Työnantaja hakee säästöjä ja esitteli viime viikolla yhden kohteen (ei suorin sanoin, mutta oli helppo lukea rivien välistä): pyrkimyksenä on saada kaikki alimman eläkeiän 2024 - 2026 saavuttavat jäämään eläkkeelle heti kun mahdollista ja uusia ei tilalle palkata.
Itse olen suunnitellut (taloudellisista syistä) että jatkaisin alimman eläkeikäni tultua täyteen maaliskuun 2024 alussa vielä vuoden työsuhteessa.
Nyt on tulossa "keskustelut" esimiehen kanssa asiasta ja kaikenlaista "tukitoimintaa" on luvassa "uutta elämänvaihettta varten". Muutosneuvotteluja ei ole ilmoitettu. Vielä.
Olen ymmärtänyt tähän saakka, että edes eläkkeelle jäännin ajankohtaa ei saa ottaa puheenksi työntekijän kanssa, vaan hän saa määrittää sen itse (siihen asti kun yläraja tulee täyteen).
Onko siis mahdollista, että työnantaja aloittaa muutosneuvottelut ja laittaa kaikki alimman eläkeiän saavuttaneet ensimmäisenä pihalle.
Kyseessä on julkinen työnantaja (työntekijän eläkelaki).
Kiitos
Voidaanko määrätä jäämäään eläkkeelle alimman eläkeiän mukaan.
Anonyymi-ap
2
241
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pysty määräämään, mutta voi antaa lopputilin joten oma valinta hakeutuuko eläkkeelle eläkeiässä...
- Anonyymi
Sehän on reilua nuorempia kohtaan joilla pieniä lapsia ja velkaa, kyllä nuo 64- 65 vuotiaat saa ekana lähteä , jollei talous ole vielä 65 vuotiaana kunnossa , niin ei sitten koskaan, tai onhan niitä vapaaehtoistöitä hyväntekeväisyyteen sinne sitten , jos vain työtä pitää tehdä , eikä tarvii enää rahaa, ja tuleehan sitten se eläke jolla eletään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412665Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092180Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212056Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171775Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391736Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371669Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741039
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925