Paavali oli ainoa uuden liiton Nasiiri

Anonyymi-ap

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

51

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johannes Kastaja oli viimeinen vanhan liiton Nasiiri.

    • Anonyymi

      Paavali uhkasi leikata naisiltakin pään kaljuksi, jos he eivät suostu pitämään huntua päässä.

      1. Kor. 11:6

      Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

      • Anonyymi

        Talibaanien opit oli käytössä.

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talibaanien opit oli käytössä.

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta.

        Jeesuksen asenne naisiin oli täysin erilainen kuin Paaalilla.

        Luuk. 7:44

        Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja
        KUIVASI NE HIUKSILLAAN.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Miksi valehtelet?


      • Anonyymi

        1 Kor 11:6
        ”Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.”
        Siis: ”leikkauttakoon”


    • Anonyymi

      Oikea Nasiiri Simpson menetti voimansa kun hiukset leikattiin.
      Sokaistiin ja joutui pyörittämään myllynkiviä koko lopun elämänsä ajan.

    • Anonyymi

      Paavali tekeytyi nasiiriksi.

      Uudessa liitossa ei ollut enää yhtään nasiiria.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan oikeita apostoleita ovat vain Jeesuksen eläissä hänen mukanaan olleet 12 opetuslasta. Paavali ei kuulu joukkoon.


      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      Ketkään muut eivät saisi käyttää apostolin nimeä, vaikka niin on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Pirun apostoli Teuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun apostoli Teuvo.

        Onko Johannes joku pirun apostoli?

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Oikeita apostoleita ovat Jeesuksen seurassa kulkeneet miehet, joita Jeesus kutsuu ystävikseen, joille hän on kertonut kaikki salaisuudet. Ei jättänyt mitään kertomatta.

        (mistään uudesta Tarsolaisesta suuruudesta Jeesus ei puhu mitään oikeille apostoleilleen)

        Joh. 15:15

        En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Johannes joku pirun apostoli?

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Oikeita apostoleita ovat Jeesuksen seurassa kulkeneet miehet, joita Jeesus kutsuu ystävikseen, joille hän on kertonut kaikki salaisuudet. Ei jättänyt mitään kertomatta.

        (mistään uudesta Tarsolaisesta suuruudesta Jeesus ei puhu mitään oikeille apostoleilleen)

        Joh. 15:15

        En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.

        Paavalihan piilotteli monta vuotta oikeita apostoleita Damaskontien tapatumien jälkeen, ennen kuin meni tapaamaan oikeita Karitsan apostoleita. Jotainhan se silloin salasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalihan piilotteli monta vuotta oikeita apostoleita Damaskontien tapatumien jälkeen, ennen kuin meni tapaamaan oikeita Karitsan apostoleita. Jotainhan se silloin salasi.

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        Matt.24:24

        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        Matt.24:24

        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14]

        Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

        Johannes sanoi, että alkuseurakunnassa on useita antikristuksia ja sen loppu on lähellä.

        Johannes säilytti terveen uskon ja siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.

        Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Paavali riehui hurmoshengen vallassa Korintossa ja puhui sekavia (glossolaliaa).

      Paljasti toisessa kirjeessään syyn siihen. Saatanan enkelin eli demonin vaikutukset.
      Paha demoni "hän" tuli pysyvästi asumaan Paavaliin.

      2.Kor.12:7
      Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyneistä Paavalin kaltaisista julistajista.

      Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14]

      Paavali yritti eksyttää Juutalaisia luopumaan ympärileikkauksesta ja monesta muusta heille Jumalan antamasta käskystä, joita heidän tulee totella sukupolvesta sukupolveen, jotta luvattu maa heille kokonaan annetaan. Se prosessi on vielä heiltä kesken.

      • Anonyymi

        5. Moos. 8:1

        "Painakaa mieleenne se laki, jonka minä nyt annan teille. Noudattakaa sitä tarkoin, että saisitte elää, lisääntyisitte ja pääsisitte ottamaan omaksenne sen maan, josta Herra on valalla vannoen antanut lupauksen teidän esi-isillenne.


    • Anonyymi

      Paavali tekeytyi nasiiriksi. Ei niitä ollut enää uuden liiton aikana.

      • Anonyymi

        Tarkoitus pyhittää keinot, sanoi Paavali.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Juutalaisten pitää antaa olla aitoja Juutalaisia. Ei heitä pidä mihinkään muuhun uskontoon tai uskoon käännyttää.

      Jeesus oli Juutalainen, 8 pv. ikäisenä ympärileikattu, eikä luopunut Juutalaisesta uskosta missään vaiheessa.

      Jeesus on Juutalainen uskoltaan.

      Luuk. 4:16

      Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
      Jeesuksen uskon.

      • Anonyymi

        Sak. 2:12

        Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sak. 2:12

        Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

        Israel ja Juutalaiset ovat Jumalan valittuja, jotka Jumala kerran pelastaa kaikki. Vaikka jotkut muuta pahaa heistä puhuvat.

        Room. 11:26

        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel ja Juutalaiset ovat Jumalan valittuja, jotka Jumala kerran pelastaa kaikki. Vaikka jotkut muuta pahaa heistä puhuvat.

        Room. 11:26

        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

        Israel ja Juutalaiset on Jumalan valittu kansa ja heimo, silmäteräkansa.


    • Anonyymi

      Siellä jumalan silmäterät teurastavat viattomia lapsia koko ajan.

      • Anonyymi

        Luvattu maa tulee ottaa kokonaan haltuun, vasta sitten tulee rauhan valtakunta.

        2. Moos. 23:31

        Ja minä asetan sinun rajasi Kaislamerestä filistealaisten mereen ja erämaasta Eufrat-virtaan asti; sillä minä annan maan asukkaat teidän valtaanne, ja sinä karkoitat heidät tieltäsi.


      • Anonyymi

        Filistealaiset ovat Haagarin perillisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Filistealaiset ovat Haagarin perillisiä.

        Aja pois orja poikinensa.


    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinnen Mormooni.

      Hyväksyi kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet.

      1. Kor. 15:29

      Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

      • Anonyymi

        Tarkoitus pyhittää keinot, sanoivat aikanaan myös Jesuiitat.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Paavali oli Jumalan asetama evankeljumin julistaja, perusti seurakuntia sen aikuiseen maailmaan.

    • Anonyymi

      Tosi viuhahduksessa ei erota orvasta marrasvarpaista.

      • Anonyymi

        Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista tyypeistä.

        Matt.24:24
        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Paavali ei ollut Jeesuksen eli Karitsan apostoli, joita oli vain 12 kpl.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista tyypeistä.

        Matt.24:24
        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Paavali ei ollut Jeesuksen eli Karitsan apostoli, joita oli vain 12 kpl.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"....


    • Anonyymi

      Niuvaiemessä on paljon jeesuksia.
      Valitse niistä omasi.

    • Anonyymi

      Isoissa sairaaloissa on kokonaisia "Jeessus osastoja" potilaita.

      Lahkot aiheuttaa paljon uskontojen uhreja.

      Maallikot ja puoskarit touhuaa vailla mitään yhteiskunnan valvontaa.

      • Anonyymi

        Uskonnon vapauden peiton alla voi touhuta ihan mitä tahansa.

        Uskonnonvapauslaki tulisi saada tämän päivän tasalle ja uskontojen uhreille pitäisi antaa oikeuksia saada korvauksia kohtelustaan.


    • Anonyymi

      Jeesus ei tunnusta Ilmestyskirjassa Pavalia omaksi apostolikseen.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      • Anonyymi

        Raamatusta puuttuu paljon Jeesuksen opetuksia, siksi se oli eksyttäjille hyvä tilaisuus saada omia valheellisuuksiaan sinne kirjoituksiin mukaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Joh. 21:25

        On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta puuttuu paljon Jeesuksen opetuksia, siksi se oli eksyttäjille hyvä tilaisuus saada omia valheellisuuksiaan sinne kirjoituksiin mukaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Joh. 21:25

        On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

        Jeesuksen kuoleman jälkeen väärät henget ja väärät opit levisi vauhdilla.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Johannes puhuu alkuseurakunnasta, missä niitä antikristuksia oli vaikka kuinka paljon

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Jeesus ei tunnusta Johannekselle Ilmestyskirjan mukaan Paavalia omaksi apostolikseen.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      • Anonyymi

        Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.


    • Anonyymi

      Paavali joutaa hyllylle.

      Kannattaa lukea Jeesuksen sanoja ja oikeiden apostoleiden kirjoituksia ja Vanhan Testamentin kirjoituksia.

      • Anonyymi

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        "Tutkikaa kaikki. Pitäkää se mikä on hyvä ja oikein."


    • Anonyymi

      Paavali käytti valheita tehokeinona. Eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan,
      saatikka syntinä.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Paavali kapinoi Jumalaa vastaan ja kielsi Jumalan lakien voimassaolon.
        Paavalille kielto "älä valehtele" , "älä tapa" jne. ei merkinnyt enää mitään.


    • Anonyymi

      Kyllä usko pitää ankkuroida Jumalan/Jeesuksen sanaan ja Jumalan säätämiin lakeihin ja käskyihin, eikä mihinkään hurmoshenkien voimavaikutuksiin, uniin ja ilmestyksiin.

    • Anonyymi

      Jumalan sana on laki, johon voidaan aina turvata. Epämääräiset henki-ilmiöt eivät korvaa Jumalan sanan voimaa. Jumalan lait, käskyt ja liitot ovat ikuisia.

      2. Sam. 7:28

      Niin, Herra, minun Jumalani, sinä olet Jumala; sinun sanasi käyvät toteen, ja sinä olet antanut minulle tämän suuren lupauksen.

      Ps. 119:25

      Minä olen vaipunut maan tomuun. Virvoita minut, tee sanasi mukaan!

      Ps. 119:160

      Totuus on sinun sanasi perusta, oikeat ja ikuiset ovat sinun päätöksesi.

    • Anonyymi

      Ps. 23.1-2
      Tästä ei pirukaan ota selvää.

      • Anonyymi

        Piru ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.

        Piru tulee ihmistä vastaan lahkosaarnaanjan muodossa, krusifiksit rinnustassa, hieno puku päällä, leveästi hymyillen, kainalossa raamattu kansalle painos. Ja kysyy sinulta, oletko uskossa,, tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä raamattua yhdessä.

        Biblia
        " Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piru ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.

        Piru tulee ihmistä vastaan lahkosaarnaanjan muodossa, krusifiksit rinnustassa, hieno puku päällä, leveästi hymyillen, kainalossa raamattu kansalle painos. Ja kysyy sinulta, oletko uskossa,, tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä raamattua yhdessä.

        Biblia
        " Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään."

        Ap. t. 19:15 "mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe