraatio auttaa paljon.

    • "Etsikää Herraa silloin,
      kun hänet löytää voidaan;
      huutakaa häntä avuksi,
      kun hän läsnä on.
      Jumalaton hyljätköön tiensä
      ja väärintekijä ajatuksensa
      ja palatkoon Herran tykö,
      niin hän armahtaa häntä,
      ja meidän Jumalamme tykö,
      sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta." ( Jesaja 55:6-7 )

      • Anonyymi

        Amen


    • "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa." ( Jaakobin kirje 4:8-10 )

      • Anonyymi

        Amen


    • Anonyymi

      Ei se vaadi mitään muuta, kun että alat uskoa minkä tahansa jumalan olevan olemassa.
      Ongelma on tietenkin siinä, miten pitkälle venytät sanan jumala merkitystä. Toisaalta myös itse määrittelet itsellesi, mitä jumalalla mielestäsi tarkoitetaan.

    • Anonyymi

      Lukemalla suomi24 ateismipalstaa kyllä pääsee eroon ateismistaan. On meinaan sen verran epäloogista settiä tarjolla, että pistää vähintään miettimään asiaa.
      Toisaalta, jotkut voivat tietenkin käsitellä aatetta avoimestikin sen historiallisena aikana ilmenneiden muotojen ja rajapintaliikehdintöjen kautta. Sekä käsitellä realistisesti arjen ateistisia ilmiöitä.
      Mutta aika usein tällainen avoin sananvapautta rajoittamaan pyrkimätön ateistinen liikehdintä kokee vastustusta fundisten ja vaikkapa palstisten taholta.

    • Anonyymi

      "pohjalla vaikuttaa mielisairaus nuoruusvuosista saakka"

      Tuo on hyvä lähtökohta. Aikoinaan löysin Jumalan uskovaisten neuvosta, että minun piti kutsua Jumalaa luokseni. Näin tein! Menin ulos karjumaan: "Jumalaaaa! Tule luokseni!" Muutaman tunnin tätä yöaikaan tehtyäni noutaja saapui ja vei minut suljetulle. Nyt olen niin onnellinen täällä uskossani. Näin pääsin eroon ateismista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2534
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      188
      1814
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1544
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1363
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1278
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1128
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      989
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      750
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      705
    Aihe