Olen asunut nykyisessä asunnossa 5 vuotta ja viimeisen vuoden aikana naapurit ovat vaihtuneet ja olen kiinnittänyt uusien naapureiden kohdalla huomiota, että täällähän oikeasti kuuluu kaikki. Pienemmätkin kolahdukset, naapurin mikron hurina, puhe (sanoista saa selvää), tv, aivastukset ja haukotukset. Olen kärsinyt myös viimeisen vuoden aikana vatsaongelmista ja olen muutenkin sosiaalisesti ahdistunut. Vessaan meno toiselle hädälle saa minut paniikkiin, koska en halua naapureiden kuulevan tuleeko 💩 äänellä ja millaista se on jne. En ennen ollut edes tullut ajatelleeksi mitään tällaista, koska edelliset naapurit olivat hiljaisia ja rauhallisia. Olen myös todella stressaantunut tästä ympäristöstä, koska koko ajan kuuluu ääniä. Tuo vessa-ahdistus jo isoksi osaksi rajoittaa elämääni paljon, koska välillä joudun pidättämään hätää ja sitten maha on lopun päivän kipeenä ja turvottaa. Mutta ongelma on myös siinäkin, etten voi tarpeeksi rentoutua koska pelkään muiden kuulevan ja silloin myös lihakset tuolla pysyy supistuksissa eikä isommasta hädästä tule mitään. Tämä voi kuulostaa naurettavalta mutta tällä hetkellä vaan tuntuu siltä että haluan avautua jos jollain olisi antaa tukea ja ymmärrystä. Kyllä, etsin tällä hetkellä myös asuntoa mutta ei ole löytynyt sopivaa. 😔
Kerrostalon huono äänieristys + vessa-ahdistus
2
500
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärrän sinua oikein hyvin. Kärsin aikanaan kerrostalossa milloin mistäkin äänistä. Oli se hurjaa, kun aamukahvia juodessa piti kuunnella, kun naapuri pissalla lorotti. Nyt kun asun rivitalon päädyssä täällä Oulaisissa, nauti.! Ei kuulu mitään ääniä. Yritin ,kun olin vielä työelämässä, valita asuntoa niin, ettei ihan joka seinän takana asu joku. Joskus se hiljainen paikka oli keittokomero, Jaksamisia sinulle!
- Anonyymi
Minulla oli nuorempana samanlaista pelkoa.
Sain sitten terapiaa ja tuollaisetkin pelot väistyivät.
Suosittelen terapiaa. Siellä saa turvallisesti läpikäydä omia juttuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446