Suomalaiset eivät ruotsia tarvitse - mihin ammattilaisemme tarvitsisivat 4%:n vähemmistön

Anonyymi-ap

pikkukieltä Pohjolassa, jossa talous ja tutkimus käyttää englantia?

34

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruotsiahan ei edes osata - eikä tarvita.
      Onneksi englanti on niin toimiva...

• Anonyymi

kukaan ei tarvitse ruotsia!!! Ihan selvä juttu.

• Anonyymi

Miksi pakotat englantia?
      Eikö sinua yhtään häiritse että periaatteessa meille täysin vieras kieli on päästetty noinkin määräävään asemaan?
      Miksi riemuitset suomenkielen syrjäytymisestä?

• Anonyymi

Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?

Sinä vaadit ehdotonta pakkoenglantia ilman vaihtoehtoja ja kutsut tätä kielivapauseksi. Vapaus valita a1-kieli pitää ehdottomasti sinusta estää. Muut eivät saa oppia eri kieliä. Sinä saat lukea englantia 12 vuotta ja pakolla. Mutta se ei riitä. Tyrannia estää.

• Anonyymi

Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?

Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?

Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha?

• Anonyymi

Englantihan puhutaan maailmassa eniten, eikä tuu tässä nyt ruotsia! Englanti näytti olevan sijalla yksi ja ruotsi sijalla n. 90. Miksihän tässä nyt opetetaan sitten tässä englantia sitten enemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?

Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?

Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha?

Mene nyt sitten puhumaan ihmisten kanssa ruotsia Englantiin ja vaatikaa oikein kansalliskeskus niille "bileille"!!

• Anonyymi

Talous ja tutkimus käyttää englantia, vahingokseen!

• Anonyymi

Keksiikö kukaan?

• Anonyymi

Mihin ruotsia edes voisi tarvita?

• Anonyymi

Tarvitaan pakkoenglantiasi?

• Anonyymi

Ei mitään vastausta paitsi kiukuttelua, kun suomea ja englantia tarvitaan, mutta ruotsia ei.

• Anonyymi

Ei mitään tarvetta ruotsille!
      Miksi pakko?

• Anonyymi

Mihin ruotsia voisi tarvita?

• Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Ei tarvetta ruotsille

• Anonyymi

Ei tarvetta

• Anonyymi

Emme tarvitse

• Anonyymi

Ei tarvetta ruotsille

• Anonyymi

Ja eihän se ole täällä oikein ruotsia mitä puhutaan, vaan suomalaisten "rannikkoruotsia"!! 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ei tarvetta

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Ei kukaan tarvitse

• Anonyymi

Harva tarvitsee ruotsia.
      Pakkoruotsi pois kaikilta.
      Heti.

• Anonyymi

Ei tarvitse, ei

• Anonyymi

Tämä selvä

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5530
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      94
      3428
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      45
      3319
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      76
      2517
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      59
      2394
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      75
      1897
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      301
      1730
    8. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      7
      1186
    9. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      24
      1122
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      137
      1076
    Aihe