Hepr. 8 - uusi liitto jo lähellä

Anonyymi-ap

Rauhaa!

Ensimmäinen temppeli oli yhden heimon eli Juudan hanke. Toinen temppeli oli koko Israelin kansan hanke. Näiden kahden temppelin välissä oli 70 vuotinen karkotus eli Baabelin vankeus.

Mutta jos tulee kolmas temppeli se on Juudan ja Israelin yhteinen hanke. Sen tuleminen edellyttää jälleen 70 vuotista uutta Baabelin vankeutta ja 2100 tuon vankeuden jälkeen edessä on Intian veedojen taholta tuleva uusi uhka. Joka saattaa viivästyttää temppeliä vielä 700 vuotta.

Hepr. 8:10 kertookin uudesta liitosta johon ei liity temppeliä, vaan syntisen oma ruumis on se uhri joka uhrataan. Mikäli syntiä tapahtuu.

NIIDEN PÄIVIEN JÄLKEEN eli koska Ne päivät tarkoittaa 0-2000 jkr on tämä uusi liitto joskus 2000 luvulla.
Minä laitan lakini heidän mieleensä ja kirjoitan ne heidän sydämeensä.

Kun tuo uusi liitto astuu voimaan tarkoittaa se että eläinuhri ei sovitakaan kenenkään syntiä vaan jokainen joutuu oman elämänsä uhraamaan joka tahattomastikin syntiin syyllistyy. Onhan Laki piirretty sydämeen silloin joten syntiin ei tule langeta.

Tämä uusi liitto tulee olemaan ankarampi kuin voimme ymmärtää. Muistetaanhan kristillisen alkuseurakunnan kohtaloa.

Koska uusi liitto sitten tulee? Näiden päivien jälkeen eli 2000 luvulla.
Milanon edikti kumoutuu 2028. Se oli suojelusopimus Korkeimman Pyhille. Kun se kumoutuu ei ole olemassa enää mitään suojaa niillä Jumalan nimeen vetoajilla jotka tekee syntiä.

Jo siis 2028 vaatimukset kovenee huomattavasti. Mutta vielä silloin ei ole lakia välttämättä kirjoitettu sydämeen, vaan seuraa 70 vuotinen uusi Baabelin vankeus.

Tuon vankeuden jälkeen 2100 on Intian veedat ykkösoppi 700 vuoden ajan. Vasta 2780 jkr jolloin 7. Päivä päättyy luomisesta voi ehkä jotakin tapahtua.

2028-2100 Baabelin vankeus
2100 yritys kolmannesta temppelistä
2100-2780 Intia estelee
2780 Kaikkein Pyhin voidellaan

Mitään ei ole näköpiirissä vielä että tuo UUSI LIITTO olisi jo voimassa tai solmittu. Se on tulevaisuuden asia.

Rauhaa!

20

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja minä olen vakuuttunut siitä, että Kuu muuttuu kokonaan juustoksi vuonna 2823.
      Mehän tiedämme muutoksen olevan käynnissä. Maito, mistä se valmistuu, on hindulehmistä. Ne ovat piilossa Kuun etelä - sekä pohjoisnavoilla.

    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa täyttä potaskaa. Jenkkilahkojen harhaoppeja.

      Uusi liitto Kristuksen veren sovituksen tähden alkaa Kristillisessä kasteessa.

      Uusi liitto alkaa henkilötasolla Kristillisessä kasteessa, jossa Jumala puhdistaa Jeesuksen kuoleman ja sovintoveren tähdn ihmisen kaikesta synnistä ja liittää puhtaan sielun Kristuksen ruumiiseen veren suojaan uuden liiton jäseneksi antamalla siitä vakuudeksi Pyhän Hengen lahjan.

      1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      Temppeli tulee taivaasta Jeesuksen tullessa takaisin näkyvällä tavalla.

      Ilm. 3:12

      Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

      Laintaulut on tallessa uudessa temppelissä, mikä laskeutuu taivaasta, koska laista ei ole kadonnut eikä kumottu pienintäkään piirtoa.

      Hepr. 9:4

      Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, SEKÄ LIITON TAULUT.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

      Jumalan tekemiä erilaisia liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita. Ne täydentävät toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "

    • Anonyymi

      Kasteessa solmittu uusi liitto vahvistetaan ja lujitetaan Kristillisessä Herran Pyhässä Ehtoollisessa, mikä on alkuperäisessä merkityksessä tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.

      Luuk. 22:20

      Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne."

      Mark. 14:24
      Ehtoollisen viini, väkevä viini, hamaan loppuun asti käynyt väkevä viini.

      Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta.

      Matt. 26:28

      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      Joh. 6:56

      Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

    • Anonyymi

      Oikea lääkitys on vielä löytymättä.

      • Anonyymi

        Niilo Ylivainio paransi ihmisiä tönäisemällä otsasta selälleen ja julisti vakavasti sairaita ihmisiä täysin terveeksi. Yleisö huusi aameniaan ja halleeluujaa- huutojaan.

        Oikea lääkäri tutki väitöskirjassa kaikki väitetyt paranemistapauksen 1304 kpl.
        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. Päinvastoin. Teki paljon pahaa.


    • Anonyymi

      >>>"uusi liitto jo lähellä"<<<

      UUSI LIITTO , alkoi 2000 vuotta sitten , Jeesuksessa Kristuksessa,

      "Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan , ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni , joka vuodatetaan teidän puolestanne ."
      Luuk: 22: 20

      "Kuolema on nielty ja voitto saatu" 1 Kor: 15: 54

      • Anonyymi

        Uhri annettiin Golgatalla.

        Mutta vasta kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kasssa Jeesuksen uhrin ansiosta pesemällä synnit pois ja katkaisemalla kaikkien osaksi tulleen perisynnin kadotustuomion.
        Ei kukaan suoraan sinne Jumalan valtakunnan puolelle synny.

        Murhamiehen synnit sovitettiin kasteessa Jeesuksen veriuhrin takia.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi

        Ehtoollinen tapahtui ennen sovintoveren vuodattamista. Jeesus puhuu profetian sanoja silloin.

        Ilman veren vuodatusta ei ole sovintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollinen tapahtui ennen sovintoveren vuodattamista. Jeesus puhuu profetian sanoja silloin.

        Ilman veren vuodatusta ei ole sovintoa.

        Vanha liitto alkoi, kun poika ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä.
        Tytöistä piti uhrata syntiuhriksi kaksi kyyhkysen poikasta.

        Uusi liitto alkaa kasteesta, sekä poika että tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhri annettiin Golgatalla.

        Mutta vasta kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kasssa Jeesuksen uhrin ansiosta pesemällä synnit pois ja katkaisemalla kaikkien osaksi tulleen perisynnin kadotustuomion.
        Ei kukaan suoraan sinne Jumalan valtakunnan puolelle synny.

        Murhamiehen synnit sovitettiin kasteessa Jeesuksen veriuhrin takia.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Jeesus armahti "ristiryövärin", sillä Jeesus oli vielä "maan päällä" , ja:

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
        Luuk: 5: 24

        kastekäskyn , > "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Jeesus antoi vasta
        ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa JÄLKEEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus armahti "ristiryövärin", sillä Jeesus oli vielä "maan päällä" , ja:

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
        Luuk: 5: 24

        kastekäskyn , > "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Jeesus antoi vasta
        ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa JÄLKEEN.

        Vasta kuolemansa jälkeen Jeesuksella oli kaikki valta, jota hän delegoi oikeille opetuslapsille antamalla heille kastekäskyn ja vallan sen tekemiseen. Lupasi olla oikeiden apostolien kanssa joka päivä (Hengen ja sovintoveren osuus kasteesta, opetuslapsien hoitaessa kasteen veden).

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


    • Anonyymi

      Uusi liitto alkoi Golgatalla veriuhrista ja henkilökohtaiseksi liiton jäsenyys tulee Kristillisessä kasteessa, jossa Jumalan puhdistaa ja liittää ihmisen Kristuksen sovintoveren osallisuuteen ja Kristuksen ruumiiseen eli taivaallisen seurakunnan jäseneksi.

      Room.6: 3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

    • Anonyymi

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Pelkkä uskominen ei pese syntejä pois eikä synnytä ihmistä uudeksi vedestä ja Hengestä.

    • Anonyymi

      Mikäli käsitin asian oikein lukiessani Lutherin saksannosta vailla Saksan kielen taitoa niin kun tuo UUSI LIITTO NIIDEN PÄIVIEN JÄLKEEN TULEE vihdoin juutalaisten osaksi on Sen uuden liiton YLIPAPPI kuitenkin Jeesus Kristus.

      Mutta mitä tarkoittaa että on vieläpä pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Se kai tarkoittaa jotakin erityistä asemaa suhteessa kaikkiin profeettoihin.

      Sori, että tää aloitus on vähän hakuammuntaa. Saksan kielen taitoni on enemmän kuin ruosteessa. Pitänee vielä jostakin englanninnoksesta tarkistaa olenko todella kirjoittanut täyttä puppua.

      Jeesuskin oli uusi liitto mutta se uusi liitto josta tässä puhutaan on mielestäni eri. Jeesus toki on molempien liittojen YLIPAPPI.

      Voihan olla että 2000 vuotta sitten KANSA ELI ISRAEL sai jo esimakua liitosta mutta vasta nyt 2000 vuoden mentyä myös JUUDA liittyy uuteen liittoon.

      Niin siitä tulee liitto kansalle + hallitsijoille.

      • Anonyymi

        Kuulutko paperityömiesten liittoon?


      • Anonyymi

        "Voihan olla että 2000 vuotta sitten KANSA ELI ISRAEL sai jo esimakua liitosta mutta vasta nyt 2000 vuoden mentyä myös JUUDA liittyy uuteen liittoon. "

        Jeesuksesta tuli ylipappi taivaaseen astumisensa jälkeen.
        Uuteen liiton osapuolia ovat Jla/Jeesus ja Jeesuksen Vapahtajakseen ottaneet ihmiset olivatpa he sitten juutalaisia tai muiden kansojen edustajia.

        Kannattaa lukea Hebrealaiskirjettä. Siellä selitetään miten Jeesuksesta tuli ylipappi ja mitä uusi liitto tarkoittaa.

        Hebr8:1Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. 2 Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse.

        Hebr8:10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä.
        Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


    • Anonyymi

      "Mutta jos tulee kolmas temppeli se on Juudan ja Israelin yhteinen hanke. "

      Jla ei asu käsin tehdyissä temppeleissä. Tämä on selvä Uuden Testamentin viesti. Tosin se on kirjoitettu jo Vanhaankin Testamenttiin, josta Stefanos ja Paavali sen lainaavat omiin puheisiinsa.

      Uuden liiton temppeleitä ei pyhköitä ovat:
      -Jeesus on se varsinainen pyhäkkö
      -Uskovan sydän, jossa Jeesus asuu
      -Seurakunta, joka on Jeesuksen oma

      Kun lukee Uutta Testamenttia esim Johanneksen evankeliumia ja Paavalin kirjeitä, niin nämä tulevat selvästi esiin.

      Haikailu ihmisten rakentaman temppelin perään on paluuta Vanhan Testamentin aikaan ja Jeesuksen kieltämistä.

    • Anonyymi

      "2780 Kaikkein Pyhin voidellaan"

      Kaikkein pyhin tarkoittaa Jeesusta, joka voideltiin Messiaaksi taivaaseen astumisensa jälkeen.
      Jeesus on siis jo voideltu kaikkeinpyhimmäksi eli Messiaaksi eli Vapahtajaksi hyvin pian ristiinnaulitsemisensa jälkeen.

      Raamatussa ei kerrota yhtään mitään vuodesta 2780.

      • Anonyymi

        Uusi LIITTO alkoi 2000 vuotta sitten Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Samoin myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
        "tämä malja on uusi LIITTO minun veressäni , joka teidän edestänne vuodatetaan"
        Luuk: 22: 20


    • Anonyymi

      Koska tämä liitto allekirjoitetaan ja missä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe