Paavali antoi luvan valehdella, jos syy on tarpeeksi hyvä ja se kirkastaa Jumalan totuutta luomalla sille uusia näkökulmia. Eikä sellainen taustavalhe ole syntiä ollenkaan Paavalin mukaan.
Room. 3:7
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavali oli Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Svenska Bibeln 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen
"min lögnaktighet", eikä ihminen sille perusluonteelleen mitään mahda.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Paavali hyväksyi valehtelemisen tietyissä tilanteissa
30
231
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalan lähettämä valhe on siellä sanassa mukana.. Paavali sen sinne kirjoitti.
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.- Anonyymi
On arvioitu, että Paavalin puheista 20% on sitä Paavalin kirkastaamaa totuutta
ja 80% kirkastamatonta, alkuperäistä sanan totuutta.
- Anonyymi
Vauvakastettu luterilainen lahkolainen on valinnut valehdella jatkuvasti!
- Anonyymi
Uudestikasetttu lahkolainen on vauvojensa lumoissa ja vihaa uskovia
- Anonyymi
Itse hyväksyt valehtelemisen. Ja sitä harjoitat. Paljonko on jo promilleja ?
- Anonyymi
Taas on hairahdettu uskomaan ja lukemaan aivan väärin. Sekä luotu omaan korvasyyhyyn selityksiä että voidaan kumota Paavalin juttuja mitkä eivät käy omaan korvasyyhyyn.
Ei Paavali mitään uskonasioita valehdellut. Ei mitään sellaisia, jotka olivat merkityksellisiä pelastuksen ja uskon kannalta.
Hän vain halusi että kaikki ihmiset pelastuvat ja tahtoi tätä sanomaa pystyä julistamaan kaikille.
Tässä hän kertoo mistä on kyse:
"Vaikka olen kaikin puolin vapaa, olen ryhtynyt kaikkien orjaksi voittaakseni yhä useampia puolelleni. Juutalaisille olin kuin juutalainen ainakin, jotta voittaisin heidät puolelleni. Voittaakseni lain alaisina eläviä puolelleni olin kuin yksi heistä, vaikkei laki minua koskekaan. Lain ulkopuolella eläville olin kuin yksi heistä, jotta voittaisin heidät puolelleni. En minä tosin elä Jumalan lain ulkopuolella, koska minulla on Kristuksen laki. Heikoille olen ollut heikko, jotta voittaisin heidät puolelleni. Olen ollut kaikille kaikkea, jotta saisin pelastettua edes muutamia. Kaiken tämän olen tehnyt ilosanoman vuoksi päästäkseni osalliseksi sen tuomasta hyödystä." 1. Kor 9:20-23
Paavali halusi että kaikista kovimmat lakihenkiset jäärätkin kuulevat hänen ilosanomansa Kristuksesta ja siksi hän oli olevinaan kuin lainalainen vaikkei sitä Kristuksessa ollut että olisi voinut jutella näiden ihmisten kanssa.
Ei se ollut varsinaisesti valehtelua, vaan herrasmiesmäisyyttä.
Ei junttiasenteella, jäärällä vänkäyksellä ja muiden tuomitsemisella kuolemaan viedä ilosanomaa eteenpäin. - Anonyymi
Vauvakastetut juopot luterilaiset lahkolaiset ovat maailman parhaita uskonnon harjoittajia.
Uskokaa heidän sateekaarioppejaan.- Anonyymi
Udestukastettu juoppo lapsiinsekaantuja on taas vauvojensa lumoissa
- Anonyymi
Kannattaa tolla uskoa oppia sateenkaaresta Jumalan liiton merkkinä eikä amerikkalaisten homohellarien sille antamaa vierasta merkitystä.
- Anonyymi
Idiooteille tiedoksi että kyse oli Paavalin mahdollisesta valehtelusta eikä teidän keskinäisestä kilpailusta kumpi on typerämpi.
- Anonyymi
Älä sano väärää todistusta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sano väärää todistusta !
Se ei ole todistus, vaan nähtävää arkitodellisuutta.
- Anonyymi
Samaa veiviä veivaat aloittaja.
- Anonyymi
Paavalin käsitys lain merkityksestä ja voimassaolosta on ihan selvä.
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Samoin sanoo Jeesus
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Helluntailaiset perustaa autuutensa hurmoshenkien voimavaikutuksiin. Kristinuskonharhaiset alati muuten syyttävät muhammadanisminharhan harjoittajia samasta asiasta (Taqiyya).
- Anonyymi
Jos nyt noudattaa sapattia, niin ei kirjoittele herjoja nettiin.
Jos niin tekee on laittomuuden tekijä, ei noudata lain jokaista piirtoa eikä tule vanhurskaaksi lain kautta.
Tai oikeastaan rikkomus on jo tapahtunut ja pitää vain miettiä onko aihetta tuomita kuolemanrangaistus kuten sapatisteilla itsellään on tapana.- Anonyymi
Jeesus noudatti lakia ja tuli vanhurskaaksi sen takia.
Jeesus ei pitänyt lain noudattamista edes raskaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus noudatti lakia ja tuli vanhurskaaksi sen takia.
Jeesus ei pitänyt lain noudattamista edes raskaana.Joh. 15:10
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
- Anonyymi
Paavali oli epäluotettava henkilö ja niillä opeilla ja puheilla mies sai sisälleen Saatanan demonin, eikä ottanut sitä pois ollenkaan.
Pelkästään Paavalin puheiden varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.- Anonyymi
Vauvakastetuilla juopoilla luterilaisilla lahkolsisilla on saatanan demoni sisällään.
Muu ei selitä heidän jatkuvaa saastan ja valheiden kirjoittelua.
Tätä se pakkovauvakaste teetättää!
Heillä on trauma pakkokasteesta. - Anonyymi
Mutta hyvää on se että helluntailaiset ovat tuominneet tuon useamman kerran kylvetetyn pedon jutut. Kukaan muu ei kirjoita sellaista saastaa kuin hän. Hänellä on joku vauvatrauma kun jokaisessa viestissään niistä jankkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyvää on se että helluntailaiset ovat tuominneet tuon useamman kerran kylvetetyn pedon jutut. Kukaan muu ei kirjoita sellaista saastaa kuin hän. Hänellä on joku vauvatrauma kun jokaisessa viestissään niistä jankkaa
trauma voi olla vaikka insesti, mikä saa vihaamaan isäänsä ja lapsena saatua kastetta
- Anonyymi
Sapatistit ne herjoja kirjoittelee ja niiden pitäisi nyt olla noudattamassa lakia viimeistä piirtoa myöten eikä täällä herjaamassa. Nyt ovat sortuneet laittomuuden tekemiseen pahemman kerran ja häpäisseet Jumalan lain. Siitä ei hyvää seuraa. Sitä ei voi hyvittää sillä että herjaa vain entistä enemmän.
- Anonyymi
Sapatinvietto liittyi erämaavaellukseen, koska aina välillä piti levätä. Eikä mannaa tullut syötäväksi.
Sapatissa ei ole kyse mistään hengellisestä salaisuudesta eikä totuudesta. - Anonyymi
Kaikki uskonnot perustuu valehteluun.
Todellisia jumalia on vain mielikuvituksessa. - Anonyymi
Luterilainen on tullut tänne valehtelemaan. Uskosta ei tietoakaan.
- Anonyymi
Sinähän se valehtelet
- Anonyymi
Mutta sapatistin pitäisi nyt pysyä kaukana tietokoneesta jos haluaa noudattaa Jumalan lakia ja sen jokaista piirtoa. Ei pitäisi häpäistä sillä tavalla lainrikkomisella Jumalaa ja saada päälleen kuolemantuomiota. Pahoihin aikoihin on eletty kun edes sapatistit eivät pidä pyhänä Jumalan lakia, vaan rikkovat sitä räikeästi.
- Anonyymi
Ei Jumala ilman painavaa syytä kehenkään Saatanan enkeliä eli demonia lähetä koko lopun elämän ajaksi, kuten kävi Paavalille.
Kuningas Saulin ja Salulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Paavali yritti rukoilemalla saada demonia pois, mutta siihen Jumala ei suostunut.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Menisitkö itse kuuntelemaan saarnamiestä/naista, jossa on Saatanan demoni?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201