Animaation tekeminen

Anonyymi-ap

Jonkinlainen piirros animaatio olis mukava tehdä, olis vaan joku yksinkertainen ohjelma, jolla vois sellaisen tehdä.
Blenderillä voi tehdä animaatioita, mutta ohjelma vaikuttaa kuitenkin monimutkaiselta.
https://www.blender.org/

Tuolla oli erilaisia animaatio ohjelmia.
https://fixthephoto.com/fi/parasta-ilmaista-animaatio-ohjelmaa.html

Animaatiossa kiinnostaa, koska se voi olla, kuin elokuva ja sillä voi ottaa kantaa
erilaisiin asioihin.
Valmiin animaation editointi eli tekstin, äänten ja muiden lisääminen on helppoa, mutta se animation luonti on monimutkaisempi, saada animaatio liikkumaan ja elämään.
Tarvitaan tietenkin idea ja käsikirjoitus.
Olisko hienoo vaikka lyhytanimaatio ätmin treffeiltä, kun nainen heittää pakeilla tai joku muu?

12

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään ohjelmia. Tarvitset valkoista paperia ja värilidut, joilla teet taustat. ja värillistä paperia ja sakset, joilla askartelet hahmot. Etenkin naisen kulmikas ja särmikäs mutta ohut luonne kuvautuu paremmin paperianimaationa.

      • Jaahas, animaationurkassa ei ollut edetty. Minä inspiraatioksi katsoin Käytöskukka-sarjan legendaarisen jakson "Suursyömäri syö riikinkukon". Saattoi olla vertauskuvien keinoin kuvaus aiheesta ätmi treffeillä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­y­m­­f­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#181323452

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Ei se ole sinkkujen puuhaa tuommoinen Animaation tekeminen.

    • Anonyymi

      Kyllä sen voi itse näytellä sekä ohjata.

    • Anonyymi

      Minkalaista animaatiota sä haluaisit alkaa tekemään? Oikestaan lähes millä tahansa hyvällä kuvankäsittelyohjelmallaki onnistuu animaatioiden teko. Lisäksi on sitten tietysti myös noita sellaisia ohjelmia, jotka ovat erikseen tuohon tarkoitettuja Onnistuu myös Blenderillä ja monilla muilla vastaavilla. Blender tosin on muistaakseni alunperin kehitetty nimenomaan animaatiotarkoituksiin. Myös "pelimoottoreilla" kuten Unityllä onnistuu animaatioiden teko. Sun täytyy vähän selkeämmin kertoa, että millaista animaatiota haluasit tehdä ja millä tyylillä, niin on helpompi suositella.

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=MXaKWm0vj8o&t=20s
        Joku tuon tyylinen animaatio olis kyllä ihan upea, mutta varmaan vaatii paljon työtä. eikä aloittelijalle varmaan ole ihan hyvä valinta.

        Blenderi minulla on, se on monipuolinen, mutta vaatii kyllä perentymistä ja opettelua.
        Krita on myös hyvä piirros ja kuvankäsittely ohjelma, jolla pystyy tekeen animaatioita, ehkä Blenderiä yksinkertaisempi.
        Kritalla olen pelivideoiden näyttökuvan muuntanut jpg muotoon, jos se on web- tiedostomuoto, niin Kritalla avaa kuvatiedoston ja tallentaa jpg muotoon.
        Piirtonäyttö minulla on, tosin 13" ja tekis mieli hankkia joku 19" tai 20" piirtonäyttö.
        Piirtopöytä olis tietenkin edullisempi, mutta piirtämäsi kuva ei näy piirtoalustalla, kuten piirtonäytöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=MXaKWm0vj8o&t=20s
        Joku tuon tyylinen animaatio olis kyllä ihan upea, mutta varmaan vaatii paljon työtä. eikä aloittelijalle varmaan ole ihan hyvä valinta.

        Blenderi minulla on, se on monipuolinen, mutta vaatii kyllä perentymistä ja opettelua.
        Krita on myös hyvä piirros ja kuvankäsittely ohjelma, jolla pystyy tekeen animaatioita, ehkä Blenderiä yksinkertaisempi.
        Kritalla olen pelivideoiden näyttökuvan muuntanut jpg muotoon, jos se on web- tiedostomuoto, niin Kritalla avaa kuvatiedoston ja tallentaa jpg muotoon.
        Piirtonäyttö minulla on, tosin 13" ja tekis mieli hankkia joku 19" tai 20" piirtonäyttö.
        Piirtopöytä olis tietenkin edullisempi, mutta piirtämäsi kuva ei näy piirtoalustalla, kuten piirtonäytöllä.

        Okei. Eli et sitten tiedä yhtään mitään animaatioiden teosta. Piirtämään pystyy hiirelläkin, jos nyt ylipäänsä osaa piirtää. Jos taas ei osaa, niin mikään tekninen laite ei sua siinä auta. Tässä kohtaa kehotan, että ala kouluttaa omaa tekoälyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Eli et sitten tiedä yhtään mitään animaatioiden teosta. Piirtämään pystyy hiirelläkin, jos nyt ylipäänsä osaa piirtää. Jos taas ei osaa, niin mikään tekninen laite ei sua siinä auta. Tässä kohtaa kehotan, että ala kouluttaa omaa tekoälyä.

        Sen tiedän, että animaatioiden teko vaatii paljon aikaa ja kärsivällisyyttä.
        Sekunnin animaatio vaatii 18-20 kuvaa.
        Animaatiossa sekunnin ajalle täytyy hahmo piirtää aina vähän eri asennossa 18-20 kertaa, tausta voi pysyä samana.
        Blenderillä voi tehdä animaatioita, mutta aloittajalle se on esisilmäyksellä monimutkainen ohjelma ja opettelu vie paljon aikaa.
        Helpompi on tehdä vaikka digitaidetta piirtonäytöllä, siitäkin saa hienon näköistä.


    • Lataa jonkun stopmotion softan. Sillä voi tehdä helposti animaatioita vaikka lego ukoilla. Taikka mistä vain kuvista.

      • Anonyymi

        Savi ukko animaatio on myös hyvä animaatio idea, liikuttaa vaan saviukon käsiä ja elimiä ja liittää kuvat yhteen, niin tulee animaatio.
        Nauhottaa sit mirofoonilla omaa mölinää, niin saviukolla on äänet.
        Lataa sit youtubeen ja kohta voi olla miljoonia katselukertoja, alkaa rahaa tuleen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe