Faktaa laitoksesta nimeltään KELA

Anonyymi-ap

Olen tässä seuraillut sekä paljon lukenutkin tuosta KELAN toilailuista ja aika paljon olen haastatellutkin vanhuksia , eläkeläisiä ja jotka muuten olisivat avun tarpeessa niin taloudellisesti kuin muutenkin.
Olen useaan kertaan törmännyt sellaiseen asiaan kun on joku avun tarvitsija lähettänyt kelaan anomuksen joko eläkkeen saajan asumistuesta tai hoitotuesta tai laittoman pienen eläkkeen korottamisesta kun sellaistakin ilmenee hurjan paljon.
Mutta mutta kun nyt törmätäänkin sellaiseen juttuun , että enimmäkseen ( aina) päätös onkin kelalta päin lyhyt ja ytimekäs eli hylätty , ette ole oikeutettu minkäänlaiseen avustukseen ja kelahan on niin paska firma että sieltähän saa sellaisenkin vastauksen kuin , ette ole oikeutettu minkäänlaiseen apuun koska " naapurillanne on erittäin hyvät tulot " ja tehän kuulemma kuljette ruoka ostoksilla autolla tuon vaivaisen 32 km joka matka on lähimpään kauppaan.
Ja sitten vielä olen kuullut varmalta taholta , että Kelassa ei edes aukaista näitä anomuksia van siihen lätkäisee joku "luukkuruusu " tai lääkärin " planttu " HYLÄTTY leiman.
Luin juuri seura lehdestä artikkelin jossa oli liikuntakyvytöntä miestä kiusattu kauan kauan juuri näillä päätöksillä hänen anoessaan työkyvyttömyys eläkettä . Mutta mies olikin suivaantunut kelan kieroilusta niin paljon , että hänpä veikin asian oikeusasiamiehelle ja nythän selvisikin että siellä ei oltu vilkaistukaan hänen anomuksiin vaan joku " luukku ruusu " oli tehnyt vaan omavaltaisen päätöksen ja hylännyt anomuksen , mutta oikeusasiamieshän selvittikin asian pohjamutia myöten ja mies sai eläkkeen ja olen melko varma että myös kelalle meni hyvänlainen jobin posti johtajalle.
Kyllä minun täytyy todeta ,että kyllä on perkele härskiä ja kieroa touhua tuolla kelassa, olisikohan sitten johtajan ( ANTILAN )määräys vai tämän " leikkaaja hallituksen toimia "
Ei muuta kuin jokainen joka omistaa hylätyn päätöksen kelasta päin niin paperit nippuun ja oikeusasiamiehen pakeille.

Tällaiset ompi miettehet ja kylläpä nuo tuppaa paikkansa pitämään koska olen aika paljon perillä näistä jutuista.

12

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kommentoin tuohon Kelan juttuun vielä toteamuksen .
      Kyllä Kela pelaa erittäin vaarallista ja kieroa sekä epärehellistä peliä juurikin vanhusten , sairaiden , eläkeläisten ja todellista apua tarvitsevien kustannuksella.
      Tukeeko leikkaaja hallitus tällaista toimintaa , kysynpähän vaan ?
      Pahasti on sitten hallitus hakoteillä jos näin on ? sillä juurikin nämä avun tarvitsijat on sitä ikäluokkaa joka on tämän maan rakentanut ja sotimalla sen omakseen lunastanut uhraten terveytensä ja paljon miehiä menikin iäksi pois. Eihän ne nämä nyky yhteiskunnan hymynaamat ja puuteri pojat siitä ymmärrä sen enempää kuin Nuutin mäen siat hopealusikasta.
      ELÄKEMIES 800€/KK

• Anonyymi

"koska olen aika paljon perillä näistä jutuista"

Joopa joo. Haastattelet vanhuksia ja luet Seurasta. SIinä lähteesi.

Jokainen vähänkin somea seuraava tietää, että noita "tiedän varmasta lähteestä" -lätinöitä käytetään juurikin silloin, kun mitään ei tiedetä, mutta halutaan esittää asiantuntijaa.
      Harvempi tajuaa, että sillähän vain nolaa itsensä - onneksi senkin voi tehdä nimettömänä ja kasvottomana keskustelupalstoilla.

• Anonyymi

Voisitko ystävällisesti valaista mitä tarkoittaa " Slinä lähteesi " vai olisiko aiheellista hiukan hioa tuota kirjoitus taitoasi vai olisiko aiheellista käydä kuitenkin Specsavers : lla .
        Lähteitä kyllä on monia mutta en ole ikänäni kuullut tuon nimisestä lähteestä vaikka olen jo sentään kahdeksannella kymmenennellä. Mutta oppia ikä kaikki nytpähän ei sitten ole minullakaan sivistyksessä aukkoa tuossa kohden

• Anonyymi

Hei aloittaja! Jos työeläkkeesi on vain 800 euroa kuukaudessa, saat varmasti lisäksi vielä kansaneläkettä tai takuueläkettä. Niitä on haettava Kelasta. Myös asumistukea pitäisi saada noin pienellä eläkkeellä.

Minusta tuntuu että ihmiset eivät ymmärrä kysyä heille kuuluvia tukia. Kela ei niitä itsestään tarjoa vaan itse niitä on kysyttävä ja haettava. Aloittajan on nyt hyvä ottaa yhteys kelaan ja kysyä sieltä neuvoa. Kyllä Kelassa autetaan ja neuvotaan myös puhelimessa.

Myös kelan nettisivuilta saa paljon tietoa https://www.kela.fi/henkiloasiakkaat

• Anonyymi

Niinpä niin mutta kun tämä 800.00 € 0nkin työeläke + kansaneläke + takuueläke eli kaikki nämä yhteensä tuon 800.00 €
        Minä kerran kysyin tätä asiaa kelan sirkus tirehtööreiltä ja kuinkas ollakaan vastaus oli " ette ole oikeutettu eläkeläisen asumistukeen eikä hoitotukeen " näin ne sirkuspellet sanoi.
        ELÄKEMIES 800 € KK.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin mutta kun tämä 800.00 € 0nkin työeläke kansaneläke takuueläke eli kaikki nämä yhteensä tuon 800.00 €
        Minä kerran kysyin tätä asiaa kelan sirkus tirehtööreiltä ja kuinkas ollakaan vastaus oli " ette ole oikeutettu eläkeläisen asumistukeen eikä hoitotukeen " näin ne sirkuspellet sanoi.
        ELÄKEMIES 800 € KK.

No jos et ole oikeutettu muihin tukiin, niin silloinhan pärjäät tuolla eläkkeelläsi. Yksinkertaista. Ei Kelalla mitään salaliittoja ole sinua vastaan, jokaisen tuet lasketaan menojen mukaan - myös sinun.

Ja eiköhän tämä "juurikin nämä avun tarvitsijat on sitä ikäluokkaa joka on tämän maan rakentanut ja sotimalla sen omakseen lunastanut" -vettomus ole jo aikansa kulunut.
        Entäpä he, jotka TÄNÄ PÄIVÄNÄ tätä yhteiskuntaa pitävät pystyssä? Maksavat veroja joilla kustannetaan sinunkin palvelusi, pidetään tiet ajokelpoisina, tarjotaan koulutus jne.
        Tekevät työtä, jolla sinä saat ruokasi kauppaan, lääkeesi apteekkiin, katon pääsi päälle ja vaatteet yllesi. Heiltäkö se raha pitäisi ottaa sinun kulutettavaksesi?
        Vai lapsilta, nuorilta, vammaisina syntyneiltä?

Olisi sinunkin kannattanut aikoinasi kierrellä maailmaa - osaisit arvostaa tätä yhteiskuntaa ja jopa sitä Kelaa. Ei se kuule takuueläkekään ole kuin harvojen ja valittujen mahdollisuus.

Mutta sehän jo tiedetään; kukaan ei valita yhtä paljon kuin suomalainen eläkeläinen.

• Anonyymi

Tuo on aivan totta. Uutisissa oli jokin aika sitten, että Kelan etuuksia jää vuosittain hakematta noin 40 miljoonan edestä. Siis ihmiset eivät tiedä etuuksistaan riittävästi. Kelahan ei luonnollisestikaan kerro näitä, ellei asiakas osaa muotoilla kysymyksiään oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos et ole oikeutettu muihin tukiin, niin silloinhan pärjäät tuolla eläkkeelläsi. Yksinkertaista. Ei Kelalla mitään salaliittoja ole sinua vastaan, jokaisen tuet lasketaan menojen mukaan - myös sinun.

Ja eiköhän tämä "juurikin nämä avun tarvitsijat on sitä ikäluokkaa joka on tämän maan rakentanut ja sotimalla sen omakseen lunastanut" -vettomus ole jo aikansa kulunut.
        Entäpä he, jotka TÄNÄ PÄIVÄNÄ tätä yhteiskuntaa pitävät pystyssä? Maksavat veroja joilla kustannetaan sinunkin palvelusi, pidetään tiet ajokelpoisina, tarjotaan koulutus jne.
        Tekevät työtä, jolla sinä saat ruokasi kauppaan, lääkeesi apteekkiin, katon pääsi päälle ja vaatteet yllesi. Heiltäkö se raha pitäisi ottaa sinun kulutettavaksesi?
        Vai lapsilta, nuorilta, vammaisina syntyneiltä?

Olisi sinunkin kannattanut aikoinasi kierrellä maailmaa - osaisit arvostaa tätä yhteiskuntaa ja jopa sitä Kelaa. Ei se kuule takuueläkekään ole kuin harvojen ja valittujen mahdollisuus.

Mutta sehän jo tiedetään; kukaan ei valita yhtä paljon kuin suomalainen eläkeläinen.

Häpeäs vähän puheitas kakara. Näkee, ettei ole vielä korvantaustat kuivunu. Kunhan teet jokusen vuoden töitä ja makselet niitä veroja niin kyllä ääni kellossa muuttuu. Teini-iässä on helppo huudella, kun ei ole edes heikkoa hajua, mistä puhuu.

• Anonyymi

Kelanhan vaan noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja. Tutustu lakipykäliin, ettet levitä täällä väärää tietoa.

• Anonyymi

"Voisitko ystävällisesti valaista mitä tarkoittaa " Slinä lähteesi " vai olisiko aiheellista hiukan hioa tuota kirjoitus taitoasi vai olisiko aiheellista käydä kuitenkin Specsavers : lla .
      Lähteitä kyllä on monia mutta en ole ikänäni kuullut tuon nimisestä lähteestä vaikka olen jo sentään kahdeksannella kymmenennellä. Mutta oppia ikä kaikki nytpähän ei sitten ole minullakaan sivistyksessä aukkoa tuossa kohden"

Sinä et varmaankaan koskaan tee kirjoitusvirheitä? Typerämpikin tajuaa, että I = iso i-kirjain, joka on vahingossa tullut isona.
      Mutta paljon kertoo sinusta jo se,että kommentoit jonkun kirjoitusvirheitä, itse asiaan sinulla ei ollut mitään sanottavaa.

Ai niin; kirjoitustaito on yhdyssana, "oppia ikä kaiki nytpähän..." vaatisi jonkinlaisen välimerkin ja lause lopetetaan pisteeseen.

Eli kannattiko lähteä nillitämään, kun oma kirjoitustaito on tuota luokkaa? Kannattaisiko sinun käydä siellä Specsaversilla (se muuten kirjoitetaan ihan ilman kaksoispistettä ja vaikka kaksoispistettä käytettäisiinkiin, sen jälkeen ei tule välilyöntiä) :D

• Anonyymi

Ulkomaalaiset on etusijalla. Niille rahaa löytyy

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe