Luhanka politiikka

Anonyymi-ap

Luhangan kunnan ja päättäjien tekemiset ja tekemättä jättämiset. Totuudessa pitää pysyä ja totuutta pitää vastaanottaa.

135

3761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko Tuomio kärnä pätevä? Mielestäni ei ole. Tuore esimerkki vesilaitoksen laina 70000€. Vei esityksen hallitukseen jossa asia hyväksyttiin. Selvisi jälkeen että hallituksella ei riitä valtuudet, valtuusto käsittelee näin isot asiat. Eikö koneinsinöörin pätevyys riitä? Miksi taaskaan ei oteta selvää asioista,tekee itsensä naurettavaksi näillä mokilla.

      • Anonyymi

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.

        Ja minkälaisilla natsoilla sinä kommentoit sivistystä? Missä se sellainen Aalto_opisto on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.

        Tosi moukka on meidän kunnanjohtaja jos ei mitenkään ole kulttuuri ja ympäristöpalkinnon saajaa huomioinut. Pitäisi ilmottautua johonkin sivistys kursseille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.

        Kauppias aina haukkuu kunnan tiettyjä naamoja ja tätä tapahtunut monta vuotta. Miksi kukaan haukituista suhtautuisi sellaiseen ihmiseen enää asiallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.

        "Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva". Tää olis hyvä sen riidankylväjänkin tajuta. Ainainen valivali ei johda muuhun ku syvemmälle suohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppias aina haukkuu kunnan tiettyjä naamoja ja tätä tapahtunut monta vuotta. Miksi kukaan haukituista suhtautuisi sellaiseen ihmiseen enää asiallisesti?

        Tervehdys tuntematon. Sinä kuten jotkut muutkin haluaa varmaankin tietää tästä asiasta jotain ja olen iloinen että sitä nyt minulta viimein joku kysyy näin julkisesti. Minun ja Tuomon ryppy juontaa noin 4 vuoden taakse,asiassa Rantatie. Joskus kun kun kauppaa ja reetiä kehitin niin siinä tilanteessa palaveerattiin kerran , jossa keskusteltiin ensi kertaa rantatien siirosta. Silloin kyseinen herrasmies oli innostunut asiasta ja oli sitä mieltä minun kanssani että luhangan kyläkauppa oy tarvitsee tonttinsa omaan käyttöön ja antoi ymmärtää että hän hoitaa homman kuntoon. Meni vuosi, toinenkin kunnes kysäsin miten asia etenee, vastaus "se on valmistelussa" Kyselin asian perään aina toisinaan ja vastausta ei ylensä kuulunut, joitain muitakin pikku lupauksia meni niin että ne pääsi häneltä unohtumaan ja itse kun olen tottunut siihen että miehen ( varsinkin virkamiehen) kuin naisenkin sanaan voi ja pitää luottaa niin tokihan se luottamusta nakertaa. Syksyllä 2022 kunnanhallitus äänesti rantatien kaavoituksen aloittamisesta ja siinä kunnanjohtaja antoi erivän mielipiteen? Miksi hän kampittaa kunnan ainoaa kauppaa?Nyt keväällä kun hallinto-oikeudesta tuli myönteinen päätös reetin terassin rakentamisesta ,huomasin että hän oli sotkeutumassa myös terassin torppaamiseen. Pettymys oli suuri kun lausuntoa ei häneltä sit pyydetty. Myös vuoden vierasvenesataman palkitseminen ei ihan häneltä mennyt putkeen. Teki historiaa kun 53 vuoden aikana oli ensimmäinen kunnanjohtaja joka ryösti yrittäjältä 2500€ + muut palkinnot sekä kunniat. Muutenkin hän on heikosti hoitanut työtehtäviään, paitsi edustustehtävät kyllä ilm kiitettävästi. Kyllä minä yrittäjänä näen asiat niin että häneen ei voi olla tyytyväinen ei voi luottaa hänen sanaan ja lupaukseen. Hän provosoituu ja provosoi teollain itsekkin ja sellainen ei pitäisi kuulua virkamiehen ominaisuuksiin. Minun kanssa tulee kyllä helposti ihmiset toimeen mutta se edellyttää luottamusta ja rehellisyyttä. Mielestäni en ole häntä haukkunut mutta arvosteelen kyllä hänen tekemisiä ja tekemättä jättämisiä missä ei ole mitään ihmeelistä. Rakentava palaute on ylensä hyväksi, se että teen sen näin julkisesti johtuu ihan siitä syystä että hänellä ei ole aikaa tai halua ottaa sitä livenä vastaan. Tässäkin tapauksessa sopu olisi suotavaa mutta se edellyttää molempien lähestymistä asiassa. Ylensä sen tekee alulle laittaja tai fiksumpi osapuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervehdys tuntematon. Sinä kuten jotkut muutkin haluaa varmaankin tietää tästä asiasta jotain ja olen iloinen että sitä nyt minulta viimein joku kysyy näin julkisesti. Minun ja Tuomon ryppy juontaa noin 4 vuoden taakse,asiassa Rantatie. Joskus kun kun kauppaa ja reetiä kehitin niin siinä tilanteessa palaveerattiin kerran , jossa keskusteltiin ensi kertaa rantatien siirosta. Silloin kyseinen herrasmies oli innostunut asiasta ja oli sitä mieltä minun kanssani että luhangan kyläkauppa oy tarvitsee tonttinsa omaan käyttöön ja antoi ymmärtää että hän hoitaa homman kuntoon. Meni vuosi, toinenkin kunnes kysäsin miten asia etenee, vastaus "se on valmistelussa" Kyselin asian perään aina toisinaan ja vastausta ei ylensä kuulunut, joitain muitakin pikku lupauksia meni niin että ne pääsi häneltä unohtumaan ja itse kun olen tottunut siihen että miehen ( varsinkin virkamiehen) kuin naisenkin sanaan voi ja pitää luottaa niin tokihan se luottamusta nakertaa. Syksyllä 2022 kunnanhallitus äänesti rantatien kaavoituksen aloittamisesta ja siinä kunnanjohtaja antoi erivän mielipiteen? Miksi hän kampittaa kunnan ainoaa kauppaa?Nyt keväällä kun hallinto-oikeudesta tuli myönteinen päätös reetin terassin rakentamisesta ,huomasin että hän oli sotkeutumassa myös terassin torppaamiseen. Pettymys oli suuri kun lausuntoa ei häneltä sit pyydetty. Myös vuoden vierasvenesataman palkitseminen ei ihan häneltä mennyt putkeen. Teki historiaa kun 53 vuoden aikana oli ensimmäinen kunnanjohtaja joka ryösti yrittäjältä 2500€ muut palkinnot sekä kunniat. Muutenkin hän on heikosti hoitanut työtehtäviään, paitsi edustustehtävät kyllä ilm kiitettävästi. Kyllä minä yrittäjänä näen asiat niin että häneen ei voi olla tyytyväinen ei voi luottaa hänen sanaan ja lupaukseen. Hän provosoituu ja provosoi teollain itsekkin ja sellainen ei pitäisi kuulua virkamiehen ominaisuuksiin. Minun kanssa tulee kyllä helposti ihmiset toimeen mutta se edellyttää luottamusta ja rehellisyyttä. Mielestäni en ole häntä haukkunut mutta arvosteelen kyllä hänen tekemisiä ja tekemättä jättämisiä missä ei ole mitään ihmeelistä. Rakentava palaute on ylensä hyväksi, se että teen sen näin julkisesti johtuu ihan siitä syystä että hänellä ei ole aikaa tai halua ottaa sitä livenä vastaan. Tässäkin tapauksessa sopu olisi suotavaa mutta se edellyttää molempien lähestymistä asiassa. Ylensä sen tekee alulle laittaja tai fiksumpi osapuoli.

        Tämä siis Jarnolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä siis Jarnolta.

        Tai siis hänen sihteeriltään. Tunnistaa tekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervehdys tuntematon. Sinä kuten jotkut muutkin haluaa varmaankin tietää tästä asiasta jotain ja olen iloinen että sitä nyt minulta viimein joku kysyy näin julkisesti. Minun ja Tuomon ryppy juontaa noin 4 vuoden taakse,asiassa Rantatie. Joskus kun kun kauppaa ja reetiä kehitin niin siinä tilanteessa palaveerattiin kerran , jossa keskusteltiin ensi kertaa rantatien siirosta. Silloin kyseinen herrasmies oli innostunut asiasta ja oli sitä mieltä minun kanssani että luhangan kyläkauppa oy tarvitsee tonttinsa omaan käyttöön ja antoi ymmärtää että hän hoitaa homman kuntoon. Meni vuosi, toinenkin kunnes kysäsin miten asia etenee, vastaus "se on valmistelussa" Kyselin asian perään aina toisinaan ja vastausta ei ylensä kuulunut, joitain muitakin pikku lupauksia meni niin että ne pääsi häneltä unohtumaan ja itse kun olen tottunut siihen että miehen ( varsinkin virkamiehen) kuin naisenkin sanaan voi ja pitää luottaa niin tokihan se luottamusta nakertaa. Syksyllä 2022 kunnanhallitus äänesti rantatien kaavoituksen aloittamisesta ja siinä kunnanjohtaja antoi erivän mielipiteen? Miksi hän kampittaa kunnan ainoaa kauppaa?Nyt keväällä kun hallinto-oikeudesta tuli myönteinen päätös reetin terassin rakentamisesta ,huomasin että hän oli sotkeutumassa myös terassin torppaamiseen. Pettymys oli suuri kun lausuntoa ei häneltä sit pyydetty. Myös vuoden vierasvenesataman palkitseminen ei ihan häneltä mennyt putkeen. Teki historiaa kun 53 vuoden aikana oli ensimmäinen kunnanjohtaja joka ryösti yrittäjältä 2500€ muut palkinnot sekä kunniat. Muutenkin hän on heikosti hoitanut työtehtäviään, paitsi edustustehtävät kyllä ilm kiitettävästi. Kyllä minä yrittäjänä näen asiat niin että häneen ei voi olla tyytyväinen ei voi luottaa hänen sanaan ja lupaukseen. Hän provosoituu ja provosoi teollain itsekkin ja sellainen ei pitäisi kuulua virkamiehen ominaisuuksiin. Minun kanssa tulee kyllä helposti ihmiset toimeen mutta se edellyttää luottamusta ja rehellisyyttä. Mielestäni en ole häntä haukkunut mutta arvosteelen kyllä hänen tekemisiä ja tekemättä jättämisiä missä ei ole mitään ihmeelistä. Rakentava palaute on ylensä hyväksi, se että teen sen näin julkisesti johtuu ihan siitä syystä että hänellä ei ole aikaa tai halua ottaa sitä livenä vastaan. Tässäkin tapauksessa sopu olisi suotavaa mutta se edellyttää molempien lähestymistä asiassa. Ylensä sen tekee alulle laittaja tai fiksumpi osapuoli.

        Tämä sinun näkökulmasi on tullut selväksi, mutta tulipahan kerrattua. Kannattaa ehkä myös opetella itse lukemaan ja varmistaa vaikka se eriävä mielipide. Sihteerilläsi saattaa olla omat motiivit, miten pöytäkirjoja sinulle oikolukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun näkökulmasi on tullut selväksi, mutta tulipahan kerrattua. Kannattaa ehkä myös opetella itse lukemaan ja varmistaa vaikka se eriävä mielipide. Sihteerilläsi saattaa olla omat motiivit, miten pöytäkirjoja sinulle oikolukee.

        Näyttiäkin olevan lukutaeto samanlaesta ko kirjotustaeto. Kannattua huuvvella vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun näkökulmasi on tullut selväksi, mutta tulipahan kerrattua. Kannattaa ehkä myös opetella itse lukemaan ja varmistaa vaikka se eriävä mielipide. Sihteerilläsi saattaa olla omat motiivit, miten pöytäkirjoja sinulle oikolukee.

        En tarvi sihteeriä T:J


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun näkökulmasi on tullut selväksi, mutta tulipahan kerrattua. Kannattaa ehkä myös opetella itse lukemaan ja varmistaa vaikka se eriävä mielipide. Sihteerilläsi saattaa olla omat motiivit, miten pöytäkirjoja sinulle oikolukee.

        Eriävä mielipide on kirjattu pöytäkirjoihin jotka pitäisi olla luettavissa vielläkin. Kunnanhallutuksen päätöstä on siirretty useammasti vuoden aikoina erilaisilla syillä. Erikoisin syy oli että jokin mökki pitää käydä kuvaamassa. Mitenkähän mökin kuvaus liittyy tähän asiaan. Nyt ilmeisesti painostuksen ja uhkalla että tie menee poikki keväällä ,asiaa ollaan ilm käynistämässä koska jokin viisastenkerho ollaan perustamassa. Saa nähdä keneistä tuo ryhmä sit kasataankaan. Kunnalle ja kaavoittajalle annan työrauhan asiasta ja odotan hiljaan kaavan etenemistä mutta yksikin turha tai perusteeton valitus niin tien kaivan poikki ilman varoitusta. T:JA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minkälaisilla natsoilla sinä kommentoit sivistystä? Missä se sellainen Aalto_opisto on?

        Ei tarvitse paljoa natsoja kun Tuomon tyhmyyden voi todeta.


      • Anonyymi

        Pätevyys on sellainen asia joka olisi pitänyt selvittää ennen Tuomion palkkaamista mutta kepulaisethan tunnetusti ensin tekee ja sit mietitään. Eniten olen huolissaan mainehaitasta mitä kunnanjohtaja antaa pestistään ulos. Tämäkin asia nykyisin paremalla mallilla koska töitä hän vähän enään tekee. Ajoi itselleen hyvän palkankorotuksen juuri kun sote vähensi nen töitä muutenkin radikaalisesti, samalla palkkasi itselleen asstitentin joka käytänössä hoitaa kunnanjohtajan viran. Nyt on aikaa nauttia yli 100t/euron vuosipalkkaa kun maalaisliittolaiset siunasi hänelle tämmöisen viran. PRO LUHANGALLE olisi käyttöä jo heti että näitä epäkohtia pääsisi purkamaan. TUOMIOLLE kenkää ja assitentti tilalle virkaa hoitamaan.


      • Anonyymi

        Täysin soveltumaton ihminen kunnanjohtajan virkaan. Jopa sukulaiset sellaisen seikan ilmaiseet. Kykemätön myöntämään ja korjaamaan omia virhetä. Pienen lähipiirin asioita edistävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistysvaje kulttuuriympäristössä, kirjoitti paikallislehdet yleisöosastolla. Tuskin Kauppias kerjää kunnalta huomiota saamastaan tunnustuksesta mutta jostain tuollainen huomion osoituksen jättäminen kertoo. Ensimmäistä kertaa historiassa Luhankaan tuli kulttuuri -ja ympäräristöpalkinto jossa kaikki keskisuomen kunnat (23 kpl) oli mukana ja kauppias tiimeineen sen kävi Aalto_opistolla hienosti pokaamassa. Johtuuko kunnan hiljaiselo siitä juuri että Tuomio ei ollut tätä palkintoa tällä kertaa kumartamassa? Tällä kertaan sen sai se kenelle kunnia kuuluukin. Viime talvena latuja työstänyt yritys sai kunniaa liikuntaa edistävästä toiminnasta vaikka se on täysin bisnestä niin kunta näyttävästi toi asiaa esille ja liputti suuresti kyseistä yritystä. Helmikuussa on jälleen venemessuilla vuoden 2024 vierasvenesataman julkaisu tilaisuus ja siitä tulee käsittääkseni tosi jännittävä. Tuleeko voitto jälleen Luhankaan? jos tulee niin tällä kertaa Tuomio ei pääse sitä pokaamaan ja uskon todellakin tuohon mahdollisuuteen, Voihan olla että päijänteen veneilijät ja mökkiläiset, kuten myös vakiasukkaatkin ihan uhastakin ovat äänestäneet Reetin sataman voittoon. Voisin kuvitella että kunnassa sitä ei toivota sillä sehän repii jälleen ilon ja pilkan tuosta vuoden takaisesta vääryydestä jälleen otsikoihin. Tuomiolle tuli siitä ikuinen leima otsaan mutta ehkä se on ahneudella ansaittukin. Kauppiaan ja KJ kannattis sovitella välejään kuntoon ihan kunnan edun nimissä. Tulehtuneet välit on kuntalaisten tiedossa ja koko ajan se leviään eteen päin median ja puheiden välityksellä. Molempien pitäisi tietää miten tärkeää olisi näyttää kunnasta se positiivinen kuva, tässä tapauksessa sitä ei kunta mitenkään osoita vain koittaa työtää kapulaa rattaisiin yritykselle joka on kunnan tärkein ja näkyvin. Pitää myös huomioida miten se on kuntaa aina omissakin tapahtumissa tuonut positiivisesti esille. KJ ei saisi provosoitua, eikä provosoida.

        Ja latuja työstävä yritys laskuttaa latujenteosta kuntaa. Riittävästi kun kj kanssa kaveeraa niin pääsee vaikka laduilla bisnestä tekemään ja ottamaan kunniaa siitä.


      • Anonyymi

        Pitäisi yhdistää kunnan asukkaita. Tällä hetkellä käytöksellään repii ihmiset erilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi yhdistää kunnan asukkaita. Tällä hetkellä käytöksellään repii ihmiset erilleen.

        Eiköhän eniten pahaa verta kylälle aiheuta "kunnan tärkein yrittäjä" oman klaaninsa kanssa.... sääli että hieno, pieni Luhanka mennyt pilalle yhden kyläkaupan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän eniten pahaa verta kylälle aiheuta "kunnan tärkein yrittäjä" oman klaaninsa kanssa.... sääli että hieno, pieni Luhanka mennyt pilalle yhden kyläkaupan takia.

        Miten voit perustella että kyläkauppa on mennyt pilalle? Kauppaa voimaasti kehitetty ja parempi kuin koskaan historiassa. Some tuo asiakkaita ja tuo myös tunnettavuutta joten se pelkkää positiivinen asia. Välillä joutuu puolustamaan omia oikeuksia kun kilpailija tekee kaikkeensa tuhoatakseen orastavan liiketoiminnan. Kirkonkylällä on asuntopulaa kun ihmisiä haluisi tänne enempikin muuttaa. Mietippä mikä olisi tilanne jos kauppias koittaisi mielyttää kaikkia,ei olisi rakentanut satamaa ei taistellut Reetin terassia tukeakseen omaa liiketoimintaa, kehittää matkailutoimintaa johon liittyy rantatie siirto, ottaa artisteja esintymään yms mitä hyvää on tehnyt kunnan eteen. Hyvinkin voisi olla kunnan asiat huonommin ilman kauppaa. Kuntanjohtajaan voisi olla paremmat välit mutta on hyvä että omat mielipiteet ja periaatteet on tärkeimät kun se että mielyttää kunnanjohtajaa . Kunnanjohtajan pitäisi mennä katsomaan itseään peilistä,jos ei löydä sieltä mitään niin kannattaisi hakea ammattiautajalta apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit perustella että kyläkauppa on mennyt pilalle? Kauppaa voimaasti kehitetty ja parempi kuin koskaan historiassa. Some tuo asiakkaita ja tuo myös tunnettavuutta joten se pelkkää positiivinen asia. Välillä joutuu puolustamaan omia oikeuksia kun kilpailija tekee kaikkeensa tuhoatakseen orastavan liiketoiminnan. Kirkonkylällä on asuntopulaa kun ihmisiä haluisi tänne enempikin muuttaa. Mietippä mikä olisi tilanne jos kauppias koittaisi mielyttää kaikkia,ei olisi rakentanut satamaa ei taistellut Reetin terassia tukeakseen omaa liiketoimintaa, kehittää matkailutoimintaa johon liittyy rantatie siirto, ottaa artisteja esintymään yms mitä hyvää on tehnyt kunnan eteen. Hyvinkin voisi olla kunnan asiat huonommin ilman kauppaa. Kuntanjohtajaan voisi olla paremmat välit mutta on hyvä että omat mielipiteet ja periaatteet on tärkeimät kun se että mielyttää kunnanjohtajaa . Kunnanjohtajan pitäisi mennä katsomaan itseään peilistä,jos ei löydä sieltä mitään niin kannattaisi hakea ammattiautajalta apua.

        Osaatko lukea? Kukaan ei kirjoita että kauppa mennyt pilalle. Se vaan kehittelee omia, itsekeskeisiä juttuja. Eikä ymmärrä kuinka paljon tuontyyppinen somejulkisuus vähentää asiakkaita. Jos itse kuvittelee hyötyvänsä, antaa mennä vaan, samaan malliin. Lukijat osaavat kyllä tehdä johtopäätöksiä. Ei kannata aliarvioida!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko lukea? Kukaan ei kirjoita että kauppa mennyt pilalle. Se vaan kehittelee omia, itsekeskeisiä juttuja. Eikä ymmärrä kuinka paljon tuontyyppinen somejulkisuus vähentää asiakkaita. Jos itse kuvittelee hyötyvänsä, antaa mennä vaan, samaan malliin. Lukijat osaavat kyllä tehdä johtopäätöksiä. Ei kannata aliarvioida!

        Samaa voisin kysyä sinulta että osaatko lukea. Tämä foorumi on tarkoitettu kunnan päättäjien tekemisten ja tekemättä jättämiseen. Oikeanlainenkin foorumi näihiin asioihiin on olemassa. Some on nykyaikaa missä mainostetaan yristystä ja tuodaan asioita esille. Valittettavaa että välillä tulee myös negatiivistä mutta on hyväksi tuoda niitä ilmi niin esim asiakkaat ovat tietoisia epäterveelisestä kilpailutialanteessta. Myös politiikkaa on hyvä tuoda esille niin saisimme jonkinlaisen tolkun kunnalliseen päätöksen tekoon. Some ei ole sinun käsityksistä huolimatta vähentänyt asiakkaita. Vuoden 23 bensan myynti romahti 50-60t€ verrattuna huippu vuoteen 22 ja johtuneen korona huuman hiipumisesta ja hulkkion sataman alettua myymään jälleen bensaa. Kauppan myynti putosi yksittäisillä tonneilla mutta se puuttuva venekansa olisi sen loven saanut paikattua. Ilokseni voin sanoa että reeti taas puolestaan paransi myyntiä noin 40t/€ edellisvuoteen nähden. Kaikenkaikkiaan liikevaihto putosi hiukan mutta kannattavuus nousi taas vastaavasti . Bensan myynti ei ole bisnestä. Hyvää kevät ja kesän odotusta myös teillekkin ja toivotaan että kesä 2024 olisi parempi meille molemille. T:Jarno


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa voisin kysyä sinulta että osaatko lukea. Tämä foorumi on tarkoitettu kunnan päättäjien tekemisten ja tekemättä jättämiseen. Oikeanlainenkin foorumi näihiin asioihiin on olemassa. Some on nykyaikaa missä mainostetaan yristystä ja tuodaan asioita esille. Valittettavaa että välillä tulee myös negatiivistä mutta on hyväksi tuoda niitä ilmi niin esim asiakkaat ovat tietoisia epäterveelisestä kilpailutialanteessta. Myös politiikkaa on hyvä tuoda esille niin saisimme jonkinlaisen tolkun kunnalliseen päätöksen tekoon. Some ei ole sinun käsityksistä huolimatta vähentänyt asiakkaita. Vuoden 23 bensan myynti romahti 50-60t€ verrattuna huippu vuoteen 22 ja johtuneen korona huuman hiipumisesta ja hulkkion sataman alettua myymään jälleen bensaa. Kauppan myynti putosi yksittäisillä tonneilla mutta se puuttuva venekansa olisi sen loven saanut paikattua. Ilokseni voin sanoa että reeti taas puolestaan paransi myyntiä noin 40t/€ edellisvuoteen nähden. Kaikenkaikkiaan liikevaihto putosi hiukan mutta kannattavuus nousi taas vastaavasti . Bensan myynti ei ole bisnestä. Hyvää kevät ja kesän odotusta myös teillekkin ja toivotaan että kesä 2024 olisi parempi meille molemille. T:Jarno

        Tiivistäisitkö vielä miten se vesi asia meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa voisin kysyä sinulta että osaatko lukea. Tämä foorumi on tarkoitettu kunnan päättäjien tekemisten ja tekemättä jättämiseen. Oikeanlainenkin foorumi näihiin asioihiin on olemassa. Some on nykyaikaa missä mainostetaan yristystä ja tuodaan asioita esille. Valittettavaa että välillä tulee myös negatiivistä mutta on hyväksi tuoda niitä ilmi niin esim asiakkaat ovat tietoisia epäterveelisestä kilpailutialanteessta. Myös politiikkaa on hyvä tuoda esille niin saisimme jonkinlaisen tolkun kunnalliseen päätöksen tekoon. Some ei ole sinun käsityksistä huolimatta vähentänyt asiakkaita. Vuoden 23 bensan myynti romahti 50-60t€ verrattuna huippu vuoteen 22 ja johtuneen korona huuman hiipumisesta ja hulkkion sataman alettua myymään jälleen bensaa. Kauppan myynti putosi yksittäisillä tonneilla mutta se puuttuva venekansa olisi sen loven saanut paikattua. Ilokseni voin sanoa että reeti taas puolestaan paransi myyntiä noin 40t/€ edellisvuoteen nähden. Kaikenkaikkiaan liikevaihto putosi hiukan mutta kannattavuus nousi taas vastaavasti . Bensan myynti ei ole bisnestä. Hyvää kevät ja kesän odotusta myös teillekkin ja toivotaan että kesä 2024 olisi parempi meille molemille. T:Jarno

        Tämä kuuluu hyvinkin päätöksentekoon, koska sinä kerrot pyrkiväsi seuravissa vaaleissa päättäjäksi. Äänestäjät muistavat kantasi, että olisi täysin hyväksyttävää, että kunta maksaa yhden yrityksen asiakkailleen tarjoaman veden. Ja muut yritykset saavat maksaa vetensä itse. Minä olen hakenut vettä sellaisesta yrityksestä, joka ihan itse maksaa vetensä. Ja käytän sen yrityksen palveluita, edelleen.
        Tulevia somekampanjoita odotellaan, kiitos viihdyttävyydestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuuluu hyvinkin päätöksentekoon, koska sinä kerrot pyrkiväsi seuravissa vaaleissa päättäjäksi. Äänestäjät muistavat kantasi, että olisi täysin hyväksyttävää, että kunta maksaa yhden yrityksen asiakkailleen tarjoaman veden. Ja muut yritykset saavat maksaa vetensä itse. Minä olen hakenut vettä sellaisesta yrityksestä, joka ihan itse maksaa vetensä. Ja käytän sen yrityksen palveluita, edelleen.
        Tulevia somekampanjoita odotellaan, kiitos viihdyttävyydestä!

        Kyllähän sinä TO tiedät miten toi vesi asia meni kun itse kunnanjohtajan kanssa siitä olette päättäneet ja kyllä sieltä sinunkin asiakkaat vettä haki kuten muissakin yrityksessä asioivat. Ihan samoin tavoin saitte kalakauppaa harjoittavan yrityksen lopettamaan toimintansa, samalla loppui koko torin käyttö muiltakin. Yrittäjäjä ihmettelen suuresti teidän kahden pyrkimyksiä kaikin tavoin estellä kirkonkylän kehitystä ja liiketoimintaa. Sinun likaiset temppusi tulevat kyllä näkymään sinun omassa liiketoimessa ajan myöten. T:JA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä TO tiedät miten toi vesi asia meni kun itse kunnanjohtajan kanssa siitä olette päättäneet ja kyllä sieltä sinunkin asiakkaat vettä haki kuten muissakin yrityksessä asioivat. Ihan samoin tavoin saitte kalakauppaa harjoittavan yrityksen lopettamaan toimintansa, samalla loppui koko torin käyttö muiltakin. Yrittäjäjä ihmettelen suuresti teidän kahden pyrkimyksiä kaikin tavoin estellä kirkonkylän kehitystä ja liiketoimintaa. Sinun likaiset temppusi tulevat kyllä näkymään sinun omassa liiketoimessa ajan myöten. T:JA

        kannattaa ottaa laput pois silmiltä, meitä on muitakin kuin joku to, jotka odottelevat seuraavia somekampanjoita. Kaikki kunnia ei kuulu to:lle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaa ottaa laput pois silmiltä, meitä on muitakin kuin joku to, jotka odottelevat seuraavia somekampanjoita. Kaikki kunnia ei kuulu to:lle

        Sokea reetakin ymmärtää että kuka noita kirjoittelee. Olet ollut kauppian kimpussa siitä saakka kun aloit yrittäjäksi.


      • Anonyymi

        Valitettavan epäluotettava lupauksien suhteen. Kaikki on syytä ottaa kirjallisena tai niin että lupauksesta jää jokin jälki. Kunnioitus ja arvostus aika nollissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi yhdistää kunnan asukkaita. Tällä hetkellä käytöksellään repii ihmiset erilleen.

        Pitäisi julkisesti tuoda esiin menneisyydestä koulukiusaamiset ja takavuosien työpaikkaa koskevat kiusaamiset joita on useita, yksi jopa eläköityi pitkään jatkuneen kiusauksen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppias aina haukkuu kunnan tiettyjä naamoja ja tätä tapahtunut monta vuotta. Miksi kukaan haukituista suhtautuisi sellaiseen ihmiseen enää asiallisesti?

        Voitko kertoa ketä on haukkunut? Jos sanoo kunnanjohtaa varkaaksi niin siihen on täysi oikeus ja näyttöä on 2500€ edestä. Asioiden esille tuominen ei ole haukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä TO tiedät miten toi vesi asia meni kun itse kunnanjohtajan kanssa siitä olette päättäneet ja kyllä sieltä sinunkin asiakkaat vettä haki kuten muissakin yrityksessä asioivat. Ihan samoin tavoin saitte kalakauppaa harjoittavan yrityksen lopettamaan toimintansa, samalla loppui koko torin käyttö muiltakin. Yrittäjäjä ihmettelen suuresti teidän kahden pyrkimyksiä kaikin tavoin estellä kirkonkylän kehitystä ja liiketoimintaa. Sinun likaiset temppusi tulevat kyllä näkymään sinun omassa liiketoimessa ajan myöten. T:JA

        Lampaat hyväksyivät torisäännöt, mitkä narsisti ja venkula laativat. Sen seurauksena torin toiminta lopahti tyystin. Näin jälleen "paranneltiin" Luhangan elinvoimaa.


    • Anonyymi

      Kun Tuomio Kärnä sanoo täällä hallituksen/valtuuston pj:lle asian, niin heidän on toteltava! Muuten tulee peikko metsästä ja antaa piiskaa niin että tuntuu ja sitä ei M tai H halua

      • Anonyymi

        Voisiko kiristämisellä olla osuutta asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko kiristämisellä olla osuutta asiaan?

        Eikö seiso enää, vai mikä kiristää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö seiso enää, vai mikä kiristää?

        Koitetaan jättää tälläiset kommentoinit tuonne yleisten osastolle.


      • Anonyymi

        Ja hepoluhtalainen haluu sitä piiskaa mut kukaan ei sille sitä anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitetaan jättää tälläiset kommentoinit tuonne yleisten osastolle.

        Kaikkea paskapuheita ja asiattomia tahallaan harhaan johtavia vihjailuja saa siis kirjottaa mutta tuhmia sutkautuksia ei? Mielenkiintoista...


      • Anonyymi

        Kiinnostaisi tietää mitä työehtosopimusta sovelletaan kunnanjohtajaan. Kirkolla käydessä olen huomannut miten harvoin hänen autonsa on torinlaidalla parkissa. Ymmärrän ettei hänen työsuhteensa ole sidottu virkahuoneeseen mutta ikäni kun hänet olen tuntenut niin ei luottaisi häneen jos omasta edusta on kyse. Suuresti ihmettelen hänen lomaetujakin, lähti 3 vkon joululomalle ihan noin vain. Seuraavan puheenjohtajan kannattisi alkaa valvomaan hänen työpanostusta kuntaan nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää mitä työehtosopimusta sovelletaan kunnanjohtajaan. Kirkolla käydessä olen huomannut miten harvoin hänen autonsa on torinlaidalla parkissa. Ymmärrän ettei hänen työsuhteensa ole sidottu virkahuoneeseen mutta ikäni kun hänet olen tuntenut niin ei luottaisi häneen jos omasta edusta on kyse. Suuresti ihmettelen hänen lomaetujakin, lähti 3 vkon joululomalle ihan noin vain. Seuraavan puheenjohtajan kannattisi alkaa valvomaan hänen työpanostusta kuntaan nähden.

        Hohhoi. Etkö parempaa enää keksi?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kunnanhallituksen ja valtuuston työskentelyyn ja unkottavuuteen vaikuttaa suuresti se että kaikki tai ainakin lähes on maalaisliittolaisia. Kokkareet,persut,kommarit on menneet täysin kepun taakse ja näin omaksuneet roolin,vie sä mä vikisen. Seuraaviin vaaleihin tarvitaan selkärankaa omavia ehdokkaita ja heitä tukevia äänestäjiä niin kunta voidaan pelastaa. Puheenjohtajien pitää ottaa tiukempi rooli ja kanta kunnanjohtajaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Mitä mieltä muuten olet salaliittoteorioista?


    • Anonyymi

      Kipaise leskirouvan luokse, niin näet maailman uusin silmin.

    • Anonyymi

      Toivottavasti jo jättää politiikan perhe Virtaniemi. Niillä on jo semmonen menneisyys , et sieltä löytyy vaik mitä asioita jos ruvetaan penkomaan.

      • Anonyymi

        Hirviniemi osasi pyytää anteeksi!


      • Anonyymi

        Sinä voi aivan huoletta penkoa omaa hanuriasi.


      • Anonyymi

        Kannattaa katsoa tämän päivän a-studio loppuun asti!


      • Anonyymi

        Millainen menneisyys? Kaikilta kotain löytyy kun oikein pengotaan. Myös kunnanjohtajan työ ja vapa-ajalta löytyy meheviä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirviniemi osasi pyytää anteeksi!

        Tämä yksi ei osaa. Ja jatkaa vaan samaa rataa.


      • Anonyymi

        Minkä takia pitäisi jättää politiikka? Akia tarvitaan, porukan järkevin. Parempi olisi että kunnanjohtaja eroaisi, saa niin paljon negatiivistä aikaa ja sotkee asioita eikä ahkeruuskaan ole kummoinen. Narsistin tavoin pitää laumansa kasassa. Nuorena oli koulukiusaaja,aikuisena työpaikkakiusaaja. Mihin häntä tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia pitäisi jättää politiikka? Akia tarvitaan, porukan järkevin. Parempi olisi että kunnanjohtaja eroaisi, saa niin paljon negatiivistä aikaa ja sotkee asioita eikä ahkeruuskaan ole kummoinen. Narsistin tavoin pitää laumansa kasassa. Nuorena oli koulukiusaaja,aikuisena työpaikkakiusaaja. Mihin häntä tarvitaan.

        Naimisissa oleva mies yrittää iskeä urakalla vieraita. Siitä on järki kaukana.


    • Anonyymi

      Sinähän oot siellä aitio paikalla varmaan penkomaan, hanureita löytyy varmaan ihan lähipiiristä. Ihan Helmi löytö.

    • Anonyymi

      Mut Virtaniemi ei osaa ees anteeks pyytää !!

    • Anonyymi

      Katoin vähän A-tudio, eiks siellä ollut seksuaalista ahistelua ? Sopii kyl hyvin Luhankaan !

    • Anonyymi

      Leskirouvalla on lista käyneistä asiakkaista. Näin sattumalta kun se kävi pesulla. Mielenkiintoista kertakaikkiaan.

      • Anonyymi

        Mitenkähän leskirouva liittyy tänne? Mahtaako kukaan,kirjoittajaa lukuunottamatta ymmärtää mistä on kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän leskirouva liittyy tänne? Mahtaako kukaan,kirjoittajaa lukuunottamatta ymmärtää mistä on kyse?

        Ollanpa siellä nyt hämmästyneinä, hehheh. Joko alkoi vapisuttaa? Laitetaanko nimilistaa ilmoitustaululle?


      • Anonyymi

        Onko tää leski kenestä jatkuvasti kirjoitat niin kenties Ju-puolella oleva maatalous pitäjä? Miten ihmeessä se nyt liittyy mihinkään??


    • Anonyymi

      Luhangassa kaikki on mahollista.

      • Anonyymi

        Mahollisia tuntuvat olevan. Muualla ovat mahdollisia.


    • Anonyymi

      Kiinnostaa mikä/kuka tää leskirouva on

      • Anonyymi

        No tottakai se kiinnostaa. Ymmärrän sen kun tunnen perhe-elämääsi.


    • Anonyymi

      Luhangassa ei ostettu harjanvarsia mutta yritys tuhlata kymppitonneja lasten leikkikenttään tuntuu järjettömältä. Näivettyvän kylän koulun leikkikenttä on täysin riittävä tälle lapsi määrälle. Onneksi valtuutetut näyttäisi viimein heräävän.

      • Anonyymi

        Jos vanhoilla seniilellä käppänöillä kerran on leikkikenttänsä, niin kyllä se suodaan myös lapsille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanhoilla seniilellä käppänöillä kerran on leikkikenttänsä, niin kyllä se suodaan myös lapsille!

        Aivan! Sehän on ihan arvovalinta, haluataanko lapsille puhdasta sisäilmaa ja hoitopaikka, että vanhemmat voivat tehdä töitä.


      • Anonyymi

        Ei se leikkikentästä tainnut olla kiinni. Lapsia on hoidossa maksimi ja uusille perheille sanottava, että viekää lapsenne muuhun kuntaan. Nyt lapset ja työntekijät tiloissa, joissa sisäilmaongelmia. Ihmetyttää kunnanhallituksen päätös. Mut jos on omat lapset aikuisia tai ei oo lapsia, niin ei varmaan vähääkää kiinnosta, missä toisten kakarat hoidetaan tai onko ne sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Onnea AV, HW, PV ja kumppanit typerästä päätöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Sehän on ihan arvovalinta, haluataanko lapsille puhdasta sisäilmaa ja hoitopaikka, että vanhemmat voivat tehdä töitä.

        Ei tunnu kh:n jäseniä kiinnostavan kunnan päivähoito. Mutta onhan ne vanhoja ihmisiä, mitä muuta niiltä voi odottaa. Turha sitten kenenkään odottaa, että kuntaan tulisi uusia lapsiperheitä, kun ei ole enempää hoitopaikkoja tarjolla ja nykyisissä tiloissa hengitellään ties mitä höyryjä sisäilmaongelmien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanhoilla seniilellä käppänöillä kerran on leikkikenttänsä, niin kyllä se suodaan myös lapsille!

        Eikös sielä ole leikkikenttää? Missä lapset on leikkinyt vuosi kymmenet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se leikkikentästä tainnut olla kiinni. Lapsia on hoidossa maksimi ja uusille perheille sanottava, että viekää lapsenne muuhun kuntaan. Nyt lapset ja työntekijät tiloissa, joissa sisäilmaongelmia. Ihmetyttää kunnanhallituksen päätös. Mut jos on omat lapset aikuisia tai ei oo lapsia, niin ei varmaan vähääkää kiinnosta, missä toisten kakarat hoidetaan tai onko ne sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Onnea AV, HW, PV ja kumppanit typerästä päätöksestä.

        Onko totta että vanha koulu joka laitettiin käyttökieltoon nyt kelpaa pikkulasten hoitopaikaksi? Voisiko joku kertoa asiaa tarkemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se leikkikentästä tainnut olla kiinni. Lapsia on hoidossa maksimi ja uusille perheille sanottava, että viekää lapsenne muuhun kuntaan. Nyt lapset ja työntekijät tiloissa, joissa sisäilmaongelmia. Ihmetyttää kunnanhallituksen päätös. Mut jos on omat lapset aikuisia tai ei oo lapsia, niin ei varmaan vähääkää kiinnosta, missä toisten kakarat hoidetaan tai onko ne sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Onnea AV, HW, PV ja kumppanit typerästä päätöksestä.

        Päätöksen takana oleva kuntapäättäjä / viestittelijä osoittaa olevansa täysin ymmärtämätön, mistä hän on ollut päättämässä! Lasten ja hoitajien mitoitus on täysin yksiselitteinen eikä riipu laskutavasta! Kannattaisi edes vähän perehtyä tai ainakin luottaa ammattilaisiin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätöksen takana oleva kuntapäättäjä / viestittelijä osoittaa olevansa täysin ymmärtämätön, mistä hän on ollut päättämässä! Lasten ja hoitajien mitoitus on täysin yksiselitteinen eikä riipu laskutavasta! Kannattaisi edes vähän perehtyä tai ainakin luottaa ammattilaisiin!!

        Suattaapi olla, että hän ei itse ole pystynyt mitään niin huolellisesti, perusteellisesti ja avoimesti valmistelemaan ja nyt pitiä ruveta pätemään. Nyt on sitten vielä mahdollisuus kuulla asianosaisten ääntä ja tehdä johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se leikkikentästä tainnut olla kiinni. Lapsia on hoidossa maksimi ja uusille perheille sanottava, että viekää lapsenne muuhun kuntaan. Nyt lapset ja työntekijät tiloissa, joissa sisäilmaongelmia. Ihmetyttää kunnanhallituksen päätös. Mut jos on omat lapset aikuisia tai ei oo lapsia, niin ei varmaan vähääkää kiinnosta, missä toisten kakarat hoidetaan tai onko ne sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Onnea AV, HW, PV ja kumppanit typerästä päätöksestä.

        Jos ne päättäjät on tyhmiä.


    • Anonyymi

      Onko lasten päivähoito kunnassa järjestettu että kaikille on omassa kunnassa hoitopaikka myös tulevaisuudessa. Ensin houkutellaan lapsiperheitä ja sitten homma tuntuu töksähtävän tälläiseen ongelmaan jo alku metreillä..

    • Anonyymi

      Homojen lisääntyminen kunnassa vähentää lasten hoitopaikkojen tarvetta.

      • Anonyymi

        Ajatella, lapset valitsevat aina vain aikaisemmin oman identtiteettinsä. Pitäisikö olla kasvatuksesta huollissaan.


      • Anonyymi

        Miten se siihen vaikuttaa? Homot on kivoja ihmisiä. Keskimäärin joka 6 on homo. 4 lasta ja vanhemmat siihen mukaan niin silloib on sateenkaariperhe. Luhangassa on yli 100 homoa/lepakkoa mutta suurin osa niistä elää ns heterosuhteessa. Minäkin tunnen monia homoja, yksi tosin kuoli tänä vuonna. Ukkomiehet joutuvat ajamaan Jyväskylään tai muualle vieraalle paikkakunnalle jotta pääsee tyhjennykselle kun oma vaimo ei enään kiinnosta. Paras tuntomerkki tunnistaa homo se että kehuu olevan 100% hetero tai sit tuo asiaa muuten usein esille. Sinunkin tuttavissa on useita homoja joten pidä varasi. Niitä on jokaisessa ammatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se siihen vaikuttaa? Homot on kivoja ihmisiä. Keskimäärin joka 6 on homo. 4 lasta ja vanhemmat siihen mukaan niin silloib on sateenkaariperhe. Luhangassa on yli 100 homoa/lepakkoa mutta suurin osa niistä elää ns heterosuhteessa. Minäkin tunnen monia homoja, yksi tosin kuoli tänä vuonna. Ukkomiehet joutuvat ajamaan Jyväskylään tai muualle vieraalle paikkakunnalle jotta pääsee tyhjennykselle kun oma vaimo ei enään kiinnosta. Paras tuntomerkki tunnistaa homo se että kehuu olevan 100% hetero tai sit tuo asiaa muuten usein esille. Sinunkin tuttavissa on useita homoja joten pidä varasi. Niitä on jokaisessa ammatissa.

        Tottakai sinä homoja tunnet, julkinen anuksentonkija. Usein juuri Luhangan kaltaisille kyläpahasille kasautuu noita sikiövaiheessa kehityshäiriöön joutuneita olioita.


    • Anonyymi

      Miten se, että ei muutu päiväkodiksi estää lapsien siirron koulun puolelle puhtaisiin tiloihin? Ei kai tilojen käyttö ole ryhmän tittelistä kiinni?

    • Anonyymi

      Huonosti kunta ylläpitää vuokra-asuntojaan kun pyynöstä huolimatta niitä ei kunnosteta asuttavaan käyttöön. Vuokralainen koittaa soitella,viestitellä ja käydä tapaamassa kunnanjohtajaa kun ei tekninenjohtaja halua keskustella asiasta, viimein kun nokatusten joutuu niin sit syytellään vittuilusta.

      • Anonyymi

        Vuokra-asuntojen asiat hoidetaan isännöitsijän kautta. Yleinen käytäntö tämä.


    • Anonyymi

      Pummit meillä on aina keskuudessamme. Kun edes osaisivat käyttäytyä, mutta ei.

      • Anonyymi

        Mitäs pahaa ovat tehneet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs pahaa ovat tehneet??

        Epäonnistuneet elämässään.


    • Anonyymi

      Aina valitetaan, ettei ole riittävästi sitä tai tätä. Meillä Luhangassa on enemmän kuin tarpeeksi tuulivoimaloita, tuulivoimayhtiöiden hallituksissa istuvia virkamiehiä ja puolueiden valtuutettuja. Meillä on yli oman tarpeen kaikenlaisia änkyröitä, suurin osa keskustalaisia, mutta myös kokkareita ja sossuja. Meillä riittää juoruilijoita. Epäpäteviä 'valtuutettuja' on yllin kyllin. Soranottoa pohjavesialueilla on niin paljon, että puhtaasta vedestä voi vielä tulla pula. Lunta on valtavasti, varsinkin maanteillä. Riitaa riittää. Kyllä täällä on mukavaa.

    • Anonyymi

      Oliko se tänään torilla soppatykki tapahtumassa ollut leijonapipoinen ja rihkamahely kaulassaan pyörinyt kuunaama uusia paikallisia?

      • Anonyymi

        Se oli veroviranomainen. Siksi kaikki olivat varuillaan.


    • Anonyymi

      Onko kunnassa liikaa virkoja joiden nimikkeenä on johtaja ja palkka tittelin mukainen? Ainakin yksi ollut poissa jo pidempään töistä ja onko kukaan edes huomannut?

      • Anonyymi

        Huomattu on. Jatkuvasti on lomilla ja teettää omat työt muilla henkilöillä. Puheenjohtajien pitäisi katsoa hiukan Tuomion perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomattu on. Jatkuvasti on lomilla ja teettää omat työt muilla henkilöillä. Puheenjohtajien pitäisi katsoa hiukan Tuomion perään.

        Mutta jos puheenjohtaja on hetero, niin ei voi!


      • Anonyymi

        En nyt tarkoittanut kunnanjohtajaa vaan henkilöä jolla samat nimikirjaimet, eri sukupuolta joten ei puheenjohtajien heterous siihen mitenkään liity.


    • Anonyymi

      En kyllä todellakaan ymmärrä kauppias/ravintoloitsijaa kun kirjoitteelee kunnanjohtajastaja, et tuomio (tuomo). Jatkuvasti vaan on riitaa haastamassa ja solvaamassa. Anthon rakastu Pekan sinisiin silmiin ja Pekka rakastu Anthonin ruskeaan silmään. Kenenköhän ruskeaan silmään kauppias on rakastunut ?

      • Anonyymi

        Hän kuvittelee olevansa kaikkien yläpuolella. Pystyy julkisesti solvamaan miten haluaa ja sitten vielä huutelee ja ihmettelee, että häntä ei riittävästi lellitä ja huomioida eikä anneta erityisvapauksia. Toivottavasti löytää pian sen ruskean silmän!


      • Anonyymi

        Ei kait totuuden esille tuonti ole väärin. Kunnanjohtaja on häikeilemätön mätä paise ja on hyväksi että asiat tulee esille. Luhangassa ei vain ole tälläiseen totuttu kun ihmisiä on ikänsä poljettu kiven koloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kuvittelee olevansa kaikkien yläpuolella. Pystyy julkisesti solvamaan miten haluaa ja sitten vielä huutelee ja ihmettelee, että häntä ei riittävästi lellitä ja huomioida eikä anneta erityisvapauksia. Toivottavasti löytää pian sen ruskean silmän!

        Vaikuttaa täysin tappibaarin puheilta ja musta maalamiselta. On tyhmä kommentti etteikö erivapauksia kyläkaupoille tulisi myöntää. Valtiokin jakaa kyläkauppatukea niin kait ne on silloin erityisasemassa. FB kirjoituksia kun lukee niin ei siellä mitään erityisvaatimuksia hän vaadikkaan, vain onko minulta jotain jäänyt lukematta. Oikeuttahan hän vaatii ja sitä että kunnanjohtaja ei koittaisi häntä polkea maahaan. Ymmärrän sen että naapurin tiskin takana oleva kovasti mielistelee kunnanjohtajaa ja ymmärrän senkin että taas toinen yrittäjä haluaa olla narsista erillään mutta miettikää seuraamuksia jos kauppaa olette kaatamassa, Luhanka elää kirkonkylästä.


    • Anonyymi

      Ei kyllä yrittäjän pidä kaikkea kirjotella ja sanoa, mitä sylki suuhun tuo. Sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Kyllä ei ollut ihan tappilaisten alotus ainakaan. Mä oon käynyt viimeksi Reetissä n vuosi sitten, Etapissa vielä pitemmän aikaa sitten, kahvilla ja kuivalla pullalla. Mut ihmettelen vaan sitä kauppiaan toimintaa, kun jatkuvasti jostain asiasta naristaan. En käytä enää kyseisen yrittäjän palveluita . Jatkakoon vaan omalla tyylillään.

      • Anonyymi

        Nyt loppui minultakin hänen palveluiden käyttäminen, ja tervehtiminen. On tainnut ukko-paralla jäädä vähän levy pyörimään. Pitäiskö olla huolissaan? Kukaan muu ei myrkytä ja mustamaalaa kuin hän ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loppui minultakin hänen palveluiden käyttäminen, ja tervehtiminen. On tainnut ukko-paralla jäädä vähän levy pyörimään. Pitäiskö olla huolissaan? Kukaan muu ei myrkytä ja mustamaalaa kuin hän ihan itse.

        Kovaa vääntämistä etapin kannattajilla ja yrittäjällä itsellään. Kaikkensa yrittää mustamaalaamisella ja herjaamisella tehdä vahinkoa kauppiaalle joka on taustalla hiljaa. TO voisi vetää vähän henkeä ja kertoa mitä kauppias on sinulle tehnyt että noin pahasti pitää haukkua? Raukkamaista on vedota seksuaalusuuteen, onko sinulla siitä varmaa tietoa edes ja jos on niin mitä sitten? Sinäkin vasemiston edustajana äänestit haavistoa. Kauppias ei ole sortunut tuollaiseen haukkumiseen, on vain kertonut että kunnanjohtaja vainoaa häntä tehden yrittämisen Luhangassa vaikeaksi. Tämä on täysin hyväksyttävä tapa ja ainoa millä narsistin voisi saada vainoamisen lopettamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa vääntämistä etapin kannattajilla ja yrittäjällä itsellään. Kaikkensa yrittää mustamaalaamisella ja herjaamisella tehdä vahinkoa kauppiaalle joka on taustalla hiljaa. TO voisi vetää vähän henkeä ja kertoa mitä kauppias on sinulle tehnyt että noin pahasti pitää haukkua? Raukkamaista on vedota seksuaalusuuteen, onko sinulla siitä varmaa tietoa edes ja jos on niin mitä sitten? Sinäkin vasemiston edustajana äänestit haavistoa. Kauppias ei ole sortunut tuollaiseen haukkumiseen, on vain kertonut että kunnanjohtaja vainoaa häntä tehden yrittämisen Luhangassa vaikeaksi. Tämä on täysin hyväksyttävä tapa ja ainoa millä narsistin voisi saada vainoamisen lopettamaan.

        Turha etappilaisia syyttää nyt tässä asiassa, mä kerroin jo aikasemmin käyneenä siellä kahvilla ja kuivahkolla pullalla, muutama vuos sitten. Mitä kirjoitin seksuaalisuudesta, se kyllä pitää paikkansa. Jokohan se piisaa vai jatketaanko vielä ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha etappilaisia syyttää nyt tässä asiassa, mä kerroin jo aikasemmin käyneenä siellä kahvilla ja kuivahkolla pullalla, muutama vuos sitten. Mitä kirjoitin seksuaalisuudesta, se kyllä pitää paikkansa. Jokohan se piisaa vai jatketaanko vielä ???

        Oletko ollut reidestä pitännyt kiinni kun noin varma olet asiasta? Ja mitä sitten vaikka olisikin? Onko siinä jotain väärää tai laitonta? Suomeen melkein tuli vähemistöön kuuluva päämies, ei tunnu vaikuttavan mitenkään ihmisiin. Olet tuota juttua tuonut 3 vuotta usein esille siinä toivossa että Reetin asiakkaat palaisi etappiin uudestaan. Enemmän vaikuttaa sinun ja veljesi rikollinen tausta koska te molemmat olette useamman tuomion saaneet. Seksuaalusuudesta ei l7nnaan viedä Kova tarvis sinulla on koittaa saada ihmiset riitelemään keskenään. Aiheutit pahennusta ja riitaa vuosi sitten koululla teidän muotimessuilla ja LuJu:sakin on huomattu sinun agresiivinen käytös millä sekoitat asiat. Ene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut reidestä pitännyt kiinni kun noin varma olet asiasta? Ja mitä sitten vaikka olisikin? Onko siinä jotain väärää tai laitonta? Suomeen melkein tuli vähemistöön kuuluva päämies, ei tunnu vaikuttavan mitenkään ihmisiin. Olet tuota juttua tuonut 3 vuotta usein esille siinä toivossa että Reetin asiakkaat palaisi etappiin uudestaan. Enemmän vaikuttaa sinun ja veljesi rikollinen tausta koska te molemmat olette useamman tuomion saaneet. Seksuaalusuudesta ei l7nnaan viedä Kova tarvis sinulla on koittaa saada ihmiset riitelemään keskenään. Aiheutit pahennusta ja riitaa vuosi sitten koululla teidän muotimessuilla ja LuJu:sakin on huomattu sinun agresiivinen käytös millä sekoitat asiat. Ene

        Juu voishan joku välillä vähän katsoa peiliin syyttelyissään. Itse kun on niin puhdas pulmunen 🤣
        Jos ei muuta niin keikataan kassat et päästään ulkomaille, ja oho kirjanpidotkin katoaa matkalla... 🤣
        Tekaistuista "ryöstöistä" puhumattakaan. 🤣
        Ajokortitkaan ei kestä päivänvaloa mitä tehtailtu. 😅
        Mut sylitanssilla saa miehen pauloihinsa mikä uskoo kaiken mitä manipuloija kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha etappilaisia syyttää nyt tässä asiassa, mä kerroin jo aikasemmin käyneenä siellä kahvilla ja kuivahkolla pullalla, muutama vuos sitten. Mitä kirjoitin seksuaalisuudesta, se kyllä pitää paikkansa. Jokohan se piisaa vai jatketaanko vielä ???

        Etappilaisiin kuuluu pien yrittäjä Joutsasta, kylältä harmaantunut hoito opiskelia,Muuramesta pariskunta ja Harjavallasta myös pariskunta jotka TO lisäksi sekoittaa ja hämmentää asioilla jotta saisi täällä kaikki muutkin ihmiset riitelemään. Toi seksuaalisuudesta mustamaalaminen on pohja noteraus. Mitä sit jos se vaikka olisikin, ihan normaali ilmiö nykyään eikä siinä ole mitään laitonta. Jokin tutkimus osoitti että joka 6 henkilö on jollain tapaa suuntautunut samaan sukupuoleen,naiset hiukan useimin kuin miehet. Tarkoittaako tämä usein esille tuonti sitä että sateenkaari raha ei etappiin ole tervetullut? Kannattee laittaa jokin info oven pieleen niin ei tule inhottavien asiakkaiden rahaa kassaan.Paljon on ihmisiä jotka on myötämielisiä asian suhteen, nähtiin vasta pressanvaaleissakin miten tasaväkistä oli ehdokkaiden suosio. Paljon on potenttiaalisia asiakkaita jotka vievät rahansa sit muualle. TO turha yrittää väittää että ei olisi tämän asian takana.


    • Anonyymi

      Vävy kokelaskin on ollut niin homo vastainen, mut nyt on tainut mielipiteet vähän muuttua.

      • Anonyymi

        Kuka vävy kokelas? Kakslahkeisia on aika paljon maailmassa niin ketähän mahdat tarkoittaa?


    • Anonyymi

      Pilkka yleensä osuu omaan nilkkaan. Varsinkin näin pienillä paikkakunnulla. Kyllä näitä juttuja piisaa jos ei kyseinen henkilö osaa aikonnaa lopettaa ! Mut onhan tääkin semmosta esillä oloa. Ilmasta mainosta !!??

      • Anonyymi

        Esillä oloa todellakin, keinolla millä hyvänsä. Eikä osaa noudattaa sääntöjä, edes facebookissa.


    • Anonyymi

      Liian mahtipontista käyttää otsikkoa "Luhangan politiikka" Ei tuollaisessa peräkylässä voi tehdä politiikkaa, pelkkää kyläjuoruilua ainoastaan. Kuin vanhat akat huiveissaan ja esiliinoissaan.

    • Anonyymi

      Niimpä. Toivottovasti osaavatte jo lopettaa tuon toisten syyttelyt ja mollaamiset. Räsänen jo tais vaieta, mut tais saada hyvän opetuksen. Eihän tuommonen voi pitkään kestää. Vähän niinkuin Puuttinin touhua. Jatkuva sota päällä. Siinä ei oo muita kuin häviijiä.

      • Anonyymi

        Minkä opetuksen Räsänen on saanut? Kärnä siitä saa hyvän opetuksen kun juttu tulee kesään mennessä hallinto-oikeudesta päätökseen ja taatusti Kärnä ja kärnäläiset sen asian häviää. Reilu vuoden päästä on uudet vaalit josta kannattis olla huolissaan. Voi mafian valta päättyä erottamiseen tai sit sellaiseen hiilistukseen että ymmärtää lähteä itse.


    • Anonyymi

      Sairasta, Sysmäläisten touhua.se

    • Anonyymi

      Sometukseni Luhankaryhmässä jossa taisin arvostella kunnanjohtajaa saa näköjään tänne Suomi24 jopa ruuhkaa. Olisi kiva noiden muutamien etappilaisten kanssa jutella aiheesta ihan nokatusten mutta täyttäisi että anonyyminä heiltä tuota solvausta mielummin tulee. En ole teidän kimppuun hyökännyt, vain arvostellut Tuomoa niin odottaisin että hän itse osaa puolustaa itseään jos näkee asiassa jotain väärää. Etapin kannattis alkaa jo valmisteleen kevään ja kesän kiireitä ja jättää nämät haukkumiset vähemälle. Terhin pitää muistaa että kauppa pitää sinun kurjaakuppilaa pystyssä. T:JA

      • Anonyymi

        Selitykset on selityksiä ja mielikuvitus vilkasta. Some- ja julkisuuspelin on voittanut etappi luvuin 10-0. Onnea voittajalle!


    • Anonyymi

      Minkä takia Etappia nytkin haukut ja uhkailet. En kyllä ole missään yhteyksissä etappiin. Luulosairas !!!

      • Anonyymi

        Tyrkyllä kilahti. Ei kestä omien asioiden tulemista päivänvaloon. Hyökkäys on paras puolustus. 😂
        Ainakin kuvittelee niin.


    • Anonyymi

      Kiva katsoa sit reilun vuoden päästä, et kuka sen kaiken kunnanjohtajan hiilestyksen takana on.

    • Anonyymi

      "Kauppa pitää sinun kurjaa kuppilaa pystyssä"? Todella sairas kauppias, kirjotat ihan nimillä, vaikka et oo selvillä kuka tämän takana on. Sanonko mikä sinä oot ? Jätän nyt vähän myöhempään ajankohtaan.

      • Anonyymi

        Vedä sinä ittees hanuriin, köntys. Tule sanomaan kasvotusten, niin saat vitosesta pataas.


      • Anonyymi

        Eikö ole hienoa että täällä joku uskaltaa puhua omalla nimellä. Kurjatkuppilaat tuli joskus telkkasista. Siinä oli kuppiloita missä hygienia ollut vinpan päälle hoidossa. Oivaraporttia kun katsoin niin syksyllä on näköjään terveystarkastaja käynyt kuukauden jälkeen tarkastuskäynillä ja taso on noussut. Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Kovaa peliä Luhangassa. Sieltä löytyy niitä rus....!

    • Anonyymi

      Kyllä luulis olevan hankalaa, kun päivästä toiseen joutuu olemaan esillä ja etupäässä negatiivisessa mielessä. Ei hyvä !

    • Anonyymi

      Virka-aseman väärin käyttö . Sellaisen jutun kuulun tänään kunnanjohtajan työskentely tavoista. Nyt on todella iso juttu tulossa, korttitalo kaatuu vuoden sisään. Harmi ettei tästä voi puhua yleisesti.

    • Anonyymi

      Mut puhut tai kirjotat kuiteskin !

      • Anonyymi

        Suihkurunkkarilla on tapana heitellä tyhjiä koukkuja veteen. Se nostaa sen egoa maan alta pinnalle.


    • Anonyymi

      Mielestäni Luhankaan pitäisi tuoda pormestari malli,luopua kunnanjohtajan virasta. Tällä tavoin saisi huomattavia säästöjä aikaiseksi kun hyvä palkkainen kunnanjohtaja nostaisi kytkintä. Myös teknisellejohtajalle enemmän työtehtäviä mm rakennuslupien myöntämiset,tarkastukset niin ei Joutsalle siitä tarvis maksaa. Kunnassa on 2 kiinteistöhoitajaa, ahkera ja erittäin ahkera. Tarvitaanko molempia? Kesällä voisi palkata kesätyöhöön jonkun Jyväskylässä opiskelevan nuoren niin tulee nurmikot ajettua. Talvella pärjää yksikin vakkari tekijä.

      • Anonyymi

        Ja pormestari voisi lähetellä sopimattomia viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pormestari voisi lähetellä sopimattomia viestejä.

        Eikös samalla vaihdeta kuningattareksi! Hän voi sitten päättää kuka saa ilmaista vettä.


    • Anonyymi

      Kunnanjohtajan runnoma vesiposti ei ole käyttökelpoinen. Kävin eka kertaa tutustumassa kunnan järjestämään vesipostiin ja täytyy sanoa että ikävä tuli kaupan seinässä olevaa palvelua. Useita minutteja laskin vettä maahaan ja vain lämmintä vettä tuli loputtomiin. Onneksi kauppias oli armollinen ja täytti minun astiani . Tuollaisessa lämpöisessä vedessä bakteerit elää ja lisääntyy. Ei hyvää päivää miten voi olla asiat näin riitaisia Kärnän aikana.

    • Anonyymi

      Ole sinä armollinen ja täytä kauppias.

    • Anonyymi

      Ballad of a Twisted Market Square in "Luhanka City"
      -----------------------------------------------------------------
      In the poisoned atmosphere of years gone past,
      Bullying shadows stretched long and vast.
      Narcissism blooms where once was fair play,
      Karma waits quietly to balance the fray.

      Entrepreneurial spirits pushed against the wall,
      Twisted competition makes the fairest falter and fall.
      Market rules, penned by the shrewd and sly,
      Sheep comply, and slowly the marketplace dies.

      Insiders and cliques craft their cunning plot,
      Self-sabotage reigns, forgetting what should not.
      Lies and manipulation, tools of a subtle trade,
      A year ago at fashion shows, your aggressive plays were made.

      Accusations of fraud, forgery, books unbalanced and marred,
      A pack of rats schemes, while judgments come hard.
      The sheep agreed to rules, but the spirit was all wrong,
      And so "improvement" meant the vibrant square wouldn't last long.

      In this town square drama, every whisper turns to lore,
      As life's play unfolds, it's a tale of less, not more.
      The rats conspire, the sheep just nod, the story's told anew,
      In Luhanka's square, the stew of life continues to brew.

    • Anonyymi

      Muuramelaiset irtisanoi itsensä. Mielipiteitä asiasta?

      • Anonyymi

        Muuramelaiset oli fiksuja. Ei lähteneet narsistin vietäviksi kuten valtuutetut. Hienoa että joilakin on munaa.


    • Anonyymi

      Miksi ne valittaa, että kunnanpäättäjien kanssa ei onnistunut tehdä töitä. Hehän olivat molemmat osa kunnan johtoryhmää eikä siinä montaa jäsentä ollut heidän lisäkseen!

      • Anonyymi

        Kysehän oli hyvin pitkälti siitä että etenkään RK ei ollut valmis kumartamaan valkoisentalon isännän suuntaan. KJn kanssa pärjää aina kun jaksat olla samaa mieltä asioista ja jaksat myös mielyttää häntä. Tilanne eskaloitui siihen että heidät suljettiin yhteisön ulkopuolelle. Kyllä motivaatio syö miestä myös työssä kun johtaja sooloilee joka asiassa ja suurin osa valtuutetuista nuoleskelee suurta johtajaa että saisi pitää kunnan tarjoaaman työpaikan tai muuten eivät uskolla olla erimieltä. Sovituista asioista ei pidetä kiinni. KJN kanssa on vaikea tehdä töitä,sen on todistanut muutkin jotka on vaihtaneet toiseen kuntaan töihiin. Valtuutettujen kuuluisi nyt miettiä nauttiiko päälikkö luottamusta ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Vaikeuksia TK on aiheuttanut muuramelaisessa yrityksessä ettän nykyistä virkaa. Nuoruudessa on koulussa ollut ongelmia. Tästä syystä pitäisi miettiä että onko hän sopiva esimieheksi nykyisessä virassaan.


    • Anonyymi

      Ikävä juttu nämä irtisanoutumiset. Olivat molemmat ammattitaitoisia ja asiallisia työssään...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe