Suomalaiset eivät ruotsia tarvitse - mihin ammattilaisemme tarvitsisivat 4%:n vähemmistön

Anonyymi-ap

pikkukieltä Pohjolassa, jossa talous ja tutkimus käyttää englantia?

34

455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruotsiahan ei edes osata - eikä tarvita.
      Onneksi englanti on niin toimiva...

• Anonyymi

kukaan ei tarvitse ruotsia!!! Ihan selvä juttu.

• Anonyymi

Miksi pakotat englantia?
      Eikö sinua yhtään häiritse että periaatteessa meille täysin vieras kieli on päästetty noinkin määräävään asemaan?
      Miksi riemuitset suomenkielen syrjäytymisestä?

• Anonyymi

Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?

Sinä vaadit ehdotonta pakkoenglantia ilman vaihtoehtoja ja kutsut tätä kielivapauseksi. Vapaus valita a1-kieli pitää ehdottomasti sinusta estää. Muut eivät saa oppia eri kieliä. Sinä saat lukea englantia 12 vuotta ja pakolla. Mutta se ei riitä. Tyrannia estää.

• Anonyymi

Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?

Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?

Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha?

• Anonyymi

Englantihan puhutaan maailmassa eniten, eikä tuu tässä nyt ruotsia! Englanti näytti olevan sijalla yksi ja ruotsi sijalla n. 90. Miksihän tässä nyt opetetaan sitten tässä englantia sitten enemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?

Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?

Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha?

Mene nyt sitten puhumaan ihmisten kanssa ruotsia Englantiin ja vaatikaa oikein kansalliskeskus niille "bileille"!!

• Anonyymi

Talous ja tutkimus käyttää englantia, vahingokseen!

• Anonyymi

Keksiikö kukaan?

• Anonyymi

Mihin ruotsia edes voisi tarvita?

• Anonyymi

Tarvitaan pakkoenglantiasi?

• Anonyymi

Ei mitään vastausta paitsi kiukuttelua, kun suomea ja englantia tarvitaan, mutta ruotsia ei.

• Anonyymi

Ei mitään tarvetta ruotsille!
      Miksi pakko?

• Anonyymi

Mihin ruotsia voisi tarvita?

• Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Ei tarvetta ruotsille

• Anonyymi

Ei tarvetta

• Anonyymi

Emme tarvitse

• Anonyymi

Ei tarvetta ruotsille

• Anonyymi

Ja eihän se ole täällä oikein ruotsia mitä puhutaan, vaan suomalaisten "rannikkoruotsia"!! 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ei tarvetta

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Mihin?

• Anonyymi

Ei kukaan tarvitse

• Anonyymi

Harva tarvitsee ruotsia.
      Pakkoruotsi pois kaikilta.
      Heti.

• Anonyymi

Ei tarvitse, ei

• Anonyymi

Tämä selvä

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      37
      3683
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2653
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1734
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      120
      1512
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1479
    6. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1427
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      25
      1268
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1126
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1113
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      1025
    Aihe