Yhteiskunta
Maahanmuutto
Onko itärajan maahanmuutolla ideologisia päämääriä - pohditaan tätä yhdessä
Moktar.Gubta
2023-11-25 11:34:41
Kävimme täällä jo aiemmin asiantuntevaa keskustelua siitä, mikä hattu mahtaisi olla päässä niillä itärajan yli pyrkivillä maahanmuuttajilla, joita nyt saapuu Venäjältä Suomen raja-asemille. Monet epäilivät tulijoita islamin oppineiksi. Siten päähine olisi imaamin päähine, joka on nimeltään sarik. Itse on havainnut tällaisia päähineitä television välittämissä kuvissa. Muutenkin on kovin epätodennäköistä, että nuorehkolla miehellä olisi sarik. Imaamit ovat yleensä vähintään keski-ikäisiä, koska opiskelu kestää kauan.
Toinen näkökulma oli sitten sotilaspäähine. Perussuomalaisten emerituspuheenjohtaja, tohtori Halla-aho uskoi nähneensä sekä Wagner-joukkojen että sabotöörien hattuja rajalla pyrkivien pakolaisten päissä.
Itse suhtaudun näihin sotilashattuihin hieman skeptisesti. Kypärä on aika kolkko päähine talvipakkasilla. Tämän jokainen varusmiespalveluksen suorittanut kyllä hyvin tietää. Puheenjohtaja Halla-aholla itsellään ei ilmeisesti ole kokemusta asiasta. Sabotöörin taas ei kannata pitää mitään helposti tunnistettavissa olevaa päähinettä. Ajatteleva ihminen tajuaa tämän väitteeni ihan luonnostaan, muille asiaa ei kannata selittää.
Olisiko sitten niin, että rajalla pyrkiviä pakolaisia yhdistää sama poliittinen ideologia? Monet palstan kirjoittajista uskoivat nähneensä puna-armeijan historiallisen budyonovka- päähineen Vartiuksen raja-asemalla. Itse suhtaudun epäillen tähänkin väitteeseen. Kävin itse jokunen vuosi sitten Berliinissä museossa ja satuin ottamaan kuvan tästä kyseisestä päähineestä. Kas tässä kuva:
https://aijaa.com/Hqh2dI
Budyonovka on lopultakin aika epäkäytännöllinen sotapäähineeksi. Maastoutuneestakin sotilasta voi jäädä näkyviin se hatun terävä kärki. Hatun Punainen tähti taas on hyvä tähtäystäyspiste vihollisen tarkka-ampujalle; tähdestä vaaksa alas on aina letaali osuma.
Mitäpä jos kuitenkin uskoisimme, että ne huppu päässä Suomen raja-asemalle pyörällä sotkeneet nuoret miehet ovat ensisijaisesti vain ihmisiä. Ovatko he sitten myös pakolaisia, sen päättäkööt Migri.
Parhain terveisin, Moktar. ;)
PS. vasemmiston Moktar?
pyörällä sotkeneet nuoret miehet ovat ensisijaisesti vain ihmisiä.
Anonyymi-ap
4
145
Vastaukset
- Anonyymi
ihan kuin Honkasalo puhuisi A-studiossa ja Ben hikoilee...
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18136128V
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Piippalakkejahan se äärivasemmisto on suomeenkin joskus kutsunut. Miksi ei oikein kelpaa?
- Anonyymi
Ei ne ole ihmisiä ne ovat , sotilaskarkureita, rikollisia ym. ja tulevat omimaan koko maan, leikkimään kuningasta ja vihervasemmistohan on jo tähän alistunut, mutta ei normaali suomalainen!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4275705Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1911984Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671884- 1231100
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51024- 28951
- 76848
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60844Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55733- 37724