Säkkipukuiset todistajat ovat Uusi ja Vanha Testamentti, jotka säkkipukuihin puettuina todistivat 1260 vuotta, paavin vallan pimeän ajan. Ranskan vallankumouksessa Raamattu aiottiin hävittää kokonaan ja hirmuhallintoa kesti se 3 ja puoli vuotta (3 ja puoli päivää) 1789-1793. Vallankumouksen ideologia nousi sieltä syvyydestä mistä muutkin saatanalliset toimet tulevat. Sattuvasti Raamattu vertaa sitä Sodomaan ja Egypttin. Jumalan kieltäminen on Jeesuksen ristiinnaulitsemista uudelleen. Ranskalaiset luulivat Katolisen kirkon edustavan Jumalaa maan päällä ja koska paavin joukot haalitsivat raa'asti Eurooppaa, vallankumouksessa haluttiin tuhota koko uskonto. Raamattuja poltettiin ja uskontoa pilkattiin. Palveltiin järkeä ja nainen julistettiin järjen jumalattareksi. Viikko muutettiin kymmenpäiväiseksi. Mutta kauan ei ihmiset voineet kestää tälläista, kun huomattiin että kansa ei voi elää ilman uskontoa. Kolme ja puoli vuotta kesti tämä saatanan riehunta-aika, aivan kuten Ilm.11. luku ennusti. Sitten Raamattu alkoi levitä kulovalkean tavoin ympäri maailman. Nyt nämä todistajat ovat valloittaneet lähes koko maailman.
Kaksi todistajaa ovat
11
1094
Vastaukset
- KTR
odotella säkkipukuisia kulkijoita Jerusalemissa tms:))))
Kyllä todistajat on raamattu. - todistavat.
Vesi ja veri.
- vuotta.
3 1/2 vuotta ei viittaa Ranskan vallankumoukseen, vaan siihen aikaan, jonka Keski-Afrikan keisarikunnan hallitsija Bokassa I oli vallassa. Päivälleen 3 1/2 vuotta hän vainosi kristittyjä!
Mitä perusteita on olettamukselle ,että Ilmestyskirjan maininta kahdesta säkkiin pukeutuneesta todistajasta tarkoittaisi Vanhaa- ja Uutte Testamenttia?
- kaksi todistajaa
Arvailisin vain tällaista:
kaksi lampun jalkaa - Psalmeissa ainakin sanotaan että Jumalan Sana on lampun valo uskovan tiellä. Lampun jalat viittaisivat lamppuihin jotka valaisee ja niitä on kaksi.
Kaksi öljypuuta - öljy on Raamatussa mainittu Pyhän Hengen yhteydessä. Neitsyiden lampuissa tuli olla öljyä eli Pyhän Hengen voimaa ja ohjausta. Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen työstä ja kaksi viittaa jälleen Raamatun kahteen osaan. Raamatussa meille puhuu Pyhä Henki. - Weijo
kaksi todistajaa kirjoitti:
Arvailisin vain tällaista:
kaksi lampun jalkaa - Psalmeissa ainakin sanotaan että Jumalan Sana on lampun valo uskovan tiellä. Lampun jalat viittaisivat lamppuihin jotka valaisee ja niitä on kaksi.
Kaksi öljypuuta - öljy on Raamatussa mainittu Pyhän Hengen yhteydessä. Neitsyiden lampuissa tuli olla öljyä eli Pyhän Hengen voimaa ja ohjausta. Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen työstä ja kaksi viittaa jälleen Raamatun kahteen osaan. Raamatussa meille puhuu Pyhä Henki.kaksi säkkipukuista todistajaa ovat
ISRAEL
JA
SEURAKUNTA
Sakarja 4, ym..
kaksi säkkipukuista todistajaa ovat
ISRAEL
JA
SEURAKUNTA
Sakarja 4, ym..
Jumala on haiseva pylly! Hih!
Kumpa uskontoja ei olisi.- vähän
ilkimys olla!
Nooh, kullakin on omat jumalansa. vähän kirjoitti:
ilkimys olla!
Nooh, kullakin on omat jumalansa.Ilmestyskirjaa on tulkittu ehkä eniten väärin, kaikista raamatun kirjoista, vaikka siitä varoitetaan kirjan lopussa. Edelleen on muistutettava, että varsinkaan tämä kirja ei ole luonnollisesti selitettävissä, vaikka olisi kuinka viisas.
Aluksi katselemme niitä kahta todistajaa, jotka säkkipukuihin puettuina profetoivat tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan, eli kolme ja puoli vuotta.
Olen kuullut mitä ihmeellisempiä selityksiä siitä keitä nämä mahtavatkaan olla. Eräät selittävät kirjoissaan että ne ovat Elia ja Eenok, sillä kumpikaan heistä ei ole maistanut kuolemaa.
Tältä pohjalta ei voi tarkastella profetaalista kirjoitusta ja siksi onkin niin paljon väärää kirjallisuutta. Vaikka jokin asia näyttää osoittavan että näin sen täytyy olla, niin jos Pyhä Henki ei ilmestyksen kautta, tai muuten ilmoita kuinka asia on, ei pitäisi väittää mitään varmaa.
No keitä nämä sitten ovat. Raamattu taas antaa itse vastauksen heti yhdennentoista luvun neljännestä jakeesta lähtien, jossa tätä asiaa käsitellään. Siinä lukee näin, nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Myös Sakarja profetoi tästä tapahtumasta 4:2-4, 13-14 Ja hän sanoi minulle; ” Mitä sinä näet?” Minä vastasin; ” Minä näen, katso; lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella.” Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: ” Mitä nämä ovat, Herra?” Niin hän sanoi minulle näin; ” Etkä tiedä, mitä ne ovat?” Minä vastasin: ” En Herra”. Hän sanoi; ” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Tässä profetiassa on myös sanottu että mikä olet sinä suuri vuori ja hän on paneva paikoilleen huippukiven ja se tarkoittaa Jeesusta joka on se kulma ja huippukivi ja hän tuli tekemään uuden liiton ja uuden temppelin ja hän oli se temppeli ja uskovaiset tulevat hänestä osalliseksi, koska Pyhä Henki tulee asumaan uskovaiseen, niin hänkin tulee Jumalan temppeliksi ja kiveksi. Pietari selittää tätä Pietari 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta, joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi. uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan:” Katso, minä lasken Siioniin valitun kilven, kalliin kulmakilven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva”. Teille siis, jotka uskotte , se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko,” on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi” ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi:. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Öljypuu on Israel ja lampunjalka on seurakunta. Tästä ennustaa Hoosea 14:7 Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuu ja sen tuoksu kuin Libanonin. Paavali kirjoittaa että jos te pakanat olette vastoin luontoa istutettu jaloon Öljypuuhun älkää ylpeilkö vaan peljätkää. Raamattu kyllä kuvaa myös Jeesusta viinipuuna sanoessaan, että hän on viinipuu ja te olette oksat, pysykää minussa niin te kannatte hedelmää. Nyt on käsitettävä tämä syvällisesti. sillä se on sama asia, eli Jeesus ja seurakunta ovat yhtä ja seurakunta on Jeesuksen ruumis, ja Israelkin oli vanhan liiton seurakunta, jolta Jeesus sitten otti pois tämän erikoisaseman ja sanoi, että se annetaan sille joka tekee myös oikeaa hedelmää, eli uskovaisille.
Paavalin kirje roomalaisille 11:17 selventää vielä tätä hyvin, kun se kuvaa uskovaa metsäöljypuuhun. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta. Tässä suoraan kuvataan Israelia öljypuun oksiin ja pakanat on oksastettu oikeiden oksien joukkoon. Israelia kutsutaan myös viikunapuuksi, esim kun Jeesus kiroaa viikunapuun joka ei tuota hedelmää, se kuvaa kuinka Jeesus kiroaa Israelin koska se ei ottanut häntä vastaan messiaana ja siinä ei ollut hedelmää. Nyt onkin kaksi Öljypuuta ja kaksi seurakuntaa, eli on Israelilaiset ja sydämeltä ympärileikatut eli uudestisyntyneet uskovaiset. Paavali sanoo että ei ne ole oikeita juutalaisia jotka ovat ulkonaisesti ympärileikatut, vaan se on tosi juutalainen joka on sydämeltä ympärileikattu. Tässä kohtaa ihmiskunnan historiaa on jo niin vaikea aika että molemmat ovat säkkipukuihin puettuja ja he taistelevat yhdessä.
Toisessa tapauksessa missä Israelia kutsutaan viikunapuuksi,, on kun Jeesus kehoittaa katsomaan viikunapuuta, kun siinä on lehdet niin silloin kesä on lähellä. Tämä kuvaa kun Israel palaa maahansa karkoituksesta ja se on valtiona alkanut kukoistamaan. Tämähän on tapahtunut meidän silmien edessä. Mutta kun puhutaan syvällisemmin Israelista, eli siitä juuresta josta se imee voimansa, niin silloin puhutaankin profetaalisesti öljypuusta, jonka mehevästä juuresta on pakanatkin saaneet osansa. Tämä kuvaa Pyhän Hengen vaikutusta ja Jeesus myös on sen kautta itse läsnä tuossa puussa ja ruokkii sitä.
Sitten vielä tuo lampunjalka ja sehän on seurakunta kuten raamattu sen sanoo Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa. Eli näissä tulkinnoissa ei ole mitään muuta kuin mitä raamattu sanoo niiden olevan.
Ilmestysmajassa oli vain yksi lampunjalka ja se oli taivaallisen kuva, eli taivaassa ei ole kuin yksi seurakunta. Tähän seurakuntaan kuuluukin sitten kaikista seurakunnista ne jotka ovat pesseet vaatteensa karitsan veressä. Eli ovat uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä ja ovat kuolinhetkellä valmiit kohtaamaan Herransa. Sanonta kerran pelastettu niin aina pelastettu ei pidä paikkaansa, sillä Jeesus itse sanoo Ilm 3:5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Eli nimi elämänkirjassa ei pysy ellei vaella myös puhtaasti sen opin mukaan joka on raamatussa. Synnintekijät ei peri Jumalan valtakuntaa. Jos me lankeamme, niin voimme vedota armoon ja Jeesuksen uhrikuolemaan ja synnit annetaan meille anteeksi. mutta emme saa kuitenkaan leikitellä synnillä, sillä silloin armo loppuu ja nimemme pyyhitään pois elämän kirjasta.
Tätä selventää myös raamatun kertomus siitä kun Jeesuksen luo tuodaan aviorikoksesta kiinniotettu nainen. Siinä he yrittävät saada Jeesusta lankaan päästäkseen häntä syyttämään, sillä he aikoivat kivittää naisen, niin kuin Mooses oli heille ohjeen antanut. Jeesus tekee jotain erikoista, hän kirjoittaa maahan ja juutalaiset syytäjät tuntevat itsensä syyllisiksi, kun Jeesus sanoo että se joka on synnitön heittäköön ensimmäisenä kivellä. Kukaan heistä ei jää paikalle, vaan he menevät pois ja jättävät naisen rauhaan.
Tästäkin raamatunpaikasta olen kuullut monia eri selityksiä, että mitä siinä tapahtuu. Yksi selitys on että Jeesus kirjoittaisi maahan heidän syntejään. Tässä on kuitenkin syvällisempi merkitys kuin mitä siinä päällisin puolin näyttäisi, eli Jeesus kumartuu alas ja kirjoittaa maahan, mikä kuvaa sitä että hän kirjoittaa sen ihmiseen joka on maasta. Raamattu sanoo että uudessa liitossa Jumala kirjoittaa laintaulut ihmisten sydämiin. Tässä on myös profetaalisesti ennustettu milloin se tulee tapahtumaan, kun siinä lukee, että varhain aamulla he toivat naisen Jeesuksen luo. Tässä kuvataan miten heidän sydämensä muuttuu kun Jeesus kirjoittaa, eli lakiuskonnon sijaan tulee uutta suhtautumistapaa, eli syyllisyyttä ja sääliä. Tämä kuvaa kuinka Juutalaiset muuttuvat aikojen lopulla ja heistä tulee Jeesuksen seuraajia.- ykskolme
penttiz kirjoitti:
Ilmestyskirjaa on tulkittu ehkä eniten väärin, kaikista raamatun kirjoista, vaikka siitä varoitetaan kirjan lopussa. Edelleen on muistutettava, että varsinkaan tämä kirja ei ole luonnollisesti selitettävissä, vaikka olisi kuinka viisas.
Aluksi katselemme niitä kahta todistajaa, jotka säkkipukuihin puettuina profetoivat tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan, eli kolme ja puoli vuotta.
Olen kuullut mitä ihmeellisempiä selityksiä siitä keitä nämä mahtavatkaan olla. Eräät selittävät kirjoissaan että ne ovat Elia ja Eenok, sillä kumpikaan heistä ei ole maistanut kuolemaa.
Tältä pohjalta ei voi tarkastella profetaalista kirjoitusta ja siksi onkin niin paljon väärää kirjallisuutta. Vaikka jokin asia näyttää osoittavan että näin sen täytyy olla, niin jos Pyhä Henki ei ilmestyksen kautta, tai muuten ilmoita kuinka asia on, ei pitäisi väittää mitään varmaa.
No keitä nämä sitten ovat. Raamattu taas antaa itse vastauksen heti yhdennentoista luvun neljännestä jakeesta lähtien, jossa tätä asiaa käsitellään. Siinä lukee näin, nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Myös Sakarja profetoi tästä tapahtumasta 4:2-4, 13-14 Ja hän sanoi minulle; ” Mitä sinä näet?” Minä vastasin; ” Minä näen, katso; lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella.” Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: ” Mitä nämä ovat, Herra?” Niin hän sanoi minulle näin; ” Etkä tiedä, mitä ne ovat?” Minä vastasin: ” En Herra”. Hän sanoi; ” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Tässä profetiassa on myös sanottu että mikä olet sinä suuri vuori ja hän on paneva paikoilleen huippukiven ja se tarkoittaa Jeesusta joka on se kulma ja huippukivi ja hän tuli tekemään uuden liiton ja uuden temppelin ja hän oli se temppeli ja uskovaiset tulevat hänestä osalliseksi, koska Pyhä Henki tulee asumaan uskovaiseen, niin hänkin tulee Jumalan temppeliksi ja kiveksi. Pietari selittää tätä Pietari 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta, joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi. uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan:” Katso, minä lasken Siioniin valitun kilven, kalliin kulmakilven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva”. Teille siis, jotka uskotte , se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko,” on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi” ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi:. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Öljypuu on Israel ja lampunjalka on seurakunta. Tästä ennustaa Hoosea 14:7 Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuu ja sen tuoksu kuin Libanonin. Paavali kirjoittaa että jos te pakanat olette vastoin luontoa istutettu jaloon Öljypuuhun älkää ylpeilkö vaan peljätkää. Raamattu kyllä kuvaa myös Jeesusta viinipuuna sanoessaan, että hän on viinipuu ja te olette oksat, pysykää minussa niin te kannatte hedelmää. Nyt on käsitettävä tämä syvällisesti. sillä se on sama asia, eli Jeesus ja seurakunta ovat yhtä ja seurakunta on Jeesuksen ruumis, ja Israelkin oli vanhan liiton seurakunta, jolta Jeesus sitten otti pois tämän erikoisaseman ja sanoi, että se annetaan sille joka tekee myös oikeaa hedelmää, eli uskovaisille.
Paavalin kirje roomalaisille 11:17 selventää vielä tätä hyvin, kun se kuvaa uskovaa metsäöljypuuhun. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta. Tässä suoraan kuvataan Israelia öljypuun oksiin ja pakanat on oksastettu oikeiden oksien joukkoon. Israelia kutsutaan myös viikunapuuksi, esim kun Jeesus kiroaa viikunapuun joka ei tuota hedelmää, se kuvaa kuinka Jeesus kiroaa Israelin koska se ei ottanut häntä vastaan messiaana ja siinä ei ollut hedelmää. Nyt onkin kaksi Öljypuuta ja kaksi seurakuntaa, eli on Israelilaiset ja sydämeltä ympärileikatut eli uudestisyntyneet uskovaiset. Paavali sanoo että ei ne ole oikeita juutalaisia jotka ovat ulkonaisesti ympärileikatut, vaan se on tosi juutalainen joka on sydämeltä ympärileikattu. Tässä kohtaa ihmiskunnan historiaa on jo niin vaikea aika että molemmat ovat säkkipukuihin puettuja ja he taistelevat yhdessä.
Toisessa tapauksessa missä Israelia kutsutaan viikunapuuksi,, on kun Jeesus kehoittaa katsomaan viikunapuuta, kun siinä on lehdet niin silloin kesä on lähellä. Tämä kuvaa kun Israel palaa maahansa karkoituksesta ja se on valtiona alkanut kukoistamaan. Tämähän on tapahtunut meidän silmien edessä. Mutta kun puhutaan syvällisemmin Israelista, eli siitä juuresta josta se imee voimansa, niin silloin puhutaankin profetaalisesti öljypuusta, jonka mehevästä juuresta on pakanatkin saaneet osansa. Tämä kuvaa Pyhän Hengen vaikutusta ja Jeesus myös on sen kautta itse läsnä tuossa puussa ja ruokkii sitä.
Sitten vielä tuo lampunjalka ja sehän on seurakunta kuten raamattu sen sanoo Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa. Eli näissä tulkinnoissa ei ole mitään muuta kuin mitä raamattu sanoo niiden olevan.
Ilmestysmajassa oli vain yksi lampunjalka ja se oli taivaallisen kuva, eli taivaassa ei ole kuin yksi seurakunta. Tähän seurakuntaan kuuluukin sitten kaikista seurakunnista ne jotka ovat pesseet vaatteensa karitsan veressä. Eli ovat uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä ja ovat kuolinhetkellä valmiit kohtaamaan Herransa. Sanonta kerran pelastettu niin aina pelastettu ei pidä paikkaansa, sillä Jeesus itse sanoo Ilm 3:5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Eli nimi elämänkirjassa ei pysy ellei vaella myös puhtaasti sen opin mukaan joka on raamatussa. Synnintekijät ei peri Jumalan valtakuntaa. Jos me lankeamme, niin voimme vedota armoon ja Jeesuksen uhrikuolemaan ja synnit annetaan meille anteeksi. mutta emme saa kuitenkaan leikitellä synnillä, sillä silloin armo loppuu ja nimemme pyyhitään pois elämän kirjasta.
Tätä selventää myös raamatun kertomus siitä kun Jeesuksen luo tuodaan aviorikoksesta kiinniotettu nainen. Siinä he yrittävät saada Jeesusta lankaan päästäkseen häntä syyttämään, sillä he aikoivat kivittää naisen, niin kuin Mooses oli heille ohjeen antanut. Jeesus tekee jotain erikoista, hän kirjoittaa maahan ja juutalaiset syytäjät tuntevat itsensä syyllisiksi, kun Jeesus sanoo että se joka on synnitön heittäköön ensimmäisenä kivellä. Kukaan heistä ei jää paikalle, vaan he menevät pois ja jättävät naisen rauhaan.
Tästäkin raamatunpaikasta olen kuullut monia eri selityksiä, että mitä siinä tapahtuu. Yksi selitys on että Jeesus kirjoittaisi maahan heidän syntejään. Tässä on kuitenkin syvällisempi merkitys kuin mitä siinä päällisin puolin näyttäisi, eli Jeesus kumartuu alas ja kirjoittaa maahan, mikä kuvaa sitä että hän kirjoittaa sen ihmiseen joka on maasta. Raamattu sanoo että uudessa liitossa Jumala kirjoittaa laintaulut ihmisten sydämiin. Tässä on myös profetaalisesti ennustettu milloin se tulee tapahtumaan, kun siinä lukee, että varhain aamulla he toivat naisen Jeesuksen luo. Tässä kuvataan miten heidän sydämensä muuttuu kun Jeesus kirjoittaa, eli lakiuskonnon sijaan tulee uutta suhtautumistapaa, eli syyllisyyttä ja sääliä. Tämä kuvaa kuinka Juutalaiset muuttuvat aikojen lopulla ja heistä tulee Jeesuksen seuraajia.Ainoa "kolminaisuus"; joka löytyy Raamatusta on seuraava; "Sillä kolme on, jotka todistavat. Henki, vesi, veri ja nämä kolme ovat yhtä.
-----Sillä kolme on, jotka todistavat taivaassa;Isä , Sana ja Pyhä Hneki ja nämä kolme ovat yhtä.-------
Ja kolme om; jotka todistavat maan päällä; Henki, vesi ja veri;ja nämä kolme ovat yhtä; todistavat yhtä pitävästi!".(1 Joh.5:7,8)Kolmen eri kielisen Biblian käännöksissä.
Nikean kokouksessa jo 300-luvulla Katoliset tekivät sitten muutoksia jumaluuteen, vääristämällä tekstejä toisiin tarkoituksiin, sekä poistivat mm. Apokkryfikirjat Raamatun kaanonista; jotka olisivat todistaneet Jeesuksesta ensimmäisenä luotuna ja esikoisesta syntyneiden joukossa.kts. mm Jeesus Siirak.
Joten Isä ja Poika eivät ole yksi ja sama henkilö tai persoona; ei Hänen toimiva Pyhä Henkensä..? Siinä muodossa kuin me persoonaa ymmärrämme?
Mutta kuten voimme koko Raamatusta lukea edelleenkin, kun luemme peittämättömin silmin, nämä löytyvät kaikkialta. Yhtä pitävä todistaja, ei tarkoita yhtä persoonaa.
Samalla tavalla Jeesuksen Ilmestyksestä Johannekselle (Johanneksen Ilmestyksestä) on monta erilaista tulkintaa ja versiota.
Olit "penttiz" esittänyt kuitenkin mielenkiintoisella tavalla oman käsityksesi asiasta ja suurelta osin yhdyn ajatuksiisi....
Saakoon Pyhän hengen voima antaa meille viisautta ja näkökykyä totuudelliseen edelleen...nöyryyttä, armoa ja viisautta.
JvB.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453056- 502482
- 1082473
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382151Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2431745- 1011699
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4551675Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141552R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231359