Olen asunut nykyisessä asunnossa 5 vuotta ja viimeisen vuoden aikana naapurit ovat vaihtuneet ja olen kiinnittänyt uusien naapureiden kohdalla huomiota, että täällähän oikeasti kuuluu kaikki. Pienemmätkin kolahdukset, naapurin mikron hurina, puhe (sanoista saa selvää), tv, aivastukset ja haukotukset. Olen kärsinyt myös viimeisen vuoden aikana vatsaongelmista ja olen muutenkin sosiaalisesti ahdistunut. Vessaan meno toiselle hädälle saa minut paniikkiin, koska en halua naapureiden kuulevan tuleeko 💩 äänellä ja millaista se on jne. En ennen ollut edes tullut ajatelleeksi mitään tällaista, koska edelliset naapurit olivat hiljaisia ja rauhallisia. Olen myös todella stressaantunut tästä ympäristöstä, koska koko ajan kuuluu ääniä. Tuo vessa-ahdistus jo isoksi osaksi rajoittaa elämääni paljon, koska välillä joudun pidättämään hätää ja sitten maha on lopun päivän kipeenä ja turvottaa. Mutta ongelma on myös siinäkin, etten voi tarpeeksi rentoutua koska pelkään muiden kuulevan ja silloin myös lihakset tuolla pysyy supistuksissa eikä isommasta hädästä tule mitään. Tämä voi kuulostaa naurettavalta mutta tällä hetkellä vaan tuntuu siltä että haluan avautua jos jollain olisi antaa tukea ja ymmärrystä. Kyllä, etsin tällä hetkellä myös asuntoa mutta ei ole löytynyt sopivaa. 😔
Kerrostalon huono äänieristys + vessa-ahdistus
7
892
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärrän sinua oikein hyvin. Kärsin aikanaan kerrostalossa milloin mistäkin äänistä. Oli se hurjaa, kun aamukahvia juodessa piti kuunnella, kun naapuri pissalla lorotti. Nyt kun asun rivitalon päädyssä täällä Oulaisissa, nauti.! Ei kuulu mitään ääniä. Yritin ,kun olin vielä työelämässä, valita asuntoa niin, ettei ihan joka seinän takana asu joku. Joskus se hiljainen paikka oli keittokomero, Jaksamisia sinulle!
- Anonyymi
Minulla oli nuorempana samanlaista pelkoa.
Sain sitten terapiaa ja tuollaisetkin pelot väistyivät.
Suosittelen terapiaa. Siellä saa turvallisesti läpikäydä omia juttuja.- Anonyymi00005UUSI
Lahjota naapurille paskapapaerirulla päivittäin ja pyytä hänen laittamaan aluspaperi 3 kerrokseen pönttöön, näin ei lorise teille saakka!
- Anonyymi00006UUSI
Eli naapurista kantautuu noita ruumiin toimintojen ääniä joita et itse halua osaltasi tuottaa. Eikö se ole hyvä jos naapuri kauttasi tiedostaa tämän hyvän kuuluvuuden ja voi hänkin alkaa toimitella asioitaan pidättyvämmin.
- Anonyymi00007UUSI
laita taustamusiikkia ,niin ei kiinnitä huomiota .
- Anonyymi00008UUSI
Maahanmuuttajien rakastelu on äänetöntä.
- Anonyymi00009UUSI
Vessa on tarkoitettu hätää varten, ei siellä tarvitse miettiä minkälaisia ääniä mahdollisesti pääsee.
Jossain vaiheessa radiossakin puhuttiin jostain kakkahäpeästä. Mitä sellainen on ?
Vessa on tehty tarpeita varten, ei sillä ole väliä kuuluuko ääntä tarpeitaan tehdessä, tai haiseeko vai ei.
Inhottavampaahan se olisi, jos vessaa ei olisi kukaan koskaan keksinyt. Ja jos ei päästä eritteitään sisältään ulos, voi tulla tukala olo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061538Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 911201
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031064- 471035