Satakunnan vapaa-ajattelijoiden oma lehti, syksyn 2023, SataVAPARI on pdf:nä luettavissa.
https://vapaa-ajattelijat.fi/satakunta/wp-content/uploads/sites/13/2023/11/Satavapari2023.pdf
SataVAPARI 2023
13
262
Vastaukset
- Anonyymi
Oho. Yhdistys ja Yki, Yki ja yhdistys.
- Anonyymi
Onhan tuossa muitakin kirjoittajia.
- Anonyymi
Onko kyse porin yki rääkkälä
hän kertoi täällä jossain Msalon postauksessa valehti että sen isä perusti? omisti? tms
Porin Anttilan
siis herraisä omistavaa luokkaa mutta pojasta tuli mer konomi? ja valehden kirjoittaja
miten siinä näin kävi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyse porin yki rääkkälä
hän kertoi täällä jossain Msalon postauksessa valehti että sen isä perusti? omisti? tms
Porin Anttilan
siis herraisä omistavaa luokkaa mutta pojasta tuli mer konomi? ja valehden kirjoittaja
miten siinä näin käviKas, minusta puhutaan. No niin, en ole missään enkä milloinkaan kertonut, että isäni Matti Räikkälä olisi itse perustanut Porin Anttilan saati sitten omistanut sitä... Mutta tosiasia on, että tuo isäni Matti oli alusta lähtien perustamassa Anttilan Porin liikettä Keskusaukiolla. Kävin pienenä poikana itsekin siellä, kun kaikki oli vielä kesken. Isäni oli Porin liikkeen ensimmäinen tavaratalopäällikkö ja oli sitä muutaman vuoden, kunnes ilmeisesti tajusi, ettei se ole hänen hommaansa. Isäni ei suinkaan ollut "omistavaa luokkaa", vaan maatalon poika, joka näki tulevaisuutensa kaupungin valoissa. Lopulta kuollessaan jätti lähinnä velkaa.
Pitää paikkansa se, että itse olen merkonomi koulutukseltani. En silloin aikoinaan osannut muutakaan valita. Merkonomin hommia en sitten ole tehnytkään, enkä kaupallisissa hommissa ole ollut päivääkään, ellei sitten oteta lukuun sitä, että tein suunnilleen palkatta isälleni ulkomainoshommia, kun hän yksityisyrittäjäksi ryhtyi.
Kirjoittajakin olen. Se on minusta mukava harrastus ja hyvä tekosyy välttää ikäviä kotitöitä... -Yki Räikkälä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, minusta puhutaan. No niin, en ole missään enkä milloinkaan kertonut, että isäni Matti Räikkälä olisi itse perustanut Porin Anttilan saati sitten omistanut sitä... Mutta tosiasia on, että tuo isäni Matti oli alusta lähtien perustamassa Anttilan Porin liikettä Keskusaukiolla. Kävin pienenä poikana itsekin siellä, kun kaikki oli vielä kesken. Isäni oli Porin liikkeen ensimmäinen tavaratalopäällikkö ja oli sitä muutaman vuoden, kunnes ilmeisesti tajusi, ettei se ole hänen hommaansa. Isäni ei suinkaan ollut "omistavaa luokkaa", vaan maatalon poika, joka näki tulevaisuutensa kaupungin valoissa. Lopulta kuollessaan jätti lähinnä velkaa.
Pitää paikkansa se, että itse olen merkonomi koulutukseltani. En silloin aikoinaan osannut muutakaan valita. Merkonomin hommia en sitten ole tehnytkään, enkä kaupallisissa hommissa ole ollut päivääkään, ellei sitten oteta lukuun sitä, että tein suunnilleen palkatta isälleni ulkomainoshommia, kun hän yksityisyrittäjäksi ryhtyi.
Kirjoittajakin olen. Se on minusta mukava harrastus ja hyvä tekosyy välttää ikäviä kotitöitä... -Yki RäikkäläOlikos se Anttila kauankin siellä Keskusaukiolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikos se Anttila kauankin siellä Keskusaukiolla?
En muista. Jokusen vuoden. -66 tai -67 kai perustettiin ja olisko ollut -75 kun muutti Teljäntoriin. Vaikea muistaa, kun ei ole asunut keskustassa ja Matti häippäisi sieltä jo ennen muuttoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muista. Jokusen vuoden. -66 tai -67 kai perustettiin ja olisko ollut -75 kun muutti Teljäntoriin. Vaikea muistaa, kun ei ole asunut keskustassa ja Matti häippäisi sieltä jo ennen muuttoa.
Okei, olisiko ollut sitten Keskuskartanossa vaiko jossain muussa rakennuksessa? Itse muistelen vaan aikaa jolloin oli varmaan just Teljäntorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, olisiko ollut sitten Keskuskartanossa vaiko jossain muussa rakennuksessa? Itse muistelen vaan aikaa jolloin oli varmaan just Teljäntorilla.
Keskuskartanossa. Katutasolla ja kellarissa, missä nyt on kirppari. Portaat alas taitaa olla vielä alkuperäiset. Silloin aikoinaan siellä oli katutasossa myös semmoinen ikään kuin katukäytävä. Se on hävinnyt aikojen saatossa. Siellä järkättiin mm. muotinäytöksiä. Itse olin kerran sellaisessa mallipoikana. Taisin saada palkaksi joku viisi markkaa. Kerran oli sen aikainen TV-julkkis Eemeli siellä esiintymässä ja ihmisiä ostoksille houkuttelemassa. Kävihän siellä myös Batman ja Robin... Näiden ilmaantumista en harmi kyllä päässyt näkemään.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#181360437
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Onnittelut Satakuntaan täysipainoisesta lehdestä.
- Anonyymi
Kiitän. -YR
- Anonyymi
Noteeratta a. Ei näitä ole paljoa.
- Anonyymi
Kannattaa tsekata maakunnan meininkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249