Yhdenkö mittarin vika voi pysäyttää kokonaisen ydinvoimalan?
Luulisi mittauspiirien olevan moninkerroin varmistettuja.
Jos näin ei ole, on voimalan suunittelussa ja toteutuksessa todella paha moka.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9e932c8c-54da-4f57-bc1d-e2672ccef0e3
Olkiluodossa vika lämmönmittauksessa?
10
173
Vastaukset
- Anonyymi
Harvoinpa meille mitään rehellisesti kerrotaan. Ja jos vaikka minä kerronkin, niin ei minua uskota, koska fakta ei koskaan kumoa mieluista tarinaa.
- Anonyymi
Jos kyseessä on tuotannolle tärkeä mittauskohde niin tottakai se pitää korjata!! Kun sitä ei voi "vauhdissa" korjata tai vaihtaa niin silloin tuotanto tulee ajaa alas. Miksi asia on joillekin vaikea ymmärtää? Joudutaanhan joskus sairaaloissa hengityskonekin vikatilanteessa vaihtamaan toiseen eikä kukaan kritisoi toimenpidettä.
- Anonyymi
Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että tuotannolle tärkeässä mittauskohteessa pitää olla tuplavarmennus ettei yhden mittarin takia tarviisi koko laitosta alasajaa?
Jos ydinvoimalassa tuonkaltainen varmennus puuttuisi, kyseessä olisi vakava moka.
- Anonyymi
Määräyksissä todennäköisesti edellytetään että vaikka useamman anturia niin kaikkien oltava kunnossa. Kahden anturin tapauksessa anturin vikaantumista ei välttämättä huomaisi jos toinen olisi jo pois käytöstä. Joten kun menee rikki niin ajetaan alas ja korjataan.
Tälläiset ongelmathan olisi ratkaistavissa löysäämällä turvallisuusmääräyksiä. Sille tielle ei haluta lähteä.- Anonyymi
Ei kun vaihdetaan mittaus siihen toiseen tai kolmanteen samanlaiseen anturiin ja korjataan vikaantunut ajamatta mitään alas.
- Anonyymi
Ei tarvi turvamääräyksiä löysäillä. Kyse on vain yleensä siitä, että saako maalaisjärkeä käyttää. 30 -vuotisen kokemukseni perusteella se on erityisen ankarasti kielletty! Oilein paperille kirjoitettu ja ainakin kolmen organisaatiotason tarkastama ja nimikirjoituksellaan vahvistama määräys on sitä ainoata jumalansanaa, jota on noudatettava!
- Anonyymi
Noinhan tuo on ydinvoimalassa! Sooloilu on turvallisuussyistä kielletty. Yhden henkilön masaaisjärki on aika huono työkalu. Taisivat tarinan mukaan Tsernobylissä kokeilla sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan tuo on ydinvoimalassa! Sooloilu on turvallisuussyistä kielletty. Yhden henkilön masaaisjärki on aika huono työkalu. Taisivat tarinan mukaan Tsernobylissä kokeilla sitä.
Siellä olivat jurrissa duunissa ja meni ajot pieleen. Suomessa määrätyn turvallisuustason hommissa alkotesteri käytössä ja se on kerrasta poikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä olivat jurrissa duunissa ja meni ajot pieleen. Suomessa määrätyn turvallisuustason hommissa alkotesteri käytössä ja se on kerrasta poikki.
Ei olleet jurrissa, vaan korkean puoluepampun määräyksestä tekivät kaikki mahdolliset virheet tunnetuin tuloksin. Aivan varmasti käyttöhenkilökunta tiesi, mitä teki, mutta vaihtoehtona olisi ollut pikamatka Kolymalle kultaa huuhtomaan ellei peräti niskalaukaus. Miten itse olisit valinnut? Iltavuoron vuoropäällikkö sai tekosyyllä siirrettyä "kokeen" yövuoron puolelle, koska ymmärsi täysin riskit.
Ne jurrissaolevat olivat korkeammassa asemassa olevia. Novovoroneshissakin aamulla atomivoimalaan töihin menevät isommat kihot poikkesivat Ladoillaan matkan varrella olevan hotellin ravintolaan nappaamaan naamaansa 100 tai 200 grammaa vodkaa ja saman verran tomaatimehua, että virkatyö maistuisi paremmin. Ei ollut mikään poikkeus vaan vallitseva käytäntö.
Tsernobylin tapahtumat syineen ja seurauksineen ovat täysin tiedossa, mutta ovatko sinulle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72545- 1211831
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1311608Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill521526Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671352Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741346- 1481295
- 521218
- 591158
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.701136