nyt kun rajat on kiinni niin pellettiä ei enää saa tuolta. mistä hankitte nyt pellettinne ja onko vaarana että suomikauppiaat rupeaa nostamaan pelletinhintaa??
onko enää eroa lämmittääkö maalämmöllä,pelletillä,öljyllä,sähköllä vai kaikolämmöllä tai ilmapumpulla??.
kukaan laskenut 100 neliöisen talon(uudehkon 2014) lämmityskulu vertailuja?
pellettilämmitys ongelma
8
241
Vastaukset
- Anonyymi
ilmeisesti matalaenergiatalo kyseessä. 60 wattia neliölle lämmitystarve eli 100 kpl 60 watin lamppuja palamaan niin tulee valot ja lämmöt samassa tai:6000 kwh vuosikulutus sähköllä tai: 6 pinomottia puita /vuosi tai/ 5 tuhannella eurolla pellettiä...ongan näitä..
- Anonyymi
jaa että 5000 eurolla pellettiä Sillä tuo lämpiää 5 vuotta.
Pellettiä saa nyt 500 kilon erissä about 45 centtiä kilo, rekkakuormittain 24 tonnia, noin 30 centtiä kilo. Kilo pellettiä vastaa noin litraa polttoöljyä (jos on hyvä kattila pelletin poltolle).
Itse ostan kuiva koivuklpia, hinta noi 28 centtiä kilo. Pelletti olisi parempi tai vähintäänkin yhtä hyvä vaihtoeho jos ostaisin rekkakuorman kerralla. kallis ketostona ja ei ole säilytystilaa 24 kappaleelle 1000 kilon säkkejä.
Ennen sotaa sai pienempiäkin eriä 30 centtiä kilo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pellettiä saa nyt 500 kilon erissä about 45 centtiä kilo, rekkakuormittain 24 tonnia, noin 30 centtiä kilo. Kilo pellettiä vastaa noin litraa polttoöljyä (jos on hyvä kattila pelletin poltolle).
Itse ostan kuiva koivuklpia, hinta noi 28 centtiä kilo. Pelletti olisi parempi tai vähintäänkin yhtä hyvä vaihtoeho jos ostaisin rekkakuorman kerralla. kallis ketostona ja ei ole säilytystilaa 24 kappaleelle 1000 kilon säkkejä.
Ennen sotaa sai pienempiäkin eriä 30 centtiä kilo.Noi hinnat oli silloin kun sai venäjältä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sotaa sai pienempiäkin eriä 30 centtiä kilo.Tosta, 9 tuntia aikaa
Myydään
Auringonkukkapelletti toimii samoin kuin tavallinen puupelletti.
Lämpöarvo 5,3kWh/kg.
(Puupelletin vastaava lämpöarvo esimerkiksi Vapolla on on 4,6 kWh/kg)
Pellettien koko 10-30mm ja halkaisija 6-8mm.
Pellettisäkki painaa keskimäärin 1300kg/kpl. Osa on kevyempiä.
100% luonnontuote. Ja sen takia voidaan käyttää myös kuivikkeena.
Suursäkit voi varastoida pihamaalla lavan päällä, kun päälle asettaa vesitiiviin pressun.
Auringonkukkapellettiä 24 säkkiä, yhteensä 29700 kg, Helsinki
Tee korkein tarjous minimikorotus 50 €
8950
€
Hintaan lisätään käsittely- ja toimituskulut
https://huutokaupat.com/4496172/auringonkukkapellettia-24-sakkia-yhteensa-29700-kg
- Anonyymi
näkkaa tuo pellettihärvelihirvitys mehtään, kuka ylipäätänsä on keksinyt tuon helwetinkoneen?????
- Anonyymi
Onneksi ölykattilassa on vastukset ja voin lämmittää sähköllä.
Viime joulukuun lyhyen öljyn polttelun jälkeen sähkö ollut halvempi. - Anonyymi
Tietysti hinta nousee, kun pelkästään Helsingin uusi hakevoimala imee puuta 100 rekkakuormaa vuorokaudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749