Pitää ostaa uudet nastarenkaat yli 10 v. vanhaan volkkariin. Merkkirenkaita ei nyt etsitä, vaan käypäsiä kumeja joilla ajaisi pari talvea ainakin. Tarjolla on tällaisia merkkejä, neljä nastoitettua talvirengasta, alle asennettuna.
Triangle IcelynX Suomalaista työtä: ... 377€
Lappi Jää-Ahma Suomalaista työtä: ... 405€
Goodyear ULTRA GRIP 600: ... 513€
Nexen WINGUARD WINSPIKE: ... 513€
Nasta Laufenn LW71: ... 552 €
Nasta Kormoran Stud 2: ... 452 €
97T Triangle IceLynx XL: ... 440,00
97T Hankook Winter i*Pike: ... 640,00
Kaikki nuo valmistajat ovat meikäläiselle ennestää tuntemattomia. Alkajaisiksi haluaisin välttää sitä, etteivät renkaat huutaisi aivan hirvittävän kovaäänisesti normaaleilla pikatien 80...100 km/h nopeuksissa.
Tunnistaako kokuaan noista renkaista mitään merkkiä, ja osaisi sanoa niistä jotakin?
Mitkä näistä halpis-nastarenkaista olisi käypäisimmät?
88
2482
Vastaukset
- Anonyymi
Listalla ei näyttäisi olevan lainkaan kiinalaisia rengasmerkkejä. Ne ovat saaneet yllättävän hyviä tuloksia lehtien järjestämissä talvirengastesteissä.
- Anonyymi
Venäjältä saa koko 4 renkaan setin eli sarjan alle 100 eurolla-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjältä saa koko 4 renkaan setin eli sarjan alle 100 eurolla-
Sieltä sitten ajelet Rajajoosepin kautta hakemaan renkaat Venäjältä
- Anonyymi
On vai, en ole nähnytkään.
- Anonyymi
Luotan Kormoran teknologiaan Kormoran ei jätä pulaaan
- Anonyymi
Kormoran=käytännössä Michelin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kormoran=käytännössä Michelin
No ei todellakaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Miksikäs se teknologia siitä huonontuisi vaikka se on edellisvuoden mallia?
- Anonyymi
Jätä kaljakori ostamatta ja osta merkkirenkaat.
- Anonyymi
Hankook kumit hintalaatusuhde hyvä👍
Hiljaiset renkaat- Anonyymi
Juuri noin Hankook ovat minun seuraavat renkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin Hankook ovat minun seuraavat renkaat.
Olen yhden talven ajanut ja olen tyytyväinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen yhden talven ajanut ja olen tyytyväinen
Kaksi talvea ajon ja laitoin kiertoon. Ei enää koskaan.
- Anonyymi
Näkyvimmin noista kiinalaisista rengasmerkeistä on esillä Linlong-renkaat. Noita ei kuitenkaan oikein löydu suomalaisissa talvirenkaiden rengastesteissä testattuna.
Tässä ulkomaisessa testissä kehutaan Linlongien äänettömyyttä, matalaa melutasoa.
https://www.thetirelab.com/linglong-green-max-winter-uhp/- Anonyymi
Minulla on BMW 520i:ssä 3. talvi menossa LingLongin nastarenkaat, aika hyvät edellisiin etuvetoisen Pösön alla olleisiin Conteihin verrattuna.
- Anonyymi
Puoliksi käytettyjä lojuu siellä täällä. Joku viiskypää korkeintaan kannattaa uudenveroisista maksaa. Käytetyistä korkeintaan 2 - 3 kypää.
Kierrätys muutoinkin päivän sana.- Anonyymi
No ei niitä nyt ihan siellä täällä lohu. Jonnekin rengaskirppikselle tms. ne on mentävä hakemaan.
https://rengaskirppis.fi/product-category/kaytetyt-renkaat/kaytetyt-nastarenkaat/
Noissa ei usein ole alle laittamisen ja etenkään tasapainotuksen palveluita olemassa. Pitäisi itse viedä jonnekin ne asennettavaksi.
https://rengaskirppis.fi/product-category/palvelut/
- Anonyymi
Jostain käytettyjä renkaita alle
- Anonyymi
Onkohan Hankookilla olemassakaan nastarenkaita joissa merkintä 97T ?
- Anonyymi
Mitä se tarkoittaa?
- Anonyymi
No onhan tuo 97T ihan vakiona mukana, tämän ketjun avausviestissäkin. Sehän on tarkoittaa yhden renkaan kantavuuden olevan 730 kg, eli yhteensä 2920 kg.
Iltalehti siteeraa TM:n parin vuoden takaista "TM edullisten talvirenkaiden vertailu 2020" testiä, eli 550...650 euron hintaisten rengassettian laatuja. Siinä tuo Hankook sai parhaat 3 tähteä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fddd824d-07fb-4f50-b15c-739398b22280
Koko rengasmerkki on meikäläiselle täysin outo. Sen tiedon löysin, että on korealainen rengasvalmistaja, ja maailman 7:ksi suurin, ja siis noin 4-kertainen vaikak Nokian Renkaisiin verrattuna.
Linlongeista löytyy googlettamalla enemmän juttuja kesärengaspuolelta. Talvirengaspuolelle se on vähemmän osallistunut mihinkään testeihin. - Anonyymi
"LINGLONG ON HYVÄ"!!!
- Anonyymi
Joo tuossa ylempänä mainitsin BMW:n alla olleet, mukavasti paksuhkossa lumessa ja liukkaasta risteyksestä ihan siinä lähtee kuin etuvetokin. Ajonhallinta parantaa kaikkia renkaita.
- Anonyymi
..on se jos haluaa itsarin renkailla tehdä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..on se jos haluaa itsarin renkailla tehdä..
Päivän tyhmin kommentti 😂 Ilmeisesti luulet, että "hyvällä ja kalliilla merkillä" voi päästää kuin kesärenkailla menemään 🤦♂️
- Anonyymi
Tällainen Linlong-talvirenkaiden mainos oli lokakuulla Hesarin kannessa.
https://imgur.com/a/j171G7K
Googlettelin asiaa, ja ilmeisesti Linlongin nastarengas ei ole edes ollut mukana tuossa 2020 TM-talvirengastestissä. - Anonyymi
Tekniikan Maailma tiedottaa miksi Linlongin talvirenkaat eivät olleet sen 2020 talvirengastestissä mukana.
"– Meillä on yksi ehto: testitulostamme saa käyttää markkinoinnissa
korkeintaan vuoden ajan testin jälkeen.
–Yleensä ehtomme ei ole ongelma valmistajille ja myyjille, mutta
Kontion, Linglongin ja Nankangin edustaja on sitä toistuvasti rikkonut.
–Pitkään harkittuamme päätimme jättää Kontion, Linglongin ja
Nankangin vertailusta pois. Me emme halua, että yleisölle markkinoidaan
tuotetta vanhoilla testituloksilla, jotka eivät ehkä enää vastaa
myytävän tuotteen ominaisuuksia."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2020/tama-selitys-kannattaa-lukea/
Silti tuossa HS-kansikuvan mainoksessa annetaan ymmärtää, että Linlongin talvirenkaat TM 2020 testissä voittivat Michelinin ja Continentalin renkaat jarrutusmatkan pituutta mitatessa. - Anonyymi
Ainakin Ling long. On hyvä kesärengas,hiljainen ja pehmeä....
- Anonyymi
Avausviestissä haettiin kyllä nastoitettuja talvirenkaita. Ei noilla kesärenkailla ja niiden ominaisuuksilla ole nyt mitään apuja tähän hommaan.
Kumma että ison kiinalaisen rengasmerkin pitää tuolla tavalla valehdella mainoksissaan. Kuluttajasuojalaki kai sitten sallii tämmöisenkin, tekaistuin tiedoin tehdyn mainostamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avausviestissä haettiin kyllä nastoitettuja talvirenkaita. Ei noilla kesärenkailla ja niiden ominaisuuksilla ole nyt mitään apuja tähän hommaan.
Kumma että ison kiinalaisen rengasmerkin pitää tuolla tavalla valehdella mainoksissaan. Kuluttajasuojalaki kai sitten sallii tämmöisenkin, tekaistuin tiedoin tehdyn mainostamisen.Olen tyytyväinen LINGLONGEIHIN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tyytyväinen LINGLONGEIHIN
Eli tuet venäjän sotaa kiinanroskan kautta?
- Anonyymi
GoodYear ultragrip, loistavat ja hiljaiset.
- Anonyymi
Rengasliike Euromasterilla aikamoinen jono, melkein 2 viikkoa. Jos nyt tilaa, niin uudet renkaat saisi alle vasta 7.12.2023.
- Anonyymi
Näköjään Kärkkäisen kauppaliikekin on alkanut kehuskelemaan noita Linlong renkaita.
"Autoilijat haluavat Linglong-renkaat
Linglong on Suomen nopeimmin kasvava autonrengasmerkki.
Sen markkinaosuus Suomessa on jo yli 10%.
Huikean kasvun taustalla on merkin erinomainen menestymisen
monissa rengastesteissä "
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/linglong
Mainoksessa kerrotaan Linlongin käyttävän ainutlaatuisia 5-kulmaisia nastoja renkaissaan. Silti ei esitetä mitään testitulosta, jossa 5-kulmainen nasta osoittautuisi tehokkaammaksi kuin pyöreä nasta.
Tuon merkin renkaat ovat ilman muuta kyllä merkityksellisen rahamäärän verran halvempia kuin läntiset renkaat. Loppujen lopuksi Linlongeja on kuitenkin testattu yllättävän vähän suomalaisten renkaiden rengastesteissä.
Saattavat olla ihan kohtalaisen hyviäkin. Mutta miksi sitten eivät ole samalla viivalla mukana rengastesteissä? - Anonyymi
Olin jo ostamassa ja tilasinkin Goodyearin renkaat. Sitten siihen tuli jotakin sählinkiä, ja minun rengaskokoani ei löytynytkään heti. Pari viikkoa olisi pitänyt vartoilla.
Päädyin sitten noihin Hankook nastarenkaisiin, jotka sai 2 pv varoitusajalla. Kävin ajamassa moottoritiellä 120 nopeudellakin, testasin alkaako kumit huutaa tai ravistaa. Hyvin ne siellä alla meni.
Talvisesta pidosta verrattuna vanhoihin Continentaleihin en osaa sanoa vielä mitään. Nyt on niin jäiset tienpinnat kaikkiaan, että uudet nastat siellä aika lalla rapisevat, mutta kyllä ne nastatkin näillä jäillä luistaa.- Anonyymi
Ravistus voi johtua esim. jarruleyistäkin.
- Anonyymi
> Ravistus voi johtua esim. jarruleyistäkin.
Niin siis Hankookit ei ravistellut yhtään.
Aika huonot pitää jarrulevyt jo olla, jos koko rengas ravistaa epätasaisesti kuluneen jarrulevyn takia. Jarrutuskin silloin jo ravistaa, ja siitä huomaa aikaisemmin.
Vian korjaushan on aika helppoa kuitenkin, uusi jarrulevy tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ravistus voi johtua esim. jarruleyistäkin.
Niin siis Hankookit ei ravistellut yhtään.
Aika huonot pitää jarrulevyt jo olla, jos koko rengas ravistaa epätasaisesti kuluneen jarrulevyn takia. Jarrutuskin silloin jo ravistaa, ja siitä huomaa aikaisemmin.
Vian korjaushan on aika helppoa kuitenkin, uusi jarrulevy tilalle.Renkaan täytyy olla aika epätasaisesti kulunut , jos huutaa.
Etupyörän laakerivika voi myös aiheuttaa koko ajan kovaa ääntä, jolloin jarrulevy ei ole kyseessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ravistus voi johtua esim. jarruleyistäkin.
Etenkin toyotassa ravistaa ja kolisee talvisin joka paikka.
- Anonyymi
Yli 10v vanhaa volkkaria tuskin hiljaiseksi saa rengas valinnoilla.
- Anonyymi
Ei tarvii äänettömäksi tulla. Riittää kun ei ala huutamaan kovin paljon enempää kuin aikaisemmat alla olleet renkaat.
Netistä noita kopmmentteja aikani lueskelin. Useampikin sanoi Hakkapeliitta 9 mallin renkaista tulevan sellaista vouvvaavaa ääntä. Uudempi Hakkapeliitta 10 mallikin on Nokialla olemassa, ja siitä ei samoja kommentteja näkynyt.
Vanhempoia 9-mallin Hakkapeliittoja myydään edullisemmin, ja sellaisiin olisi vanhaan Volkkariin voinut sortuakin. Onneksi luin kommentteja, ja näihin Korean poikain tekemiin Hankookkeihin lopulta päädyin.
- Anonyymi
Trianglet on helvetin hyvät, talven kokemus kitkoista, ihan yhtä hyvät kuin nykyisessä mukana tulleet nokian hakkapeliitta kitkat, ellei paremmat, hiljaisemmat ainakin. Olen suositellut monellekin kaverille, ovat ostaneet eikä kellään mitään valittamista.
- Anonyymi
Viime talven ajelin trianglen nastarenkailla, eikä valittamista niissäkään hyvä pito ja hiljaiset. Kuin nokialaiset pidossa, huomattavasti hiljaisemmat äänessä. Nämähän ovat nimenomaan kiinalaiset, mutta nokian entisten insinöörien suunnittelemat. Kiinalaiset renkaat painetaan uusilla koneilla, kun taas euro/suomalaiset loppuunajetuilla paskoilla.
Vuosikaudet ollut kesä- ja talvirenkaat mikäli itse joutuu ostamaan kiinalaiset, toisin ainoastaan jos auton mukana tulee muut, vaihdan autoa usein, nyt siis tuli mukana yokohaman kesä ja hakkareliitan kitkat, molemmat rengaskerrat n 7 millin pinnalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime talven ajelin trianglen nastarenkailla, eikä valittamista niissäkään hyvä pito ja hiljaiset. Kuin nokialaiset pidossa, huomattavasti hiljaisemmat äänessä. Nämähän ovat nimenomaan kiinalaiset, mutta nokian entisten insinöörien suunnittelemat. Kiinalaiset renkaat painetaan uusilla koneilla, kun taas euro/suomalaiset loppuunajetuilla paskoilla.
Vuosikaudet ollut kesä- ja talvirenkaat mikäli itse joutuu ostamaan kiinalaiset, toisin ainoastaan jos auton mukana tulee muut, vaihdan autoa usein, nyt siis tuli mukana yokohaman kesä ja hakkareliitan kitkat, molemmat rengaskerrat n 7 millin pinnalla.Pistetäänpä vinkki korvan taakse. Tuossakin onomaan sopiva: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/triangle-icelynx-215-55r16-talvirengas-nastarengas
Jotkut Trianget on näköjään suunniteltu Suomessa.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/triangle - Anonyymi
>> Kuin nokialaiset pidossa, huomattavasti hiljaisemmat äänessä.
Tavallinen autoilija ei noista pitämisistä lumella ja jäällä voi oikein sanoa juuta eikä jaata. Jos ei ole mittalaitteita, jolla alkaa mittailemaan jarrutusmatkoja ja muuta.
Talvella ja jääpinnoilla ajelemiset on aina semmoista hitsin varomista ja kyttäämistä, ettei tule havereita. Enemmän se on sellaista tunnepohjaista tuntumaa, että nyt on mulla hyvät renkaat, kun on Hakkapeliitat tms. itselle mieleiset renkaat alla.
Melu on aika ikävä, jos sellaiset melurenkaat saa. Talvet ajellaan kuitenkin nyyään 70...80%.sti sulilla teillä. Rengasmelu on silloin isompi haitta kuin se, että omasta mielestä (tuntumasta...) ne nastat ei nyt viime viikonlopun jääkelillä ihan täysin hyvin pitäneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kuin nokialaiset pidossa, huomattavasti hiljaisemmat äänessä.
Tavallinen autoilija ei noista pitämisistä lumella ja jäällä voi oikein sanoa juuta eikä jaata. Jos ei ole mittalaitteita, jolla alkaa mittailemaan jarrutusmatkoja ja muuta.
Talvella ja jääpinnoilla ajelemiset on aina semmoista hitsin varomista ja kyttäämistä, ettei tule havereita. Enemmän se on sellaista tunnepohjaista tuntumaa, että nyt on mulla hyvät renkaat, kun on Hakkapeliitat tms. itselle mieleiset renkaat alla.
Melu on aika ikävä, jos sellaiset melurenkaat saa. Talvet ajellaan kuitenkin nyyään 70...80%.sti sulilla teillä. Rengasmelu on silloin isompi haitta kuin se, että omasta mielestä (tuntumasta...) ne nastat ei nyt viime viikonlopun jääkelillä ihan täysin hyvin pitäneet.Sille tavalliselle suomalaiselle autoilijalle on aivan sama mitkä renkaat siellä alla pyörii, kun liikennettä täällä junttilassa katsoo n. 80% kuskeista ei ole minkäänlaista ajotaitoa, eikä hajuakaan liikennesäännöistä. Maailman ylivoimaisesti huonoin liikennekulttuuri ja surkeimmat kuskit, kertakaikkiaan k--ipäistä sakkia on suomalaiset.
- Anonyymi
Michelin on paras.
- Anonyymi
Misukoilla oli 30...40 vuotta sitten ihan älyttömän hyvä maine hiljaisimpina kesärenkaina, mitä markkinoilla tuolloin oli. Aina oli Misut rengastesteissä äänettömimmästä päästä.
Nyt tuota samanlaista kaulaa ja mainetta ei niilläkään enää ole. Kaikenlaiset Aasian tehtaiden tekemät renkaat ovat kuroneet tässä kohtaa erot ihan umpeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Misukoilla oli 30...40 vuotta sitten ihan älyttömän hyvä maine hiljaisimpina kesärenkaina, mitä markkinoilla tuolloin oli. Aina oli Misut rengastesteissä äänettömimmästä päästä.
Nyt tuota samanlaista kaulaa ja mainetta ei niilläkään enää ole. Kaikenlaiset Aasian tehtaiden tekemät renkaat ovat kuroneet tässä kohtaa erot ihan umpeenHöpöjuttuja suollat. Harmi jos sulla ei ole varaa kunnon kumeihin. Itse ostan vain laatua.
- Anonyymi
Goodyearin Ultragrip on kyllä hyvä, toiminut kivasti takavetoisessa, tosin takarenkaista on nastoja irronnut aika paljon. Eturenkaat on yhä kuin uudet.
- Anonyymi
Ilmeisesti Goodyear on petrannut paljon, muistan kun aikoinaan lumella se oli ihan surkea.
- Anonyymi
Olet köyhä,lopeta autoilu
- Anonyymi
> Jotkut Trianget on näköjään suunniteltu Suomessa.
> https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/triangle
Noissa useammissakin uusien rengasvalmistajien talvirenkaiden mainoksissa kehutaan, että "Suunniteltu Suomessa."
Olisi mukava tietää että mitä se käytännössä tarkoittaa? Olen melko varma, että joku Nokian renkailla ollut työntekijä on piirtänyt ja designannut talvirenkaalle urakuvion.
Selaliseen en usko, että ko. suunnittelija olisi kehitellyt kokonaan uusia pehmeämpiä ja parempia kumiseoksia ja laatuja. Tai toisaalta olisi suunnitellutlujuudeltaan parempia ja iljaisempia teräsvöitä ja muita tukirakenteita ja vulkanointimenetelmiä renkaan sisuksiin.
Kyllä se melkein sen urakuvion piirtämiseen jää, se "suomalainen talvirengastietous". Se mitä noille pienemmille rengasmerkeille on mainosmielessä hiukan piirretty, että saavat mainoksessa sanoa sellaista olevan.- Anonyymi
Kiinassa tehdään ja siellä kumin laatu vaihtelee, mutta kelvollista se ei ole talvirenkaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassa tehdään ja siellä kumin laatu vaihtelee, mutta kelvollista se ei ole talvirenkaisiin.
On ihan hyvin , kolmatta talvea jo menee kiinarenkailla, eikä moittimista.
- Anonyymi
Saako SOVGUM-renkaita vielä jostain. Käyttäjän mukaan kulumattomat.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Revolver-sovgum.jpg- Anonyymi
Kyllä vanhaa kunnon Sovjet Unionia tulee ikävä, kun näkee mitäen lujia talvirenkaita siellä osattiin valmistaa jo tuohon aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhaa kunnon Sovjet Unionia tulee ikävä, kun näkee mitäen lujia talvirenkaita siellä osattiin valmistaa jo tuohon aikaan.
Nuo ovat kaksi kärkiominaisuutta; NON-STOP ja ANTI-GRIP.
- Anonyymi
Mikään noista ei ole suomalaista työtä, vaan pelkästään Nokialta potkut saaneitten suunnittelemia renkaita jotka valmistetaan Kiinassa. Täysin surkeita renkaita kaikki.
Sijaisautossa oli Trianglet kitkarenkaat ja surkeimpia en ole kokenut ja kitkoilla olen ajellut jo reilut 10 vuotta.- Anonyymi
Trianglen Icelynx-nastarenkaista on kokemusta viime talvesta tähän päivään. Hyvä pito ja vähän meteliä. Nastatkin ovat pysyneet kiinni.
- Anonyymi
"Pääasiassa paljaalla asfaltilla ajettavan etuvetoauton nastarenkaiden sijaintia olisi kierrätettävä edestä taakse ja takaa eteen jopa 3 000 ajokilometrin välein. Trafin tilaama tutkimus päätyi samaan tulokseen kuin Aalto-yliopiston tutkijat vuotta aikaisemmin."
Kuka jaksaisi?
"Aalto-yliopiston arvion mukaan rengashotellien säilytettäviksi jätettyjen renkaiden kunto on parempi kuin kaikkien liikenteessä olevien nastarenkaiden kunto, sillä maksullisiin rengashotelleihin ei tyypillisesti jätetä kaikkein huonokuntoisimpia renkaita."
Uudet nastarenkaat todella vaaralliset. Muilla kun yleensä alla loppuunajetut niin pitäisi huomioida takaa tuleva liikenne jos uudet alla. Muuten kolisee...
https://yle.fi/a/3-9898664 - Anonyymi
Linglongaajilla nämä ajaa.
- Anonyymi
En ymmärrä, mistä se "paremmat taakse" -villitys tuli takavuosina "asiantuntijoilta".
Autoa ei hallita takapäällä.- Anonyymi
Taitaa olla noita vanhojen Bemarikuskien juttuja. Ensimmäinen etuvetoinen BMW saatiin markkinoille vasta v. 2014.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2014021718047887 - Anonyymi
Nimenomaan hallitaan. Puskemisen ja vesiliirron osaa joka sunnuntaikuski korjata helläämällä kaasua mutta kun takapää lähtee irtoamaan, luisuun tai liirtoon, niin vastaohjaus on suurimmalle osalle tavisautoilijoista vieras asia ja silloin ollaan usein tiukasti asian äärellä ellei jo penkassa. Tai vastaantulijan keulassa. Verrataanpa ralliautoihin. Niillä ajetaan pidon rajoilla ja vähän ylikin ja jos alla on kaksivetoinen auto niin perän asento suhteessa tiehen ja ajosuuntaan määrittää sen mihin auto lopulta suuntaa kulkunsa. Etuvedon pito on liikkeelle lähtiessä muutenkin "huono", koska painonsiirto "nostaa" keulaa ja samalla keventää renkaan kosketusta tiehen. Tässä tilanteessa on sama vaikka edessä on ne huonommat renkaat, liikkeelle pääsee kun pääsee eikä kyse ole mainitsemastasi hallinnasta vaan liikkeelle pääsemisestä.
Olipa auton vetotapa mikä tahansa laitetaan aina paremmat kumit taakse.
- Anonyymi
Kontiot laitoin juuri.
- Anonyymi
Toihan on Nokian valmistama saapasmerkki. Ei kai semmoisia renkaina vielä myydä missään?
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten vaihdoin omasta mielestä kuluneet nokiat hankookkeihin. Jo pois ajaessa rengasliikkeestä totesin että eivät pidä sen paremmin kun kuluneet nokiat.
- Anonyymi
Vaimo on kitkutellut kitkoille jo 5 talven ajan. Meikä tarvii aina vaan perinteiset nastat alle.
Ei ne mitkään renkaat talvella oikein pidä. Esimerkiksi nyt päällä oleva jääkeli on semmoinen, että kyllä siellä nasta rapisee kun jarruttaa. Mutta kyllähän se pulkkana auto menee aika pitkään, ja liikennevaloista jään päältä saa hieroa aikansa, ennen kuin liikkeelle päästään.
- Anonyymi
Kummaa että kriteeri on melu ja kuitenkaan ei kitkoista mitään,,,,,itse ajanut jo niin monta autoa ja vuotta kitkoilla että halppisnastat ei voi vähempää kiinnostaa ja kun niitä noissa huollettavissa autoissa välillä on ja niilä joutuu käymään koe ajolla ei tulisi mielenkään ostaa niitä , kun kitka toimii kymmenekin vuotta vanhasa autossa hyvin.
- Anonyymi
Onkohan tuo "kitkarengas" vähän sellainen markkinointitermi, koska sehän nyt ei itsessään kerro mitään oleellista; kitka on kaikkien renkaiden ominaisuus :)
Nastaton talvirengas lienee sama asia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuo "kitkarengas" vähän sellainen markkinointitermi, koska sehän nyt ei itsessään kerro mitään oleellista; kitka on kaikkien renkaiden ominaisuus :)
Nastaton talvirengas lienee sama asia?Jotkut ajaa läpi vuosien samoilla kitkarenklailla. Kuulemma loppusyksystä se kesärenkaana ollut kumi muuttuukin taas hyvksi kitkarenkaaksi, ja pitää, oikein imee jäähän kiinni.
- Anonyymi
Montako talvea kitkoissa on pitoa.
- Anonyymi
Minun kulkuneuvossa on Continental Viking 7.... 235/55R18 kitkat, kyllä niillä kaupunkiliikenteessä on pärjännyt jo pari talvea.
- Anonyymi
Kahdessa ostamani autossa on ollut kitkat. Kummatkin olen vaihtanut heti pois.
- Anonyymi
kitkat ei ole niin hyvä kuin ennen. snickers on parempi valinta ja saanut testissä parhaita arvosanoja. snickersin pähkinät on kulmista pyöristetty
- Anonyymi
HEH .. :D
- Anonyymi
Minä haen renkaat parkkipaikoilta on valinnanvaraa.Saa myös vanteet ja pyöränpultit samaan hintaan.
- Anonyymi
Mutta joudut antamaan vaihdossa tiiliskiviä.
- Anonyymi
Kontiot hyvä ja halpa.
- Anonyymi
parhaat ns budjettirenkaat mitä oon testannut niin gt radial ice pro3.
270 euroa töineen ja rengaspainoja pelkät painojen " rungot" eli siorat on
kierroskoneessa (peugeot307) kun on alla niin pitää lähdöissäkin tiessä vaikka kytkin äkkiä kierroksilta ylös.
toimii ja hiljaiset - Anonyymi
Näillä pakkasilla on ihan sama onko alla kitkat vaiko nastarenkaat. Kummallakin on yhtä vaikeata päästä valoista liikkeelle, jos on hyvin renkailla kiillottunut paikak alla.
Tuntuu että nastakaan ei oikein kykene puremaan kivikovaan pakkasjäähän.- Anonyymi
Kannattaa ajaa renkaan leveyden verran sivuun oikealle niin jo pääsee liikkeelle helaposti..,,,, se on niksi
- Anonyymi
Liian leveitä renkaita jos ei nastoilla pito meinaa riittää. Alle niin kapeat renkaat kuin laki sallii niin tulee kunnolla pintapainetta.
- Anonyymi
Rekisteriotteeseen merkittyinä vaihtoehtoina on 205/55 tai 215/55 renkaat.
Nyt alla on nuo 215 mm levyiset. En usko että 10 mm kapeammilla jääpito siitä juuri miksikään muuttuisi.
- Anonyymi
ladassa on nyt 155 hankookin w401 niin pitoja paljon enemmän kuin 205 toyon nastarenkaassa, puree paremmin kun kapee on
- Anonyymi
Gudjeerit on hyvä.
- Anonyymi
Mulla on tässä kädessä TM vuodelta 2018 ja kesärengastesti. Kalleimmat renkaat on 650 euroa KAPPALE ja halvimmat 350 eur /kpl. Rengassaraj siis 2600 euroa ja siitä alle. Kaikkien renkaiden rengaskuvio oli jokseenkin sama, silti halvimmat olivat testissä "huonoimmat".
Katsastusasemalla näin toimiston puoella telineessä kesärenkaita, joiden hinta oli 80 euroa kappale ( 16") ja pintakuvio sama kuin yo. testirenkaiden.
Veikkaan, että erot testirenkaisiin ovat marginaaliset ja KATTEET noissa kalliissa on valtavat, eihän sitä muuten makseltaisi kokoomus-pelureille mahtavia osinkoja ja johtajille taivaallisia palkkoja.
Valititsin 80-kympin renkaat ja todella mukavat ovat ajella.
TÄRKEIN: Tasapainotus, varmista että se tulee kunnolla !
t. haans
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137556- 582973
- 1932377
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101823Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1761752Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke211432- 751271
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501039