Saamelaiset eivät saa tehdä kuvia kuin saamelaisista?

Anonyymi-ap

Katariina Souri teki maalauksen, jossa oli saamelainen.

Ei saisi koska saamelainen (yksi tai useampi) ei olisi kuvannut itseään sillä tavalla. Jostain syyystä ääneen ei päästetty niitä, jotka mahdollisesti olisi kuvanneet sillä tavalla, joten ei ole tietoa kuinka laajasta näkemyksestä on kyse.


Minä ymmärrän hyvin.
Mina en keski-ikäisenä eteläsuomalaisena halua, että kukaan julkaisee valokuvan, joka ei vastaa sitä, miten itse itseäni kuvaisin. Pahiten sylettää, jos kuvassa on kaljavatsa, jota minä en koe itselläni olevan.

Objektiivisuus on yliarvoistettua.
Kenestäkään ei saa tehdä tai ottaa kuvaa tai kertoa asioita, joita kohde itse ei pääse muokkaamaan haluamallaan tavalla.

16

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hallitukselle vinkki lain säätämisestä.

      • Anonyymi

        Hallitus ei säädä lakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitus ei säädä lakeja.

        Anteeksi, eduskunta säätää lait ja hallitus edustaa eduskunnan enemmistöä.
        Sama juttu kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, eduskunta säätää lait ja hallitus edustaa eduskunnan enemmistöä.
        Sama juttu kuitenkin

        "Saamelaiset ovat tuman DNA:n valossa geneettisesti vähemmän kaukana suomalaisista kuin muista eurooppalaisista. Tämä osoittaa saamelaisten ja suomalaisten polveutuvan suhteellisen lyhyt aika sitten eläneistä yhteisistä kantavanhemmista "

        Saamelainen ensyklopedia


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­y­m­­f­­­o­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Souri on valmis poistamaan saamelaisen, mutta onko kukaan kysynyt lupaa poroilta?

    • Anonyymi

      Kaikki haluavat, että näyttäisivät kuvassa kauniilta.

    • Anonyymi

      Aika laajassa osassa Suomen kansaa on saamelaigeenejä. Minussakin on. On todella typerää syyllistää Katariinaa hänen kauniista maalauksestaan. Eri asia olisi täysin jos kuvassa olisi kaljapullot kädessään heiluvia hampaattomia äijiä. Saamelaisissa kun on niitäkin. Katariinan maalauksessa ei ole mitään rumaa tai halventavaa. Vaan kaunis Lappalaisneito poron kanssa vaaramaisemassa. Jos tuossa on jotain loukkaavaa tai suomalaisuuden tai saamelaisuuden vastaista, suosittelen psykotetapiaa. Sillä ahdasmielisyyskin voi olla sairauden oire.
      Tuo taulu sopisi hyvin esim Saamelaismuseoon. Varmasti kävijämäärä suorastaan räjähtäisi jo saadun mediajulkisuudenkin ansiosta.
      Hieno kaunis työ kauniin naisen luomana. Pitäisi olla ylpeä, että hän arvostaa saamelaisuutta näin paljon.
      Hieno työ.

      • Anonyymi

        Eikö huono taitelija saa sitten tehdä epäonnistunutta kuvaa saamelaisista edes harjoitusmielessä?


    • Anonyymi

      Kaikki seis!

      Kaikki on kielletty!

      Älä liiku! Älä hengitä!

      Kysy lupa silmien räpsyttelyyn!

    • Anonyymi

      Kyseinen Katariina Souri Kärkkäinen ja kaikki persoonansa. Kysymyksessä on psyykkisesti sairas ihminen. Tuolla näyttö hänen vainoharhasta vaikka sekään ei ole hänen suurin ongelmansa

      ”Nykyään ulkomaailma ei pysty mua satuttamaan”
      https://www.apu.fi/artikkelit/katariina-souri-asuu-yksin-maatilalla-sipoossa-ulkomaailma-ei-pysty-mua-satuttamaan

      Hän on nyt kehittänyt sairaassa mielessään mielikuvan että joku tulee vielä ja rusikoi hänestä mielisairaudet ulos.

      Miksi muuten tuo roskalehtien kruunattu kuningas apu ylläpitää tämän sairaan naisen deluusioita.

      Tuolla faktat minkälainen ihminen todellisuudessa on tämä Souri Kärkkäinen ym

      https://souri-katariina.blogspot.com/

    • Anonyymi

      Katariina Souri elää petoksesta. Hän markkinoi itseään medialle missinä vaikka ulkomuotonsa muistuttaa lähinnä variksenpelätintä. Kaikessa muussa hän on pelkkä harrastelija. Koska häneltä puuttuu sairaudentunto hän ei kykene ymmärtämään tekojensa ja rikostensa laajuutta.

    • Anonyymi

      Tätä se mielenterveyspalveluiden ontuminen aiheuttaa.

    • Anonyymi

      Hesari teki hyvän työn paljastaessaan jälleen kerran miten jäässä tämä skitsofreenikko Souri on. Kuten kuvasta näette eihän kyseinen "suurteos" ole mitään muuta kuin jonkun 10 vuotiaan teinin töhertämä grafiitti

      https://hs.mediadelivery.fi/img/658/a77c6a12ce636e0ac5b0fdec17cb3e75.jpg.webp

      Tarkempi silmä havaitsee nopeasti tuon "suurteoksen" sisältävän runsaasti photoshopattuja yksityiskohtia. Aihetta voisi tarkastella jo rikosoikeudellisesta näkökulmasta sillä pitäisi ymmärtää mitä väärennös tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Mitä väliä sillä on keskustelun kannalta?
        Joku tykkää, joku toinen ei.


    • Anonyymi

      Se on tämä woke-kulttuuri, joka omii itselleen vähitellen kaiken. Kohta on Napapiirillä tarkastusasemat keräämässä kaikki kameroiden muistikortit pois, jos on kuvannut saamelaisia tai saamelaista maisemaa.
      Näkisin, että kyse on pikemminkin kommentin antajien henkilökohtaisesta kaunasta tai kateudesta arvosteltuja kohtaan, kuin taulujen sisällöstä. Niistähän on aina niin monta mielipidettä kuin on katsojakin. Petran hätähuuto on selkokielellä sanottuna vain: Miksi kukaan ei huomaa minua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe