Miten nuo nordean rahastot

Anonyymi-ap

Ei kasva lainkaan korkoa? Kannattaako myydä kaikki pois ja kokeilla nordnettia? Turhaa minä tuossa nordean rahastossa rahoja pidän jos pyörii kokoaika plus miinus nollassa. Nordnetista kysyn sen verran että meneekö sieltä tiedot automaattisesti vai pitääkö ne ilmoittaa itse verottajalle?

9

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja ennenkuin joku ivailija vastaa että harvonpa tyhjätili mihinkään liikahtaa niin on siinä salkussa tonttu.

• Anonyymi

Joskus kuukausisäästin Nordean rahastoon samalla kokemuksella kuin ketjun aloittaja. Kulut juoksivat, jäihän siitä säästämisen ilo, ei muuta. Tuoreita kokemuksia on vain Nordnetistä ja verottaja on ollut hyvin informoitu salkun sisällöstä.

• Anonyymi

Nordean ja pankkien omat rahastot ylipäätään tuottavat huonosti ei pelkästään siksi, että pankin palkkiot saattavat olla korkeat mutta siksi, että pankki harvemmin itse toimii tosiasiallisena rahastonhoitajana.

Katsokaa pankin kuvaus rahastosta ennen kuin sijoitatte. Jos rahasto sijoittaa esimerkiksi osakerahastoihin tms. instrumentteihin eikä osakkeisiin suoraan, hälytyskellojen tulee soida. Tällainen ketjuttaminen johtaa myös palkkioiden ketjuttumiseen ja piilokustannuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nordean ja pankkien omat rahastot ylipäätään tuottavat huonosti ei pelkästään siksi, että pankin palkkiot saattavat olla korkeat mutta siksi, että pankki harvemmin itse toimii tosiasiallisena rahastonhoitajana.

Katsokaa pankin kuvaus rahastosta ennen kuin sijoitatte. Jos rahasto sijoittaa esimerkiksi osakerahastoihin tms. instrumentteihin eikä osakkeisiin suoraan, hälytyskellojen tulee soida. Tällainen ketjuttaminen johtaa myös palkkioiden ketjuttumiseen ja piilokustannuksiin.

Nordean maailmaindeksirahasto tuottaa ihan sen mitä muidenkin tahojen samaa indeksiä seuraavat rahastot.

Pankkien rahastoissa on monenlaisia vaihtoehtoja. Ei kannata yleistää. Eikä välttämättä kannata ostaa sitä mitä pankin myyjä ensimmäisenä kauppaa, ainakaan tutustumatta asiaan.

• Anonyymi

Rahastot eivät kasva korkoa.

Syyt rahaston arvon nousuun ja laskuun löytyvät rahaston sisältämistä arvopapereista. Korkopapereiden arvot laskevat kun markkinakorot nousevat. Niihin kannattaakin sijoittaa silloin, kun korot ovat ylhäällä.
      Talouselämässä on haasteita ympäri maailman ja osakekurssit ovat laskeneet tai ainakin sahanneet 0-tasolla jo jonkun aikaa. Perussääntö on, että osakesijoittaminen kannattaa aina, mutta kaikkein otollisin aika sijoittamiselle on laskun jälkeen. Jossain päin maailmaa se hetki saattaa olla nyt, Suomessa mennään todennäköisesti vielä jonkin matkaa alaspäin.

Toivottavasti edes katsoit mitä rahasto sisältää ennen kuin sijoitit siihen.

• Anonyymi

Minä sijoitin OMX Helsinki 25 kasvurahastoon. Se ainakin on noussut pikkuhiljaa ylöspäin pitkällä aikavälillä. Se on kasvurahasto eli osinkorahat eivät tule tilille, vaan ne sijoitetaan uudestaan uusiin osakkeisiin. Kulut ovat tuossa hyvin pienet ja rahastoa voi ostaa arvo-osuustilillä samalla tavalla kuin ostaisi osakkeita. Suosittelen jos voi pitää rahat pitkän aikaa tilillä kasvamassa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

rahastoissa ei jää osingot saamatta

ne sisällytetään rahaston arvoon

• Anonyymi

Tänään Nordean osakekurssi on saavuttanut 13 euron ennätystason, haamurajan, jonka jälkeen suunta voi olla vain alaspäin. Lappuja ostaneiden kannattaa harkita voittojen kotiuttamista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      5981
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      87
      4266
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3422
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      2837
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2765
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      47
      2754
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2101
    8. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      43
      1755
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1586
    10. Apua!!!!!!

Nyt sä varmaan hylkäät kaikki ajatuksetkin minusta... mutta ainakin tiedät.....
      Ikävä
      22
      1520
    Aihe