Mitä ovat vieraat opit, joita kielletään opettamasta?

Anonyymi-ap

Mikä on tuttu oppi?

Kysymys Timoteus 1. kirjeen alusta, ihan alkujakeita.

Mikä on vieras oppi, joka muistuttaa kaikkein läheisimmin kristinuskoa? Vaativa kysymys, joten ei se mitääm jos et osaa tähän vastata. Juutalaisuus?

Mikä on vieras oppi, jonka voi sekoittaa Raamatun ainoaan oikejaan evankelijuumins kristinoppiin? Minä uskoontuloni alussa juttelin kahjen Jehovan Totistajan kanssa ja sanoin silmissä iloa että me olemme veljiä. He vilkaisivat toisiinsa eivätkä iloinneet kanssani kertoessani olevani kristitty minäkin. Minä luulin heijät kristityiksi ja pahastuin mulkaisujaan. Ja saman tien he lähtivät pois luotani jotenkin happaman oloisina. Olin jonkin verran loukkaantunutkin siinä.

Meni muutamija vuosija kun sitten jotenkin sain tietoa että Jehovan todistajat ovat vieras oppi. Silloin ymmärsin heijän käytöksensä mua kohtaan. Ajattelin että mikä mussa on vikana kun en kelpaa heille veljeksi. Eihän he sitä sanoneet silloin, mutta käytös oli puhuvaa, luotaantyöntävää kun tojistin uskoontuloni innoissani heille kuinka se tpahtui. Eli tiejonpuute oli silloin syynä tähän hämminkiin.

Väärässä olin silloin. Eivät he olleet veljijäni vaan tuntemattomija, jumalattomija. Nyt on varttuneempi ja tiijän kaikenlaista uskonasijoista niin että Herra auttakoon mua loppuun asti, etten eksyisi Jeesustieltä.

Huomijoithan kyssärit näpytlmän alussa, kiitos.

Selef Urge

10

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helluntailaisten opit on sitä vierasta oppia ja henkeä, mikä on tänne tuotu Amerikasta 1920-luvulla kun sieltä sen opin ja hengen toi tullessaan Gerhard Olsen-Smidt, joka perusti tänne 40 ens. hell. seurakuntaa. Ensimmisen Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­N­y­m­­­f­­­o­m­­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sekin hölmöyvestäni silloin uuvestisynnyttyväni että luulin Jehovan totistajien olevan erityisen pyhijä kristittyjä, joilla oli erityiskovat vaatimukset pyhitykselle jne....

      Että täl viisii....onneksi olen Raamattua lukenunna ja Jumalaa älynnyt auttamaan anoa, että auttaa aina kun olen erehtynyt, mua huomaamaan että olen ojassa.Semmoinen rukos ja se on hyvä rukous Jumalalle rukoilla.Auttaa paljon elämistä kun Jumala auttoo.

      Selef Urge

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Ihan sama henki on kaikissa Jenkkilahkoihin liittyvissä. Hieman eri paketissa, mutta eksyttäjiä ovat kaikki: Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit,Scienttologit jne.


    • Anonyymi

      islam,buddhalaisuus,ateismi,kommunismi,taolaisuus,mormonismi,jehovan todistajat,katolilaisuus.

      katolilaisuutta taitaa moni kristitty pitää opillisesti kristinoppina ja katolilaisia kristittyinä.

      Ainakin näitä katolilaisia on haastateltu samassa ohjelmasarjassa kuin misä luterilaistunut leo mellerkin on ollut kertomassa elämästään.

      • Anonyymi

        Juutalaiset luulee katolisia kristityiksi, koska heille on epäselvää ylipäätään mikä on kristinuskoa ja mikä ei ole kristinuskoa. Se lienee yksi syy siihen miksi heillä on peite silmillään suhtessa Herraansa Jeesukseen nähjen.

        Kristityilläkin on samaa vaikeutta. Tulee ymmärtää mikä on kristinuskoa ja mikä on katolilaisuutta. Silloin huomaa yhtäläisyyvet ja ne erot, jotka paljastavat harhaopin.

        Selef Urge


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset luulee katolisia kristityiksi, koska heille on epäselvää ylipäätään mikä on kristinuskoa ja mikä ei ole kristinuskoa. Se lienee yksi syy siihen miksi heillä on peite silmillään suhtessa Herraansa Jeesukseen nähjen.

        Kristityilläkin on samaa vaikeutta. Tulee ymmärtää mikä on kristinuskoa ja mikä on katolilaisuutta. Silloin huomaa yhtäläisyyvet ja ne erot, jotka paljastavat harhaopin.

        Selef Urge

        Tarkoitatko ortodoksijuutalaisia vai ehkä egyptin- tai jemenin juutalaisia?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Tarkoitatko ortodoksijuutalaisia vai ehkä egyptin- tai jemenin juutalaisia?

        Ihan yleisesti kaikkija juutalaisija, jotka eivät tosiasijoista ole ynmärjyksessääns vaan luuloissaans poijeslukijen ne autuaat poikkeukset juutalaisen Jumalan siunaamans kansans joukossa, jotka ovat uuvestisyntyneet, joijen nimelöisens ovat Jeesuksen Kirjassa sisältäjen niijen ihmistelöisijen nimet, joilla on mahtollisuus saada ikuisen elämän lahja.

        Nimensä voi myös joutua poispyyhityksi elämän kirjakiäröstä.Tämä on peloista pahin, sillä se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yleisesti kaikkija juutalaisija, jotka eivät tosiasijoista ole ynmärjyksessääns vaan luuloissaans poijeslukijen ne autuaat poikkeukset juutalaisen Jumalan siunaamans kansans joukossa, jotka ovat uuvestisyntyneet, joijen nimelöisens ovat Jeesuksen Kirjassa sisältäjen niijen ihmistelöisijen nimet, joilla on mahtollisuus saada ikuisen elämän lahja.

        Nimensä voi myös joutua poispyyhityksi elämän kirjakiäröstä.Tämä on peloista pahin, sillä se

        to pjii continujet...sillä se tietää joutumista Helvettiins.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      1 Timoteuksen alussa puhutaan lakihenkisestä harhaopista.

      Etteivät puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka edustavat turhaa mietiskelyä eikä Jumalan armotaloutta.

      Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muuttamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

      Me tiedämme että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaille, vaan laittomille, niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaile ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.

      Kun lakia opetetaan vanhurskaille se on harhaoppia. Laki on noita pahoja ihmisiä varten ja niille se pitää lukea tuomioksi. Se ketä laki koskee on tuossa lueteltu. Muun väittäminen on harhaoppia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2485
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1609
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1515
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1363
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1219
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    7. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      315
      943
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      79
      850
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    Aihe