Miksi piispoilla on suuri palkka?

Anonyymi-ap

Koska kirkolla on varaa maksaa piispoille suurta palkkaa, sillä on niin paljon rahaa, että kirkollisvero voidaan lopettaa. Kolehdit ja kaikki muut rahankeräykset voidaan lopettaa, ei kirkko niitä tarvitse.

15

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarjassa täysin laskutaidottomien pellejen aloituksia.....

      • Anonyymi

        Eihän kukaan jaksaisi pyörittää tuollaista rumbaa kovin pienellä palkalla. Ei siihen tarvita laskutaitoa.


      • Anonyymi

        Kyllä noi isot palkat ihmetyttää. Eikö vähempi riitä? Kohtuus olisi oltava palkoissa, samoin eläkkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan jaksaisi pyörittää tuollaista rumbaa kovin pienellä palkalla. Ei siihen tarvita laskutaitoa.

        No en tiedä. Voisi hyvinkin löytyä esim työttömiä, jotka alkaisivat pienelläkin tai jopa olemattomalla lisärahalla vaikka mihin päällikköhommiin. Ei muuta kuin valitsemaan piispat tarjouskilpailun perusteella pätevyyden tai hyväveliäänestyksen sijaan, niin nähdään.


    • Anonyymi

      Ovatko piispat kokkareiden asialla? Ainakin ajoivat koronapiikitysten ja natotuksen asiaa medioissa. Ovat myös superrikasta sakkia. Tekevätkö koskaan mitään hyvää huono-osaisten hyväksi vapaaehtoisesti ja hyväsydämmisyyttään? En ole koskaan kuullut moisesta. Varaa heillä ainakin olisi. Onko lähimmäisen rakkautta?

      • Anonyymi

        Kyllä se täytyy olla täysin oikeudenmukaista, koska "mistänäitäoikeintuleekin" puolustaa heidän suuria palkkojaan.


    • Anonyymi

      VALTIO maksaa piispojen palkat, ei kirkko.

    • Anonyymi

      On se erikoinen laitos tuo lutterin kirkkosysteemi.

      Kukaan ei tiedä mitä se tekee mutta varmuuden vuoksi sitä ylläpidetään vaikka velaksi.

      Vai luuleeko joku oikeasti että kirkko se avaa ja sulkee taivaan ovea !?

      • Anonyymi

        Kouluajoilta muistuu mieleen kun tytöt hyppäsivät narua, toiset pyöritti ja toiset vuorollaan hyppivät.

        Samanlainen on kirkon touhu, korkeapalkkaiset pyörittää narua ja kansa hyppii kaikkina ikäkausina.

        Voi pimeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluajoilta muistuu mieleen kun tytöt hyppäsivät narua, toiset pyöritti ja toiset vuorollaan hyppivät.

        Samanlainen on kirkon touhu, korkeapalkkaiset pyörittää narua ja kansa hyppii kaikkina ikäkausina.

        Voi pimeyttä.

        Ja jäsenkunta vielä maksaa että saa olla hypitettävänä.
        Kun ei jumala ole tuota leikkiä keksinyt niin kuka se voisi olla.
        Saa miettiä.


      • Anonyymi

        Piispojen tekemisistä ja vastuusta ei kukaan tiedä.


    • Anonyymi

      Ja miksi piispoja tarvitaan niin monta?

      Sen jälkeen kun viimeinen uusi piispan ökypalkkainen palkkuovirka ja hiippakunta on perustettu, niin kirkon jäsenmäärä on pudonnut enemmän kuin keskikoisessa hiippakunnassa on väkeä. Eikö olisi saneerauksen paikka? Miksi piispojen työn tuottavuus on romahtanut 1930-luvulta, kun käytettävissä oli vain kirjoituskoneet, paperiarkistot, telefoonit ja sähkösanomat hallinnon hoitoon?

    • Anonyymi

      Jotta sinä voisit karehtia heitä.

      • Anonyymi

        Jo on köyhää argumentointia.
        Tuolla perusteellahan piispoille voisi maksaa vaikka miljoonan vuodessa ja jos ihmettelet olet vain kade.

        Mistä piispat oikeasti vastaa? Mitä piispan pitää tehdä, että hänet voi erottaa? Ja kuka ylipäätään voi erottaa piispan? Hehän eivät ole arkkipiispan alaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo on köyhää argumentointia.
        Tuolla perusteellahan piispoille voisi maksaa vaikka miljoonan vuodessa ja jos ihmettelet olet vain kade.

        Mistä piispat oikeasti vastaa? Mitä piispan pitää tehdä, että hänet voi erottaa? Ja kuka ylipäätään voi erottaa piispan? Hehän eivät ole arkkipiispan alaisia.

        Jos piispa syyllistyy vakavaan virkavirheeseen eli laittomaan menettelyyn, hallinto-oikeus voi hänet erottaa. En ole kuullut, että olisi koskaan erotettu. 🌹👀


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe